Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

NAK-bestuur solt na miljoenenverliezen met gezondheid kerkgangers en wijkbewoners
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door TjerkB »

willempower schreef:@Tjerk
Je weet nog al eens wat , maar wie gaat het asbest verwijderen in Tweede Exloërmond ?

Of is dit ook geen asbest en doen gemeenteleden dit niet ?
Hoofd bouwzaken zal alles goed onderzocht hebben zoals alles , tenslotte hij is toch hoogleraar in de leugenlogie .


Bron: Bericht op "Za 05 Aug 2017, 22:23"
Chi schreef:(...)
Bovendien geen enkele reactie van TjerkB op 'willempower' en mij over de asbestkwestie Tweede Exloërmond. Ook niet over de structuur van dit forum, waarbij er kennelijk een 'admin' is die alles voor het zeggen heeft, die méer rechten heeft dan 'TjerkB', op wiens naam dit forum staat.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 11 Aug 2017, 00:13" in de thread "Waldemar Schreckenberger overleden - Bischoff-affaire"
@willempower
@Chi

Het is minstens 30 jaar geleden dat ik mij (voor het eerst en tot op heden ook voor het laatst; op een zondagmiddag gedurende enkele uren) in Tweide Ekselermond bevond. Toen was geluk daar nog heel gewoon. Pas veel later gooide de Rijksoverheid roet in het eten:
  • (...)
    Vanaf 2024 zijn asbestdaken in Nederland verboden. Dit betekent dat eigenaren van gebouwen met asbesthoudende dakbedekking deze voor die tijd moeten verwijderen. De ministerraad heeft hiermee ingestemd, op voorstel van staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu). Het verbod beschermt mens en milieu tegen de gezondheidsrisico’s die blootstelling aan asbest met zich mee kan brengen. Asbestdaken verweren in de buitenlucht waardoor asbestvezels kunnen vrijkomen. Het inademen daarvan kan schadelijk zijn voor de gezondheid van mensen.

    (...)
    Asbest in gebouwen, zoals asbesthoudend dakbeschot of isolatiemateriaal dat onder de dakbedekking zit, wordt niet verboden. Het verwijderen van asbest moet zorgvuldig gebeuren. Er geldt een plicht om gebouwen die zijn gebouwd voor 1994 te inventariseren op asbest, voorafgaand aan een verbouwing of sloop.
Bron: Asbestdaken verboden in 2024
Nieuwsbericht Ministerie van Infrastructuur en Milieu | 02-03-2015 | 11:18
Het komt er dus op neer dat ik vrij slecht geïnformeerd ben. Nu hoop ik maar dat "bie om Grunn" deze smet op mijn blazoen mij niet levenslang euvel wordt geduid.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Levi »

All,

Ik zie parallellen waarbij slavernij is vervangen door blinde geloofsgehoorzaamheid.

https://www.ad.nl/binnenland/chroom-6-s ... va725389e/

Groet,
Levi
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Levi »

@ZS, Certina,

Wat mij opvalt bij het verslag van de DA dienst in Assen, is de lichaamstaal (onderuit gezakt) van Herder Kamphuis (speciaal uitgenodigd?).
Zo van, als jullie mij dwarszitten vertel ik waar de asbestplaten gebleven zijn!
Op de consistorie foto staat ie zelfs vóór Klene!

https://www.nak-nl.org/db/7433865/Eerde ... april-2018

Binnenkort weer platen te leveren in Limburg?

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door ZwartSchaap »

@ Levi,

Ik denk dat Gerrit Kamphuis na deze dienst nog even in gesprek is geweest met de D Apostel.
G.K is trouw geweest aan Klene/Vis ten tijde van de asbest affaire in Nieuwegein en krijgt binnenkort de beloning.
De getoonde trouw in alle omstandigheden bezorgt hem binnenkort een "POND" er bij, hij komt in het Distr Evangelisten Ambt.
In de NAK een beproefde methode.

ZwartSchaap
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door willempower »

@ zwartschaap
De vraag is toch wel nu waar is het asbest gebleven van het dak inTweede Exloërmond , het hele dak eraf en asbest verwijderd en veilig ???
Nu zit er een soort kunststof op wat op riet lijkt , wel mooi moet ik zeggen .
Is het nu wel goedgedaan ?
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Levi »

All,

Zou er een verband zijn?

https://www.gelderlander.nl/ede/asbest- ... nts-anchor
Ik denk dat Gerrit Kamphuis na deze dienst nog even in gesprek is geweest met de D Apostel.
G.K is trouw geweest aan Klene/Vis ten tijde van de asbest affaire in Nieuwegein en krijgt binnenkort de beloning.
De getoonde trouw in alle omstandigheden bezorgt hem binnenkort een "POND" er bij, hij komt in het Distr Evangelisten Ambt.
In de NAK een beproefde methode.
Een pond extra boter op z’n hoofd?
En dan straks weer terug in het priesterambt “nieuwe stijl”!?
Het kan allemaal in de schoot der gemeenschap...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
Admin
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:31

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Admin »

@all

Binnengekomen vanuit Tweede Exloërmond op 27 mei 2018:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Forumbeheerder
Gebruikersavatar
Admin
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:31

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Admin »

@all

Het resultaat in Tweede Exloërmond op 17 juni 2018:

Afbeelding

De Forumbeheerder
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door willempower »

De kerk ziet er echt goed uit , nu de kerkgangers nog een transformatie .
Plaats reactie

Terug naar “Grootschalige illegale asbestsanering Nieuwegein”