Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »


@all

Met mededelingen zoals van Peter Klene op 21 februari 2010 en nu van Gerrit Kamphuis op 18 april 2016 wordt onder het mom van een herderlijke raadgeving in werkelijkheid onder de gemeenteleden verdeeldheid gezaaid. Ik wees hier al op in mijn reactie van "Vr 22 Apr 2016, 15:38" naar aanleiding van een bericht van Levi.

Zo wordt helaas de kiem gelegd voor een (voor menig slachtoffer van zulke intimidatiepraktijken o zo herkenbare) verdeel- en heerspolitiek, die nietsvermoedende gemeenteleden uiteindelijk blijvend van elkaar vervreemdt.

Wie de nieuw-apostolische geloofspraktijk een beetje kent, weet namelijk dat een dergelijke oproep alleen maar de milieuvriendelijke variant is van een in feite nu op subtiele wijze per decreet uitgevaardigd bevel tot geloofsgehoorzaamheid. Het meest bekende voorbeeld hiervan is uiteraard de al veelvuldig aangehaalde brief van apostel Peter Klene met dagtekening "Santpoort, 21 februari 2010". Bij zo'n "herderlijk schrijven" heeft een goed verstaander aan een half woord genoeg: onze naam is haas. Wie echter ten aanzien van "het afgebeden woord" van een "zegenaar" in het hart "een geest van twijfel" toelaat, staat tegenover "de dienaren", die God "in de gemeenschap" tot zegen heeft gegeven, niet in "de juiste erkenning". Je wilt de voorganger nu toch niet tot last zijn? Welaan, zorg dan voor "een fijne aanbieding" zodat wij hem ondersteunen en heb vertrouwen want: het komt goed! Wees geen "Querdenker", waar onze districtsapostel zo de pest aan heeft. (...) Op deze manier zullen allerlei stemmen in het gebrainwashte brein de gelovigen vermanend toespreken. Vanuit een sluimerend bewustzijn zal men haarfijn aanvoelen dat wie nu tóch tegensputtert "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" al bijna gebrandmerkt is als een melaatse, met wie het contact het best kan worden gemeden.

Ziedaar het venijn van zo'n gekunsteld herderlijk schrijven dat het gemeenteleven niet doet opleven doch het veeleer tot verstikking brengt. Zó loopt deze kerk leeg!

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@tjerk
Ik wil u OPNIEUW vragen: Als u benadert wordt, op wat voor wijze dan ook, verwijst u iedereen door naar het kantoor van de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort, 033-4633424. De woordvoerder is de opziener Vis.
Ik verzoek u ook dringend geen aangifte te doen bij de politie dat zou in mijn nadeel werken en u loopt de kans geëxcommuniceerd te worden , in normaal Nederlands ik flikker u de kerk uit , ook al bracht ik uw leven in gevaar !
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@willempower
@all

En dan te bedenken wat jl. donderdag "zefyr" schreef:
zefyr schreef:In het kader van de voleindingsarbeid en 'Aufklärungsarbeit' heb ik vanmiddag opziener Ruud Vis opgebeld. Ik heb me met naam en toenaam voorgesteld en heb hem de vraag gesteld of de berichtgeving in het Algemeen Dagblad met betrekking tot het nieuw-apostolische kerkgebouw De Bron te Nieuwegein juist en volledig is en op waarheid berust. Z'n reactie was: 'GEEN COMMENTAAR!'. Terstond werd de verbinding door hem verbroken. :o

Volgens z'n lezing had hij het jongste bericht over de perikelen en commotie in relatie tot het nieuw-apostolische kerkgebouw te Nieuwegein in het Algemeen Dagblad van heden niet gelezen...


Bron: Bericht op "Do 21 Apr 2016, 18:31"
Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
TjerkB schreef:(...)
Binnen het kerkbestuur zelf ging er véél meer mis dan er naar buiten toe werd gecommuniceerd over Residence Eimersstaete in Arnhem en over de vage tekenen, die er volgens officiële lezingen enkel en alleen op wezen dat districtsapostel De Bruijn in Oostenrijk wilde "onthaasten". Achter de coulissen, "in de keuken van de kerk", waren bij mij de schellen "in een vorig leven" echter al van de ogen gevallen. Ik wíst dat juist op beslissende momenten de weelde van aanzien en van macht voor de ambtelijke top in de organisatie bij voorkeur te zwaar aanvoelt om te willen dragen.

Hoe ontluisterend het ook telkens is: er voltrok zich hier voor mij een "déjà vu". Toen ook nog broeder Bauke Moesker door de dilettanten in het bestuur op verachtelijke wijze werd aangepakt, klom ik in de pen. Het kerkbestuur wilde van niets weten, hoezeer ik mijn best er ook voor deed om aan te geven dat men de verkeerde weg was ingeslagen en hoe kwalijk zulks kan uitpakken. Maar ik wilde niet de "voet-tussen-de-deur-methode" toepassen, ook niet bij individuele derden. Wel verduidelijkte ik diverse achtergronden via het Internet want ik vind het beschamend dat in de Nieuw-Apostolische Kerk "onwetenden" onwetend worden gehouden. Al met al heeft het voor "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland nu geen zin meer om te stellen "Wir haben es nicht gewußt". Integendeel: men handelt tegen beter weten in.

Ofschoon het complexe mechanismen zijn die slachtoffers in de greep van de macht gevangen houden, had ik niet voorzien dat het onderwerp, nu ruim drie jaar later, in het "forumberaad" nog steeds bovenaan op de agenda zou staan. Het gaat er ongelofelijk stroperig aan toe bij "de rechtsgang" die volgens apostel Peter Klene moet worden afgewacht, alvorens het kerkbestuur zich nader over het dossier Rohn kan uitlaten. Hopelijk werpt in 2014 de behandeling van het ingestelde hoger beroep eindelijk het volle licht op elk afzonderlijk deel van de hele zaak. Steeds is er beweerd dat er geen enkele samenhang moet worden aangenomen tussen de onderhavige ontslagzaak c.a. en de privé-kwestie Oostenrijk, maar zo ligt het volgens mij pertinent niet. Bij de ondernemingskamer van het Gerechtshof te Amsterdam viel namelijk al anders te beluisteren.

Gaandeweg heb ik wel eens gesproken van "a hell of a job"... "om door te krijgen hoe er in de Nieuw-Apostolische Kerk met mensen wordt gesold. Brieven worden ongevraagd voor commentaar doorgezonden aan derden, vertrouwelijke informatie is veelal gemeengoed, vaak is er geen beleid maar worden er alleen ad hoc beslissingen genomen, enzovoort. En de districtsvoorgangers spelen alsmaar stommetje. Zo niet; dan EXIT." Het lijkt wel alsof bij de "seminars, werkcolleges of workshops" die er voorlopig tot 2017 worden georganiseerd voor "de dienaren" er een grondige voorkennis wordt vereist op het niveau van "100 manieren om kinderen die vragen over te slaan".

(...)


Uit: Bericht op "Wo 04 Dec 2013, 23:46" in de thread "Misbruik van geloof en vertrouwen"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk,
@ll
Ook na de dienst het samenzijn was erg fijn, daarvoor hartelijk dank aan allen die hieraan mee geholpen hebben!!

Jammer genoeg zijn de saneringswerkzaamheden nog niet klaar. Dit zorgt ervoor dat het nog steeds een onderwerp is dat op meerdere plekken voor “nieuws” zorgt.

Ik wil u OPNIEUW vragen: Als u benadert wordt, op wat voor wijze dan ook, verwijst u iedereen door naar het kantoor van de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort, 033-4633424. De woordvoerder is de opziener Vis.
Daar krijg je als nuchtere volgeling toch een wegtrekker van!
Geen verzoek, maar GEBIEDENDE wijs nota bene!
Maar nee hoor, proleet Gerrit Kamphuis verwijst door en is daarmee de meest hypocriete schakel voor
de broeders en zusters.

Wat een lamlendige herder.
Iedereen is welkom, behalve als je andersdenkend bent, dan kun je de rambam krijgen volgens Kamphuis!
Dit is een geldwisselaar in optima forma!

Daar wist Jezus ook wel raad mee!
De rover van ethiek, normen en waarden heet Gerrit Kamphuis.
Heel fijn!!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

BakEenEi schreef:(...)
Wat is er op die manier inderdaad veel enthousiasme om zeep geholpen. Aan de lopende band werden blije actieve mensen tot op het bot gekrenkt. Dat ze meehielpen en bergen verzetten, was okay, maar dan enkel en alleen op initiatief van de in feite hierdoor al dolgedraaide doch oppermachtige arrogante ambtelijke top in de organisatie. Deze verfoeilijke gang van zaken heeft uiteindelijk nog zó lang kunnen voortduren, dat de een na de ander eraan kapot ging en wij bij wijze van spreken -wat het gemeenteleven betreft- nu de dood in de pot zien.

Door onbehoorlijk bestuur is er van de hele organisatie zó'n enorme bende gemaakt, dat het amper valt te ontdekken waar deze begint en ophoudt. Ikzelf wilde per se snappen hoe de vork in de steel zit. Bij de chaos die je dan onder ogen krijgt, ben ja al gauw 10 jaar verder alvorens de mechanismen die bij velen hun verlammende uitwerking niet hebben gemist, zich laten blootleggen. Pas als je begrijpt hoe de zaken echt marcheren, vond ik, kun je op de kerkvloer dingen effectief veranderen met weer voldoende vertrouwen in een betere toekomst.

Het grootste probleem is naar mijn vaste overtuiging, dat personen die ervan uitgingen dat God ze had willen zenden, het voor elkaar hebben gekregen dat in juridisch opzicht de zeggenschap over nagenoeg alles in de kerk berust bij hunzelf. Uiteraard kon dit alleen maar zo uit de hand lopen doordat anderen, hele volksstammen feitelijk, daarbij de helpende hand hebben gereikt; niet "onbaatzuchtig" en niet belangeloos. Dat het plaatselijke gemeenteleven hiervan aanvankelijk betrekkelijk weinig hinder ondervond (want: onwetend) lijkt mij logisch.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige forum van Bauke Moesker- op "Di 26 Jun 2012, 08:19" in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
Zie ook het bericht op "Ma 16 Dec 2013, 19:35" in de thread "Wát is er gaande?"
@all

In deze "Asbestgate-affaire" figureert prominent opziener Vis, de man van wie ik mij herinner dat hij volgens een Open Brief in 2011 al minstens 14 petten op had. Zie de onderstaande quote uit het bericht "Bericht voor alle leden in alle bestuursorganen bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland" op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Wo 02 Jan 2013, 11:38", in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk".
Redactie schreef:@all

Hieronder het definitief met hulp van "de meeste" leden van het voltallige WebTeam uitgewerkte concept:
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
Mr. De Lange die namens de nieuw-apostolische kerkleiding beroep aantekende tegen het vonnis van de voorzieningenrechter, waarin werd bepaald dat de aangevochten verklaring tegen Ronald Rohn niet thuishoort op de website van de kerk, zal er -in dat licht bezien- geen bezwaar tegen hebben dat wij de lezers van dit Forum nu alvast informeren, alvorens later vandaag ook de geadresseerde persoonlijk nog zal zijn ingelicht.

Overigens is er een tweede brief in de maak, namelijk aan mr. De Lange. Dit vanwege de opmerking van ACE na overleg met de Deken van de Orde van Advocaten.

Het WebTeam
Hoeveel van de ca. 10.000 bij het kerkgenootschap de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ingeschreven leden wéten wat opziener Vis zoal onder de pet houdt?

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk
Hoeveel van de ca. 10.000 bij het kerkgenootschap de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ingeschreven leden wéten wat opziener Vis zoal onder de pet houdt?
Weinig, want de leden worden dom gehouden door lieden als P. Klene, R. Vis, Gerard van der Laan en Gerrit Kamphuis.
Rollend in hun eigen vuil en stank, lukt het deze lieden de goegemeente de grootste leugens te verkopen!
En het zijn GVD notabene ambtsdragers van de NAK waarvan je een nobel gedrag mag verwachten.
De Bruijn wist zijn handlangers wel te kiezen!

Ze hebben zichzelf gedwiskwalificeerd.
Maar blijven zitten omdat de onderdanen machteloos zijn.
Gevangen in leugens en door valse profeten en zakkenvullende leiders het bos ongestuurd, zijn ze
verdoofd, blind en willoos geworden!

En de latente ziekte door asbestvergiftiging, is gebaggatelliseerd door Vis als zijnde een futiliteitje en
foutje bedankt argument.

De NAK Nederland is doodziek...!

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@levi

Visje word geoffert net zoals n Duitsland de priester die een ton voor zijn advies kreeg .
Brinkie 10 miljoen , door de pot gespoeld .
Onder Theoloog was een gummetje te duur en nu wapperen met het geld .
Of de leden sterven aan asbest zal ze nu ook een rotzorg zijn .
Leden sta op en bel met Vis .
Ik wil u OPNIEUW vragen: Als u benadert wordt, op wat voor wijze dan ook, verwijst u iedereen door naar het kantoor van de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort, 033-4633424. De woordvoerder is de opziener Vis.
En was weer gezellig vanmorgen bij het toneelgezelschap " ons apostolisch genoegen !!!!! "
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@tjerk
Het meest bekende voorbeeld hiervan is uiteraard de al veelvuldig aangehaalde brief van apostel Peter Klene met dagtekening "Santpoort, 21 februari 2010". Bij zo'n "herderlijk schrijven" heeft een goed verstaander aan een half woord genoeg: onze naam is haas.
Zijn naam is Vis toch ?
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Het zwijgen van Nieuw-Apostolischen heeft haar eigen oorsprong.
Toen in Juli 1960 de onsterfelijke St.Ap. Bischoff overleed brak er een ernstige crisis
uit in de NAK.
De toen snel ingezette St.Ap. Walter Schmidt kwam toen met de uitspraak:
Niet St.Ap Bischoff heeft zich vergist maar God heeft zijn plan veranderd.
Om de kontakten met critici en normaal denkenden te verbreken voegde Schmidt
er nog aan toe: WIR SCHWEIGEN UND GEHEN UNSERE WEG
Deze vorm van zwijgen is bij Nieuw-Apostolischen naar binnen geslagen.
Het huidige bestuur en Gerrit Kamphuis denken nog steeds hiermee de zaak tot een goed einde te brengen.

Groet ZwartSchaap
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@zwartschaap
Ik was op Google aan het zoeken naar het nieuw plan maar vind niks .
Waar staat het nieuwe plan ?
Of blijft dat ook verborgen ?
Ik heb dat plan van Bischoff ook nooit goed begrepen , was die nou dood of leeft die nog ons de grond ?
En wie geeft hem dan te eten en te drinken ?
Zou me niet verbazen als ze hem levend hebben begraven , tenslotte nu stellen ze de leden nu bloot aan kankerverwekkende stoffen , ze gaan over lijken .
Dus als je wat duidelijker kunt zijn of heeft die Bischoff een iPad dat die nog alles regelt ?


Ik wil u OPNIEUW vragen: Als u benadert wordt, op wat voor wijze dan ook, verwijst u iedereen door naar het kantoor van de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort, 033-4633424. De woordvoerder is de opziener Vis.
Belt u vooral niet 0900 8844 dat is van de politie en die is al zo druk met de asbest affaire .
Ik kan u ook geruststellen met wat onzin .
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”