Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Bericht door Certina »

All,
Ik heb ze allemaal gehoord en vond er geen klote aan.
Toen Wiegman sprak hoorde je zijn volgelingen op de achtergrond meespreken,'het zij zo en met recht',dat hebben ze nog steeds niet afgeleerd en hartelijk om al die onzin lachen dat had me nog het meeste bevallen.
Wat Diersmann betreft heeft die het nazi-verleden van de nak maar achter zich gelaten,daar was de dag te kort voor.
Het is een grote sektarische beweging met als een doel''Money''.https://www.youtube.com/watch?v=dlPjxz4LGak

Groet,
Certina
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2779
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Bericht door TjerkB »

@Certina
@all

Enkele voordrachten heb ik intussen beluisterd. De insteek deed mij eerlijk gezegd denken aan de (tweede) Europese Informatieavond op 4 december 2007, toen de nieuw-apostolische kerkleiding in kort bestek verwees naar een aantal geselecteerde schriftelijke bronnen die via de "Arbeitsgruppe Geschichte" waren aangereikt. Geselecteerd namelijk op de nalatenschap van kerkpolitieke hoogvliegers. Al het andere deed er voor de organisatoren maar even niet toe, zoals wat "Zeitzeugen" er voor de duidelijkheid nog aan hadden kunnen toevoegen, zowel aan de hand van hun eigen aantekeningen en correspondentie, als door persoonlijke getuigenissen.

Vergenoegd werd nu in retrospectief onderstreept dat er door de jaren heen hoe dan ook werd gedanst naar de pijpen van grensoverschrijdende topfunctionarissen. De in Hilversum gecreëerde ambiance illustreerde hoezeer het establishment de exclusieve geloofscultuur koestert waarmee men zich vol trots wenst te afficheren. Uit zelfrechtvaardiging staken de heren elkaar een veer op de hoed. Het opgetrommelde volk dat tegen betaling van de gebruikelijke onkostenvergoeding de sfeer mocht proeven, zag dus hoe daarbij de sigaren uit eigen doos kwamen. Dat leverde een aardig inkijkje op want normaal gesproken behoeft goede wijn geen krans.

(...)
Redactie schreef:(...)
Velen van ons zullen zich nog wel de (tweede) Europese Informatieavond herinneren, op 4 december 2007, muzikaal omlijst door een instrumentaal ensemble. Vooraf speelde men toen nog onder meer "Bridge Over Troubled Water", bekend van het Amerikaanse zangersduo Simon & Garfunkel. Later heb ik vaak gedacht: zouden deze mensen, die daar hebben gemusiceerd, zich niet achteraf ongelofelijk misbruikt voelen? Ikzelf moet er niet aan denken bij wat de geschiedenis inging als een verafschuwde Desinformatieavond, ten faveure van de machtsfiguren de gewenste ambiance te hebben gecreëerd; "het sfeertje" te hebben geschapen.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Do 26 Jan 2012, 14:30", in de thread "Een stukje geschiedenis... "
Zie ook het bericht op "Vr 10 Jun 2016, 22:28".

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Bericht door Certina »

Mooi verwoordt Tjerk.
En wat die nakoleet Diersmann betreft die heeft helemaal niets over het thema gesproken wat betreft het Zeitzeugen-Forschungsprojekt.
Diersmann is de persoon ''Wiens brood men eet diens woord men spreekt''!
http://nakinews.blogspot.nl/2015/04/zei ... .html#more

Fijn weekend,
Certina.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Bericht door Levi »

Tjerk, Certina,

Uiteraard was ik benieuwd naar de lezingen van Diersmann en Flikkema.
Diersmann heeft niet helemaal goed op zitten letten tijdens de colleges over het belang van historische feiten, politiek en de macht van de geestelijke elite.
Hij floreert en oogst glorie binnen het NAK gremium als 'semi-intellectueel'.
Zodra hij weer thuis is, verfoeid hij de NAK.
Een hypocriet heerschap met zucht naar roem die stinkt.

Flikkema, gaat voor het cosmetisch wegkwasten van de werkelijkheid.
Handig krijgt hij de zaal op zijn hand door populistische uitspraken en niet terzake doende kwinkslagen.
Maar dat het binnen de NAK schort aan mededogen, naastenliefde en Samaritaanse daden, laat hij onvermeld.
De "liefde" als herkenning van deze sekte, is waar hij mee koketteert.
Ammehoela Bart, jij kent alleen eigen liefde!
Flikkema dekt alles af met de mantel der liefde als het om de negatieve signalen gaat van de NAK.
Ik veroorloof me hem als de moderne Judas te kwalificeren.
En indien gewenst laten ze hem ook gewoon vallen als een baksteen!

Mijn observatie is dat deze historische bijeenkomst niet meer is dan een rimpel in de vijver.
Apostel Klene ging gerustgesteld naar huis, immers de NAK sprekers poneerden hun visie en visioenen vanuit hun eigen koker!
En ze deden een plas...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Historische Bijeenkomst (1946-2016) op 17 september 2016

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Edwin Diersmann is al weer begonnen om een tweede samenkomst te organiseren.
Hij heeft inmiddels iemand benaderd met het verzoek om een bijdrage te leveren op
een nog te plannen dag van samenkomst.
De persoon in kwestie heeft na enig nadenken bedankt voor de eer.
Overigens vond ik de bijdrage van Bart Flikkema barstensvol cynisme.
Hij krijgt steeds meer durf sinds hij in de ruststand staat.

Groet ZwartSchaap
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”