NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Faunus
Berichten: 4
Lid geworden op: za 03 jan 2015, 12:23

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Faunus »

Levi schreef:Die Diersmann is een gladjanus van het zuiverste water.
Lokaal de kerk afbranden en mooie sier maken binnen het hoogste gremium.
Hij past wel in dit decorum van hielelikkers en achter de ellebogen maten.
Ach! Walgelijk manneke, die D.
Gladjanus, begint haarmatig al door de haargrens heen te groeien. Onbetrouwbaar sujet.
(Wadden)"zeepier"/"zephyr"? is hem hierin voorgegaan en is met groot hoofd reeds geheel en al haarloos geworden! In die zin: een nóg gladdere janus!
Ach! Onbetrouwbaar manneke, die D.
Wijd uitstaande oren, ook -> Teken van onnatuurlijke neiging tot breedheid!
Bril met rood montuur -> Zelfs een kind weet het meteen: Gevaar!
Ontsnapt aan de terreur van de stropdas -> Duidelijk signaal: ongeleid projectiel!

Die D, ach! "Soms een mens"? Een alien, lijdend aan hersenverzwikking, een God in het diepst van zijn gedachten, theologisch liberaal (in tegenstelling tot zijn politieke denkbeelden!) en daarom? tot theologisch slippendrager gebombardeerd? Hoewel hij, naar ik heb horen zeggen, zich theoloog noch bijbelruiter voelt? De wereld op zijn kop, greetings from New Zealand!

Diaken? Ach, is niet ieder mensch bestemd om diaken te zijn? Zijn wij niet allen elkaars diaken (m/v!) in het diepst van Gods gedachten?
"Het woord diaken komt van het Griekse woord: διακονος, diakonos, dat dienaar betekent." (https://nl.wikipedia.org/wiki/Diaken)

Van Oosbree? Ach, zijn wij niet allen zoekers, gaanders op de aardse gaanderij? Zoeken wij niet allen licht en (indien te vinden) méér licht? Wie tast graag in het duister en verstuikt edele of onedele delen?

Van Oosbree? Ach, rehabiliteren? -> Wereldwijde NAK-statistiek, 1938, aantal diakonessen, per "Apostelbezirk":
Berlin 0
Braunschweig 0
Dortmund 0
Düsseldorf 0
Frankfurt/Main 0
Hamburg 0
Heilbronn 1
Karlsruhe 0
Königsberg 0
Leipzig 0
Schweiz 0
Holland 80 -> TACHTIG
Ook dát is Van Oosbree! Ik ondersteun: Rehabiliteren JA

Doen wij niet allen ons best, in welke kerk of omgeving dan ook? Is de best van de een beter dan de best van de ander? Ik zeg: nee!
Is het 'edele delen' van de een edeler dan het 'edele delen' van de ander?
Die zonder 'edel delen' is, die ontvange de eerste steen!
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Levi »

Zefyr, Tjerk,
Het is een ernstige omissie van de nieuw-apostolische delegaten, dat men niet hierbij aanhaakte door op te merken, dat de nieuw-apostolische liederenschat dit besef vertolkt heeft in het lied 'In het midden der gemeenschap'
Theoretisch is dat natuurlijk het geval. Maar het ‘midden der gemeenschap’ is volledig uitgehold in de NAK!
Lege banken, holle frasen, leken predikers en theologen die zijn afgestudeerd op de bedenkelijke theses die slechts met de organisatie van doen hadden en niet op geestelijke inhoud.

Klene en Diersmann, het duo Peppie en Kokki in vol ornaat.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

Faunus schreef:(...)
Van Oosbree? Ach, zijn wij niet allen zoekers, gaanders op de aardse gaanderij? Zoeken wij niet allen licht en (indien te vinden) méér licht? Wie tast graag in het duister en verstuikt edele of onedele delen?

Van Oosbree? Ach, rehabiliteren? -> Wereldwijde NAK-statistiek, 1938, aantal diakonessen, per "Apostelbezirk":
Berlin 0
Braunschweig 0
Dortmund 0
Düsseldorf 0
Frankfurt/Main 0
Hamburg 0
Heilbronn 1
Karlsruhe 0
Königsberg 0
Leipzig 0
Schweiz 0
Holland 80 -> TACHTIG
Ook dát is Van Oosbree! Ik ondersteun: Rehabiliteren JA

Doen wij niet allen ons best, in welke kerk of omgeving dan ook?

(...)


Uit: Bericht op "Vr 10 Nov 2017, 18:28"
@Faunus
@all

Vooropgesteld: wat de geschiedenis van 'het apostolische werk' betreft, moet ik het doen met mijn eigen waarnemingen, inclusief hier en daar een blinde vlek. Maar ik doe wel mijn best om dingen te begrijpen. Ondertussen probeer ik ten aanzien van het evangelie van Christus Jezus niet te verzanden in futiliteiten. Ik waardeer het enorm als mensen hun best doen om achtergronden toe te lichten en zaken op te helderen. Wat mij tegenstaat, zijn namelijk verwarring en de verontrustende weerslag ervan op het gemeenteleven. Het kan veel uitmaken welke voorstelling van zaken men geeft om kennis en inzicht te verschaffen in Gods verborgenheden:

Afbeelding

Volgens mij is het apostel Van Oosbree die zichzelf hierboven als stand-in van de echte herder heeft willen laten afbeelden bij de gefotografeerde schaapskudde. Hij reisde ervoor af naar het buitenland, leende van iemand de herdersstaf en poseerde vijfvoudig in een driedelig kostuum voor de camera. Gesponsord uit offergaven.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Certina »

@All,
Ach ja Johannes Hendrik van Oosbree wie was dat ook alweer?
http://nakinews.blogspot.nl/2014/01/wie ... n-tot.html
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Certina »

All,
Voor de geïnteresseerden bij deze met een video waar gladjanus Diersman(n) is te zien/horen;http://www.vanoosbreestichting.nl/video ... diersmann/
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Levi »

All,

Van Oostbree werd op 1 april geboren.
Helaas tuinden duizenden in deze marketing grap.

Tjerk,
Je kunt van Oostbree niet onthouden dat hij ‘de schaapjes op het droge’ had.

Het verhaal doet de ronde dat van Oostbree na de fotosessie ‘den gebeeten hond’ was!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

@all

In Duitsland heeft het voor de nieuw-apostolische kerkleiding heel wat méér voeten in de aarde om zich bij de betreffende branchevereniging te kunnen aansluiten...
ACK-Ritterschlag im Visier
EKD-Studientag in Kassel zum Thema NAK in der ACK
Unbemerkt von der neuapostolischen Öffentlichkeit fand am 1. Februar 2018 in Kassel ein Studientag zum Thema Neuapostolische Kirche (NAK) statt. Veranstalter war die Evangelische Kirche in Deutschland (EKD). Grund: Die NAK strebt für spätestens 2019 eine Gastmitgliedschaft bei der Arbeitsgemeinschaft Christlicher Kirchen (ACK) Deutschland an, der obersten ACK Ebene. Dazu ist die Zustimmung einer Zweidrittelmehrheit der aktuell 17 Vollmitgliedskirchen notwendig. (…)


Lees verder: http://www.naktalk.de/wohlklingendes-jahr-2019/
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL - Diaconaal overleg

Bericht door zefyr »

@allen,

Opziener in ruste Hans Kamstra stortte zich gisteren in een oecumenisch vergadercarrousel, onder auspiciën van de Raad van Kerken in Nederland, dat in het teken stond van het zogeheten 'breed diaconaal overleg'. Ik ben benieuwd welk effect dit zal sorteren in de nieuw-apostolische gemeenten... Voor nadere informatie verwijs ik naar onderstaande link.

http://www.raadvankerken.nl/?b=4952
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Levi »

@ll
Tegenwoordig de best bezette plek in de kerken: de vergaderzaal!
De rest loopt leeg...
Groet,
Levi
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

jubilerende Raad van Kerken in Nederland

Bericht door zefyr »

@allen,

Het nieuw-apostolische gezantschap G'ds in de Lage Landen heeft gevoel voor 'timing'. De NAK NL is amper lid van de Raad van Kerken in Nederland én het nieuw-apostolische gezantschap G'ds valt met de neus in de oecumenische 'boter'; het is feest, want de Raad van Kerken in Nederland jubileert (1968-2018). De vuurpijlen kunnen de lucht in :lol:

https://www.rd.nl/kerk-religie/vijftig- ... -1.1482614

http://www.raadvankerken.nl/?b=5027
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”