NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

website NAK NL lid - website Raad van Kerken in NL

Bericht door zefyr »

@allen,

Zojuist stelde ik vast, dat op de website van de NAK NL in de rubriek 'Interessante links' de website van de Raad van Kerken in Nederland wordt vermeld.

http://www.nak-nl.org/

Binnen een etmaal is dit geregeld, nadat op deze omissie werd gewezen. Blijkbaar leest men in 'Amersfoort' de bijdragen op dit forum aandachtig. ;)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door Levi »

@Chi
Waarom jullie zo gewichtig doen om zoiets onbeduidends? Het is gewoon een extra achterafkamertje waar ze ongestoord met elkaar kunnen overleggen.
Gezeteld aan de Koningin Wilhelminalaan en in het beleidsplan een 'Shell'-logo en 'wereldkerk' nou dan weet je genoeg, daar hebben ze geen pottenkijkers bij nodig.
Het is juist de NAK(i) die er gewichtig over doet en het groot maakt.
Vergeet niet de het stempel 'sekte' nu onder de sticker 'kerk' geplakt zit.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de toelating tot de RvK niets voorstelde!
Mijn brief aan de RvK om informatie over het toelatingsproces, is onbeantwoord gebleven.
Dat is zeer bedenkelijk!
Terecht merk je op: geen pottenkijkers!

Maar als klokkenluiders, luiden we de bel permanent!!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door zefyr »

@Levi,

Wanneer heb je je brief aan de RvK NL verstuurd? Ter attentie van wie?

Kun je me via een PB nadere informatie verstrekken?
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: website NAK NL lid - website Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

zefyr schreef:(...)
Zojuist stelde ik vast, dat op de website van de NAK NL in de rubriek 'Interessante links' de website van de Raad van Kerken in Nederland wordt vermeld.

http://www.nak-nl.org/

Binnen een etmaal is dit geregeld, nadat op deze omissie werd gewezen. Blijkbaar leest men in 'Amersfoort' de bijdragen op dit forum aandachtig. ;)


Uit: Bericht op "Ma 27 Feb 2017, 20:18"
@zefyr

Fijn dat men zo serieus meeleest. Ik zou trouwens ook wel willen dat men bij http://www.nak-nl.org/ de link naar de ANBI-documenten weer werkend maakt...

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

seminar i.v.m. Raad van Kerken in NL

Bericht door zefyr »

@allen,

Dit jaar staat op het programma een seminar (voor ambtsdragers) in verband met het NAK-lidmaatschap - sinds eind vorig jaar - van de Raad van Kerken in Nederland.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: seminar i.v.m. Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

zefyr schreef:(...)
Dit jaar staat op het programma een seminar (voor ambtsdragers) in verband met het NAK-lidmaatschap - sinds eind vorig jaar - van de Raad van Kerken in Nederland.


Uit: Bericht op "Di 28 Feb 2017, 19:14"
@zefyr

Kennelijk moet de betreffende onwetenden eerst nog op slinkse wijze worden bijgebracht hoe men quasi-broederlijk kan omgaan met andersdenkende christenen zonder dezen er al meteen pijnlijk mee te confronteren "nach dem neuapostolische Glaubensverständnis" geen volwaardige kinderen van één Vader te kunnen zijn.

Slechts vanuit de kerk van deze onwetenden kan immers naar waarheid, de nieuw-apostolische waarheid wel te verstaan, worden gesproken van "Onze Vader, die... "

Waarschijnlijk heeft de Europese nieuw-apostolische kerkleiding de Nederlandse kerkprovincie uitgekozen om nu wat serieuzer te experimenteren met het aangaan van oecumenische betrekkingen. Vooraf werd het bestuurslid Peter Klene naar de Vrije Universiteit in Amsterdam gezonden om daar in de "Baas" zijn tijd zich alvast vertrouwd te maken met de omgangstaal onder prominenten in theologische kring.

De ervaringen die thans extramuraal in de proeftuin voorzichtig worden opgedaan zullen niet direct of gedurig via het Internet onderwerp van gesprek zijn in het Duitse taalgebied. Ik verwacht dat de meeste argeloze seminaristen de bewegingsvrijheid, die zich voor hen uiteraard van Godswege voordoet om in de boze buitenwereld broederlijk tezamen te komen met kennelijke christenen, zullen duiden als hoopgevend en geruststellend. Wellicht is die armslag echter precies wat men nodig heeft om de kerk vooralsnog trouw te blijven en om zichzelf belangrijk genoeg te voelen op dit vlak pioniers te zijn. Betrokkenen zijn zich er alleen níet van bewust wat bij hun "zegenaars" in werkelijkheid het motief is om aldus te experimenteren. De pioniers zijn immers geen echte pioniers doch hoogstens pionnen op één van de vele schaakborden, waarop vanuit "de ivoren torens" in de Nieuw-Apostolische Kerk naar believen met betalende (!) vrijwilligers maar wat wordt gesold. Als namelijk de Kassa maar blijft rinkelen...
Doordat ikzelf vooral moeizaam en pas na jaren van vertwijfeling ontdekte hoe dit verachtelijke piramidespel wordt gespeeld, weet ik dat het voor anderen minstens zo lastig zal zijn om zulks ooit te doorzien.

Ik heb het heel fijn gevonden om op mijn "weg naar de vrijheid" mensen te ontmoeten en (beter) te leren kennen die bij nader inzien als engelen op mijn pad kwamen. Zo keerde ik als het ware langzaamaan terug in mijn eigen kracht. Pas hierna werd ik mij er goed en wel van bewust dat mijn autonomie, soevereiniteit en spontaniteit in de Nieuw-Apostolische Kerk jarenlang in gijzeling waren gehouden. Zie ook mijn bericht op "Vr 04 Nov 2016, 16:35" in de thread "Wat is een sekte?"

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: seminar i.v.m. Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

Afbeelding

Bron: http://www.nak.org/nl/nieuws/officiele- ... cle/17145/

Zie -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- ook het bericht op "Do 03 Mrt 2011, 15:06", in de thread "Districtsapostel De Bruijn: geef twijfel geen kans"


@all

Blijkbaar waren de nieuw-apostolische apostelen voorheen door de verkeerde geest geïnspireerd geraakt, begon men aan die geest te twijfelen en gooide men in 2011 de waarheid over een andere boeg...

Later dat jaar deed de districtsevangelist (thans: opziener) Ruud Vis er nog een flinke schep bovenop:
  • Afbeelding

    Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 03 Dec 2011, 16:10", in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk"
Bauke Moesker werd dus o.m. voorgehouden: "Teksten uit de prediking mogen alleen na toestemming van de dienstleider worden gepubliceerd. (…) Ik vraag u dringend om deze aanwijzingen zonder meer op te volgen om niet tot verdere maatregelen te hoeven komen." Kennelijk is in de Nieuw-Apostolische Kerk het gesproken woord niet van God doch van elke willekeurige dienstleider persoonlijk. Slechts met toestemming van betrokkenen mag het worden "doorgebriefd".

Hoe op enig moment van hogerhand in de Nieuw-Apostolische Kerk de "Lehraussagen" ook verplichtend luiden; wie eraan twijfelt, zou ziek en zondig (!) zijn:

  1. :shock:
    Tosca schreef:(...)
    Even een spontane reactie van mijn kant op het recent gepubliceerde artikel over het verslag in de Unsere Familie van de dienst in Oeganda op zondag 29 maart jl., gehouden door stamapostel Wilhelm Leber en bijgewoond door o.a. districtsapostel De Bruijn.

    Van stamapostel Leber waren hierbij door het webteam twee citaten geel gemarkeerd, namelijk in het begin van de prediking...
    • [begin citaat 1]
      Wir stehen auf einem Felsen. Ich erinnere daran, dass Jesus einst zu Petrus sagte: „Du bist Petrus, und auf diesen Felsen will ich meine Gemeinde bauen, und die Pforten der Hölle sollen sie nicht überwältigen" (Matthäus 16,18). Wir als die Gemeinde stehen auf dem Felsen. Solange wir mit diesem Felsen verbunden sind, haben wir Kraft. Diese Kraft befähigt uns, den Teufel zu überwinden, ja, alle Geister zu bezwingen. Aber wenn man nicht mehr auf dem Felsen steht, wenn es anderen Mächten gelingt, diese Verbindung zu unterbrechen, dann verliert man sofort seine Kraft. Dann ist man nicht mehr gesegnet. Dann verliert man den Glauben und kann die Liebe Christi nicht mehr wahrnehmen. Deshalb ist es so wichtig, auf diesem Felsen gegründet zu sein, mit dem Stammapostel verbunden zu bleiben, Verbindung mit den Aposteln zu haben, so oft wie möglich in die Gottesdienste zu gehen. Stehen wir nicht mehr auf dem Felsen, sind wir unserer Kraft beraubt und werden zum Spielball der Geister.
      [einde citaat 1]
    ... alsmede - aan het einde van de dienst:
    • [begin citaat 2]
      Auch Zweifel ist Sünde.
      [einde citaat 2]
    (...)


    Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Vr 17 Jul 2009, 15:30", in de thread "NIET NAVOLGEN STAMAPOSTEL...IS VERLOREN."
    Zie onder bij N.B. voor het volledige bericht.
  2. :shock:
    Redactie schreef:(...)
    Op 20 februari 2011 schetste de huidige stamapostel, Herr Dr. Wilhelm Leber, blijkens een publicatie in het tijdschrift Unsere Familie (Nr. 9/2011), diens persoonlijke denkraam met de historische woorden:
    • "Ich kann mir vorstellen, dass der eine oder andere nicht sicher ist, ob die Neuapostolische Kirche Gottes Werk ist.
      Sind solche Zweifel nicht wie eine Krankheit?"
    Dat de mensheid met deze openbaring, "vervuld van Geest en leven, komend van de trone Gods", er dus maar van doordrongen moge zijn hoe KRANK een ieder is. Er is er maar één gezond: the Chief Apostle himself.

    (...)


    Uit: Bericht door Redactie op "Zo 12 Feb 2012, 21:09" in de thread "Neuapostolische Kirche International - Statuten 29.09.2010"
    Zie ook het bericht op "Za 15 Nov 2014, 13:47" in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)"
  3. :shock:
    zefyr schreef:Woensdagavond 23 februari 2011 leidde districtsapostel De Bruijn in Veendam de kerkdienst. Deze dienst werd bijgewoond door ongeveer 115 nieuw-apostolischen uit Veendam, Stadskanaal, Winschoten, Assen en Tweede Exloermond. De Bruijn merkte in zijn prediking op, dat men twijfel geen kans moet geven. Mocht er toch twijfel bestaan, dan moet dit besproken worden met de zegendrager, zodat er hulp kan worden geboden... Monddood maken via indoctrinatie is blijkbaar nog steeds 'core business' in de NAK.

    Een andere curieuze opvatting van De Bruijn is, dat hij van mening is dat moderne en sociale media zoals internet (ook Facebook & Hyves) en ipod gevaarlijk is voor het zielenheil. Via internet wordt de NAK tegenwoordig fel aangevallen, aldus De Bruijn.

    (...)


    Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Do 24 Feb 2011, 02:44", in de thread "Districtsapostel De Bruijn: geef twijfel geen kans"
  4. :shock:
    zefyr schreef:(...)
    Een verontrustend citaat van districtsapostel Schneider viel mij op tussen de vele bijdragen van de scribenten op eerdergenoemde website.

    '"Zweifel ist eine sehr gefährliche Krankheit, die muss sofort bekämpft werden. Wenn ein Zweifelsgedanken sich in uns festsetzt, dann müssen wir ihn sofort bekämpfen." - so Jean-Luc Schneider am 20.09.09 beim "Mitdienen" in Konstanz'

    (...)


    Uit: Bericht door Zefyr op "Za 14 Apr 2012, 21:08" in de thread "stamapostelhelper J.-L. Schneider"
    Zie ook het bericht op "Wo 11 Dec 2013, 13:14" in de thread "Welkom"
Men praat elkaar werkelijk gedachteloos na. Het tweede citaat verwijst naar een dienst waarin stamapostel Wilhelm Leber voorging op 20 februari 2011. Enkele dagen later, op woensdag 23 februari 2011 (zie het derde citaat), verkoopt districtsapostel De Bruijn in Veendam prompt dezelfde onzin - vanuit "de nauwste verbinding" met diens "directe zegenaar". En in Veendam namen de gelovigen die onzin aan voor zoete koek. De nieuw-apostolische geloofspraktijk ten voeten uit!!

Twijfel echter is pertinent niet hetzelfde als ongeloof:
TjerkB schreef:(...)
Sta er nú alsjeblieft even bij stil van Wie wij ons verstand kregen en van Wie onze diepste gevoelens. Wie schiep ons naar Zijn beeld en gelijkenis en Wie vond daarna dat het goed (!!) was dat wij, naargelang de omstandigheden, blij kunnen zijn, bang, bedroefd of boos - en op ieders palet alle gemoedsstemmingen daartussenin? En: Wie rustte ons toe met de voortreffelijke gave om onraad te kunnen bespeuren; om te kunnen twijfelen?!
TjerkB schreef:(...)
Twijfel ís helemaal geen gevaarlijke ziekte zoals inmiddels twee zogenaamde stamapostelen het laten voorkomen! Wie niet kan twijfelen, handelt roekeloos en mogelijk zelfs gewetenloos! Denk aan de ANWB-slogan "Bij twijfel niet inhalen!"

(...)


Uit: Bericht op "Di 21 Jan 2014, 15:44" in de thread "Transparantie of zelfbevlekking?"
TjerkB schreef:(...)
Overigens, het kunnen twijfelen is een goddelijke gave!! Wie nergens meer een gevaar in ziet, wie geen enkel risico meer fatsoenlijk inschat; die is er snel geweest.

(...)


Uit: Bericht op "Za 14 Nov 2015, 20:08" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder... "
Nu echter tot the point: als het in de Nieuw-Apostolische Kerk aan "dienaren" ligt, mogen anderen wel nu en dan twijfelen doch per se níet aan hen of in hun kerk!

Zijzelf daarentegen twijfelen (!) aan de lopende band aan de geloofwaardigheid van de bij hun kerkgenootschap aangesloten leden. Sommigen pestten ze zelfs weg...

(...)


Uit: Bericht op "Wo 10 Feb 2016, 16:38" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
Terugkomend op het thans geplande seminar;
zefyr schreef:(...)
Dit jaar staat op het programma een seminar (voor ambtsdragers) in verband met het NAK-lidmaatschap - sinds eind vorig jaar - van de Raad van Kerken in Nederland.


Uit: Bericht op "Di 28 Feb 2017, 19:14"
de volgorde klopt niet (laat men eerst in eigen huis orde op zaken stellen en pas dan elders de schijnwerpers opzoeken) en de onderliggende boodschap evenmin:
  • De kerk van Christus is het duidelijkste daar aanwezig, waar het Apostelambt, de afdracht van de drie sacramenten aan levenden en doden als de juiste verkondiging van het woord aanwezig zijn.
Bron: Artikel "Nieuw-Apostolische Kerk publiceert nieuwe omschrijving van de kerk" d.d. 01-03-2011 op de internationale website van de Nieuw-Apostolische Kerk
Zijn de zaken dan niet op orde?! Drie quotes om dit te verduidelijken:
  1. :shock:
    (...)
    Enkele punten:
    1. alleen personen die via een aantal opvolgende geestelijke bedieningen in de organisatie zijn opgeklommen, krijgen tevens zeggenschap over geldzaken
    2. door de aandacht die nodig is voor de behartiging van organisatorische en bedrijfseconomische aangelegenheden houden leidinggevenden te weinig tijd over voor de geestelijke verzorging van naasten
    3. deze “ondergeschikten” hebben op dat punt niets in te brengen
    4. er is geen enkele uitwerking voorhanden over wat aangesloten leden onder zielzorg mogen verstaan
    5. de kerkleiding duldt geen machtskritiek en een degelijke klachtenregeling ontbreekt
    6. t.a.v. de macht die men uitoefent op grond van bestuursfuncties zijn er bijna geen procedures en regels
    7. leden kunnen nergens enig recht aan laten toetsen
    8. er bestaat geen enkele waarborg voor (de kwaliteit en de continuïteit van) zielzorg
    9. niemand vanuit de organisatie neemt het gegarandeerd voor je op wanneer je met zinloos geestelijk geweld onheus wordt bejegend
    10. bij de leden vindt men geen krachtig correctief vermogen om zaken te verbeteren
    (...)


    Uit: Bericht "Onrust" op het voormalige Forum van Chris van der Leest, NAK-Observer op "28-08-2007, 19:52:48"
    Zie ook het bericht op Za 07 Mei 2016, 01:00" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
  2. :shock:
    Redactie schreef:(...)
    In vele organisaties ontlenen leidinggevenden hun waarheid aan de veronderstellingen van enkele tientallen of honderden naaste vertrouwelingen die mede uit eigenbelang steun geven aan die leidinggevenden. Zo werkt het althans niet zelden in de politiek en in het bedrijfsleven. Echter, het Werk des Heren zou daarop dé spreekwoordelijke uitzondering moeten vormen, doch in de Nieuw-Apostolische Kerk werd "de boodschap vol erbarmen" vervangen door een kille catechismus waarbij de leerstellingen op last van de hoogmoogende heeren dagelijks aan verandering onderhevig zijn. De piramide dient te worden omgekeerd! Priesters moeten diakenen ondersteunen, (...) en de stamapostel de apostelen; niet langer andersom. Zó is Jezus ons voorgegaan. Ten onrechte trekken dienaren zich méér aan van "hogere dienaren" dan van hun opdracht om een goede herder te zijn. De organisatie schijnt te moeten overleven terwijl ondertussen het organisme doodgaat!

    Als mensen van vlees en bloed zo worden gemanipuleerd, breken ze. Ze zijn gereduceerd tot verschrompelde minderwaardige entiteiten. Jezus' opdracht "Weid Mijn lammeren (...), hoed Mijn schapen" werd overruled door de ingehamerde noodzaak tot het opblikken naar zegenaars. Onder zegenaars worden de broeders verstaan met een geestelijke bediening. Hoe "hoger" een dienaar is, des te meer hoogachting zou men aan deze verschuldigd zijn. Wie zich daarbij tegendraads opstelt, wordt rechts- en linksom te verstaan gegeven dat dan men voor zichzelf "de zegensweg" blokkeert. Sterker nog: je ligt eruit. Door de geneigdheid hoog op te zien naar hogere dienaren, kwam ook veel ellende ter afhandeling bij dezen terecht, en wel in een overdosis. Dit veroorzaakte bij hogere dienaren weerzin tegen vermeende dwarsliggers. "Lagere dienaren" zien voor zichzelf eerder een rol weggelegd om "zegenaars" te steunen dan de aan hun zorgen toevertrouwde zielen in de gemeenschap. Behoeft het een uitgebreid betoog dat men zo compleet de verkeerde kant op steunt?! Is het verwonderlijk dat zielen op een gegeven moment zijn moegestreden om te bereiken dat men voor vol wordt aangezien?

    (...)


    Uit: Bericht -op het forum van Bauke Moesker- op "Vr 17 Dec 2010, 15:52", in de thread "(7) Het omslagpunt ligt bij de districtsvoorgangers!".
    Zie ook het bericht op Ma 16 Mei 2016, 17:12" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
  3. :shock:
    BakEenEi schreef:(...)
    Als het niet inderdaad zó verschrikkelijk erg was, had ik het niet zó durven te stellen. Veel te vaak wordt er door of namens de kerkleiding om "de hete brij" heen gedraaid. In plaats van gesprekken aan te gaan, gaat men deze juist uit de weg. Er mankeert in de Nieuw-Apostolische Kerk werkelijk ontzaglijk veel aan bijv. het vermogen tot zelfreflectie bij "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" wanneer dezen worden aangesproken op nalatigheid ten aanzien van "gewetensvolle zielszorg en een door de geest van naastenliefde gedragen maatschappelijke zorg", zoals het in artikel 2 van de statuten zo (ongelofelijk) indrukwekkend werd geformuleerd.

    Omdat ik er persoonlijk niet van houd problemen aan te kaarten zonder -als het half kan- ook met oplossingen te komen, raad ik allen die het hier aangaat serieus aan het boek te lezen "Liefdevol oog en open oor" (ISBN 978-90-239-2450-0).

    Het is niet zo dat ik niet langer eraan wil bijdragen om de dialoog op dit forum gaande te houden, maar gezien "de versteende harten" op de achtergrond bij de kerkleiding die niet of nauwelijks met kritiek blijkt te kunnen omgaan, kan ik mijn tijd waarschijnlijk intussen beter gebruiken. Verder vind ik geklungel met offerontvangsten ronduit schandalig. Wat overigens de financiën betreft vind ik dat men met terugwerkende kracht eindelijk volkomen transparant moet willen zijn. De hiërarchische verhoudingen (!) onder dienaren (!) moet onmiddellijk worden afgeschaft, simpelweg te beginnen in Nederland. Op elk hoofd voortaan nog maar één pet!! En vooral nóóit meer rücksichtslos met brutaal een greep in het offerblok een dure advocaat inschakelen die dan dreigbrieven moet versturen naar zielen, met wie er gewoon een menselijk gesprek te voeren valt. Maar ja, als "dienaren" zich schijnbaar te voornaam voelen om nu en dan af te dalen in een diepe put die beter door "gewetensvolle zielszorg en een door de geest van naastenliefde gedragen maatschappelijke zorg" tijdig gedicht had kunnen worden, moet er tegenwoordig zeker acuut zwaar geschut aan te pas komen... Vreselijk!!

    Hoge, nóg hogere en nog véél hogere "dienaren" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland: u zou er verstandig aan doen zich wat minder intensief bezig te houden met de dode materie want de levende have is aan het verkommeren!!!

    (...)


    Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Ma 22 Nov 2010, 20:17", in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering"
    Zie ook het bericht op "Za 18 Feb 2017, 16:40" in de thread " 'Houd stand!' - strijdlied als troostlied?"
Op grond van het bovenstaande begrijp ik werkelijk niet dat het kerkgenootschap in kwestie zich in 2016 als volwaardig lid kon aansluiten bij de Raad van Kerken.

De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland wordt op het ogenblik bestuurd een groep van intimi rond apostel Peter Klene. Hij zag kans districtsapostel De Bruijn achter de coulissen te laten vervangen door zijn broer Nico, waarna er miljoenenverliezen zijn ontstaan die nog op geen enkele manier kloppend zijn verantwoord. Ik vind dat godgeklaagd en daaraan twijfel ik niet.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

@all

De in het vorige bericht geschetste geloofspraktijk verraadt trekken van een scru­pu­leuze psychische oorlogsvoering onder het mom van de christelijke godsdienst. "Herders" manipuleren en intimideren, zijn niet transparant, kennen geen gerechtigheid, maken zich schuldig aan belangenverstrengeling en negeren zielen in nood.

Dat is in het werk van God de wereld op z'n kop. Indien zoiets bij de Raad van Kerken niet wordt opgemerkt, heeft men ook daar geen oog voor waarheid en liefde.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

@all

Ter overdenking...
BakEenEi schreef:(...)
Waar komt het nu op aan? Ik denk: op de bede "Dat ik mag blijven in 't Huis van mijn Heer". Is dat "Huis" de bij notariële akte opgerichte Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland)? Welnee!! De "hooggeplaatsten" zouden het wel willen: gevolmachtigde ministers te zijn van het Koninkrijk der Hemelen en uit dien hoofde, zogenaamd uit naam van de Vader, als farao's en tollenaars de rest van de mensheid in gijzeling te houden...

Er is -sinds de eerste mensen over een "kostgrondje" beschikten- niet veel nieuws onder de zon. Natuurlijk, wij hebben tegenwoordig witteboordencriminaliteit (in de kerk), hoge en lage dienaren (in de kerk), blaffende honden en nog enkele schapen (in de kerk), briefpapier met een embleem er op (in de kerk), enzovoort. Op zulk briefpapier kun je bijvoorbeeld noteren dat iemand in het register van de kerk (níet: Zijn werk) is uitgeschreven wegens excommunicatie.

Vrijwel elke dag bezoek ik een mytylschool. Hier gaan kinderen naartoe met een lichamelijke beperking en kinderen die langdurig ziek zijn. Het speciaal onderwijs dat ze wordt aangeboden is "op maat", dat wil zeggen: niet het aanbod bepaalt de vraag, doch de vraag bepaalt het aanbod. Elk kind krijgt de persoonlijke aandacht die het nodig heeft, zodat zo veel mogelijk al zijn of haar vaardigheden tot ontwikkeling komen. Vaak denk ik hierbij aan het werk Gods...

In de Nieuw-Apostolische Kerk daarentegen wordt er allerminst rekening gehouden met beperkingen van zielen die de verzorgende dienaren uitsluitend behoefden te omstellen met de verwarmende liefde van de Almachtige. Nee, als er een pakket met Duitstalige leerstellingen wordt afgekondigd, ontwikkeld door "breinbazen" op wie de 10 geboden kennelijk te weinig indruk maakten, wordt dat aan een ieder, draagkracht of geen draagkracht, ongenaakbaar opgedrongen.

Hier is dus sprake van onderdrukking. Maar in Zijn werk ging het er juist om dat goddelijk leven kan gedijen. Ik kan daarom nog maar één ding aanraden: neem afstand van het ambtelijke geweld waarmee functionarissen van een "kerk" de scepter zwaaien in een organisatie die beslist het eeuwige leven níet zal hebben. De organisatie had ten dienste moeten staan van het organisme. Níet andersom! Maar zo werkt het momenteel wel in de... Nieuw-Apostolische Kerk.

Het is niet goed als in Zijn werk de hoofdzaak niet de hoofdzaak mag zijn. Dan zal het ontbreken aan zegen! Dan dienen er vragen te worden gesteld in plaats van antwoorden ingeslikt. Dan moet er alarm (!) worden geslagen als zielen het Vaderhuis ontvluchten door zinloos geestelijk geweld. "Getrouwheid zal Hij kronen" - níet: lauwheid. Heus: er is in Zijn werk geen plaats voor rangen en standen, niet voor klassenjustitie en ook zeker niet voor manipulatie en intimidatie.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Wo 16 Feb 2011, 22:23", in de thread "Levend geloof"
Zie ook het bericht op "Zo 17 Jan 2016, 22:44" in de thread "Elfje".

Groet,
TjerkB


P.S.
  • Afbeelding
Herkenbaar?!
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NAK NL lid Raad van Kerken in NL

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Gelukkig heeft de Raad van Kerken de NAK serieus geballoteerd :?
Kortom het is de NAK er alles aan gelegen de schijn te wekken van de 'grote verandering'!
Uiteraard is alles cosmetisch, want onderhuids verandert er niets en genieten de HH niet alleen van een vorstelijk salaris; 5 sterren hotels en dito vertering op kosten van de offeraar zijn te doen gebruikelijk.

Wie zijn nu eigenlijk de 'slapende leden'?

(...)


Uit: Bericht op "Vr 17 Mrt 2017, 22:20" in de thread "Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche"
@Levi

Serieus geballoteerd... Dan sluit ik niet uit dat ook de sympathisanten van het "Vliegend Spaghettimonster" bij de betreffende brancheorganisatie een kans maken.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”