NIEUWE BARBARAKERK

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

@All,
De nak heeft een nieuw project gestart maar op haar website staat niets vermeld lees meer op NAKI NEWS TICKER;http://nakinews.blogspot.nl/
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

Waarom maken ze dit heugelijk feit niet op hun website bekend er zal toch niet weer asbest boven komen drijven :evil:
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

De naam Barbara is behouden gebleven of dat bij de aankoop van de kerk een voorwaarden was? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

De naam Barbara is toch bijzonder toepasselijk, de kerk is vernoemd naar Barbara Bischoff, de vrouw van
Wilhelm Leber.
Het komt nu vast wel goed met deze gemeente.

Groet.
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

Ha, ja daar had ik nog niet aan gedacht.Barbara is een rasechte Bischoff, haar opa en vader waren nazi's en grote Hitler vereerders.
Wilhelm had niks te zeggen Barbara stond aan het roer die besliste de koers van het nak-schip.
Wat mij nog steeds verbaasd is dat er niks op de nak website staat vermeld. :oops:

Liebes Grüße,
Certina.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door TjerkB »

Certina schreef:(...)
Uit vertrouwde bron vernomen dat de nak district Sittard een RK kerk in Landgaarf de wijk Kakert een RK kerk heeft gekocht.
Daar zullen in de toekomst de gemeenschap,Heerlen,Landgraaf,Brunssum en Kerkrade samen dan gaan ''kerken''.
Hier een link van deze RK kerk in de Kakert;http://www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/k ... rt/barbara


Uit: Bericht op "Di 10 Mei 2016, 19:38" in de thread "Aankoop RK kerk.
@Certina
Een pres­ti­gi­eus pro­ject!

Groet,
TjerkB


N.B.
BakEenEi schreef:(...)
Uiteindelijk was het de (met "groen licht" van Herr Dr. Wilhelm Leber) in de kerkgemeente Hamburg-Blankenese gehouden zuiveringsactie (!) waardoor voor mij -in het voorjaar van 2007- de maat definitief vol was:
Redactie schreef:(...)
Ik wist genoeg. Die zogenaamde "Stammapostel" namelijk; dat is een heel, heel bange man. Zo bang zelfs, dat hij in de (door zinloos geestelijk geweld van de internationale kerkleiding totaal verwoeste) gemeenschap Hamburg-Blankenese, voorheen een enthousiaste actieve gemeente, in 2007 "de confrontatie" uit de weg ging. Zelf woonachtig in Hamburg, had hij op een vrijdagavond tegen Barbara kunnen zeggen: "Schat, wij hadden toch een grote thermoskan? Die heb ik morgenochtend even nodig, voor koffie. In Blankenese. De anderen daar zorgen voor wat erbij." Aan sommige dienaren in die gemeente was gevraagd of ze eens op papier wilden zetten wat ze vonden van "de arbeid", die de stamapostel kort daarvoor had "gewerkt" -naar ik meen- in Osnabrück. Onbevangen hadden ze dat gedaan. Allengs werd hun eerlijkheid tégen ze gebruikt. Het was opeens kiezen of delen: of jullie ambt wordt ontbonden, of jullie "tun was unser Stammapostel geraten hat." Aldus geschiedde, en met welnemen van "Herr Dr."! Ik had het op slag gehad met deze robot die op zo'n akelig listige manier "vervelende rotkinderen" wegjoeg uit de kerk. Uit een kerk, inderdaad. Want goddank gaan zulke kortzichtige machtsfiguren niet tevens over Zijn werk!

Een bange, angstige man; "Herr Dr." Er moeten méér regels komen, moet hij gedacht hebben. Véél meer. Er moest van hem dan ook vaart achter worden gezet. Vaart achter de catechismus, waarmee indirect ook afgerekend zou worden met lastpakken! Wie, in de geloofsgehoorzaamheid staande, zich ermee vereenzelvigen zou, zou het keurslijf als gegoten zitten. En hij, "Herr Dr.", zou dat wel even stiekem... afdwingen; herstel "implementeren". Doodsbenauwd kreeg-ie het, toen de zaak begon te stagneren. En potverdorie nog-eens-aan-toe, zeg: in Hannover-Nord kent de districtsoudste aldaar, van beroep jurist, zeker zijn plaats niet. Ongenoegen en ontevredenheid komen op. Vervelend rotkind! "Laat die vent toch opzouten!" Zie de thread Deining in Duitsland over "Kirchenverständnis". Over intimidatiepraktijken gesproken... Districtsapostel Karheinz Schumacher, ook een jurist, had de ellende al voorzien. Hij verordonneerde in juni 2010: "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden. Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird." Wat een geweldige vondst, zal districtsapostel Armin Brinkmann hebben gedacht en hij publiceert dezelfde tekst in maart 2011.

(...)
Het WebTeam/TjerkB


Uit: Bericht door Redactie op "do 05 jan 2012, 20:30" in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk"
Zonder er vooraf met iemand nog over te spreken, zegde ik mijn lidmaatschap op. Ik wilde niet langer de indruk wekken enig vertrouwen te hebben in mensen die hun fascistische neigingen niet weten te bedwingen.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Ma 04 Feb 2013, 13:18", in de thread "Heersers in de kerk (5): In de greep van de macht"
Zie over de toenmalige gebeurtenissen in de NAK-gemeente Hamburg-Blankenese ook het verslag "Der Apostel schlug zu - Härte gezeigt - Ämter enthoben - Eigentor" alsmede bij het Netzwerk Apostolische Geschichte het artikel "Neuapostolische Kirche Hamburg-Blankenese" d.d. 19-06-2011
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

@All,
En de nak zwijgt van alle kanten en maakt nog steeds niks op hun website bekend.
Een woordvoerder staat niet op hun site vermeld wel een mail van hun secretariaat.
De architect Korfker en ir. Henk Vos verwijzen mij door naar de nak en die reageren niet op mijn mails.
Het lijkt erop dat het een verrassings-ei voor de Pasen is :lol:
Gegroet.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Levi »

@Certina,

Bij Ir Henk Vos is het in goede handen.
Op zijn eigen site is hij : organisatieadvisiteur(!) voor geementen(!) en publiek privat(!) samenwerking.
Drie taalfouten in één zin... Jezus nog aan toe.
Ook communicatie valt binnen zijn expertise.

Ik vermoed dat de titel IR, In Ruste inhoudt?!

Op naar het volgende on(t)roerend goed debacle...

Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door Certina »

@Levi,
Nou zeg Henk Vos heeft zelf de titel;''dipl. ing. henk vos
unternehmensberater und wirtschaftsingenieur''.
Het huisnummer moet zijn 56 ipv 54-A.''Project ingediend door. Projectleider ir. Henk Vos Heerlerbaan (54-A) 6418 CH Heerlen".
Als Henkie hier meeleest dan zal die dat typefoutje wel herstellen :lol:

Greot ;)

Certina
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: NIEUWE BARBARAKERK

Bericht door willempower »

@ all


ir. henk vos
organisatieadvisiteur en bedrijfskundige

heerlerbaan 56
6418 ch heerlen (nl)
t: 00-31-6-53823241
info@henk-vos.com



advies en management voor geementen, steden, regio´s, publiek-privat samenwerking en netwerken

_ beleidsadvisering
_ programma- en projectontwikkeling
_ acquisitie van partners en investeerders
_ regionale samenwerking en marketing
_ management en communicatie
Wat is een organisatieadvisiteur , is dat een ander woord voor organisatie profiteur ?
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”