Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door zefyr »

@allen,

Zondagochtend 14 mei jongstleden leidde opziener Ruud Vis de kerkdienst in de NAK Leeuwarden.

http://www.nak-nl.org/leeuwarden/leeuwarden

Het nieuw-apostolische kerkgebouw aan de Emmakade 1-bis Noordzijde staat sinds vele jaren te koop (Leeuwarder Courant van 25 juni 2010: Huisvesting kerk).

Stamapostel Richard Fehr leidde op zondag 1 oktober 1995 de kerkdienst in de NAK Leeuwarden. In deze dienst ontvingen apostel Gerrit Sepers en z'n echtgenote de zegen op hun 25-jarig huwelijk. Stamapostel Fehr verbleef in dit kader met z'n 'hofhouding' in het decadente en kosmopolitische hotel 'Lauswolt' (Bilderberg) te Beetsterzwaag.

https://www.bilderberg.nl/beetsterzwaag/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lauswolt

Opziener Ruud Vis deed tijdens eerder genoemde kerkdienst kond van het bezoek van stamapostel Jean-Luc Schneider in december 2017 aan de Leeuwarder nieuw-apostolischen. Tevens maakte opziener Vis van de gelegenheid gebruik de aanwezigen te informeren over het verblijf van stamapostel Schneider, namelijk in het Hotel Post-Plaza aan de Tweebaksmarkt te Leeuwarden. Op loopafstand van het nieuw-apostolische kerkgebouw.

http://www.post-plaza.nl/nl/index.html

Het zijn dure tijden, dus de tering wordt naar de nering gezet. Nietwaar?
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

Zefyr,

Tja, das anders niet meer uit te leggen aan de trouw offerende broeders en zusters.
BTW, hoe vergaat het Evangelist Ruud Tijssens?
Hij was candidaat opziener, maar het is stil geworden rondom Ruud.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door ZwartSchaap »

@ Levi,

Oudste Weening gaat binnenkort in de rust, de kerkleiding kijkt al enige tijd om zich heen
voor een opvolger.
O.a. heeft men Herder Bethlehem, voorganger van 's-Hertogenbosch, voor deze taak gevraagd.
Bethlehem heeft bedankt voor de eer.

Groet ZwartSchaap
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

ZS,

Ik bedoel RT in het district Rotterdam :)

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door zefyr »

@allen,

Vandaag bereikte mij een bericht van een nieuw-apostolisch gemeentelid in den lande, die reageerde op het bezoek van stamapostel Schneider in december 2017 aan Leeuwarden. In onderstaande de onderhavige reactie.

"December 2017 nadert met rasse schreden, verbaasd mij eerlijk gezegd dat de
hoogste knecht des Heeren de moeite neemt een dergelijke klein geworden
gemeenschap te bezoeken.
Ik bedoel in 1995 was er nog echt wel een flinke, naar Nederlandse
maatstaven zelfs grote gemeente in Leeuwarden, nu zullen ze het hele
district moeten uitnodigen om het nog wat te laten lijken.
Onlangs zag ik online een stukje dienst vanuit Leeuwarden, een grote lege
zaal met hier en daar verstrooid een paar oudjes en een koor van 19
mensen...
Het is overal hommeles dat weet ik, maar om nu extra de aandacht te vestigen
op zo'n regionaal gebeuren door een stamapostelbezoek en zo de teloorgang
van de grootste Nederlandse gemeenschap van oudsher,
extra aandacht te geven lijkt me vrij onnozel."
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door TjerkB »

@all

Van de districtsapostel die destijds (op het bureau van de Centrale Administratie van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland) mijn leidinggevende was, herinner ik mij dat, wanneer er vanwege een bezoek van de stamapostel een aantal hotelreserveringen moest worden geboekt, hij ter plaatste soms eerst ging "vóór-slapen". Dan ging hij alvast een keer ernaartoe om zich persoonlijk ervan te vergewissen dat de stamapostel niet voor onwelkome verrassingen zou komen te staan, zoals geluidsoverlast of misschien ook wel kuilvorming in een matras. Zo ook een keer in Limburg, maar toen bleek de volgende ochtend dat zijn dure auto was gestolen. Daardoor werd ik op de bewuste zaterdagochtend al vroeg uit mijn bed gebeld om snel op kantoor de eigendomspapieren op te zoeken en ze per fax toe te zenden.

Aangezien de districtsapostel in die tijd twee auto's "van de zaak" gebruikte, leek het wel alsof er "langs ongeziene wegen" in zekere zin gerechtigheid was geschied.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door TjerkB »

@all

Liefst kreeg men het al op Schiphol voor elkaar dat de stamapostel door een VIP-behandeling geen strobreed in de weg werd gelegd. In een vorige zaakauto van de districtsapostel, waarmee de stamapostel vanaf de luchthaven zou worden opgehaald, zat op één van de voorste stoelen kennelijk een vlek. Zodoende werd toen van beide stoelen de bekleding vernieuwd, zodat er geen storend kleurverschil zou ontstaan waar de stamapostel aanstoot aan zou kunnen nemen. Kosten: tweeduizend euro. Meestal echter leende de districtsapostel voor die gelegenheid een kostbare limousine. Een niet geheel onbemiddelde dienaar stelde deze dan ter beschikking.

Onwillekeurig dwaalden door zulke voorvallen mijn gedachten af, zoals naar het onderstaande...
  • En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.”

    Uit: Matteüs 25: 45 (NBV)
Zie in deze samenhang ook mijn bericht op "Za 07 Dec 2013, 14:24", in de thread "Wát is er gaande?"

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door TjerkB »

BakEenEi schreef:(...)
Om de hierboven geciteerde teksten beter te begrijpen, dient men zich te realiseren dat de zoon van stamapostel Johann Gottfried Bischoff, Friedrich, al op 19-jarige leeftijd de leiding kreeg bij de huisdrukkerij van de kerk, door een beslissing in 1928 van stamapostel Niehaus (Johann Gottfried Bischoff is dan inmiddels acht jaar stamapostelhelper). In 1932 werd van deze drukkerij een zelfstandige onderneming gemaakt met Friedrich Bischoff als eigenaar. Daarna kwam vader Johann Gottfried Bischoff als redacteur bij dit "familiebedrijf" op de loonlijst. In diens paspoort stond dan ook als beroep vermeld: redacteur. Deze constructie maakte de familie Bischoff schatrijk. Zoon "Fritz" reed in de jaren '50 rond in een chique 12-cylinder Jaguar. In het kerkelijke drukwerk begon zich al snel een aaneenschakeling van "een-tweetjes" af te tekenen. Redactionele artikelen naderhand van de latere districtsapostel Gottfried Rockenfelder droegen in niet onbelangrijke mate daaraan bij. Er werd een ambiance gecreëerd waarbij het aan superlatieven niet scheen te ontbreken als het erom ging de "goddelijke voornaamheid" van stamapostel Johann Gottfried Bischoff over het voetlicht te brengen:

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Do 22 Aug 2013, 18:08", in de thread "Versöhnung jetzt!"
Zie aldaar ook het bericht op "Za 24 Aug 2013, 11:02", in de thread "Verslag van de Godsdienst van zondag 10 juli 1960"
@all

In 2011 bezocht ik in Mainz en Frankfort aan de Main een meerdaagse conferentie, georganiseerd door het Netzwerk Apostolische Geschichte. Als anekdote vertelde toen een naaste oud-medewerker van districtsapostel Friedrich (Fritz) Bischoff dat er op de drukkerij eens een autoverkoper was weggestuurd die de destijds nieuwe 8-cylinder Jaguar bij de directie aan de man wilde brengen. "Onkel Fritz" had de enthousiaste verkoper voorgehouden: "Wat denk je wel? Ik koop geen halve auto!"

Overigens; toen in 1952 stamapostel Johann Gottfried Bischoff een bezoek bracht aan Leeuwarden (de dienst vond plaats in het stadscentrum, in het historische Beurs- en waaggebouw), werd diens zoon door een nieuw-apostolische priester pijnlijk herkend als legerofficier in een Duits kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
BTW, hoe vergaat het Evangelist Ruud Tijssens?
Hij was candidaat opziener, maar het is stil geworden rondom Ruud.

(...)


Uit: Bericht op "Ma 15 Mei 2017, 18:08"
ZwartSchaap schreef:(...)
Oudste Weening gaat binnenkort in de rust, de kerkleiding kijkt al enige tijd om zich heen
voor een opvolger.
O.a. heeft men Herder Bethlehem, voorganger van 's-Hertogenbosch, voor deze taak gevraagd.
Bethlehem heeft bedankt voor de eer.

(...)


Uit: Bericht op "Ma 15 Mei 2017, 22:39"
zefyr schreef:(...)
  • (...)
    Onlangs zag ik online een stukje dienst vanuit Leeuwarden, een grote lege
    zaal met hier en daar verstrooid een paar oudjes en een koor van 19
    mensen...


    (...)
Uit: Bericht op "Di 16 Mei 2017, 14:21"
@Levi
@ZwartSchaap
@zefyr

Vergeleken met de situatie in 1995, toen stamapostel Richard Fehr een bezoek bracht aan de nieuw-apostolische kerkgemeente in Leeuwarden, is het aantal actieve aangesloten gemeenteleden inderdaad dramatisch gedaald. Bij velen heeft zich een bewustwordingsproces voltrokken, waarbij zielen tot het inzicht kwamen dat de geloofscultuur die men koesterde ook op hoofdlijnen soms al te zeer afwijkt van het Evangelie van Christus Jezus. Voor menige bij nader inzien helaas van -trotse- eigenwaan vervulde "hoge(re) verantwoordelijke leidinggevende" blijkt het navolgenswaardige voorbeeld van de Messias amper de maatstaf te zijn (geweest). Men sprak van het verlossingswerk terwijl de machtige geestelijke elite, badend in aanzien en weelde, in feite poppenkast speelde. Ondertussen werden vragenstellers en klokkenluiders als demonen uitgedreven. Op de geloofsweg overtraden de snelheidsmaniakken, haastig op weg naar "het heerlijke einddoel", nagenoeg alle regels.

Op bovenbeschreven wijze liet de kerkleiding een spoor van vernielingen achter; een ware ravage. Voor minstens de helft van alle kerkverlaters werd dat de realiteit. Mede door een daarmee in de hand gewerkt gebrek aan dienaren wordt er in de kerkelijke organisatie nu geëxperimenteerd met een afgeslankt "managementteam", waarbij opzieners de districtsdienaren (oudsten en districts-evangelisten) gaandeweg compleet vervangen. Zie mijn bericht op "Za 07 Dec 2013, 15:44", in de thread "Wát is er gaande?" Bij die organisatorische opzet zal het aanstonds normaal zijn dat broeders met het ambt van "herder" vanuit "Flagship congregations" meerdere gemeenten leiden. Wat dat betreft werd bijvoorbeeld Frank Bethlehem al onopvallend in die rol gemanoeuvreerd. Bij mijn weten leidt hij nu namelijk drie gemeenten. Het zal mij dus niet verbazen als er in december in Leeuwarden voor Nederland een tweede opziener wordt beroepen. Dat zou evangelist Ruud Tijssens kunnen zijn!

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Proefslapen door Gijsbert Pos. Hoe erg wil je het hebben.
Het beste was uiteraard voor een stamapostel niet goed genoeg.
Dit zijn de mensen die in allerlei zaken de kerk hebben vergiftigd.
Hoogmoed komt voor de val, zien wij hier ook gebeuren.

ZwartSchaap
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”