samenvoeging districten Groningen en Assen in 2020

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: samenvoeging districten Groningen en Assen in 2020

Bericht door TjerkB »

@all

Enkele forumbijdragen, zoals die elkaar destijds opvolgden, toen hetzelfde onderwerp zeven jaar geleden óók al aan de orde kwam...
  1. :shock:
    willempower schreef:
    • @Tosca
      Kwam vanmiddag langs Veendam en dacht even kijken dan maar hoe dat gebouw er bij staat ,maar zoals Jabob al schreef ziet er niet uit , ze noemen het huis des heren maar lijkt meer op het huis van malle Pietje .
      Van een afstand lijkt het nog , net als Klene maar dichterbij zie hoe verrot het is .
      Schrijnend en triest maar ja een beetje advocaat kost wat , en dat zal nog meer gaan kosten nu RR weer zijn gelijk heeft.
      Nu begrijp ik waarom ze kwamen bedelen om een potje verf bij mij aan de deur .
      Ik hoop dat Jabob nog een goede foto kan maken van het kruis , ik zal zo een paar opsturen van wat houtwerk daar .
      Als een huis er zo slecht uitziet dan noemen ze het onbewoonbaar, maar het huis des heren waar geofferd kan worden voor de advocaten dat kan wel .
      Zal zo wat foto's sturen

    Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Vr 22 Jul 2011, 20:46", in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
  2. :shock:
    Jabob65 schreef:
    • De foto's van het gebouw in Veendam zijn al gemaakt; dus het is niet nodig dat ik nog foto's maak.

      Maar het is waar: er is sprake van achterstallig onderhoud, en dat is zeer vreemd want de gemeenschap Veendam is een bloeiende gemeente waar nog veel activiteiten plaatsvinden, het zal mij ook niet verbazen dat er nog een redelijk bedrag aan offergelden binnenkomen, stel er komt zo'n 10.000 a' 15.000 per kaar binnen, en met draagt 25% af voor de (gezamenlijke) kosten van NAK Nederland, dan zou men zo rond de 10.000 per jaar over kunnen houden, kosten van gas/elektriciteit, wat reiskosten, kleine reparaties. De bloemen werden eerder uit een apart potje betaald.

      Maar al met al zou men dan toch in staat moeten zijn om 4.000 per jaar te reserveren voor het onderhoud van het gebouw.

      Nu heeft men vast wel 40.000 nodig maar als je eea goed bijhoudt, moet het te doen zijn.

      Maar nu is het zo dat men de offergelden minus de directe kosten moet afdragen en moet gaan bedelen als men het gebouw wil laten verven.

      Het is tragisch en onbegrijpelijk dat NAK Nederland dit laat gebeuren, alleen al van de advocaatkosten kan het broodnodige onderhoud prima betaald worden.

    Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 23 Jul 2011, 14:39", in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
  3. :shock:
    Bauke schreef:
    • @ Jabob,

      Ja Willem stuurde mij de foto’s. En inderdaad het is intriest dat het gebouw zo verwaarloost wordt.

      En tja, indien we stellen dat de gemeenschap Veendam jaarlijks 10.000 Euro netto zou kunnen overhouden…dan had het nu geen achterstallig onderhoud gehad, maar een ‘Gouden dak’ en dat geld natuurlijk voor alle Nieuw Apostolische Gemeenschappen.

      ER zijn verder geen kosten, geen salaris voor de voorganger of zijn mede Priesters, geen salaris voor de dirigent geen salaris voor de organist geen salaris voor het tuinonderhoud enz. Alles gaat richting Amersfoort. Er moeten miljoenen zijn geweest, waar zijn die heengegaan? Schumacher?

      Groet,
      Tosca

    Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 23 Jul 2011, 15:08", in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
  4. :shock:
    Redactie schreef:
    • Bauke schreef:(...)
      ER zijn verder geen kosten, geen salaris voor de voorganger of zijn mede Priesters, geen salaris voor de dirigent geen salaris voor de organist geen salaris voor het tuinonderhoud enz. Alles gaat richting Amersfoort. Er moeten miljoenen zijn geweest, waar zijn die heengegaan? Schumacher? (...)
      @Bauke

      Hier gaat eenvoudig op dat gedurende lange tijd bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland het adagium "Penny-wise, pound-foolish" heeft c.q. moet hebben gezegevierd:
      A penny is a small amount of money and a pound is a larger amount. "Penny-wise, pound-foolish" is to be cautious (wise) with small amounts of money but wasteful (foolish) with larger amounts. Example: "We've worked so hard to save money that if we took a vacation now it would be penny-wise, pound-foolish." People sometimes worry about spending small amounts of money; then they carelessly spend much larger amounts. Example: "He spends very little on food during the week, then blows all his money drinking on the weekends. He really is penny-wise, pound-foolish."

      Bron: http://www.goenglish.com/PennyWisePoundFoolish.asp
      Zie tevens de onderstaande quote uit een vorig bericht:
      • "Dus: al het geweeklaag over teruglopende offerontvangsten, wat "de Apostel" zogenaamd zorgen baarde, klopte in die periode pertinent NIET. Wie desondanks de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland als armlastig wilde promoten, sprak al dan niet verkeerd ingelicht NIET de waarheid. Waar het in de praktijk op aankwam was simpelweg het weloverwogen kiezen uit verschillende mogelijkheden: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?! Laat het daarom alleen al op grond van het bovenstaande duidelijk mogen zijn dat "ze" bij wijze van spreken níet bij míj moesten aankomen met wat voor een aandoenlijk verhaal dan ook over "geen geld voor een stukje tapijt", of zo. Ik wist (!) dat het NIET wáár was dat één stukje tapijt méér of minder opeens het verschil zou maken. Zo was het écht NIET. Het zat hem in wat ik al opmerkte: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?!'

        Bron: Bericht door Redactie op "za 18 jun 2011, 13:22" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
      @all

      Broeders en zusters van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland; leest u alstublieft het hierboven geciteerde redactionele bericht op "za 18 jun 2011, 13:22" toch eens met volle aandacht in zijn geheel aandachtig door! Dan begrijpt u wellicht waarom uw kerk -óók- voor mij te klein werd! Ik ben vertrokken omdat ik weigerde mij te vereenzelvigen met de wantoestand (!) waarbij wat "abnormaal" is, of zelfs absurd, door zogenaamde Godsgezanten wordt voorgespiegeld als "normaal".

      Zulks betrof niet alleen voor mij zakelijke beslissingen door "De kerkleiding" doch eerst en vooral rare (lees: godsonmogelijke) beslissingen op het geestelijke vlak! Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan de op handen zijnde catechismus. Afgezien van de volstrekt onnutte inhoud ervan waarmee aanstonds de hoofden op hol worden gejaagd, is óók dit zuiver een vele miljoenen euro's verslindend prestigeproject. Het zal zielen die jarenlang op de geloofsweg blij met elkaar optrokken van elkaar doen vervreemden. Zó blijft de deels door "De kerkleiding" verborgen gehouden NAK-kerkgeschiedenis zich eindeloos herhalen...

      Het WebTeam/BEE

    Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 23 Jul 2011, 15:29", in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
  5. :shock:
    Jabob65 schreef:
    • En zo zou het voor de NAK ook moeten zijn, een blinde kan zien dat ook in het district Assen de komende jaren keuzes gemaakt moeten worden; maar naar mijn mening zou een DAP de districtsvoorganger de opdracht moeten geven om onderzoek te doen naar de situatie een beleidsplan te maken, dit in overleg met de voorgangers van de diverse gemeenten maar zeer zeker ook de leden zelf.

      Zo creëer je niet alleen draagvlak voor bepaalde beslissingen maar voorkom je ook dat mensen zich geschoffeerd voelen.

    Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 23 Jul 2011, 16:08", in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
(...)

Ik dacht: laat niemand ons hier ooit nog betichten van enkel "eeuwigdurende kritiek", of zo, want werkelijk zelden handelde het over "ellende" zonder dat wij allen ook oplossingen ervoor wilden aandragen...
Redactie schreef:(...)
Geenszins was het onze bedoeling om elk glas dat halfvol was, halfleeg te maken. Integendeel, het ging erom enerzijds achtergronden naar voren te halen die begrip zouden kweken voor eenzaam lijden en anderzijds om er hopelijk aan bij te dragen dat ook in de Nieuw-Apostolische Kerk de hoofdzaak weer hoofdzaak kan worden. "Geloof, hoop en liefde" mochten er vreemd genoeg wijken voor "bulldozergedrag" van "dienaren".

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Ma 27 Mei 2013, 22:47", in de thread "(10) Deze kerk existeert bij de gratie van onwetenden!"
Alleen, er is geen kruid gewassen tegen de -eeuwigdurende- geharnaste monologen van de gestaalde kaders die in de Nieuw-Apostolische Kerk de dienst uitmaken.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: samenvoeging districten Groningen en Assen in 2020

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
In de Nieuw-Apostolische Kerk is "de menselijke maat" uit het oog verloren. "Dienen en leiding geven" werd gerobotiseerd. In klachten ziet men geen "gratis advies".

(...)


Uit: Bericht op "Za 16 Jan 2016, 20:51", in de thread "Marcel Dagenbach houdt de Neuapostolische Kirche voor gezien"
@all

Als op het hoogste niveau in de organisatie de verdorvenheid níet zó extreem was, het machtsmisbruik niet zó lafhartig, de ondoorzichtigheid van het beleid niet zó alarmerend, enzovoort; heus, dan was er in binnen- en buitenland nooit, maar dan ook werkelijk nóóit, zó veel 'vuile was' opgehangen als inmiddels wél het geval is.

Het duurt op het Internet nu al zo'n 25 jaar dat zielen een klankbord zoeken, nota bene omdat nieuw-apostolische kerkleiders hun eigen woorden niet waarmaken!! Hoe bedroevend ook, maar het komt hier helaas echt niet meer goed want het 'point of no return' is gepasseerd. Met elke mogelijke stap op de nieuw-apostolische ambtsladder riskeert eeenieder dat in de privésfeer álle relaties met dierbaren worden ondermijnd, niemand "in de gemeenschap" met welke tomeloze inzet dan ook door dit tijdverdrijf ooit per saldo gebaat zal zijn, en dat men zowel roekeloos roofbouw pleegt op de eigen gezondheid als die van anderen in het verderf mee trekt.

Of je nu als "dienaar" in het dagelijkse leven notaris bent, belastingconsulent of bankier; voor een hinderlijk hoge dunk van jezelf betaal je in deze kerk, die spijtig genoeg het best een sekte kan worden genoemd, de aller-, allerhoogste prijs. Miljoenen zijn er verbrast. Dat waren geen zegenaars die dat deden, doch misleiders.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Winschoten

Bericht door willempower »

De handel gaat goed , ze kunnen Assen nu in de uitverkoop doen .
Winschoten is onder de kont van de leden verkocht .
Als een zooi achtergelaten dat rovershol .

https://www.funda.nl/koop/verkocht/wins ... -9/#foto-1

Nog effe en we zijn van deze sekte af .
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”