nieuw-apostolisch kerkgebouw Leeuwarden onverkoopbaar?

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 657
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

nieuw-apostolisch kerkgebouw Leeuwarden onverkoopbaar?

Bericht door zefyr »

@allen,

Vanavond plaatste John Berendsen op het facebookaccount Apostolische Heiligdommen een artikel (Huisvesting kerk) uit de Leeuwarder Courant van vrijdag 25 juni 2010, waarin werd gerept over de (nieuwe) huisvesting van de nieuw-apostolische gemeente aan de Emmakade 1-bis Noordzijde te Leeuwarden. Na publicatie van dit artikel deelde de Leeuwarder voorganger, J .v.d Pal, na een dienst aan de gemeenteleden mee, dat hij niet op de hoogte was van de plannen van de nieuw-apostolische kerkleiding... Hij sloot z'n betoog af met de opmerking: 'Waar rook is, is vuur.', dus zal er wel een kern van waarheid in dit artikel schuilen. Tja, transparantie en communicatie blijft lastig. Al een poos voor publicatie van dit artikel deed het gerucht in nieuw-apostolische kringen de ronde, dat dit kerkgebouw zou worden verkocht en bijgevolg een nieuw kerkgebouw uit de grond zou worden gestampt voor het krimpend aantal gemeenteleden. Dit voornemen werd nadien aangepast in de zin dat de nieuw-apostolische gemeenteleden van de NAK Drachten dan in dit nieuwe kerkgebouw (in een nieuwbouw wijk in Zuid of Zuidoost Leeuwarden) onderdak zouden krijgen. In december 2018 werd aan de gemeenteleden van de NAK Drachten meegedeeld, dat de gemeenschap in 2019 zal worden opgeheven. Degenen, die dit onderdak willen vinden in het huidige Leeuwarder kerkgebouw kunnen hun ligstoel meenemen, want er is genoeg plaats in de 'herberg' aan de Emmakade 1-bis Noordzijde. De vraag rijst of het Leeuwarder kerkgebouw na zoveel jaren nog verkoopbaar is. Het ziet er hopeloos en uitzichtloos uit en in de tussentijd krimpt en krimpt de Leeuwarder gemeenschap...
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: nieuw-apostolisch kerkgebouw Leeuwarden onverkoopbaar?

Bericht door willempower »

@ zefyr
De krimp moet nog veel harder gaan .
Assen kan ook wel dicht alleen die John komt er nog , das de man die mij verwijderde toen ik een vraag stelde op apostolische heiligdommen .
Typisch NAK gedrag vragen stellen verboden , Navolgen en voor de dames geldt ook nog in bed met me .Ik ben je priester .
Je schrijft ze kunnen de ligstoel meenemen ik denk beter een bed bij deze sextarische beweging .
Schemerige verlichting erbij en wat kaarsjes en wat een feest , het clubgebouw is alleen toegankelijk voor clubleden namenlijk .Geen enkele controle op de party’s .
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: nieuw-apostolisch kerkgebouw Leeuwarden onverkoopbaar?

Bericht door willempower »

@ all
Zou dit ook bij de NAK zo gebeuren , ik weet het antwoord .
Ook onder het mom van navolging dus wel .
Wat gebeurde er allemaal bij huisbezoeken , wil je niet weten .
Maar ik zie hier de grote baas jackie dit niet zeggen.

De Paus: Priesters en bisschoppen behandelen nonnen als seksslavinnen
Nonnen hebben te lijden gehad van misbruik door priesters en bisschoppen, die hen zelfs behandelden als seksslavinnen, en die kwalijke praktijken vinden ook nu nog plaats. Dat heeft paus Franciscus vandaag gezegd op de terugweg van zijn bezoek aan de Verenigde Arabische Emiraten.
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 657
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

vissen Leeuwarder nieuw-apostolischen door grootspraak van Ruud Vis achter het net?

Bericht door zefyr »

@allen,

Het is deze maand tien jaar geleden, dat voor het eerst in de regionale media in Friesland (Leeuwarder Courant van vrijdag 25 juni 2020 (Huisvering kerk) werd gerept over nieuwe huisvesting van de Nieuw-Apostolische Kerk Leeuwarden. Het is alweer bijna een jaar geleden, dat opziener Ruud Vis in het Friesch Dagblad (van dinsdag 2 juli 2019, Nieuw-Apostolische Kerk wil nieuwbouw, Jan Auke Brink) kenbaar maakte, dat hij verwachtte 'over zo'n drie maanden bekend te kunnen maken waar het nieuwe kerkgebouw komt'. Tot heden is van nieuwbouw voor de Leeuwarder nieuw-apostolischen niets bekend. Heeft men te maken met grootspraak van opziener Ruud Vis? De rijst of de Leeuwarder nieuw-apostolischen door opziener Ruud Vis achter het net vissen..
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”