Joop Lindeman is ontslapen (1938-2020)

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Joop Lindeman is ontslapen (1938-2020)

Bericht door zefyr »

@allen,

In de nacht van vrijdag 22 mei op zaterdag 23 mei jongstleden is Joop Lindeman in de leeftijd van 82 jaar in z'n huis te Sneek ontslapen. Tot ver in de tachtiger jaren van de vorige eeuw was hij priester in de Nieuw-Apostolische Kerk (district Groningen). Priester Joop Lindeman was een witte raaf in de Nieuw-Apostolische Kerk. Hij nam het dikwijls op voor de nieuw-apostolische jeugd. Dit moest hij vaak bezuren bij de bekrompen en benepen kerkleiding. Eind tachtiger jaren verhuisde hij naar Leeuwarden. In de negentiger jaren van de vorige eeuw vond hij een geestelijk dak boven z'n hoofd bij de doopsgezinde gemeente te Leeuwarden. In nieuw-apostolische kringen te Leeuwarden werd hierover besmuikt gesproken...

https://www.doopsgezindenleeuwarden.nl/

Donderdag 28 mei aanstaande zal in besloten kring te Sneek de doopsgezinde rouwdienst in het crematorium plaatsvinden, dat zal worden bijgewoond door o.a ex-apostel Gerrit Sepers.

Ik heb Joop Lindeman als een erudiet, beminnelijk en ruimdenkend mens leren kennen. In het ondermaanse tranendal balden zich vaak donkere wolken samen boven z'n hoofd. In liefdevolle herinnering wens ik hem toe wat in het lied 'Waar zich geen wolk meer dreigend toont' is vertolkt.

https://www.youtube.com/watch?v=P7EunMMHen4
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Joop Lindeman is ontslapen (1938-2020)

Bericht door ZwartSchaap »

Ik kan mij geheel aansluiten bij de reeds vermelde tekst van zefyr.
Joop Lindeman was een bescheiden en beminnelijk mens.
Als priester liep hij niet de platgetreden paden en kwam graag op voor de zwakke.
De door hem gehouden diensten waren inspirerend.

ZwartSchaap
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Joop Lindeman is ontslapen (1938-2020)

Bericht door willempower »

Wat stil hier en iedereen wat moe gestreden merk ik .
Maar groot respect wat de heer Sepers schrijft , zeker over zelf reflectie .
Gelukkig sterft de N.A.K van zelf wel uit .Hoef je weinig meer voor te doen .
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”