Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek?

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door willempower »

@tjerk
Ik schrijf hier om mensen te waarschuwen tegen deze sekte .
Er liep een districhtsoudste rond in Emmen die het al te letterlijk nam dat ze gehoorzamen moet aan de meerdere in rang .
Hij vond dat de zusters ondergeschikt moesten zijn aan zijn gezag .
Daar maakt hij dan ook op seksueel gebied driftig gebruik van .Zeg ik dan nog heel netjes zo .
Zijn vader zou zich omdraaien in zijn graf als dit openbaar zou worden want ook die had een functie in de kerk .Zo vader zo zoon zegt men dan toch .
De meest elementaire dingen kan die niet uit leggen , zoals eert uw vader en moeder .
Dan vond deze het nodig een diaken te "beopdrachten" sorry voor dat woord , dat hij mij moest opruimen dan kon hij een hogere rang krijgen.
Ik stelde te lastige vragen , en ze moesten van me af , regelmatig kwamen daarom ook bedreigingen uit deze sekte naar mij toe.
Maar ik heb een stervende een man op zijn sterfbed beloofd dat ik alles zou doen om het aan iedereen te vertellen en ze er niet zomaar mee weg zouden komen .
Ken ook nog een priester die het nodig vond vond een echtpaar te helpen aan een kind om kerkelijk sociale reden , en doneerde wat zaad .
Wie zaait zal oogsten stond er toch in de bijbel .Dus weer een goede daad .
Werd jarenlang onder de pet gehouden terwijl de apostelen van zijn gedrag wisten , en hij in zijn ambt kon blijven .

Blijf in de navolging staan en voer uit wat de meerdere in rang voorschrijven .


Ze zijn nog niet van me af dus en blijf kritiek leveren .
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door willempower »

@all
Ik denk dat dit forum het woord van de maand goed opvolgt .

Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek?

Wij vertellen de waarheid .Woord van de maand

Wat wil God?
Augustus 2016
In de diensten horen we regelmatig over de wil van God: we moeten ons richten naar de wil van God, we moeten buigen voor de wil van God en in het Onze Vader bidden we: Uw wil geschiede.

Maar weten we eigenlijk wat God wil?

Zeker, de Heilige Schrift biedt ons inzicht in de wil van God. God wil dat alle mensen worden geholpen en dat ze de waarheid leren kennen
Klene helpt ze wel , aan het eind van hun leven met dat asbest en Klene vertel ze de waarheid dan ook en lieg en bedrieg niet zo .
Je mag blij zijn dat dit forum wel de waarheid aan het licht brengt .
Jean-Luc Schneider is wel blij en trots op dit forum omdat dat wij de waarheid wel aan het licht zullen brengen .
En hij hoeft ons niet eens te sponsoren .
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door willempower »

@all
Ook hier gingen miljoenen in koffertjes de grens over net als brinkie .
Zie echt veel gelijkenis .
Ook niet transparant dus .
En mis hier mocht brinkie zelf wel wat bonussen uit het koffertje halen .
Er worden kwistig bonussen uitgekeerd en ook wel zwart uit het offerblok .
Zwart is zwart met een wit overhemd en zwarte stropdas .

Verschillende hooggeplaatste leden van de Noorse Broeders moeten getuigen in de zaak van de voormalig topman van de geloofsgemeenschap, Jonathan van der L. De 34-jarige zou miljoenen hebben verduisterd. Maar wie zijn de Noorse Broeders precies? Vijf vragen over een geloofsgemeenschap, die sterke banden heeft met het Noorden.

Waar komt de naam van de geloofsgemeenschap vandaan?

De officiele benaming van de Noorse Broeders in Nederland is Christelijke gemeente Nederland (CGN), internationaal wordt de gemeenschap aangeduid als Brunstad Christian Church. De wortels van de beweging, die volgens de beweging wereldwijd 40.000 leden telt, liggen in Noorwegen. Daar richtten de broers Johan Oscar en Aksel Smith de beweging aan het begin van de twintigste eeuw op. De eerste gemeenschap bestond vooral uit vrienden van de broers. Het verklaart de Noorse benaming voor de gemeenschap, Smits Venner (Smiths vrienden).

In eerste instantie had de gemeenschap alleen in Noorwegen en Denemarken aanhangers. Nadat evangelisten aan het einde van de jaren '50 hun geloof in Nederland kwamen verkondingen, ontstonden ook in ons land gemeenschappen. Tegenwoordig zijn de Noorse Broeders op elf plaatsen actief en hebben ze ongeveer 2000 leden. De landelijke conferenties en grote evenementen van de gemeenschap vinden sinds 2004 plaats in recreatiecentrum Pagedal in Stadskanaal.


Wat geloven de Noorse Broeders?

De Noorse Broeders staan voor een geloofsgemeenschap waarin iedereen 'vrijwillig en vol overtuiging' kiest voor een leven met Jezus. Waar Christenen geloven dat Jezus God en mens tegelijk is, zien de Broeders Jezus als een zondenvrije mens. Doordat Jezus alle lusten en zonden overwon, herwon hij zijn goddelijkheid, geloven ze.

Op het moment dat iemand zich aansluit bij de gemeenschap worden diens zonden vergeven. De kern van de leer is dat alle zonden te overwinnen zijn, zolang je je maar van je zonden bewust bent. De gelovigen denken dat Jezus' terugkeer op aarde aanstaande is. Alleen voor de mensen die hun zonden hebben overwonnen is plek in de hemel.

Hoe is de geloofsgemeenschap georganiseerd?

In Nederland zijn elf regionale gemeenten, waarvan de grootste in Almelo. Iedere gemeente heeft een voorganger, per gemeente zijn de zakelijke belangen ondergebracht in een stichting. De gemeenten opereren volledig zelfstandig. De internationale leider van het genootschap is Kare Johan Smith, een kleinzoon van een van de oprichters. Jan Hein Staal is de Nederlandse voorzitter. Hij is tevens voorzitter van Hippo Mundo Charity. Dit bedrijf is aandeelhouder van alle bedrijven die de Noorse Broeders bezitten.
In het Noorden zijn dat onder andere handelsonderneming Kolme Tack in Nieuw-Buinen, uitgeverij De Weg in Stadskanaal en kinderdagverblijf De Boerderij in De Wijk.

Vormen de Noorse Broeders een sekte?

Een sekte is een gesloten geloofsgemeenschap. In dat opzicht voldoen de Broeders daaraan. Tot de jaren '90 waren de leefregels van de gelovingen bovendien streng. Vrouwen mogen hun haren niet knippen en moeten lange rokken dragen, omdat in de Bijbel staat dat het God een gruwel is als de man vrouwenkleren draagt, en andersom. Televisie, alcohol, popmuziek, anticonceptie en sex voor het huwelijk zijn verboden. Ex-gelovigen vertellen dat ze opgevoed zijn met een sterk wij-versus-zijgevoel, waarbij iedereen die niet het geloof aanhangt wordt afgeschilderd als slecht.

Ex-leden noemen de gemeenschap in de media een sekte en spreken van kindermishandeling, incest en een verstrengeling van commerciële en kerkelijke belangen door voormannen van de gemeenschap. Noorse media beschreven hoe de Brunstad Christian Church is uitgegroeid tot een internationaal concern waarvan de leiders privé zouden profiteren.

Waarom zijn de Noorse Broeders recent vaak in het nieuws?

De fiscale man van de stichting, Jonathan van der L. (34) wordt ervan verdacht acht miljoen euro te hebben verduisterd. Het geld was eigendom van de door Noorse Broeders bestuurde stichting Hippo Mundo Charity, dat onderdeel is van een wereldwijd web van bedrijven en stichtingen. Van der L. was tot 1 februari voorzitter van Hippo Mundo Charity. Daarnaast was hij bestuurder van drie bedrijven van de Noorse Broeders in Nederland. Uitzendbureau DWN Service in Teuge, uitgeverij De Weg in Stadskanaal, die het blad van de Broeders uitgeeft en handelsonderneming Kolme Tack in Nieuw-Buinen. Ook was hij bestuurslid van de Stichting DKM Nederland in Krommenie. Bovendien was hij de baas van vier Cypriotische brievenbusfirma's die een band hebben met de geloofsgemeenschap. L. bekende in juni schuldig te zijn. ,,Ik erken moreel gezien alle schuld. Ik heb het gedaan om mijzelf te bevoordelen", zei hij tegen de rechter.

Ook DWN Service, het uitzendbureau van de Noorse Broeders, raakte in 2010 in opspraak. De Noorse broeders verhuurden hun geloofsgenoten aan bedrijven als Gamma en Hema, maar kregen niet betaald voor het werk dat zij verrichten. DWN Service droeg geen sociale premies en loonbelasting af. De opbrengst van de werkzaamheden ging naar de geloofsgemeenschap. Hoewel er tegen de constructie geprotesteerd werd, onder andere door vakbonden, vond de rechtbank in 2013 dat de werkwijze niet onrechtmatig was.

Niet transparant

Wat voor soort gemeenschap het precies is, is lastig te achterhalen. Wie op de website van de gemeenschap kijkt, ziet dat het vrij gewoon oogt. Maar de gemeenschap doorgronden, is bijna onmogelijk. Veel is er niet over ze bekend, behalve de in het algemeen negatieve verhalen uit de media.
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door Chi »

Interessant, de gelijkenissen zijn inderdaad legio. Ter aanvulling:

'Een-vrome-noorse-broeder-dokt'
'deugen-misschien-meer-noorse-broeders-niet'
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door Chi »

willempower schreef:@all
Ik denk dat dit forum het woord van de maand goed opvolgt .

Wij vertellen de waarheid .Woord van de maand

God wil dat alle mensen worden geholpen en dat ze de waarheid leren kennen
...
'Jeugdweekend Suriname
.....
en afsluitend de kerkdienst op zondagmorgen geleid door opziener Vis.'

Ligt het aan mij of zijn de heren bestuurdertjes wel erg vaak in Suriname de laatste tijd. Ze zullen toch niet bezig zijn om internet aan te leggen?
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door Levi »

Tjerk,
TjerkB schreef: wo 13 dec 2017, 10:00In de achterliggende jaren heb ik er veel voor overgehad om voor mijzelf en anderen om wie ik oprecht geef, feiten te verzamelen en omstandigheden toe te lichten. Ik wilde weten hoe van de nieuw-apostolische geloofspraktijk zich een verdeel- en heerspolitiek meester kon maken en waarom menigeen zich daaraan overgeeft. Het leergeld dat ik heb betaald kunnen anderen hopelijk besparen, was daarbij één van mijn overwegingen; en dan bedoel ik natuurlijk niet alleen "de tienden" of de kosten die gemoeid zijn met een webstek. Het werd een barre zoektocht. Met mijn forumbijdragen hield ik als het ware een logboek bij met thans als laatste nieuws:

Onlangs sprak ik in Duitsland uit de Apostolische Gemeinschaft (AG) een priester in ruste. Wij kwamen te spreken over Psalm 26 vers 8: "HEER, het huis waar u woont heb ik lief, de plaats waar uw glorie verblijft." (NBV) "Tjerk," zo zei deze priester, "realiseer je je wel dat dit de plaatsen betreft waarover wij in Matteüs 18 vers 20 lezen 'Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.'?" Die spontane opmerking stelde mij heel bijzonder gerust.

Ook "hooggeplaatsten" in kerkbesturen zouden zich dit wel mogen realiseren. Laten wij het dezulken maar niet toestaan in het geloof tussen ons een wig te drijven.
De NAK in Nederland legt de nadruk op het economisch model.
Met veel zalvende en lovende woorden worden districten en gemeenschappen samengevoegd.
Onder het mom ‘meer kwaliteit en faciliteit’ wordt de steeds meer uitdunnende gemeenschap gepamperd.
De echte boodschap is; het gaat slecht met de geestelijke handel!
Het roer moet om.
Net als bij V&D en andere winkelketens is er meer te verdienen met onroerend goed ipv ontroerend goed.

Wat kunnen de grotendeels grijze postduiven nog verwachten?

Dit:
http://www.nak-nl.org/db/6786418/Nieuws ... -Groningen

Een bizarre verarming van het geclaimde geestesgoed! Nu blijkt hoe armzalig en inhoudsloos de spirituele activa is van de NAK. Een leeg gebedshuis levert meer op dan een handjevol trouwe volgelingen.

Inderdaad, de voormelde constatering van deze VAG priester is de kern van de zaak.
En van een wig drijven is geen sprake, eerder verbondenheid en samen delen!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door TjerkB »

@all

Kortheidshalve verwijs ik voor het overige naar het bericht -in deze thread- op "Vr 05 Aug 2016, 20:12".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Redactie schreef:(...)
Bauke Moesker had gelijk en hij heeft gelijk:
  • 1) Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
  • 2) Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
  • 3) Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
  • 4) Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machts-misbruik in de kerk?
  • 5) Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?
(...) Hoe je deze vragen ook formuleert, bij de nieuw-apostolische kerkleiding heeft men er géén oren naar. Daar wanen de "Godsgezanten" zich boven de Wet. Sterker nog: men trekt zich van God noch gebod iets aan. Dat denken wij niet; welnee, het zijn de ervaringsfeiten op grond waarvan wij dit na duizend berichten en evenzovele brandende vragen -helaas- moeten vaststellen.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Di 27 Mrt 2012, 12:42", in de thread "Uitgaan van wat het kind nodig heeft, kan niet meer".
Zie ook het bericht op "Za 14 Mei 2016, 13:11" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
De nieuw-apostolische kerkleiding stelde zich echter op het standpunt dat Bauke Moesker in het publieke domein zijn mond moest houden als het om de kerk gaat. Mededelingen dienaangaande zijn "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" voorbehouden aan degenen die daarvoor van geval tot geval zijn aangewezen. Al betreft het hier een ongeschreven regel; aangesloten leden die zich niet over hun eventuele ongenoegen heen kunnen zetten, moeten in dat opzicht eerst zichzelf "overwinnen", willen zij door de "zegenaars" weer voor vol worden aangezien. Zodra dezen ervan overtuigd zijn dat je je kop niet meer boven het maaiveld uitsteekt, doe je voor hen er weer toe. Gezien de haast die er geboden zou zijn om "het heerlijke einddoel" bijtijds te bereiken, bekommert men zich niet over wie de kortaf gecommuniceerde instructies niet schijnt te begrijpen of wie het aangegeven marstempo niet aanstaat. Ieder moet een voorbeeld nemen aan de stamapostel die als een wervelwind op het hemelrijk afstevent: wie het eerst komt, die het eerst maalt. (...) Het is onder de druk van dergelijke omstandigheden, dat menigeen bezwijkt.

In mijn beleving is zo'n meedogenloze geloofspraktijk naar Bijbelse maatstaven, wat het Evangelie van Jezus Christus betreft, de wereld op zijn kop. Mensonterend.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 05 Aug 2016, 20:12"
@Levi
@all

Zo is er in de Nieuw-Apostolische Kerk verschrikkelijk huisgehouden, namelijk met bazig leiderschap van "dienaren" die niet (naar Jozua 24 vers 15) de Heer dienden doch volgens het gekunstelde kastenstelsel in de organisatie eerst en vooral hun vermeende meerderen. Aldus werd er meedogenloos verdeeldheid gezaaid in plaats van (naar Hosea 11 vers 4) met koorden van liefde een eenheid gevormd. Wie door een verscheurd gemoed geen kans zag om een lastige kwestie in de verplichte cadeauverpakking en met verschuldigde eerbied geheel vrijblijvend neer te leggen aan de voeten van de nieuw-apostolische heren en meesters, mocht -zoals het ook Bauke Moesker overkwam- vallen en doodblijven. Als op een slagveld werden dezulken (met assistentie van uit offergaven bekostigde huurlingen) harteloos en hulpeloos achtergelaten; niemand derhalve onder de hemelbestormers die (naar Lucas 10) een boodschap had aan de gelijkenis over een Leviet en een Samaritaan.

Ondertussen hief men liederen aan als...
  • O, ga toch uit langs heggen, stegen;
    zoek hen die dwalen, breng hen thuis!
    Reik hen de broederhand tot zegen
    en nood hen in het vaderhuis!
    De hemel is bij ons op aarde,
    dit blij geloof zal in ons staan.
    Hem die met ons erkent deez' waarde,
    zal ook de hemel opengaan.


    Bron: Vierde couplet van lied 485, NAK-gezangboek
en...
  • Neeg'nen-negentig schapen lagen reeds op de hemelweide,
    één was de kudde zo ver ontvlucht,
    de herder kon 't niet meer leiden;
    ver weg, ver weg op wegen koud en ruw,
    ver weg van des herders zaal'ge wei,
    ver weg van des herders zaal'ge wei.


    Bron: NAK-koorboek, eerste couplet van lied 197
... doch dat deze liederen een veel verdergaande strekking hebben dan alleen in de functie van "ondersteuning van de arbeid die aan het altaar wordt gewerkt", wenste men zich amper te realiseren.
Levi schreef:(...)
Met veel zalvende en lovende woorden worden districten en gemeenschappen samengevoegd.
Onder het mom ‘meer kwaliteit en faciliteit’ wordt de steeds meer uitdunnende gemeenschap gepamperd.

(...)
Wat kunnen de grotendeels grijze postduiven nog verwachten?

Dit:
http://www.nak-nl.org/db/6786418/Nieuws ... -Groningen

Een bizarre verarming van het geclaimde geestesgoed! Nu blijkt hoe armzalig en inhoudsloos de spirituele activa is van de NAK. Een leeg gebedshuis levert meer op dan een handjevol trouwe volgelingen.

(...)


Uit: Bericht op "Do 14 Dec 2017, 18:18"
Tja, daar zit je dan als laatsten der Mohikanen met je goeie gedrag. Ik had van die tergende passiviteit en lauwheid op een gegeven ogenblik meer dan genoeg:
BakEenEi schreef:
  • Excellentie, hoogheden, leden van de Raad van Toezicht, hoofden over honderden en duizenden, hoge vertegenwoordigers en speciale afgezanten, coördinatoren, verantwoordelijken en leidinggevenden;
    • Het is voor mij een buitengewoon bitter genoegen u allen thans uit naam van de geringsten, de eenzamen, degenen zonder vaste woon- en verblijfplaats, de vergetenen, de terneergeslagenen, de heengezondenen en de diepbedroefden, de verzwakten en de verdoolden, de gekrenkten, de misdeelden, en namens hen allen die nu nog niet genoemd zijn, te moeten toeroepen:

      u bent abuis!!
    Dank u. U kunt gaan doch vervolgt u alstublieft niet uw eigen weg...
Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 18 Dec 2010, 20:58" in de thread "Toespraak tot de hoofden van de NAK"
Hoe nu verder? Het onderstaande lijkt mij toepasselijk...
  • Dit zegt de HEER:
    Ga op de kruispunten staan, denk na,
    kijk naar de oude wegen.
    Welke weg leidt naar het goede?
    Sla die in, en vind rust.

    Maar zij zeggen: “Dat doen wij niet.”


    Uit: Jeremia 6: 16 (NBV)
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek

Bericht door TjerkB »

BakEenEi schreef:(...)
Hoge, nóg hogere en nog véél hogere "dienaren" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland: u zou er verstandig aan doen zich wat minder intensief bezig te houden met de dode materie want de levende have is aan het verkommeren!!!

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Ma 22 Nov 2010, 20:17", in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering". Zie aldaar tevens het bericht op "Di 28 Feb 2012, 20:04", in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?" Zie voorts het bericht op "Ma 26 Okt 2015, 20:49" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!", het bericht op "Za 28 Nov 2015, 22:08" in de thread "Wat is een sekte?", het bericht op "Do 02 Feb 2017, 17:07" in de thread "Waar is de taal van het hart gebleven?", het bericht op "Za 18 Feb 2017, 16:40" in de thread 'Houd stand!' - strijdlied als troostlied?, alsmede het bericht op "Wo 01 Mrt 2017, 12:14" in de thread "seminar i.v.m. Raad van Kerken in NL".
@all

Hoewel ik hier wel eens beluister dat (de nieuw-apostolische kerkleiding vanuit) "Amersfoort" op dit Forum meekijkt en meeleest; staken ze er maar echt wat van op.

Op 20 augustus 2005 vroeg ik hiervoor de aandacht op de weblog van Gerrit Sepers en op 4 maart 2006 bracht ik het onder de aandacht van opziener Peter Klene...

Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
TjerkB schreef:(...)
Echter, hoezeer ik ook hoopte dat de kerkleiding vanaf de werkvloer nog tijdig zou worden genoodzaakt om haar statussymbolen en sterallures maar aan de wilgen te hangen, zodat het voor "de eerlijken en oprechten" "in de gemeenschap" zou zijn weggelegd om daar niet te hoeven wegkwijnen; de verdeeldheid was al te groot. Let wel: de verdeeldheid te midden van de gelovigen vanwege de arrogantie van de macht, uitgeoefend door een selecte groep van hovelingen (!) onder de kerkelijke ambtsdragers. Een hofkliek als het ware die in deze doodzieke kerk de dienst uitmaakt; de uitvinders van het nieuw-apostolische kastenstelsel. Brutaal legden de zichzelf pri­vi­le­gi­ëren­de "hoge(re) verantwoordelijke leidinggevenden" vanuit hun ivoren torens exclusief beslag op hoedanigheden die men aannam als "dienaar" en "zegenaar", en hun familieleden werden personen van aanzien, al naargelang de rang of stand van de ambtsdrager in kwestie krachtens diens positie op een zogenaamde ambtsladder. Zo en niet anders zou de god van hun kerk het hebben gewild. Wie het hemelrijk wilde beërven moest deze realiteit van ze omarmen.

Zo'n kaartenhuis houdt vanzelf geen stand. In 2010 schreef ik: "De hiërarchische verhoudingen (!) onder dienaren (!) moet onmiddellijk worden afgeschaft, simpelweg te beginnen in Nederland. Op elk hoofd voortaan nog maar één pet!! En vooral nóóit meer rücksichtslos met brutaal een greep in het offerblok een dure advocaat inschakelen die dan dreigbrieven moet versturen naar zielen, met wie er gewoon een menselijk gesprek te voeren valt." (...) Het maakte ze geen donder uit.

Ik kan dus wel water naar de zee blijven dragen, dweilen met de kraan open, roepen in de woestijn en vechten tegen de bierkaai, maar stilaan wordt dat gekkenwerk. Dat vond ik zeven jaar geleden natuurlijk óók al; alleen, er viel toen ook best nog wel wat uit te leggen. Gezien het belang van de zaak en de intrinsieke afkeer die ik sowieso heb van verwarring in het algemeen en witteboordencriminaliteit in het bijzonder, ben ik daar niet voor weggelopen. Maar nu wordt het een tandje minder...

(...)


Uit: Bericht op "Do 02 Feb 2017, 17:07", in de thread "Waar is de taal van het hart gebleven?"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek?

Bericht door TjerkB »

@all

Out of the blue...


Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”