Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door willempower »

@ tjerk
De rechter heeft niet doorgeleerd , wat zeg je dat leuk , maar is wel zo als Brinkie het ziet .
Hij heeft gelijk en degene die hem ongelijk geeft zal die pakken met alle middelen .

Dat de rechter in zijn oordeel een fout maakte las ik ook , want hij noemt het een christelijke kerk , moet zijn doodenge sekte .
Ben blij dat de rechter gehakt maakte van Brinkie , in mijn ogen een zware crimineel van het ergste soort .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door TjerkB »

  • Dies ist der letzte CANITIES-Newsletter, da keine umfangreicheren Arbeiten mehr auf CANITIES-News erscheinen werden. Ich selbst ziehe mich aufs Altenteil zurück, und für Bea alleine, ist das Ganze „zu viel Geschäft“, wie die Schwaben sagen würden.
  • Die NAK ist nämlich genauso volksverdummend wie irgendeine andere christliche Kirche; sie ist lediglich insofern schlimmer als die anderen, weil sie a) nach wie vor massive Gehirnwäsche betreibt und weil sie b) mit gespaltener Zunge redet… - nach innen anders als nach außen.
  • Solange noch ein paar Leute lesen, bleibt CANITIES-News bestehen, fallen die Zugriffszahlen aber zu weit nach unten, werden wir uns auch die finanziellen Kosten für CANITIES-News schenken und die Seite vom Netz nehmen.

Bron: CANITIES-Newsletter vom 15.04.2014
@all

Zojuist gaf de redactie van Canities-News te kennen dat haar taak er op zit. Zie boven. Door misstanden in de Nieuw-Apostolische Kerk aan de kaak te stellen, kwam men hard in aanvaring met de machthebbers die, zoals het ook in Nederland al vaker was gebeurd, onmiddellijk in het offerblok graaiden om betrokkenen met het aanspannen van een rechtszaak te intimideren. In dit geval echter moesten de briesende leeuwen bij het kerkbestuur het onderspit delven. Canities-News "overwon".

Soms ben je aan jezelf en aan je medemensen verplicht om met onrecht géén genoegen te nemen, vooral indien het bij een religieuze organisatie (...) wolven in schaapskleren blijken te zijn die daarin de hand hebben. Aan de andere kant: alles heeft zijn tijd. Bovendien mag ieder uit vrije keuze een slavenjuk op zich nemen. Voor zover onwetenden vooraf geïnformeerd kunnen worden, lonen zich wellicht de inspanningen, maar menigeen wil door schade en schande (!) zelf "wijs" worden.

Voor Canities-News geldt daarom nu: "mission completed". Wie op FaceBook de discussie (actief) wil blijven volgen, kan daar lid worden van de Gruppe „Klartext“.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door willempower »

@ all

Zit ik er ver naast als ik zeg er zullen altijd levende apostelen zijn en hier is mijn collecte zak en gironummer .
Volgens mij is het niks anders bij de Nakkers betalen ,voor een leuk begrafenis feestje .
Krijg je het zangkoor erbij als je de kerk niet vergeten bent in je testament .
Jabob65
Berichten: 90
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 18:38

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Jabob65 »

Mark Van de Voorde stelt onder andere:

Wees op je hoede voor clerici die erg hiërarchisch denken”, zei mijn vader zaliger. “Ze eisen onvoorwaardelijk ontzag, omdat er een zware hypotheek ligt op hun werkelijk gezag.” En hij voegde eraan toe: “Hoed je bovenal voor overdreven devote priesters. Ze hebben wat te verbergen.”
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Levi »

@ll
Op de NAK nl site moet je met een vergrootglas zoeken naar de aankondiging dat de stamapostel zondag in Hilversum dient. Waar een brief van dap Storck beweging in de gelederen moet brengen, laat voormeld medium de kans liggen. Of is het een indicatie dat men op de CA niet echt gecharmeerd is van JLS en consorten? Een bezoek aan de bloembollenvelden en een traditionele rondvaart in de Amsterdam grachten kan dat mooi maskeren.

Fijne Paasdagen
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Certina »

@All,
Veel senioren gaan niet meer naar de ''aansluitingen'' omdat die veel te lang duren :oops:
En de rest wat overblijft gaan met de Paasdagen er op uit zonder legitimatie omdat ze toch geen diensten bezoeken :mrgreen:
Het nak-schip is zinkende de kapitein verlaat als eerste het schip :twisted:
Vrolijk Pasen :!:
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door TjerkB »

@all

Zou het "stamapostelbezoek" al over het hoogtepunt heen zijn?

Als er vanochtend in Hilversum méér aan de orde is geweest dan dat de nieuwe internationale bestuursvoorzitter diens gehoor een compliment heeft gemaakt, hij nog heeft herinnerd aan de betekenis van het paasfeest, de aanwezigen zijn aangesproken op hun mogelijke tekortkomingen en men indringend werd verzocht om met Pinksteren in München te zijn (voor allerhande "zegenrijke" ervaringen), breekt mijn klomp. O ja, misschien heeft hij wel gezellig opgemerkt: "Ik ou van Olland".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Jabob65
Berichten: 90
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 18:38

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Jabob65 »

@Tjerk, deze man heeft een soort van theologie uitgewerkt (eigenlijk is het een ideologie) waarbij de uitkomst is dat alleen nieuw apostolischen kinderen van God zijn.

En niemand die protesteert, sterker nog: men kan zich hier prima in vinden.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Levi »

@ll

Ik heb begrepen dat de stamaposteldienst weinig om het lijf had.
Veel retoriek en geen nieuwe inzichten, eerder dogma's en gemeenplaatsingen.
Een lachertje was de uitspraak van JLS over materiële zaken die naar de achtergrond geplaatst moeten worden.
Behalve het offer natuurlijk, want daar draait het gehele circus op.
Onder de hoede van NRW lijkt er sprake te zijn van vervreemding tussen PK en DAP Storck.
Of heb ik het verkeerd?

Groet,
LEVI
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Rechtszaak Armin Brinkmann tegen Canities News

Bericht door Certina »

Duitse DAP'ers zijn nooit zo geliefd door NL'nakkers.
En JLS, alias Lucky Luc, heeft zichzelf in zijn voet geschoten wat betreft materiële zaken.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”