Storck

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Storck

Bericht door TjerkB »

(...)
„Ein ausgeglichener Haushalt ist eines der Ziele für meine Amtszeit“, schrieb Bezirksapostel Rainer Storck, Leiter der Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen im Vorwort zum Jahresbericht 2014.

(...)


Bron: Artikel "Jahresbericht 2014 veröffentlicht" d.d. 02-11-2015 op de website van de "Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R."
@all

Op pagina 37 las ik dat Nederland in 2014 vanuit Dortmund € 16.334 ontving aan ontwikkelingshulp, of zo. In België was de nood groter. Daar kreeg men € 29.615.

In elk geval houdt districtsapostel Rainer Storck er een dubbele moraal op na, wat de publicatie van jaarrekeningen betreft. Hij is immers óók bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, waar iedereen nul op het rekest krijgt die zoals Bauke Moesker vriendelijk doch dringend navraag doet over de financiën.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Storck

Bericht door TjerkB »

  • (...)
    Stamapostel Jean-Luc Schneider besloot, dat na februari 2018 de kerkgebieden Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland en Nordrhein-Westfalen tot één werkgebied van de districtsapostel worden samengevoegd. De onderliggende gedachte voor deze beslissing is, dat aan districtsapostel Bernd Koberstein, nu verantwoordelijk voor de kerkgebieden Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland, op 25 februari 2018 ambtsrust wordt verleend. De leiding voor dit nieuwe werkgebied van de districtsapostel wil stamapostel Schneider dan aan districtsapostel Rainer Storck geven.

    Districtsapostel Rainer Storck schreef: “Deze nieuwe opdracht neem ik met veel respect en in deemoed op mij.” Samen met de stamapostel vertrouwt hij op Gods zegen en de voorbeden van de broeders en zusters.

    (...)
    Het nieuwe werkgebied zal de beide kerngebieden Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland en Nordrhein-Westfalen omvatten, alsmede alle te verzorgen kerkgebieden daarbuiten. Naast de in NRW liggende gebieden behoren dan vanaf 2018 onder andere de gemeenten in België, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg, Nederland, Portugal, Turkije en enige Afrikaanse landen tot het nieuwe werkgebied.

    „Ik dank u, wanneer u het proces van de samenvoeging welwillend en met begrip begeleidt.”, schrijft districtsapostel Storck afsluitend in zijn bekendmaking.
Bron: Nieuwsbericht "Nieuw werkgebied van de districtsapostel in 2018" d.d. 07-12-2016 op de landelijke website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
@all

Het enige wat mij nu te binnen schiet, is het volgende...
TjerkB schreef:(...)
In een kerk waarin nota bene de dienaren op hun wenken moeten worden bediend, waarin het aldus ontbreekt aan helpende hulp en daadwerkelijke zielzorg, is niemand langer veilig in Jezus' armen. Zo'n kerk loopt volautomatisch leeg.
  • Met een beroep op de genade die mij geschonken is, zeg ik u allen dat u zichzelf niet hoger moet aanslaan dan u kunt verantwoorden, maar verstandig over uzelf moet denken. Denk overeenkomstig het geloof, dat is de maatstaf die God u heeft gegeven.

    Uit: Romeinen 12: 3 (NBV)
(...)


Uit: Bericht op "Do 08 Dec 2016, 15:01" in de thread "bezoek kerkdienst op woensdagavond - zwartekousenkerken"
Zie tevens bij Glaubensforum24 het bericht van "detlef.streich" op "06.12.2016, 16:41" in de thread "Veränderungen in der Gebietskirche Hessen/Rheinland-Pfalz II".

Groet,
TjerkB


N.B.
gärtner schreef:das große Problem in der NAK ist, dass alle in der autoritär geführten Amtskörperkette wie Marionetten funktionieren. Viele AT´s, so meine Erfahrung sagen offen das sie von Gott berufen wurden sowie vom Heiligen Geist erfüllt sind und durch sie gewirkt wird. Deshalb hat der Rangniedere nix zu melden, sondern muss treu und brav in Demut alles abnicken und umsetzen was von oben kommt. Das erstaunliche ist, oft sind das Männer die eigentlich intelligent sind und es im Beruf weit gebracht haben, aber hier nicht den Mut haben zu widersprechen. Sie sehen es dann als Prüfung und wenn diese bestanden ist ruht der Segen darauf.


Bron: Bericht bij Glaubensforum24 op "08.12.2016, 01:05", in de thread "Jugendgruppe City in Stuttgart"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Storck

Bericht door TjerkB »

  • (...)
    Districtsapostel Rainer Storck schreef: “Deze nieuwe opdracht neem ik met veel respect en in deemoed op mij.” Samen met de stamapostel vertrouwt hij op Gods zegen en de voorbeden van de broeders en zusters.

    (...)
    „Ik dank u, wanneer u het proces van de samenvoeging welwillend en met begrip begeleidt.”, schrijft districtsapostel Storck afsluitend in zijn bekendmaking.
Bron: Nieuwsbericht "Nieuw werkgebied van de districtsapostel in 2018" d.d. 07-12-2016 op de landelijke website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
@all

"Samen met de stamapostel vertrouwt hij op Gods zegen en de voorbeden van de broeders en zusters", aldus het persbericht, waarmee al meteen de toon is gezet, maar het is wel weer het ou­de lied­je want zó, exact zó, wordt er "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" namelijk altíjd quasi godebehaaglijk geacteerd. Pakt het met de beoogde schaalvergroting aanstonds niet goed genoeg uit, dan moet er eenvoudig harder worden gebeden. God zegent niet altijd zomaar vanzelf.

Met efficiëntie en een effectieve aanpak is er niets mis. De vraag is alleen: over welke kernactiviteit spreken wij hier? Van Rainer Storck herinner ik mij de opmerking die hij maakte over de asbestzaak in Nieuwegein: "De kerkleiding zal het voorval aangrijpen om de arbeidsprocessen bij de toewijzing van en controle op bouwwerkzaamheden aan kerkgebouwen te onderzoeken en te veranderen." De arbeidsprocessen... Wat een vondst, dacht ik: zo lijkt het wel alsof aan het uit de hemel neergedaalde protocol alleen nog de finishing touch ontbrak. Echter, wie op de werkvloer bij dit kerkgenootschap al met de werkelijkheid is geconfronteerd en de ontwikkelingen aandachtig volgt, weet helaas wel beter. Niet voor niets attendeerde ik geregeld op een "gebrek aan governance" en op onbehoorlijk bestuur.

Wat er in Nieuwegein misging, bewijst eens te meer dat vakmanschap meesterschap dient te zijn. Kerkelijke ambtsdragers schuiven elkaar functies en salarissen toe, waar maar al te vaak een luchtje aan zit. Veel te weinig wordt er gekeken naar competenties. Tot overmaat van ramp laat bijna niemand zich ergens op aanspreken.

Zielzorg en zakendoen hadden in de Nieuw-Apostolische Kerk allang van elkaar moeten worden gescheiden. Daarentegen wordt de kerk alsmaar rooms-katholieker. Niet in positieve zin dus. De aangesloten leden zijn politieke gevangenen geworden van een ideologie met een christelijk sausje. Ze moeten vooral gehoorzaam zijn.

Wat Rainer Storck nu ambieert, laat volgens mij in de allereerste plaats zien dat zijn verantwoordelijkheidsgevoel hoogst zorgelijk met hem op de loop is gegaan...

Groet,
TjerkB


N.B.
TjerkB schreef:
Heeft de aannemer nooit gevraagd naar asbest, is de vraag. "Daar heeft geen aannemer aan gewerkt," zegt Vis in eerste instantie. Als hem stukken van de website worden voorgelezen, komt hij daar op terug. "De aannemer heeft alleen de nieuwe gevelbekleding aangebracht. We hebben het in eigen beheer weggehaald, juist om de kosten te drukken."


Bron: AD.nl d.d. 18-04-2016: Kerk was gewaarschuwd voor asbest in gebouw
Volgens bestuurder Ruud Vis van het kerkgenootschap hebben zich twee medewerkers gemeld die mogelijk met de asbest in aanraking zijn geweest. Hij geeft aan dat de medewerkers ‘laconiek’ reageerden en nog nader worden onderzocht. Buurtbewoners hebben zich niet bij hem gemeld. Andere vrijwilligers van de kerk hebben werkzaamheden in het gebouw zelf gedaan. En zijn, volgens Vis, niet in aanraking met de asbest geweest.


Bron: NieuwegeinTV d.d. 26-04-2016: DE BRON NOG MINSTENS EEN WEEK DICHT NA ASBESTVONDST
(...)
  1. Kerkpresident
  2. Nieuw-Apostolische Kerk
    Nederland
  3. Amersfoort, 23 mei 2016
  4. Persbericht
  5. De kerkleiding is opgelucht, dat het gemeentebestuur het kerkgebouw “de Bron” in Nieuwegein na de beëindiging van de saneringswerkzaamheden op 11 mei 2016 zonder beperkingen heeft vrijgegeven.
  6. Zij betreurt de door het onvakkundig omgaan met asbesthoudende bouwmaterialen veroorzaakte milieuverontreiniging zeer en verontschuldigt zich bij de inwoners van de gemeente Nieuwegein en de leden van de Nieuw-Apostolische Kerk Nieuwegein.
  7. Van januari tot maart van dit jaar heeft de centrale administratie van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland verschillende bouwwerkzaamheden uitbesteed om het nieuw aangekochte kerkgebouw voor het gebruik door haar gemeente gereed te maken.
  8. Medio februari werd ook de gevelbekleding uitbesteed.
  9. Deze werkzaamheden waren in aanvang niet gepland.
  10. De verwijdering van de asbesthoudende gevelleien werd door een aannemer zonder voorafgaande administratieve vergunning aangenomen.
  11. Op grond van een aanmerking uit de buurt verordende op 6 april de burgemeester van de gemeente Nieuwegein de sluiting van het gebouw en de vakkundige sanering en verwijdering van de asbesthoudende materialen op het terrein van de kerk.
  12. Gemeenteleden hebben aan de ontmanteling van asbesthoudende bouwstoffen niet meegewerkt.
  13. Zij hebben alleen aan werkzaamheden binnen en bij de inrichting van het kerkgebouw meegeholpen.
  14. De kerkleiding zal het voorval aangrijpen om de arbeidsprocessen bij de toewijzing van en controle op bouwwerkzaamheden aan kerkgebouwen te onderzoeken en te veranderen.
  15. Zij geeft de verzekering een betrouwbare partner in de buurt te zijn en wenst de gemeente en alle bezoekers in “de Bron” vreugde en zegen in dit Godshuis.
  16. w.g.
    Rainer Storck
  17. Kerkpresident en bestuursvoorzitter
Bron: http://www.nak-nl.org/db/6459972/Actuee ... Nieuwegein
(...)


Uit: Bericht op "Wo 25 Mei 2016, 12:47", in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
Zie ook het bericht op "Vr 24 Jun 2016, 14:57" in de thread "Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Storck

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 11-12-2016, 14:30 uur]
Nachbarn kommen sich näher
Der künftige Kirchenbezirk umfasst neben Deutschland 42 weitere Länder, schwerpunktmäßig in West- und Südost-Europa, im Nahen Osten sowie in Nord- und Westafrika. 35 Apostel betreuen dort mit 21.000 weiteren Amtsträgern mehr als 5100 Gemeinden mit rund 570.000 Mitgliedern.

Damit steht binnen drei Jahren eine dritte Kirchenfusion an. Mitte 2016 waren die Norddeutschland und Mitteldeutschland in der neuen Gebietskirche Nord- und Ostdeutschland zusammengegangen. Und Ende dieses Jahres erhalten die beiden Nachbarn Cape und Südost-Afrika einen gemeinsamen Bezirksapostel, um im kommenden Jahr auch organisatorisch zur Gebietskirche „Afrika-Süd“ zusammenzuwachsen.


Bron: Artikel "Nachbarkirchen wachsen 2018 zusammen" d.d. 04-12-2016, door Andreas Rother bij nac.today
detlef.streich schreef:(...)
Als nächstes wäre BezAp Koberstein in zwei Jahren pensionsreif. Dessen Arbeitsfeld könnte BezAp Storck 2017 für seine verbleibenden 6 Arbeitsjahre übernehmen. Tätigkeitsbereiche: Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland/ Benelux sowie Algerien, Ägypten, Belgien, Frankreich, Griechenland, Irak, Iran, Jordanien, Libanon, Luxemburg, Mali, Niger, Saudi-Arabien, Syrien, Türkei, Tunesien, Zypern, NRW, Albanien, Angola, Afghanistan, Armenien, Aserbaidschan, Französisch Guinea, Georgien, Guadeloupe, Kapverdische Inseln, Kosovo, Lettland, Litauen, Martinique, Niederlande, Osttimor, Portugal, Sao Tomé und Principé.

(...)


Uit: Bericht bij Glaubensforum24 op "06.12.2016, 16:41" in de thread "Veränderungen in der Gebietskirche Hessen/Rheinland-Pfalz II".
@all

Bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, waarvan het bestuur drie leden telt (districtsapostel, apostel, opziener), is Rainer Storck de bestuursvoorzitter. Dit kerkgenootschap moet tevens naar behoren worden bestuurd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Echter, het is genoegzaam bekend dat Rainer Storck de Nederlandse taal niet machtig is. Desondanks heeft hij dit bijzondere voorzitterschap aanvaard, evenals een toenemend groot aantal nevenfuncties. Zie boven.

Toen het door zijn ordinatie in oktober 2012 tot "districtsapostelhelper" duidelijk werd dat Rainer Storck districtsapostel Armin Brinkmann in februari 2014 zou opvolgen, werd dat nieuws in Nordrhein-Westfalen enthousiast begroet. Men had er daar vertrouwen in! Dat stelde mij enigszins gerust want het doen en laten van Armin Brinkmann, ook in Nederland, had bij mij alleen maar steeds meer wantrouwen ingeboezemd. Het stuitte mij tegen de borst met welke methoden hij critici intimideerde, terwijl het in februari 2012 uitkwam dat hijzelf in zee was gegaan met criminelen, die de kerk in Nordrhein-Westfalen al in 2007 voor 10 miljoen euro hadden bestolen. Geen wonder, althans bij nader inzien, dat Armin Brinkmann al meteen na diens aantreden in Nederland, in 2011, zo venijnig optrad tegen Bauke Moesker en Ronald Rohn. Ook "thuis" kende Brinkmann geen genade. Tobias Mai en Franz-Christian Schlangen kregen zonder pardon een proces aan hun broek. Ongetwijfeld was het onder kerkelijke ambtsdragers de kadaverdiscipline geweest waardoor niemand betrokkene van diens juridische exercities had weerhouden. Door het enthousiasme voor Rainer Storck kreeg ik de stille hoop dat een aantal pijndossiers zou worden gesloten alvorens hij de nieuwe districtsapostel zou zijn.

Het was een ijdele hoop. Al snel bleek ook Rainer Storck een man te zijn met twee gezichten. Mooie woorden, maar ondertussen consequent de harde lijn volgend.

Wat ik wil zeggen, is: indien zielenherders te veel hooi op de vork nemen, zoals de Nieuw-Apostolische Kerk het ze ongelimiteerd toestaat, zullen al te gemakkelijk anderen het moeten ontgelden. Niet alleen critici of andersdenkenden, maar mogelijk ook naaste medewerkers en gezinsleden. Ik vind dit volstrekt onaanvaardbaar.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Storck

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Het fuseren van de districten illustreert des te meer de uitholling en de leegloop bij de NAK.
Veel mooie woorden en retoriek. Alles suggereert dat de kerk groeit, maar in feite is de teloorgang al niet meer te stoppen.
Deze efficiëncy slag is bitter hard nodig want alleen zo wordt de hand op de knip gehouden.
Storck is meer boekhouder en zal als koele saneerder aan de slag gaan.
Daarmee instrument zijnde om de NAK entgültig tot onroerendgoed exploitant te reduceren.

Groet,
Levi
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Distristsapostel dienst Amsterdam slecht bezocht!

Bericht door Levi »

@ll
Daaraan voorafgaand had de districtsapostel nog een woord van bemoediging. Hij verwees daarbij naar het laatste vers van het evangelie van Matteüs. Als je in moeilijke omstandigheden komt en je afvraagt hoe het verder moet, als je het niet meer ziet zitten, als je je verlaten voelt, denk dan aan de woorden van Jezus: Ik ben bij jullie – altijd en overal!
Nou, nou, wat een troost!
Hij moet wel wat want de NAK leiding geeft niet thuis!

Over de belabberde opkomst in Amsterdam het volgende.
Historisch bleef Hoorn voltallig thuis ivm de al tientallen jaren durende Amsterdamse/Hoornse twisten!
Nog altijd is het de 'kop in het zand stekende' Nico Klene niet gelukt deze patstelling te doorbreken.
Slappe voorgangers en dito DV.
Verder waren tientallen brs en zrs niet te porren voor dit hoge bezoek!

Waar voorheen district Amsterdam uitweek naar Hilversum, is nu Amsterdam al groot genoeg.

Groet,
Levi
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Herindeling districten in Nederland

Bericht door Levi »

@ll
Op zondag 28 mei 2017 is na afloop van de kerkdienst in de gemeenten van de districten Amsterdam, Arnhem, Rotterdam en Utrecht een brief van districtsapostel R. Storck voorgelezen aangaande een voorgenomen herindeling van de betrokken districten.

De districtsapostel zal op zondag 21 januari 2018 een kerkdienst houden in Hilversum. Tijdens deze dienst zal aan de districtsvoorganger van het district Utrecht, districtsevangelist G. van der Laan, ambtsrust worden verleend. "Als gevolg van zijn ambtsrust is het een goed moment om enkele districten nieuw in te delen", zo schrijft de districtsapostel.

Daartoe is het volgende voorgenomen:

• De gemeente Nieuwegein zal vanaf dat moment door district Rotterdam worden verzorgd.

• De gemeente Hilversum zal vanaf dat moment door district Amsterdam worden verzorgd.

• De overige gemeenten van het district Utrecht zullen met het district Arnhem worden samengevoegd. Dit nieuwe, grote district zal "Midden-Nederland" gaan heten.

Met deze maatregelen wil het kerkbestuur onder andere aanbiedingen voor jeugdleden en kinderen blijven waarborgen, alsmede aanbiedingen op het gebied van muziek.
http://www.nak-nl.org/db/6727546/Eerder ... nuari-2018

De teloorgang in volle glorie!
Effectief, functioneel en structureel.

Groet,
Levi
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Herindeling districten in Nederland

Bericht door Levi »

@ll,

District Utrecht is altijd al een probleemdistrict geweest!
Biblebelt cultuur en notoire dwarsliggers.

Het zal me benieuwen welk opperhoofd de zaak gaat bestieren.
De Bakker met de gerehabiliteerde Pegels als hulp?
Of is v.d. Pol nog een optie?

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Storck

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
District Utrecht is altijd al een probleemdistrict geweest!
Biblebelt cultuur en notoire dwarsliggers.

Het zal me benieuwen welk opperhoofd de zaak gaat bestieren.

(...)


Uit: Bericht op "Di 30 Mei 2017, 05:57"
@Levi

Gezien de kelderende ledentallen betreft het hier beslist een zorgwekkende ontwikkeling. Bijna heeft het district Utrecht evenveel leden als dienende broeders rond 1990. Zie mijn bericht op "Vr 29 Aug 2014, 22:55" in de thread "Nostalgie". Toch kijk ik er nu in zekere zin ook nog wel anders tegenaan. Weliswaar spreken wij van grenzen zoals landgrenzen, cultuurgrenzen of in dit geval van grenzen binnen een kerkprovincie, maar, serieus, gaat het in het werk van God niet veeleer om zijn oneindige Liefde? "Toen er nog geen kerken waren, mankeerde het niet aan kerken", was een stelling die ik in 2007 naar voren bracht op het voormalige forum van Chris van der Leest - om aan te geven dat mensen wel altijd overal territoria afbakenen, muren bouwen en hinderpalen opwerpen, maar wáár ligt ieders prioriteit? De nieuwe president van de Verenigde Staten, die onlangs een eed aflegde met zijn hand op de Bijbel, liet er geen misverstand over bestaan: "America first, America first, America first!" Daarbij joeg hij honderdduizenden "medelanders" die in zijn werkgebied (nog) geen (permanente) verblijfsstatus hebben, de stuipen op het lijf. Dat je dan in diezelfde Bijbel maling hebt aan het hooglied van de liefde, houdt hij kennelijk voor onbeduidend. Ik herinnerde mij echter dat bij mijn vroegere districtsvoorganger thuis, in de hal, een tegeltje aan de muur hing met als opschrift "God eerst". Dus niet Sneek eerst, Lemmer of Friesland eerst, doch: God eerst. Toen hij in oktober 1985 overleed, wilde ik speciaal deze herinnering graag vasthouden. Daarom liet ik in Makkum voor mijzelf ook zo'n tegeltje maken. Zie onder...
  • Afbeelding
Kortom, laat bij de Neuapostolische Kirche international toch eindelijk het echte "Opperhoofd" de zaak mogen bestieren. Dat zal een wereld van verschil opleveren.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Storck

Bericht door zefyr »

@TjerkB,

Je geheugen heeft je niet in de steek gelaten. Inderdaad hing dit tegeltje met deze tekst aan de muur in het huis van de familie IJsbrand de Vries te Sneek en nadien in Gaasterland. Vele malen heb ik gastvrijheid in hun huis genoten. Ze waren gastvrij. aimabel en beminnelijk en wars van poeha en heisa. Nadat district-evangelist De Vries ambtsrust werd verleend, ging het district Leeuwarden gebukt onder de geestelijke terreur van Groningse districtsdienaren. Naargeestige en humorloze lieden met een piepklein denkraam.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”