Misbruik van geloof en vertrouwen

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door Levi »

@jabob65
Er staat dan bijgeschreven: Ik en mijn huis wij willen de Heer dienen!

Ik vraag me dan af hoe de brutaliteit kunt hebben om juist nu een dergelijke foto te plaatsen....
De voorste drie 'heren' hebben alleen maar aan de Heer willen verdienen...
Walgelijke foto.

Groet,
Levi
Jabob65
Berichten: 90
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 18:38

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door Jabob65 »

@Levi, ik vind het zo bijzonder, dat op het moment dat het Hof een uitspraak doet waarbij de namen van De Bruijn en ook Scherpenzeel een prominente rol spelen, men juist dan een artikel + foto plaatst van deze personen....een normaal persoon zou het dan prefereren om deze mensen even uit de wind te houden...hier aan kun je zien, dat men geen enkel ethisch besef heeft.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door Levi »

@Jabob65
@Levi, ik vind het zo bijzonder, dat op het moment dat het Hof een uitspraak doet waarbij de namen van De Bruijn en ook Scherpenzeel een prominente rol spelen, men juist dan een artikel + foto plaatst van deze personen....een normaal persoon zou het dan prefereren om deze mensen even uit de wind te houden...hier aan kun je zien, dat men geen enkel ethisch besef heeft.
Zolang er navolgers zijn die geestelijk arm en dom kunnen worden gehouden, zal men dit soort uitingen plaatsen.

Ethisch besef is er niet. Wel paniek, want wat men bij de NAK van hogerhand momenteel hanteert is crisis management.
Men probeert met 'story telling' de angel uit de negatieve berichtgevingen te halen. Alles om de buitenwacht maar te laten geloven hoe fijn TdB is.

Majoor Boshardt was ook zo lief en vol mededogen. Dat was het beeld naar buiten toe...
Behalve op het hoofdkwartier. Daar voerde ze een waar schrikbewind. En ik kan het weten..

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door willempower »

@jabob65

Wat ik wel zie dat ze op de foto ( http://ur1.ca/hxie6 ) het kasboek voor hun neus hebben .
Daar zal dus de tekst moeten staan : jullie geld komt in mijn zak , en ik wil het kasboek dienen .
Vroeger noemden dat de bijbel maar das heel lang geleden al .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door TjerkB »

@all

Zojuist kwam ik op het voormalige Forum van Bauke Moesker nog het onderstaande bericht tegen...
BakEenEi schreef:(...)
Door mijn werkervaring op de C.A. was één ding voor mij -na ruim veertien jaar- volstrekt duidelijk: zielzorg en zakendoen zullen twee geheel en al van elkaar gescheiden verantwoordelijkheden moeten zijn.

Met die geloofsovertuiging maakte ik vanzelf geen vrienden want zo'n "offen bekannter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!! "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" daarentegen had ook ik nu met het verstand op nul en de blik op oneindig in de kont moeten kruipen van "de man van 10 miljoen". Wat dat aangaat, snap ik inderdaad niet dat zo iemand nu nog overal met open armen wordt ontvangen, zoals morgen in Ljouwert en Roden. Dit doet mij trouwens weer denken aan de volgende "doorleving" ...
BakEenEi schreef:(...)
Jaren geleden, ik werkte toen nog als administrateur op het bureau van de Centrale Administratie bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, viel mij een krantenkop op in de Amersfoortse Courant. Er stond zoiets als: "Ontslag op staande voet administrateur terecht!" Ik dacht: wat zou je daar nu als administrateur voor moeten doen, om zoiets voor je kiezen te krijgen?! Het tegendeel was echter het geval: de betrokkene had juist iets nagelaten. Het betrof een internationaal bedrijf. Op een zeker ogenblik verscheen er een controller uit de hoofdvestiging in Londen. "Waarom heb je dit zo uitgevoerd?", zo vroeg deze aan de administrateur die antwoordde: "Moest zo van de directeur". "Maar weet je dan niet dat dit zo niet mag?", vervolgde de controller. "Jawel, maar als ik het níet had gedaan, was ik eruit gevlogen", reageerde de administrateur. "Welnu," had toen de controller gezegd, "dat je doe nú ook want ik ontsla je op staande voet!" Bij de rechtbank had men gesproken van een verlies-verlies scenario, las ik nog in het artikel. "Wat zuur voor die man," dacht ik hardop.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Do 20 Dec 2012, 17:17" in de thread "Waar je van houdt - daar doe je moeite voor!"
Daarom: zoals het nu bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk is georganiseerd met alle verantwoordelijkheden, gebundeld in handen van slechts enkele machtsfiguren - dat is doodsimpel een kwestie van "vragen om moeilijkheden". "Wijselijk" heeft Herr Dr. Wilhlem Leber ervan afgezien om in de nieuw-apostolische catechismus uiteen te zetten door middel van welke "openbaring(en)" de "Godsgezanten" tot het inzicht kwamen dat hún alle macht gegeven was.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Za 05 Jan 2013, 11:33" in de thread "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis".
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door Levi »

@TB

is er al nieuws te melden omtrent het hoger beroep?

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door TjerkB »

@Levi

De stukken voor het hoger beroep moesten volgens mij uiterlijk vandaag zijn ingediend. Ik hoop dat het is gelukt en dat de hele ontslagkwestie voluit naar recht en gerechtigheid wordt afgehandeld. Ikzelf plaats nog altijd grote vraagtekens bij wat er is gebeurd op 8 juni 2009, dan wel wat er door antidatering zou zijn gebeurd.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door TjerkB »

@all

Over misbruik van geloof en vertrouwen gesproken... In mijn "Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers" van "Ma 15 Nov 2010, 22:11" probeerde ik verhelderend uiteen te zetten welke werkafspraken er feitelijk gelden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Lang voordat het met broeder Rohn tot een slepend conflict kwam, waren die zelfgekozen uitgangspunten al vastgelegd. Toch is er nu verwarring, om niet te spreken van chaos. Hoe kan dat en waar ligt dat toch aan?!

Trouwens, naarmate ik er verder op inzoomde, bleek het conflict met broeder Rohn te bestaan uit een ware diversiteit aan narigheid. Hoe zit dat in 's hemelsnaam?!

(...)

Als op het spreekuur van een huisarts zich een patiënt meldt met de meest uiteenlopende klachten, zodat het eerst misschien wel lijkt alsof er geen touw aan vast te knopen valt; stelt zo'n patiënt zich dan aan en kan bij zo'n diffuus klachtenbeeld het best worden afgewacht totdat sommige symptomen eruit springen, óf is het een uitdaging om uit te vinden welke verdenkingen snel weg te strepen zijn en moet er vooral niet worden uitgesloten dat zich hier een meervoudige diagnose aandient?

(...)

Blijkens de statuten kan niemand er omheen dat er exact drie bestuursorganen te onderscheiden zijn (met uitsluitend "hogere verantwoordelijke leidinggevenden").
Artikel 4 Organen
De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft de volgende organen:

1. De Stamapostel

2. Het bestuur

3. De landelijke vergadering
Vraag 1: Toen er op de tweede etage schermutselingen uitbraken, waarom trokken de "zegenaars" op de 1e en 3e etage zich niet het lot aan van álle betrokkenen?

Antwoord 1: Lafaards zijn het aan hun eerste natuur verplicht enkel en alleen de schone schijn op te houden, ook als de levende have het daardoor moet ontgelden.

Terwijl de statuten, de Bijbel, de "Richtlijnen voor ambtsdragers van de Nieuw-Apostolische Kerk" alsook de "Leidraad dienen en leiding geven" in niet mis te verstane bewoordingen aangeven, wat naasten in het algemeen en "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in het bijzonder te doen staat ingeval van een onverhoopt conflict; werd de familie Rohn hier met vereende krachten weggepest.

Vraag 2: Is dat christelijk?

Antwoord 2: Nee, dat is anti-christelijk!

(...)

Slotsom: de kerkleiding is in elk geval schuldig aan meervoudig ernstig plichtsverzuim waardoor de familie Rohn in elk geval het slachtoffer werd van hypocrisie.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door TjerkB »

Afbeelding

@all

In het vorige bericht handelde het o.a. over de statuten. Wat in de periferie van de organisatie, in de plaatselijke kerkgemeenten, lang niet iedereen weet of het zich zal realiseren, is, hoe het bij de bestuurders in werkelijkheid tot vele beslissingen komt. Betrokkenen zelf hechten er grote waarde aan dat allerwegen naar buiten toe "eenheid onder de dienaren" wordt uitgestraald. Immers, in de Nieuw-Apostolische Kerk is het al sinds jaar en dag wereldwijd een vast gebruik om het publieke optreden van "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" vooral ook in beeld te brengen aan de hand van foto's en tot de verbeelding sprekende berichten over het uitsluitend zegenrijke "dienen" van de stamapostel, de districtsapostelen, districtsapostelhelpers, de apostelen en sommige opzieners. Tegenwoordig gebeurt dat overwegend en uitbundig via het Internet; eerder voornamelijk door middel van talrijke in eigen beheer uitgegeven boeken en tijdschriften. Wie op deze manier door de jaren heen duizenden, tienduizenden foto's met bijbehorende fraaie teksten de revue heeft zien passeren, zulks in combinatie met indrukwekkende journalistieke bijdragen over wat de hoogste dienaren tijdens overal ter wereld georganiseerde "Festgottesdienste" hebben gezegd of (na zorgvuldige redactie van hun bij nader inzien minder gelukkige uitspraken) zouden hebben willen c.q. moeten zeggen; wie dat allemaal vol van geloof en godsvertrouwen op zich in heeft laten werken; die weet het zeker: wij allen zijn mensen met fouten en gebreken, óók deze dienaren, maar er is géén reden om aan hun oprechtheid of goede bedoelingen te twijfelen.

Met andere woorden, hóe hun beslissingen tot stand komen? Onder bidden en smeken! (...) Hierna zal vrijwel niemand het er verder over willen hebben. Wie dus het slachtoffer mocht zijn van -ik noem maar een zijstraat- seksueel geweld of van de intimidatiepraktijken waarover op het voormalige Forum van Bauke Moesker uitgebreid verslag werd gedaan; die bekijkt het maar. Die zoekt het maar uit. Die heeft, áls er al iets van wáár is, het er zelf misschien ook wel naar gemaakt. Daar kom je nooit achter want ze vertellen je niet alles. Ze moeten meer op God vertrouwen - Die helpt, maar Hij beproeft ons ook; ja toch?. Wij zijn "slijpstenen" voor elkaar. Wij zouden niet graag in de schoenen van de apostel willen staan. Ze moesten eens weten wat voor offers de dienaren brengen; wat er allemaal op ze afkomt.

Maar de vraag was: hoe komen bij "het bestuur" nu toch echt sommige beslissingen tot stand? Nog niet zo lang geleden werd ik geattendeerd op een boekwerkje met het levensverhaal van degene, die velen zich zullen herinneren als "de fotograaf van de stamapostel". Later werd betrokkene bij de uitgeverij Friedrich Bischoff, die voor de Nieuw-Apostolische Kerk jarenlang gold als hofleverancier, de opvolger van de naamgever/oprichter. Ik heb het verhaal aandachtig gelezen en het was: verhelderend. Verhelderend ook over, zeg maar, hoe de hazen liepen. Een voormalige medewerker op het bureau van de stamapostel kreeg nog een flinke veeg uit pan. Hij zal het er zelf wel naar hebben gemaakt, dus. Welnu, ik plaats daar een vraagteken bij. Net als de vraagtekens die er naar mijn vaste overtuiging te plaatsen zijn bij wat Bauke Moesker overkwam, Ronald Rohn en ook mijzelf - doordat "Godsgezanten" zich niet willen houden aan de door hunzelf gekozen uitgangspunten.

Concreet: bij het aantreden van districtsapostel De Bruijn bestond "het bestuur" uit hemzelf, apostel Sepers en opziener Kamstra. Natuurlijk wilden ze telkens, "voor op de foto", wel even de houding aannemen, die "nach dem neuapostolischen Glaubensverständis" het meest in de lijn der verwachtingen ligt; maar was men "één"?! Zagen wij op al deze foto's hoe het écht met ze gesteld was, onderling? Hoe fijn men echt met elkaar optrok en samenwerkte? Of was dat bij hen nu juist níet zozeer het geval? En waar lagen dan in hun opvattingen de verschillen? Hoe gingen ze daarmee om? Hadden ze ook in privé met elkaar nog een fijn contact? Tijdens één van de rechtszittingen hoorde ik in elk geval dat districtsapostel De Bruijn en apostel Peter Klene amper bij elkaar over de vloer kwamen. (...) Zo hoor je nog eens wat.

Meer concreet: na de indiensttreding van broeder Rohn ondertekende districtsapostel De Bruijn een zogenaamde vaststellingsovereenkomst. Was dat tegen de zin van apostel Peter Klene? Zo ja, hoe zat het dan met de voorafgaande besluitvorming; binnen "het bestuur'? Mogen wij de notulen even inzien? Of zijn die er niet? O nee? Waarom niet? Het doet er niet toe?! Nu moet het niet gekker worden! (...) Ik kan er hier nog lang hardop over blijven nadenken, maar ik zou zeggen: kom bij de ontslagzaak straks naar de behandeling ervan in hoger beroep. Kom op voor het algemeen nut bij de besteding van nota bene offergaven. Wees soeverein, al kunnen blikken doden. Ontdek waarom bij de Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) in kwestie "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" opriepen tot zwijgzaamheid!

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Misbruik van geloof en vertrouwen

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Uit het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" kennen wij intussen de opmerking van apostel Peter Klene: "Sinds de zomer van 2009 lopen er twee zaken door elkaar heen." Echter, áls er in de Nieuw-Apostolische Kerk al twee zaken kwalijk door elkaar heen lopen, en zulks ook al sinds jaar en dag, zijn dat uiteraard bij de ambtelijke top in de organisatie: zielzorg en zakendoen.

(...)


Uit: Bericht op "Ma 23 Feb 2015, 12:28" in de thread "Der Fall Rohn"
@all

Omdat het hier eenvoudig niet gaat om een figuurzaagclubje, de voliërevereniging in Nergenshuizen of om wat er op de Koningsdag te bekijken valt op een kleedje, doch juist om een bijzondere vereniging, namelijk een bij Koninklijk Besluit erkend kerkgenootschap met tientallen vestigingen in Nederland en in het buitenland ook zendingsgemeenten, ten aanzien waarvan "het bestuur" bij de Minister van Financiën tevens de aanwijzing heeft geclaimd en verkregen van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI); dáárom kunnen er best wel een paar eisen gelden die redelijkerwijs gesteld mogen worden. Vind ik.
Nu er bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland echter miljoenenverliezen aan het licht zijn gekomen, en "het bestuur" dienaangaande in alle talen zwijgt, "in het belang van het onderzoek geen mededelingen doet", enzovoort, terwijl er naar kennelijke slachtoffers niet wordt omgekeken; dáárom zeg ik er hier maar wat van.

Bij de Nieuw-Apostolische Kerk lopen niet enkele zaken door elkaar, doch een heleboel. Ik kan dat weten omdat ik de organisatie van binnenuit heel goed ken. Zo is het mij bijvoorbeeld bekend dat een voorganger alle oudere gemeenteleden liet bezoeken, speciaal om ze te wijzen op de mogelijkheid van een schenking aan de kerk bij hun overlijden. Het duurde niet lang of de eerste nalatenschap kwam binnen. De plaatselijke voorganger regelde het wel even zelf met de notaris want bij die notaris werkte een nieuw-apostolische broeder. Foute boel, vond ik, maar voor de toenmalige districtsapostel kwam het niet aan op een paar tientjes. Ook niet trouwens op enkele tienduizenden guldens bij de verkoopopbrengst van het huis van de overledene. Dit is één voorbeeld van de meest uiteenlopende situaties waarin ik mij hoogst ongemakkelijk heb gevoeld, in de jaren waarin mijn tegenspraak onder het regiem van de betreffende charismatische leider niet werd geduld.
TjerkB schreef:(...)
Wij zijn "slijpstenen" voor elkaar. Wij zouden niet graag in de schoenen van de apostel willen staan. Ze moesten eens weten wat voor offers de dienaren brengen; wat er allemaal op ze afkomt.

(...)


Uit: Bericht op "Do 26 Feb 2015, 10:50"
Alles goed en wel, maar is er nu bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland onder de aangesloten leden werkelijk helemaal niemand die zich óók eens afvraagt wat er afkomt op sommige medewerkers? Terwijl uit alle macht de stamapostel "biddend" wordt "ondersteund", de districtsapostel, de apostel, de opziener, de oudste, de evangelist, de voorganger en de priester; wat is dat voor dwaasheid als die er ondertussen blijk van geven maling te hebben aan het welzijn van mede-werkers?!


  • Ich grolle nicht (Ik draag geen wrok) ...
Groet,
TjerkB :shock:


P.S.
BakEenEi schreef:@Jabob65

Zoals je het beschreef hoe je uiteindelijk niet anders kon dan de kerk maar te verlaten; daarin herken ik mijzelf volledig. Ook voor mij geldt dat het helemaal niet lag aan de verstandhouding met broeders en zusters, doch de "nieuw-apostolische normen" die van hogerhand aan een ieder werden opgedrongen werkten óók voor mij ronduit verstikkend. Laat ik daarvan nog een voorbeeld geven. Toen mijn schoonvader overleed, was ikzelf al een hele poos ziek. Ik werd gebeld door een voorganger die mij vertelde dat, tegen de wens van de familie in die graag had dat de plaatselijke dienaren de uitvaartplechtigheid zouden leiden, de districtsoudste zich had kunnen vrijmaken om "voor te gaan". Deze oudste had mijn schoonvader echter amper gekend. Mede daardoor had de familie gemeend en zo was het ook eerder al onder elkaar besproken dat het fijn zou zijn als de dienaren, die mijn schoonvader als voorganger zelf nog heel lang hadden meegemaakt, bereid zouden zijn om de uitvaartdienst te verzorgen. Ik legde dus uit hoe in de familiekring de wens leefde dat het anders zou gaan dan de kerkleiding blijkbaar al min of meer had besloten. "Maar Tjerk," zo reageerde degene die mij opbelde, "je weet toch hoe het werkt! Jouw schoonvader was voorganger en dan komt er altijd een hogere dienaar die voorgaat in de uitvaartdienst." Ik was verbijsterd, en ik zal er nu eerlijk voor uitkomen: ik ging door het lint. Volkomen ontdaan keerde ik na dit bewuste telefoongesprek terug in onze woonkamer. Maar nu komt het. Weliswaar werd de wens van de familie bij de uitvaart alsnog gerespecteerd, maar alle hoge(re) dienaren bleven weg. Die kwamen gewoon niet want als zij wél waren gekomen, hadden zij "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" moeten voorgaan - want "zo werkte het" inderdaad (nog in 2005). Je begrijpt denk ik wel dat zo'n telefoongesprek een mens diep ongelukkig kan maken.

Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Zo 30 Dec 2012, 13:45", in de thread "Heersers in de kerk (7): De nieuw-apostolische gedragscode".
BakEenEi schreef:
  • [35] Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? [36] Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ [37] Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. [38] Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, [39] hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

    Uit: Romeinen 8 (NBV)
@ACE
@all

Als Liefde, "heil'ge liefde" wel te verstaan (vgl. lied 421, NAK-gezangboek, derde couplet), in de dagelijkse geloofspraktijk niet het eerste én het laatste woord heeft, is het Zíjn werk niet. Geen kerkelijke ambtsdrager, geen aangeprate lifestyle en geen afgekondigde dienstmededeling veranderen iets aan wat er in het evangelie van Jezus Christus naar voren komt over déze Liefde; de voornaamste graadmeter in ZIjn werk.

Wanneer ik in de kerk, die ik -uit zelfbehoud- verliet, tegen ongerijmdheden aanliep, betrof het bijna altijd een situatie waarbij in het kader van de NAK-Leidraad "Dienen en leiding geven" verantwoordelijken het -manipulatief- zouden laten voorkomen dat ik mij aan hun zegen onttrok. Daarom kwam ooit de volgende stelling bij mij op: "Een zegenaar is iemand die zegent; niet iemand die dat alleen nog maar van plan is."
Ik ben het er faliekant mee oneens als onschuldigen dan bevoogdend wordt voorgehouden dat men maar bij zichzelf op zoek moet gaan naar fouten en gebreken, zodat, wanneer die zijn overwonnen, de kans op zegen weer toeneemt. Op deze manier worden naasten (!) geminacht.

"Dienaren" die hun ogen sluiten voor zo'n keerzijde van de medaille, kiezen daarmee voor een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Wie anderen daarin meetrekt door goddelijk gezag voor te wenden en, zoals onlangs in Friesland, in een openbare eredienst tegen zeer veel beter weten in "onwilligen" in een kwaad daglicht te stellen, ziet blijkbaar zelfs al geen kans meer om hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden.

Voor mij was deze grievende gang van zaken helaas een "déjà vu". Zowel qua "automatische piloot" als naderhand de "ondoordringbare laag".

Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Za 12 Okt 2013, 18:56", in de thread "herder/voorganger schendt ambtsgeheim"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”