"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ all of degene die het antwoord weet .

Alles wordt een beetje duidelijker stapje voor stapje , Klene liegt dat die barst dat alles gescheiden was de zaak Oostenrijk en Arnhem .
Maar de vraag is heeft een persoonlijk akkefietje tussen Theoloog en Rohn geleid tot een miljoenen verlies voor de kerk .
Ik ben blij dat Theoloog wat zakcentjes kwijt is ,gelukkig betalen de offeraars de advocaat wel , die zijn wel zo gestoord.
Maar lijkt me wel het begin van het einde .
En wat het ook duidelijk aangeeft als je ze tegenspreekt zal je afgemaakt worden .
Diverse voorbeelden zijn bekent daarvan .
En de volgende vraag is waarom staat de naam van theoloog nog in het beslag .
Beunt die nog bij in de NAk ?
Jabob65
Berichten: 90
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 18:38

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Jabob65 »

De Bruijn heeft veel geluk gehad dat Brinkmann vleugellam was, op het moment dat de zaak in Nederland ging opspelen, wist Brinkmann al dat zijn zaak op enig moment aan het licht zou komen, en daarom kon hij onmogelijk De Bruijn hard aanpakken. Dit zou later als een boemerang terug gekomen zijn.

Klene zijn positie was gecompliceerd, de Nederlandse districtsapostel die tot over zijn oren in de problemen zit, en dan tot overmaat van ramp blijkt de Duitse districtsapostel een enorm bedrag aan offergelden vergokt te hebben.

Vreemd is wel dat men niet in staat blijkt te zijn om een bepaalde mate van nederigheid op te brengen, en zulks staat toch haaks op het evangelie van Jezus van Nazereth.
MichelTP
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 jul 2014, 13:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door MichelTP »

Hoezeer zijn de aanhangers van de Nieuw Apostolische kerk hiervan op de hoogte? Daarmee bedoel ik de mensen die de diensten bezoeken, maar ook de voorgangers/priesters etc.

In mijn nabije omgeving wordt ik met de NAK geconfronteerd. Hierdoor ben ik mij wat gaan inlezen op internet over de NAK.
Het gedrag en handelen van deze mensen is wel heel erg beinvloed door de NAK (of zoals de leiders van de NAK het het liefst zien):
Totaal niet kritisch, alles goedpraten en met alle winden meevaren.
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@jabob65
De reputatie schade die Theoloog aangericht heeft is heel groot door zijn toedoen .
Dit vonnis geeft echt aan hoe hij aan het sjoemelen was en schuiven en wist dit mag niet naar buiten komen , en wat is er gebeurt , alles komt boven tafel .
De kerk meesleurend in zijn gesjoemel en miljoenen uiteindelijk gekost .
Dat hij zijn geld kwijt is das zijn eigen schuld , schrijf ik lachend .
Maar gemeenschapsgeld verkwisten om zijn hachje te redden is van andere orde .
En Theoloog moest het voorbeeld zijn van goed en eerlijk gedrag , maar het tegendeel heeft die bewezen .

Wat een oen zeggen we dan hier of l.l
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Afbeelding
Jabob65 schreef:Het is toch wel een onthutsend verhaal, en naar mijn mening blijkt hier onder andere uit dat Theo de Bruijn geen enkel ethisch besef heeft.


Bron: Bericht op "Wo 30 Jul 2014, 20:11"
@all

Toen het "vijf vóór twaalf" was, lazen wij al het volgende:
basis schreef:(...)
Uit zéér betrouwbare bron vernam ik reeds dat het momenteel zelfs al zo is dat het Nederlandse NAK-bestuur voor iedere uitgave hoger dan €50.000 officieel eerst toestemming vanuit Duitsland behoeft. Feitelijk dus onder curatele gesteld...

(...)


Uit: Bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Ma 13 Dec 2010, 15:36" in de thread "Achtergrondinformatie Nieuw-Apostolische Kerk"
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@jabob65
De Bruijn heeft veel geluk gehad dat Brinkmann vleugellam was, op het moment dat de zaak in Nederland ging opspelen, wist Brinkmann al dat zijn zaak op enig moment aan het licht zou komen, en daarom kon hij onmogelijk De Bruijn hard aanpakken. Dit zou later als een boemerang terug gekomen zijn.
Het is een ongeschreven wet binnen de NAK dat, vanaf het nivo Apostel++, de heren elkaar afdekken, zelfs tot na de dood...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Het is een ongeschreven wet binnen de NAK dat, vanaf het nivo Apostel++, de heren elkaar afdekken, zelfs tot na de dood...

(...)
@Levi

Zojuist kwam ik nog het onderstaande bericht tegen uit 2012:
Redactie schreef:(...)
Omdat bij een nieuw-apostolische gebiedskerk alle verantwoordelijkheden samenkomen bij de districtsapostel, kan zo iemand werkelijk "in een onbewaakt ogenblik" met één handtekening 1, 10 of 100 miljoen euro in de sloot smijten. Je moet ten opzichte van een districtsapostel als "ondergeschikte zegenaar" c.q. kantoormedewerker van goeden huize komen om "één van de rechterhanden van de stamapostel" daarvoor eventueel te behoeden. Toen ikzelf op de C.A. werkte, had districtsapostel G.P. nagenoeg alles voor het zeggen. Amper duldde hij tegenspraak, of opbouwende kritiek. Zelfs een opmerking van mijn kant over een van overheidswege beëindigde loonmaatregel viel bij hem in het verkeerde keelgat: "Wij krijgen hier toch geen vakbondsactiviteiten?!", beet hij mij toe. Als je op zo'n manier een paar keer flink bent geschoffeerd, houd je daarna voor de lieve vrede vanzelf wel wijselijk je mond. Ook nu zal ik trouwens verder hieromtrent mijn mond maar houden, want vele zaken liggen op zijn zachtst gezegd door talrijke verborgen gehouden achtergronden nog heel wat genuanceerder dan menigeen het voor wáár wil houden. Over intimidatie gesproken...

(...)


Uit: Bericht op "Za 18 Feb 2012, 15:23" in de thread "NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT"
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@TB
Amper duldde hij tegenspraak, of opbouwende kritiek.
Daarmee was ook het lot van Gerrit Sepers bezegeld.
GP ging liever voor rommelaar TdB dan een realist.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
"Een andere situatie waarin mensen zich helemaal op anderen verlaten is [volgens Eric Rassin; TB] het ‘omstanderseffect’: hoe meer omstanders, hoe kleiner de kans dat iemand te hulp schiet om een persoon uit het water te redden. Iedereen wacht tot de ander het initiatief neemt en zo komt niemand in actie." Waar hebben wij dit eerder meegemaakt?! Of, beter gezegd: waar zien wij dit nota bene nog dagelijks gebeuren?!

(...)


Uit: Bericht op "Vr 13 Dec 2013, 15:23" in de thread Het Spinoza-effect en het "omstanderseffect"
@all

In de afgelopen dagen, toen ik opnieuw zag hoe ongelofelijk gelaten men in Duitsland constant alles maar laat gebeuren zoals de "Segensträger" het in de Nieuw-Apostolische Kerk propageren en implementeren, kon ik maar tot één conclusie komen: massaal verschuilt in deze kerk -gemakshalve- de een zich achter de ander.

Doch heus: een zegendrager is een gezegende (!!), een ieder dus feitelijk die een zegen met zich meedraagt! Daarom vind ik het echt onbegrijpelijk dat kerkelijke ambtsdragers in de Nieuw-Apostolische Kerk zich in dat opzicht wensen te onderscheiden door het te laten voorkomen dat zíj speciaal degenen zijn door wie alle anderen eventueel óók nog op enigerlei wijze -door of namens God- kunnen worden gezegend. Rangen en standen onder dienaren (!!) zijn natuurlijk al helemáál uit den boze. Werkelijk, wie zich nú nog afvraagt waardoor op deze manier de zegen uitblijft, zou als christen zo verstandig mogen zijn om voortaan zélf na te denken.

Wie de moed heeft om "in de bonte wereld van geloven en denken" naar het evangelie van Jezus Christus op eigen benen te staan, ziet ook naasten stáán. Broeder Rohn bijvoorbeeld, en diens gezin, die door de "Segensträger" werden weggepest. Wat trouwens een verschrikkelijke rotkerk, waarin -zonder dat iemand opkijkt- zoiets zomaar kan gebeuren. Gelovigen die zich zo'n anti-christelijke geloofshouding wensen te veroorloven, moeten er aanstonds maar niet raar van opkijken dat men de vlag moet strijken bij de Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) die met vereende krachten in stand wordt gehouden om zulke misstanden wit te wassen.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Districtsapostel zet eerste spade in de grond voor nieuwbouw in Tamansarie (Suriname) 21.07.2014

(...)
Namens de opziener zal priester D. Finkie toezicht houden op de bouwactiviteiten.


Bron: http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... id-229.htm
@all

Er is ondanks "Arnhem" en "Bonaire" nog helemaal níets veranderd. Nog steeds worden alle mogelijke competenties, taken en bevoegdheden door elkaar gehutseld.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”