"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Jabob65 schreef:@Tjerk,

Wat toch een bizar verhaal, maar wat moet apostel Krause dan wel voor vreselijks hebben gedaan, dat De Bruijn niet hetzelfde lot moet ondergaan.

De positie van De Bruijn is dan toch een heikele?


Bron: Bericht op "Di 17 Feb 2015, 08:48"
@Jabob65

Ik heb exact hetzelfde gedacht, maar als de onderste steen hier boven komt, sneuvelen er werkelijk velen. Zie onder. Volgens mij is er uit alle macht en tot elke prijs, óók uit offerontvangsten, naartoe gewerkt dat de hele kwestie in de doofpot zou belanden. Hoe broeder Rohn nu in Oostenrijk als het ware uit de as is herrezen, had vermoedelijk geen van de belanghebbenden voorzien. Het "Victor Muller-effect" vervaagt erbij! Ze moeten nog minstens zes woningen afrekenen!

Groet,
TjerkB


N.B.
TjerkB schreef:(...)
Zo door de jaren heen heb ik betrokkene vele malen -zij het telkens vergeefs- gewaarschuwd en hulp aangeboden om alle m.i. voorzienbare ellende te beteugelen.
BakEenEi schreef:(...)
Want wát is hier >>KRACHTTERM<< aan de hand?! Het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland bestaat uit drie personen. Tezamen stellen zij een medewerker aan, met wie de bestuursvoorzitter ook in privé zaken doet - en dat is de beide anderen bekend. Dan ontstaat er bij die privé-zaken tussen deze bestuursvoorzitter en deze medewerker -naar het zich laat aanzien door toedoen van de bestuursvoorzitter- een groot conflict, waarna "Het bestuur" van de medewerker af wil. Zonder dat de medewerker het aanvankelijk in de gaten krijgt, wordt hij in zijn werk op een zijspoor gerangeerd. Hij komt in verzet. Hierna volgt er een schorsing en ontslag, maar daarbij begaat een tweede bestuurslid enorme blunders. De medewerker wendt zich tot "De stamapostel" en tot "De landelijke vergadering". Terwijl dan al twee van de drie bestuursleden door verregaande belangenverstrengeling zichzelf in hun bestuurlijke functie onmogelijk hebben gemaakt, besluiten zij (zonder m.i. "De stamapostel" en "De landelijke vergadering" tijdig, volledig en juist te informeren) tot reputatieschade veroorzakende en geldverslindende juridische acties tegen de weggepeste medewerker die vanwege hún domheid eenvoudig de zondebok niet kan zijn. Door de afdekcultuur (!!) die er heerst in de Nieuw-Apostolische Kerk hopen "De stamapostel" en "De landelijke vergadering" er ook maar -domweg- het beste van. Het zijn déze blunders en in alle geledingen van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland dít typerende onbehoorlijk bestuur die de kerk nu al miljoenen euro's hebben gekost. (...)

Wanneer tevens de buitenwacht van de ontstane conflictsituatie lucht krijgt, onder meer door de opvallende leegstand van "Eimersstaete" in Arnhem en het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010", waarschuwt ook zij "De stamapostel" alsmede "De landelijke vergadering". Maar er gebeurt NIETS. Aftreden dus; állemaal, en wel nú!!

(...)


Bron: Bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Do 13 Okt 2011, 09:48" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding"
Overigens mag in deze samenhang niet de slechte invloed worden onderschat van de voormalige opziener en bestuurder Hans Kamstra, namelijk vanwege diens cruciale rol bij de totstandkoming van het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010". Hij heeft daarmee bij de gebroeders Klene een carte blanche in handen gespeeld.

(...)


Uit: Bericht op "Di 22 Jul 2014, 22:08"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@TB

Ik heb gelezen dat de vermelde partners van de Bruijn zich een aantal bungalows hebben toegeëigend onder verrekening van een zgn rekening courant schuld aan hen. De curator van Konigsberg BV zit ze achter de broek.

Naar de mening van de curator is er sprake van het oneigenlijk onttrekken van activa uit een onderneming.
Maar ja die man uit Andelst weet en doet niet anders. En iedereen mag het van hem weten ook. Hij loopt er mee
te koop. Ongelooflijk.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
De curator van Konigsberg BV zit ze achter de broek.

Naar de mening van de curator is er sprake van het oneigenlijk onttrekken van activa uit een onderneming.

(...)
@Levi

Het onrechtmatig onttrekken van waarden aan de huishouding betreft diefstal van de activa van de huishouding ... Het zou mij niet verbazen als in dit opzicht zou blijken dat ook de accountant van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland meerdere steken heeft laten vallen.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 17.00 uur]
@all

Voor een impressie ter plaatse in Oostenrijk, zie de webcam: http://www.koenigsberg.at/de/009/webcam ... oenigsberg. Ik heb begrepen dat de definitieve plannen voorzien in de bouw van ongeveer de helft van het oorspronkelijk geplande aantal woningen.

Hollenstein, die Perle des Ybbstals:
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@tjerk

Is het nog broeder Rohn , Rohn , of een oplichter zoals bruintje zegt .
Zag eens een foto waar ze samen nog een glaasje dronken en beun bruintje zijn strooien hoedje ophad .
Voor zover ik het lees drinken ze niet eens samen een kopje koffie meer .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »


@willempower

Allerhande gebeurtenissen in de Nieuw-Apostolische Kerk wierpen voor mij soortgelijke vragen op want de hoogste "dienaren" (...) gingen altijd vrijuit, terwijl alle anderen maar hadden te begrijpen dat men "de onderste weg" moest gaan. Hoewel mij al heel gauw het gevoel bekroop dat het dáárop neerkwam, wilde het mij niet aan dat het écht zo zou zijn. Immers, dat zou betekenen dat de "nach de neuapostolischen Glaubensverständnis" meest begenadigde zegenaars geen Godsgezanten zijn. Waren het wel Godsgezanten, dan zou een ieder zich ook bij hen veilig kunnen voelen in Jezus' armen - en niet alleen bij hen, doch eenvoudig bij elke naaste voor wie de kern van de zaak er het meest toe doet: "Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf." (Lucas 10: 27, NBV) Helaas bleek het droevig gesteld te zijn met de moraliteit van "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in deze kerk. Meer dan eens vestigde ik hierop de aandacht. Zie o.a. het bericht op "Do 11 Aug 2011, 11:56" in de thread "Tenzij...", op het voormalige Forum van Bauke Moesker.

Op 13 mei 2013 gaf stamapostel Wilhelm Leber een verklaring uit waarin hij stelde: "Nach unserem heutigen Verständnis hätte Stammapostel Bischoff es nicht zulassen dürfen, dass die Botschaft zu einem wesentlichen Glaubensgegenstand gemacht wurde." Zie -eveneens op het voormalige Forum van Bauke Moesker- het bericht op "Ma 13 Mei 2013, 10:43" in de thread "Lafhartige 'verklaring' van Betonkopf Wilhelm Leber". Hier spreekt de politicus Leber, dacht ik vrijwel meteen en onmiddellijk daarna: wie zijn hier in 's hemelsnaam "uns"?! Blijkbaar prevaleert bij deze kerkvorst "de waan van de dag", zulks met 150 jaar terugwerkende kracht.

Wat ik ermee wil zeggen, is dit: niets menselijks is de mensen vreemd, in de kerk die ik verliet omdat de verdorvenheid er hand over hand toenam; het meest bij de ambtelijke top die door talloze voorvallen telkens opnieuw en alleen maar in toenemende mate mijn argwaan had gewekt. "Zegenaars" bleken onruststokers te zijn. Op beslissende momenten hield men de rug niet recht. Een kleine geestelijke elite (d.w.z. de machtigsten onder de invloedrijken) maakt in de Nieuw-Apostolische Kerk de dienst uit. Op 12 maart 2006 schreeuwde Wilhelm Leber van de daken wat hij op 4 december 2007 zelf niet wilde (!) waarmaken: "kämpfen für jede Seele".

Kortom: het verdient aanbeveling om geloofwaardig te zijn. In de Nieuw-Apostolische Kerk wordt er ten koste van de aangesloten leden een machtsspel bedreven. Het "levende water" waarover men predikt, is geen zuivere koffie. Als dat namelijk wel het geval was geweest, had "fair play" onbetwist hoog in het vaandel gestaan.

Groet,
TjerkB


P.S.
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ hoi tjerk

Wat een prachtig hoedje , en zijn vrouw miepie wist van niks .
Waren keukentafel gesprekken en das nu helemaal in .
G1 staat voor godsgezant 1. ?
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@willempower

Inderdaad, het is bepaald niet zonder reden dat de rechtszaak over de geldlening c.q. investeringsinleg ook in hoger beroep door de familie De Bruijn werd verloren. Zie bijvoorbeeld ook het bericht op "Di 11 Okt 2011, 19:01" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!", op het voormalige Forum van Bauke Moesker.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@tjerk
Dat heeft me ook verbaasd dat hij , de hoogste in de goddelijke rang , zo afging door een aardse rechter .
Die rechter komt echt niet in de hemel .
Maar bruintje had wel geluk alles word vergoed door de offergelden dankzij zijn connecties , dus persoonlijk doet het hem geen pijn .
Hij had een foutje gemaakt in functie 7/24 uur , dus de baas betaald simpel toch .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@willempower
willempower schreef:(...)
Dat heeft me ook verbaasd dat hij , de hoogste in de goddelijke rang , zo afging door een aardse rechter .
Die rechter komt echt niet in de hemel .

(...)
Zo iemand bevindt zich "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" zeer zeker op glad ijs:
Redactie schreef:(...)
Op 20 februari 2011 schetste de huidige stamapostel, Herr Dr. Wilhelm Leber, blijkens een publicatie in het tijdschrift Unsere Familie (Nr. 9/2011), diens persoonlijke denkraam met de historische woorden:
  • "Ich kann mir vorstellen, dass der eine oder andere nicht sicher ist, ob die Neuapostolische Kirche Gottes Werk ist.
    Sind solche Zweifel nicht wie eine Krankheit?"
Dat de mensheid met deze openbaring, "vervuld van Geest en leven, komend van de trone Gods", er dus maar van doordrongen moge zijn hoe KRANK een ieder is. Er is er maar één gezond: the Chief Apostle himself.

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker e op "Zo 12 Feb 2012, 21:09" in de thread "Neuapostolische Kirche International - Statuten 29.09.2010".
Zie aldaar tevens het bericht op "Vr 30 Dec 2011, 04:26" in de thread "moment van herkenning?! vervolg..."
Zie ook het bericht op "Za 15 Nov 2014, 13:47" in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)".
Wie nu hoopt en verwacht dat de huidige stamapostel, Jean-Luc Schneider, hierover vast anders denkt, komt echter bedrogen uit:
BakEenEi schreef:@all

Wie in kerkelijke ambtsdragers Godsgezanten wil zien, neemt daarmee een belangrijk besluit dat om meerdere redenen verregaande consequenties kan hebben. In de Nieuw-Apostolische Kerk, het "werk Gods", zijn de "ambtsbroeders" ieders geestelijke leidslieden, dienaren, zegenaars; boden van Jezus... Dat wil nogal wat zeggen! God zelf zou dit zo hebben ingesteld. Daarom is het in deze kerk de bedoeling dat de gelovigen dit onvoorwaardelijk voor wáár houden want "De twijfelaar ontvangt niets!", zo werd er "vanaf het altaar" vaak opgemerkt. "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" is er in elk geval sprake van een ernstig zorgwekkende toestand indien gelovigen met dat waandenkbeeld nog moeite hebben: " 'Zweifel ist eine sehr gefährliche Krankheit, die muss sofort bekämpft werden. Wenn ein Zweifelsgedanken sich in uns festsetzt, dann müssen wir ihn sofort bekämpfen.' - so Jean-Luc Schneider am 20.09.09 beim 'Mitdienen' in Konstanz", berichtte op dit Forum zefyr op "Za 14 Apr 2012, 22:08" in de thread "stamapostelhelper J.-L. Schneider".

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Di 03 Jul 2012, 01:58" in de thread "Recht van overpad".
(...)
willempower schreef:(...)
Maar bruintje had wel geluk alles word vergoed door de offergelden dankzij zijn connecties , dus persoonlijk doet het hem geen pijn .
Hij had een foutje gemaakt in functie 7/24 uur , dus de baas betaald simpel toch .

(...)
Juist het "maatschappelijk belang" van alle publiciteit omtrent "Der Fall Rohn" zit hem óók volgens mij in de gerechtvaardigde vrees dat het kerkbestuur de hand heeft overspeeld. Een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) moet maatschappelijk verantwoord afwegen wat het algemeen nut ervan is om miljoenen euro's uit te geven; in dit geval aan het ontslag van één medewerker (én het wegpesten van diens gezin) van wie het nota bene nog niet eens is duidelijk is wat hij heeft misdaan.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”