"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@TB

ik vraag mij af of de teksten die TdB vanaf het altaar de gemeente in strooide, veelal gepaard gaande met krokodillen tranen, uiteindelijk zegen voort bracht. Voor mij waren zijn leugens reden genoeg de NAK vaarwel te zeggen.De zgn zegenaars in het NAK bolwerk zijn graaiers in aanzien. Daar wist Jezus wel raad mee.

Groet
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2780
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

De hel breekt los (3)


@all

Vandaag verscheen bij Glaubenskultur-Magazine ter zake aan aanvullend Premium-Artikel, getiteld "Verfahrenskosten übersteigen mehrfach strittige Summe - Streit mit Rohn kommt NAK-Mitglieder teuer zu stehen: 5 Millionen werden geschätzt".

Zie tevens Glaubenskultur-Magazine op Facebook: https://www.facebook.com/glaubenskultur. Daarnaast verwijs ik nog naar het redactionele bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Vr 07 Dec 2012, 18:13" in de thread "De bewijzen stapelen zich op... "

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2780
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@all

Voor wie er nog aan twijfelt of het handelde om een inleg als compagnon voor het vakantiehuizenproject in Oostenrijk of om een lening aan broeder Rohn - lees wat districtsapostel De Bruijn aan laatstgenoemde schrijft op "maandag 4 augustus 2008 10:12" onder de punten 1 en 5:
Redactie schreef:@all

Zonder verder commentaar...
  • Afbeelding
    Afbeelding

    Afbeelding
Het WebTeam


Bron: Bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Vr 07 Dec 2012, 14:47" in de thread "De bewijzen stapelen zich op... "
Groet,
TjerkB


N.B.
WebTeam schreef:
BakEenEi schreef:(...)
"De psychiatrische definitie van een waan is dat je iets denkt wat niet klopt, dat andere mensen in je omgeving die waan niet delen, en dat je disfunctioneert in je dagelijkse leven." De vraag komt dus op: in hoeverre disfunctioneren nieuw-apostolische gelovigen c.q. "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de Nieuw-Apostolische Kerk (door waandenkbeelden die het gevolg zijn van indoctrinatie) mogelijk in hun dagelijkse leven?

Hier roept de ene vraag alweer de volgende vraag op want wanneer dient te worden gesproken van "disfunctioneren"? Bij disfunctioneren valt in deze samenhang te denken aan het onder de druk van de omstandigheden moeten ontwikkelen van meerdere identiteiten die met elkaar níet (!) te rijmen zijn. Zoiets gebeurt niet een-twee-drie maar juist vrijwel ongemerkt in een ondermijnend proces van jaren. Het ondermijnt iemands gezondheid doordat men onverenigbare realiteiten op één lijn moet krijgen, wat uiteraard alleen maar kan door daartussenin zelf een verwrongen persoon te worden. Men geraakt dus in een hoogst ongemakkelijke toestand, waarbij je als het ware gedurig twee gezichten moet kunnen laten zien, of zelfs nog méér. De ene werkelijkheid mag in de andere werkelijkheid niet bestaan. Continu moet je blijven switchen tussen werelden van verschil (!), en dat moet je voor je meest nabije naasten zo veel mogelijk verborgen weten te houden. Dat knaagt aan je gezondheid maar dat wil je zelf niet weten! Je wilt het bij wijze van spreken pas weten wanneer ooit de wal het schip zal keren. En hoe komt dat? Precies: je bent geïndoctrineerd. Je hebt geen gezonde zelfreflectie meer.

Dit is m.i. op het ogenblik de toestand waarin in ons land de hoogste dienaren zichzelf hebben gemanoeuvreerd. Dat het bij hen nu zo uit de hand heeft kunnen lopen komt doordat óók in ieders omgeving het waandenkbeeld (!) kon postvatten dat God het allemaal zó zou hebben gewild. Helaas; om de dooie dood niet!! Dienaren in Zijn werk hoefden helemaal geen concernleiders te worden; ze hoefden helemaal niet twee, drie of tien petten op te krijgen, enzovoort. Dit hele fenomeen legt in de Nieuw-Apostolische Kerk meteen ook de zwakste schakel bloot. Degenen namelijk die er wat van konden zeggen, ja, sterker nog, die er wat van móesten zeggen, zoals in dit geval met name ook de districtsvoorgangers; díegenen laten het afweten want de betrokkenen zijn evenzeer gebrainwasht! Het beste zou zijn dat de gezinsleden (!) van al deze "hoge dienaren" krachtdadig ingrijpen. Dan is er voor hun dierbaren tenminste nog een leven ná dit gekunstelde bestaan... Doet niemand wat en alles zou bij het oude blijven, dan eindigt de geloofsweg met tandengeknars.


(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Wo 16 Feb 2011, 12:38" in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering".
@all

In het bovenstaande bericht van 16 februari 2011 handelt het over "disfunctioneren", met name in relatie tot kerkelijke ambtsdragers bij de Nieuw-Apostolische kerk in Nederland. Bijna bovenaan in de statuten staat:
Artikel 2 Doelstelling

1. De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft tot doel het woord en de ordeningen van God aan alle mensen te verkondigen, de sacramenten toe te dienen en de zegenhandelingen uit te voeren die zij noodzakelijk acht.
 De kerk verzorgt haar gelovigen en bevordert het nieuw-apostolische geloofsleven overeenkomstig haar geloofsbelijdenis. Dit geschiedt in het bijzonder in de vorm van regelmatig gehouden kerkdiensten, gewetensvolle zielszorg en een door de geest van naastenliefde gedragen maatschappelijke zorg.

Daarom nu een concrete situatie. Stel, aanstonds bij de rechtbank heeft u gekozen tussen de eed en de belofte, waarna er aan u wordt gevraagd of u het eens bent met de aldus in de statuten geformuleerde doelstelling. Antwoordt u dan met "Ja" of "Nee", óf verkondigt u aan de rechtbank "het getuigenis" dat er in het "werk Gods" andere maatstaven gelden dan bij de wetgever, voor wie het Wetboek van strafrecht maar stukwerk is geweest?

Het WebTeam


Bron: Bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Zo 02 Dec 2012, 21:50" in de thread "De bewijzen stapelen zich op... "
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@TB

Een gentlemens agreement met TdB is een akkoord met de onderwereld..

Groet
Levi
David83
Berichten: 10
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 13:53

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door David83 »

@ All,

Inmiddels begrijp ik nog veel beter waarom de Bruijn gedurende zijn ambts periode als D. Ap. vanuit zijn woonhuis
in Heiloo heeft willen werken.
Eens per week ging hij even naar C.A in Amersfoort en in de resterende tijd kon hij ongemerkt vele uren per week
in de tijd van de baas zich bezig houden met een vakantie park in Oostenrijk.
Het is stuitend hoe deze man zich met liegen en bedriegen overeind probeert te houden en de vele goede adviezen
van meerdere mensen naast zich neer heeft gelegd.

Groet David
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@david83

Dap TdB dacht werkelijk dat hij onschendbaar was geworden door zijn ambt.
Naast het speculeren met onroerend goed, sleutelde de man dagelijks aan 2e hands mercedessen.
Hij was de enige Dap met een autobrug in de garage.
Daar liep hij ook nog mee te koop.

Groet
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ Levi

Hij sleutelde niet allen maar van de handel in schroot was hij ook actief .

Je moet wat bijbeunen als apostel

Zondags in een zwart pak en in de week een zwartwerker . :D
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@WP

Wat mij opvalt is dat TdB het synoniem G1 gebruikt in het mail verkeer.
Zou hiermee 'Golddigger' bedoeld worden of Graaier?

Groet
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

dus het hele vakantiehuisjes gebeuren was een witwas project
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2780
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

(...)
1. Graag zou ik mijn inleg ("lening") met een goede rentevergoeding van je terugzien. Datzelfde geldt overigens ook voor de inleg van Ramon. Totaalbedrag 215.000 Euro + rente (8%?). De kosten die het opzetten van een BV voor Ramon met zich mee hebben gebracht zal ik vergoeden.

(...)
4. Ik heb er bewust voor gekozen om niet een constructie te bedenken waarbij ik toch nog op de een of andere manier zou kunnen delen in de winst die Oostenrijk in de toekomst onherroepelijk zal opbrengen. Maar daarbij zou ik wel een "gentlemen’s agreement" met je willen aangaan (zie punt 5).

5. Dat G.A. bestaat hieruit: Ik wil voorstellen dat in de nettowinst die het project uiteindelijk zal opleveren, de NAK voor een groot deel ("mijn" deel?) meedeelt. Daar kunnen we samen nog wat gedetailleerde afspraken over maken. Maar om alvast iets daarover te zeggen: mijn voorstel is om de Reiterhof daar geheel buiten te houden. Deze komt geheel aan jou toe.

(...)


Bron: E-mail d.d. "maandag 4 augustus 2008 10:12" van districtsapostel De Bruijn aan broeder Ronald Rohn
Uit: Mijn bericht op "Za 26 Jul 2014, 22:34"
@all

Ben ik de enige die in de beide met rood gemarkeerde passages een inhoudelijke tegenstrijdigheid ziet? En waarom zou de kerk hierbij op enigerlei wijze partij zijn?

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”