"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Tjerk,
w.g.De kerkleiding...
Wat opvalt is dat de brief aan de Gemeente (objectiviteit suggererend), kwa stijl en tekst, door de Bruijn zelf is opgesteld.
Ook de valse verklaring, 'onder ede' afgelegd door de Bruijn tijdens een rechtzitting nota bene, is van
hetzelfde kaliber.

De kwalificatie dat de Bruijn "niet onbekend is met het ondernemerschap" staat behoorlijk haaks op de brief
aan dezelfde gemeente van Peter Klene.
Die beweert namelijk het tegenovergestelde. De arme man zou erin geluisd zijn :roll:

Kortom, het (ver)draaien liegen en bedriegen van de kerkleiding (DA, AP en OPZ) valt onder de categorie geldwisselaars en farizeeërs...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@Levi

Je begrijpt, neem ik aan, dat ik de tekst voor die eventuele circulaire, toen in oktober 2010, zelf maar even heb bedacht. Ik ergerde mij namelijk groen en geel aan de weggemoffelde bestuurlijke blunders en de daarmee samenhangende financiële verliezen. Echter, ik had op dat moment nog niet door dat het ook in de privé-kwestie Oostenrijk enorm uit de hand zou lopen. Ook voorzag ik niet hoe chantabel (!) de beoogde nieuwe districtsapostel zou zijn, vanwege de 10 miljoen-affaire.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Tjerk,
Daar heb je me toch te pakken :)
Ondanks de 'nepbrief' van jouw hand, blijf ik bij mijn standpunt.
Menig epistel van de Bruijn was van een hoog zelfreinigend nivo.
Deze nep-apostel heeft de teloorgang van het district Nederland
in gang gezet.
Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:@Tjerk,
Daar heb je me toch te pakken :)
Ondanks de 'nepbrief' van jouw hand, blijf ik bij mijn standpunt.
Menig epistel van de Bruijn was van een hoog zelfreinigend nivo.
Deze nep-apostel heeft de teloorgang van het district Nederland
in gang gezet.
Groet,
Levi


Bron: Bericht op "Wo 02 Aug 2017, 23:13"
@Levi

Enkele quotes met citaten van de bedoelde toenmalige districtsapostel:
Redactie schreef:(...)
... brandende vragen werden door de kerkleiding steevast onbeantwoord gelaten, óf, in het gunstigste geval; men gaf een badinerende ontwijkende reactie. Daar til je misschien de eerste keer niet al te zwaar aan, maar als het echt gaat om zielzorg, om integriteit van verantwoordelijke dienaren; dan kun je er verdomd weinig mee als een kerkbestuurder zich verschuilt achter bewoordingen als...
(...)
Het nieuw-apostolische geloof is voor mij van zeer grote waarde. Ik behoor niet tot de NAK omdat ik meen dat wij de enige kerk zijn die zich mag verheugen in een warm hart van de zijde van de lieve God. Maar deze kerk heeft voor mij zo'n grote waarde omdat ik van haar ben gaan houden. Zoals ik ook van mijn vrouw ben gaan houden. Zij is zeker niet de enige vrouw op de wereld die over heel mooie eigenschappen beschikt. Ook zij heeft haar fouten en gebreken. Maar ik houd van haar! En de liefde bedekt alle dingen. Ook onze kerk is niet foutloos en we hebben allemaal de genade van onze Heer en Heiland hard nodig. Maar ik houd van onze kerk, die ik vooral belichaamd zie in fantastische dienaren, hele lieve broeders en zusters.

(...)
... maar ik vraag jou met heel mijn hart om datgene wat mij zo lief en dierbaar is in ieder geval naar mij toe niet te beschadigen.

(...)
Terwijl de "geïnstitutionaliseerde perfectie" in brand staat, wordt er dan zó gereageerd - in de trant van "stil maar, wacht maar: alles wordt nieuw". Ondertussen echter moesten wijzelf de antwoorden schuldig blijven op vragen van naasten met wie wij over ons geloof in gesprek waren gekomen. Immers, over apostel Volker Kühnle was er al op het Internet te lezen geweest dat hij in de contacten met de ACK namens het internationale kerkbestuur had opgemerkt dat "Vragen en Antwoorden" grondig aan herziening toe is en dat men de nieuw-apostolische kerkleiding daarom niet moest vastpinnen op de inhoud van de laatste editie ervan. Daarom, vanuit onze positie bezien: wat hebben wij nu in godsnaam nog te geloven?!

Ook vragen over zakelijke aangelegenheden waren bij de kerkleiding doorgaans onwelkom. Waar bemoeide men zich in de periferie eigenlijk mee! Al die zakelijke aangelegenheden konden de gelovigen toch wel aan de verantwoordelijke dienaren overlaten?! Die waren er toch voor aangesteld? Sterker nog: zo had God het toch gewild? Dat geloven wij toch?

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Di 26 Apr 2011, 14:47", in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept"
Redactie schreef:(...)
Inhoudelijk voorspelbaar was vanzelf ook recentelijk de -o zo salonfähige- reactie van de pensionaris:
Aan alle dienaren, broeders en zusters van het Aposteldistrict Nederland.

Betreft: Ambtsrust.

Heiloo, 23 mei 2011.


Hartelijk geliefde dienaren, broeders en zusters!

Mijn vrouw en ik hebben behoefte om u middels deze brief dank te zeggen voor alle liefde die we in vele verschillende vormen van u hebben mogen ontvangen ter gelegenheid van de ambtsrust die aan mij is verleend.

Helaas is het onmogelijk om iedereen persoonlijk te bedanken, maar uit het diepst van ons hart kunnen we zeggen dat het ons heel erg goed heeft gedaan.

Persoonlijk wil ik u ook danken voor het vertrouwen dat ik in de achterliggende jaren altijd van u ontvangen heb.

Uw nieuwe Districtsapostel Armin Brinkmann heb ik leren kennen als een man met heel bijzondere gaven en talenten. Graag wil ik hem in de komende tijd mijn volledige vertrouwen schenken en als dienaar in ruste wil ik hem van harte ondersteunen in zijn bijzondere taak in Nederland.

Graag willen mijn vrouw en ik ons plaatsje weer "in het midden der gemeente" innemen. We weten ons omringd door lieve medebroeders en zusters en dat geeft een heel veilig gevoel.

Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig. Het is een onvergetelijke avond geworden. Een nieuwe start kon worden gemaakt en graag wil ik ook in de komende tijd Jezus Christus centraal blijven stellen, alles in liefde doen en altijd de genade blijven zoeken. Met andere woorden: de "regels" die onze Stamapostel de broeders en zusters in Nederland op zondag 15 mei jl. met het woord uit 2 Tim. 2 : 5 mee heeft meegegeven, proberen inhoud te geven.

In vreugde samen met u op de weg naar dezelfde Stad!

Met hartelijke groeten,
uw,

Th.J. de Bruijn.
(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker, op "Ma 30 Mei 2011, 16:41", in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".
Onder dat gesternte bevonden ook wij ons destijds. Zó werden de zaken aan ons voorgespiegeld. Spot en hoon vielen ten deel aan wie zich er niet in kon vinden...

Toen het mij in september/oktober 2010 duidelijk werd hoe het kerkbestuur zich in Arnhem had overgegeven aan "branchevervaging", kon ik het amper geloven. Gezien de bovenbeschreven "geloofscultuur" echter, stond het voor mij snel vast dat broeder Rohn onder de doorgaans zonder scrupules toegepaste superioriteit van het kerkbestuur kansloos zou zijn - zoals het hem trouwens ook al direct vervaarlijk was voorgehouden door een zich op dat moment als een brullende leeuw (vgl. 1 Petrus 5: 8) gedragende apostel (?!) Peter Klene:
  • Schluss mit der Verwaltung des Mangels!
    Zur Inruhesetzung des Bezirksapostels Theodor De Bruijn

    (...)
    Die juristischen Probleme entstanden, nachdem Apostel Peter Klene gestützt auf eine Vollmacht des Bezirksapostels, während dieser in Urlaub war, beschlossen hatte, einen Glaubensbruder, mit dem vertraglich die Entwicklung von Projekten vereinbart worden war, zu suspendieren und anschließend auszuschließen. In der Folge stellte sich heraus, dass Bezirksapostel de Bruijn selbst Teilnehmer an einem Investitionsprojekt in Österreich ist, und zwar unter anderem zusammen mit dem Priester Willem Scherpenzeel, bis vor kurzem Vorsteher der Kirchengemeinde in Den Helder. In den anschließenden Gerichtsverfahren ging es hart auf hart. So wurde dem suspendierten Mitarbeiter im Namen des Kirchenvorstands von einem Rechtsanwalt im Beisein von Apostel Klene angesagt, man werde ihn (und damit seine Familie) finanziell zugrunde richten. Für die Apostel wird die Lage indessen beklemmend, da der Betreffende sich in dem komplexen Prozessverlauf zu behaupten weiß. Der Staatsanwaltschaft liegt inzwischen sogar eine Strafanzeige gegen den Bezirksapostel wegen Meineids und Verleumdung vor. Die Redaktion ist im Besitz der zugrunde liegenden Unterlagen.

    (...)
    Anmerkungen:

    Tjerk B. war bis 1999 Finanzbuchhalter der NAK NL.
    Tjerk B., 2011-05-10

    Quelle: http://www.glaubenskultur.de/index.php? ... ruijn.html
Zie ook het bericht op "Za 23 Mei 2015, 18:01", in de thread "Der Fall Rohn"
Met mijn tekstvoorstel van 30 oktober 2010 voor quasi een mogelijke circulaire, voor te lezen na de eerstvolgende dienst, probeerde ik aan te geven hoe men de lelijke kleerscheuren die het kerkbestuur toen al duidelijk zichtbaar opliep, op de haar vertrouwde cli­ché­matige wijze wellicht nog enigszins had kunnen beperken.

(...)

Ik zal er niet omheen draaien: tegen dergelijke terreur was ook mijn tere kinderzieltje niet bestand.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Mijn vrouw en ik....

Graag willen mijn vrouw en ik ons plaatsje weer "in het midden der gemeente" innemen. We weten ons omringd door lieve medebroeders en zusters en dat geeft een heel veilig gevoel.

Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig. Het is een onvergetelijke avond geworden. Een nieuwe start kon worden gemaakt en graag wil ik ook in de komende tijd Jezus Christus centraal blijven stellen, alles in liefde doen en altijd de genade blijven zoeken. Met andere woorden: de "regels" die onze Stamapostel de broeders en zusters in Nederland op zondag 15 mei jl. met het woord uit 2 Tim. 2 : 5 mee heeft meegegeven, proberen inhoud te geven.
Wat een sluwe, geslepen en geveinsde oprechtheid.
Uiteraard waren er vragen, vooral in de thuisgemeente, want deze DAP deugt niet.
Er moest zwaar geschut ingezet worden om het pad te effenen voor een geldwisselaar.
Zodoende konden alle lastige vragen omzeild worden.
En tante Nel? Die is net zo fout!
Onder valse voorwendselen (MS ziekte) werd de gemeente Alkmaar om de tuin geleid om zodoende voor een habbekrats de mooiste bouwkavel te verwerven.
De man was er nog trots op ook!

Ik hoop voor zowel Brinkmann als de Bruijn dat ze met de nek worden aangekeken door het huidige gremium.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 29-11-2017, 09:00 uur]
Levi schreef:(...)
Er moest zwaar geschut ingezet worden om het pad te effenen voor een geldwisselaar.
Zodoende konden alle lastige vragen omzeild worden.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 04 Aug 2017, 17:31"
@Levi

"Zwaar geschut", schaamteloos tegen naasten gericht ingezet en vermoedelijk deels gerealiseerd met omgewisselde offergaven van betrokkenen zelf, mede dankzij brainwashing van volgzame geloofsgenoten. Naasten, wier gezondheid m.i. opzettelijk wordt geriskeerd, in een poging ze op voorhand ongenadig uit te schakelen, waarbij ook hun mentale weerbaarheid zou dienen te breken. Ik kan amper bedenken hoe er nóg meer witteboordencriminaliteit bij elkaar kan worden gesprokkeld; in een geloofsgemeenschap nog wel, voor wie "dienaren" kennelijk niet op hun wenken bedient want dan word je uit alle macht met vereende krachten kaltgestellt; uitgerookt!

Vgl. art. 300 lid 4 Sr: het brengen in een (tijdelijke) staat van bewusteloosheid of onmacht... . Hierbij valt te denken aan een bizarre analogie met het onderstaande:
BENEDICTE FICQ: ‘IEMAND EXPRES ZIEK MAKEN IS STRAFBAAR’

Lees verder: https://sickofsmoking.nl/rechtzaken/ben ... strafbaar/
Zie ook het bericht op "Ma 30 Okt 2017, 12:35" in de thread "God dienen én de mammon... ", alsmede -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- het bericht op "Za 20 Nov 2010, 13:48", in de thread "vergeten - vergeven - verzoenen".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 21:30 uur]


@all

Lang was het -na meer dan een kwart miljoen pageviews sinds juni 2012- bij Glaubensforum24 stil gebleven in de thread "NAK NRW/Niederlande und der Fall Rohn", maar gisteren vroegen enkele forumgebruikers zich opeens weer af wat de stand van zaken zou zijn. Het kortst mogelijke antwoord kan wat mij betreft zijn: "Follow the money!" (...) Van de vroegere districtsapostel Armin Brinkmann (NAK-NRW; NAK-NL) herinner ik mij nog hoe hij destijds hoog opgaf van "Transparenz", terwijl hij ongezien een verlies van meer dan 10 miljoen euro in zijn uit louter goedheid aan het publieke domein prijsgegeven publicaties handig had weten weg te moffelen.

Wat er in de afgelopen jaren verder nog aan mensonterende narigheid werd opgehelderd en hoeveel lijken er in de Nieuw-Apostolische Kerk ook uit de kast vielen; onder oorverdovend stilzwijgen vroegen degenen, die er allemaal met hun neus bovenop stonden, zich collectief -doch lafhartig- af: Ben ik mijns broeders hoeder? Door de jaren heen heb ook ik mijn best gedaan om vele achtergronden te verduidelijken, man en paard te noemen; talrijke feiten en cijfers te geven. Enkele quotes:
TjerkB schreef:(...)
Niets maar dan ook helemaal níets menselijks is de "Godsgezanten", bij wie iedereen hoog moest opkijken, vreemd geweest. Daders werden beschermd ten koste van slachtoffers. Meedogenloos werden zielen, wier leed geen naam mocht hebben, aan hun lot overgelaten. Ze hadden nota bene "in de navolging" moeten blijven. Ja, welke navolging?! Hoe kun je in godsnaam mensen navolgen door wie je in geestelijk opzicht bent verkracht?! (...) Met list en bedrog werd de waarheid verdraaid.

(...)


Uit: Bericht op "Za 12 Apr 2014, 00:51", in de thread "Religieus entertainment: diagnose gemist/de schaamte voorbij"
TjerkB schreef:(...)
Met name een gebrek aan historisch besef kan er de reden van zijn dat vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk menigeen in het beloop van de gebeurtenissen alleen maar stil lijkt te berusten.

(...)


Uit: Bericht op "Za 13 Feb 2016, 15:42", in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
Intussen schijnt de kerk min of meer op instorten te staan, hoewel haar opperste woordvoerder recentelijk nog met een zeker triomfa(ta)lisme hoog van de toren blies dat al vanaf 1995 de wind uit een geheel andere hoek was gaan waaien:
  • "Unsere Lehre war bis vor etlichen Jahrzehnten sehr exklusiv. Wir haben von uns aus gesagt, wir seien die Kirche Christi und außerhalb der Neuapostolischen Kirche gäbe es kein Heil. Und seit 1995 ist das alles anders. Also wir strengen uns jetzt an in den letzten 25 Jahren ein allgemein gültiges Kirchenverständnis zu etablieren in unseren Gemeinden, das besagt, dass die Neuapostolische Kirche eine Kirche unter vielen Kirchen ist."
Bron: Schlaglicht • NAK»talk • 26.06.2018
Zie ook het bericht op "Ma 06 Aug 2018, 14:40", in de thread "Forum op vakantie?" Zie in dit verband bovendien -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept "
"Wie de macht heeft, is gebaat met geheimen", wordt wel eens gezegd. Echter, zolang in de Nieuw-Apostolische Kerk de "geloofsbroeders en -zusters" gedoogsteun verlenen aan hun blindelings nagevolgde en met een onbegrensd vertrouwen gesponsorde lepe zegehelden, blijft het hier een kwestie van water naar de zee dragen.

Aan wie de aangereikte informatie nog altijd ontoereikend is, vraag ik "Zijt gij een Christen naar de naam slechts?" - en nogmaals raad ik aan: "Follow the money!"

Overigens wil ik mij ondanks al deze bitter stemmende bedroevende omstandigheden niet overgeven aan cynisme, maar ik steek mijn kop liever niet in het zand.

Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
TjerkB schreef:(...)
Of eenieder die het rechtstreeks aangaat het zich nu wenst te realiseren of niet; bij de Nieuw-Apostolische Kerk kunnen leidinggevenden wel imponeren met termen als secularisatie en "demographische Verwerfungen", maar er is bij dit kerkgenootschap absoluut méér aan de hand. Niet pas sinds kort, maar al vele decennia lang. Het heeft in feite alles van doen met "macht in de gemeente". Voor gelovigen die daarmee worstelen, zal immers geen zogenaamde zegenaar een stap opzij zetten.

Onverbiddelijk "gilt, das zu tun was unser Stammapostel geraten hat", namelijk om, op welk arbeidsterrein ook, geen van diens "helpers" een strobreed in de weg te leggen en aldus waar te maken wat er staat in Romeinen 12 vers 12: "Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed." Simpel toch? Néé, dat is om de dooie dood NIET simpel! Sterker nog: zó word je bij dit kerkgenootschap onder de voet gelopen door dienaren die in werkelijkheid heersers zijn. Wie daar in de praktijk niets van merkt, doet er verstandig aan een slag om de arm te houden want het dilemma komt pas op als er een gewetensconflict ontstaat. Een verschil van inzicht om iets principieels. Om wat je tegen de borst stuit; wat indruist tegen je diepste gevoelens. Juist dan veranderen "dienaren" mechanisch in machtsfiguren, ontdaan van hun persoonlijkheid en hun soevereiniteit, op afstand in de organisatie bestuurbaar door "meerderen". Vind je dat niet minderwaardig?

(...)


Uit: Bericht op "Di 21 Jun 2016, 15:58", in de thread De nieuw-apostolische "Gouden Kooi".
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Aan wie de aangereikte informatie nog altijd ontoereikend is, vraag ik "Zijt gij een Christen naar de naam slechts?" - en nogmaals raad ik aan: "Follow the money!"

(...)


Uit: Bericht op "Za 18 Aug 2018, 16:05"
@all

Wat zou het bovenstaande al dan niet te betekenen mogen hebben voor wie -nog vanuit het hart- een oud lied wil kunnen zingen als "'k Wil U volgen, Heiland Jezus"?
  • 1
    ‘k Wil U volgen, Heiland Jezus,
    waar ook ‘t levenspad mij leidt;
    waar Gij voorgaat wil ik volgen,
    tot Uw dienst altoos bereid.

    Refrein

    2
    Ruw en doornig zij mijn reispad,
    ongebaand als d’ oceaan;
    daar ook zal Uw woord mij wijzen
    ‘t voetspoor om U na te gaan.

    Refrein

    3
    Wacht mij ‘t bitter wederstreven
    van de haters van Uw naam,
    Gij die alles hebt verdragen,
    maakt ook mij daartoe bekwaam
    .
    Refrein
    • Refrein:
      Ja, wij volgen U, o Heiland,
      maakt uw machtwoord ons niet vrij?
      Buiten U voor ons geen leven;
      blijf, o Heiland, ons nabij.
    Bron: Lied 215, gezangboek H.A.G.E.A. (1953)
Nu "één ziel" allang niet méér van waarde is dan voor God zoals het ons "in de gemeenschap" destijds werd voorgehouden, zijn wij met zijn allen immers ver van huis geraakt. Waar komt het dan ondertussen in het geloof nog op aan? Op het slijk der aarde, op wat tegenwoordig de theologisch adviseur of de persvoorlichter van de dienstdoende stamapostel te melden heeft; op ieders onvoorwaardelijke "navolging" van elke "directe zegenaar"? (...) Hoe raakten wij toch zo oneindig ver van huis?!

Wat kunnen wij ons trouwens feitelijk nog voorstellen bij een lied als...
  • 1
    Kom tot de bron van het leven,
    in Gods gemeente zij welt.
    Daar wordt u laaf'nis gegeven,
    als u de zieledorst kwelt.
    Draal langer niet,
    neem nu om niet
    water des levens, zo kost'lijk en rein.
    Drink uit die bronne des levens,
    dan wordt ook gij zo'n fontein.


    2
    Kom in die bronne u baden,
    ga in gelove daarheen!
    Zijt g' ook met zonden beladen,
    blijdschap g' ontvangt voor geween.
    Draal langer niet,
    neem nu om niet
    water des levens, zo kost'lijk en rein.
    Drink uit die bronne des levens,
    dan wordt ook gij zo'n fontein.


    3
    Drink van het helende water,
    dat van zoveel u geneest.
    Stel het niet uit met een "later",
    daarmee bedroeft gij Gods Geest!
    Draal langer niet,
    neem nu om niet
    water des levens, zo kost'lijk en rein.
    Drink uit die bronne des levens,
    dan wordt ook gij zo'n fontein.


    Bron: Lied 182, NAK-gezangboek
Hoe kon dat "zielsverlangen" in 's hemelsnaam velen onder ons ontvallen met als gevolg dat men zich onverschillig afwendde van het berokkende leed aan naasten? Welnu, de oorzaak daarvan is geen andere dan dat dé Liefde is bekoeld. En dat komt ervan als niet Christus Jezus wordt nagevolgd, doch anderen die indruk maken. In mijn bericht op "Do 28 Jan 2016, 17:33", in de thread "Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken", ging ik daar als volgt op in...

[Begin citaat]
@all

De uitzinnigheid waarmee Jean-Luc Schneider in Peking hoog van de toren blies met diens uitwijdingen over "The solution to every conflict" gaf mij wel te denken...

Al sinds 2013 is hij hoofdbestuurder bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Desondanks werd het slepende conflict met broeder Rohn niet tot een oplossing gebracht. Integendeel; de zaak escaleerde. Met groen licht van deze stamapostel werd broeder Rohn ten koste van offergaven in een faillissement gemanoeuvreerd.

Groet,
TjerkB


N.B.
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Wat ons als (bij)gelovigen eveneens ongemerkt in de na­rig­heid kan doen belanden, is het op voorhand stellen van een onevenredig groot ver­trou­wen in betrekkelijke onbekenden. Immers, wie is feitelijk de persoon Jean-Luc Schneider, de persoon Rainer Storck, de persoon Peter Klene of de persoon Ruud Vis?! Betrokkenen kunnen wel bekendheid genieten als kerkelijke ambtsdragers en bestuursleden bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk, doch op grond waarvan zouden zij werkelijk Godsgezanten (!) zijn, zegenaars (!), "dienaren van de gerechtigheid" (vgl. 2 Korintiërs 11: 15) of zelfs "herauten van de rechtvaardigheid" (vgl. 2 Petrus 2: 5)?

    Welke daden verbinden zij aan hun woorden? Of, beter gezegd: handelt men in voor- en in tegenspoed in overeenstemming met het Evangelie van Jezus Christus?

    (...)


    Uit: Bericht op "Ma 11 Jan 2016, 15:20" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Overigens heb ik vele verslagen gelezen en beluisterd van diensten die Jean-Luc Schneider vroeger en later heeft gehouden. Daar was ik meestal minder over te spreken want hij kan ook bijzonder onaangenaam op de mensen inpraten. Nu echter had ik alleen moeite met wat hij in het voorbijgaan "in de harten inbouwde" op het punt van de juist in de Nieuw-Apostolische Kerk uitdrukkelijk verlangde absolute (geloofs)gehoorzaamheid. In de praktijk komt dat namelijk neer op volstrekte eerbiediging van de hiërachische gezagsverhoudingen onder de "zegenaars". Verder geldt uiteraard ook hier: "als fraaie theorieën bij wijze van spreken iedere week worden herhaald, lijkt het natuurlijk al wel de praktijk..." Mooie woorden zonder daarbij (of juist eerst al) ook de toepasselijke mooie daden: dat is geen "levend geloof".

    (...)


    Uit: Bericht op "Di 19 Jan 2016, 20:48" in de thread "Overeenstemming van denken en handelen"
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Later kwam ik erachter dat betrokkene toen net een- en andermaal de oorlog had verklaard aan broeder Ronald Rohn. Dan staat je hoofd vanzelf níet naar vrede... Maar ja, als je ondertussen wordt geruggensteund door je broer Nico, een districtsevangelist en een opziener, districtsapostel Brinkmann en stamapostel Leber; van wie heb je dán nog iets te duchten, nietwaar? Dan heb je de oorlog al zowat gewonnen! Zij kieperen al jouw fouten en tekortkomingen in de zee der vergetelheid.

    Kortheidshalve verwijs ik naar het bericht op "Za 09 Nov 2013, 14:02" in de thread "NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012"', op het voormalige Forum van Bauke Moesker, waarin ik uitgebreid inga op "de nieuw-apostolische gedragscode". De strekking daarvan is: alleen van hoge(re) dienaren hoef je je iets aan te trekken. Succesvol geïn­stru­men­ta­li­seerd als systeemagent zag voornoemde assistent-kerkvorst vervolgens kans om gelijktijdig enerzijds in de bovenwereld de met talrijke "ambtsgaven" toegeruste verlossende zegenaar uit te hangen en anderzijds in de onderwereld de ge­we­ten­lo­ze, kil­le moor­de­naar van... goddelijk leven.

    (...)
    Zie in deze samenhang ook het bericht op "Vr 22 Jan 2016, 10:31" in de thread "Der Fall Rohn".

    (...)
    TjerkB schreef:(...)
    Paus Franciscus sprak over 15 kwalen van de Vaticaanse curie tijdens zijn jaarlijkse kerstgroeten aan de kardinalen, bisschoppen en priesters die de centrale administratie van katholieke kerk leiden. Dit is de lijst.
    • (...)
    • Lijden aan existentiële schizofrenie. “Het is de ziekte van degenen die een dubbel leven hebben, vrucht van de hypocrisie die zo typisch is voor middelmatige en toenemende spirituele leegte. Het is een ziekte die vaak van invloed is op hen die zich beperken zich tot bureaucratisch werk en contact verliezen met de werkelijkheid en concrete situaties van mensen.”

      (...)
    Bron: http://www.katholiek.nl/actueel/15-kwal ... ranciscus/
    (...)


    Uit: Bericht op "Di 23 Dec 2014, 19:18" in de thread "Paus"
    (...)


    Uit: Bericht op "Wo 27 Jan 2016, 16:07" in de thread "Beschermheer Herr Dr. Wilhelm Leber houdt de boot af"
[Einde citaat]
Terugkomend nu op de opmerking die ik maakte over "Follow the money!"; ook ikzelf ben in de Nieuw-Apostolische Kerk onterecht te goed geweest van vertrouwen. Het is namelijk werkelijk zo dat "de georganiseerde misdaad" zich óók meester heeft kunnen maken van de internationale nieuw-apostolische kerkleiding. Dienaren werden wrede heersers. Men heeft zich aanzien toegeëigend en, zelfs in juridisch opzicht, de zeggenschap over nagenoeg alles. Uitkomst: het is een gelopen race. Het beste doch ook het enige wat degenen, die de gevolgen hiervan ondervinden, kunnen doen, is: neem je verlies en laat de hoogmogende heren maar potverteren. Natuurlijk, dat zal verre van eenvoudig zijn, maar het zijn valse herders die het laten voorkomen alsof het in de Nieuw-Apostolische Kerk slechts een kwestie zou zijn van afwachten, van "opblikken naar de zegenaars" en van zogenaamd als "tienden" verschuldigde grote sommen geld betalen, totdat de Heiland je daar komt afhalen. Met die "tienden" werden nota bene naasten geïntimideerd en geruïneerd. Hoe kun je dat in godsnaam over je kant laten gaan?! Toch is dit juist wel telkens gebeurd.

Keer dus om en keer terug, bij voorkeur naar dé Liefde van weleer:
  • Maar dit heb ik tegen u: u hebt de liefde van weleer opgegeven.

    Uit: Openbaring 2: 4 (NBV)
Groet,
TjerkB


P.S. Voor wie het eerder heeft gemist...
BakEenEi schreef:(...)
Door het beloop van de gebeurtenissen nog eens de revue te laten passeren, ziet u hopelijk in dat er nu, in 2011, zéker sinds 2007 níets (!) nieuws onder de zon is. Het komt er dus op neer dat een goed verstaander die tijdens de (tweede) Europese Informatieavond -achteraf ook wel de Desinformatieavond genoemd- aan een half woord genoeg had, inderdaad al kon weten wat vele anderen nú pas dóórkrijgen... Ik vind het belangrijk om dit vast te stellen want hiermee wordt het hopelijk ook begrijpelijker dat bijvoorbeeld de voormalige apostel Sepers eerder al met recht en reden voorzag dat er van de Nieuw-Apostolische Kerk uiteindelijk (hij anticipeerde bij Christ-im-Dialog in deze samenhang op de situatie in het jaartal 2020) slechts een kleine fundamentalistische geloofsbeweging zou overblijven:
  • CiD: Wo sehen Sie die NAK dann 2020?
    Gerrit Sepers: Als eine kleine fundamentalistische Bewegung.

    Bron: Interview „Dann komme ich zurück“ van 8 mei 2007 (met Esther Vietz, Thomas Andrich en Frank Vietz)
Het punt is namelijk dat de kerkleiding alleen informatie prijsgeeft voor zover het haarzelf uitkomt. Alleen ingewijden en anderen die de ontwikkelingen op de voet volgen kunnen dus zien aankomen wat er staat te gebeuren. Op deze manier worden talloze overige belanghebbenden gemanipuleerd (!) zonder dat men het zich in eerste instantie kan realiseren. Omdat ik deze policy na verloop van tijd voor mijzelf als het ware kon ontcijferen, mede door mijn werkervaring op het landelijke bureau van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, twijfelde ik niet aan wat ik op de diverse fora soms uiteenzette.

Desondanks ben ik níet tegen de Nieuw-Apostolische Kerk. Waar ik op tégen ben is: kindermishandeling - en wel in de meest ruime zin des woords. Ik ben dus ook tégen de mishandeling (door schijnapostelen) van kinderen Gods!!

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "zo 13 feb 2011, 16:56" in de thread "Levend geloof". Zie aldaar tevens het bericht op "Di 23 Jul 2013, 16:39", in de thread "Ik ben een dienende speler, een stofzuiger".
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Tjerk
Al sinds 2013 is hij hoofdbestuurder bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Desondanks werd het slepende conflict met broeder Rohn niet tot een oplossing gebracht. Integendeel; de zaak escaleerde. Met groen licht van deze stamapostel werd broeder Rohn ten koste van offergaven in een faillissement gemanoeuvreerd.
Volgens recente publicatie is dat faillissement opgeheven bij gebrek aan baten...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Volgens recente publicatie is dat faillissement opgeheven bij gebrek aan baten...

(...)


Uit: Bericht op "Zo 16 Sep 2018, 08:26"
@Levi

Inderdaad, nu las ik het ook: "Opheffing faillissement wegens gebrek aan baten op 31 juli 2018" (Insolventienr.: F.05/15/482). Maar ja, hoe blij kan men dan nu zijn? In de Nieuw-Apostolische Kerk geldt immers "Alles is voor Bassie!", dat wil zeggen: voor niemand compassie, behalve voor de "slagers" die er hun eigen vlees keuren.

Indien bij deze loopgravenoorlog broeder Rohn alsnog gelijk zou worden behandeld als Armin Brinkmann, als Theo de Bruijn, als Peter en Nico Klene of als Ruud Vis; pas dan is er eindelijk gerechtigheid. Zolang echter in de Nieuw-Apostolische Kerk de hypocrisie regeert en de "Godsgezanten" zich al hun vermeende rechten en aanspraken voorbehouden, maken zij zich als wolven in schaapskleren dagelijks schuldig aan het gedrag van de spreekwoordelijke briesende leeuw. (vgl. 1 Pt 5: 8).

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”