"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ all
Net kreeg ik te horen dat dat Klene en Vis zijn afgetreden , dit omdat ze niet voldoende aandacht gaven aan hun leden .
Gelukkig zijn zelf tot deze conclusie gekomen dat ze alleen nog maar aandacht hadden voor aardse zaken .
Ze zouden wel lid blijven van de kerk en een afvloeiingsregeling is in de maak .
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

Tjerk,

De Rohn clan boert aardig goed!

http://www.gelderlander.nl/arnhem/arnhe ... nts-anchor

Groet,
Levi
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Chi »

Commentaren zijn negatief, maar dat zijn vooral twee man die meerdere berichten plaatsen, kortom rancuneus, het zouden Klene en Vis kunnen zijn.
Ik vind Arnhem wel een vreemde stad.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

Chi,
Waarom 'rancuneus'?
Het zijn observaties en voorzover ik weet de feiten!
Wellicht heb jezelf last van rancune?
Groet,
Levi
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Chi »

Klopt Levi, het kunnen inderdaad ook twee anderen zijn en het kunnen ook de feiten zijn.
Ik had mijn reactie graag gewijzigd/verwijderd maar dat kan niet.
Daarvoor moet je eerst een hindernis nemen, je het eerst vragen aan de admin. Die reageert dan na een week ofzo. En dat is niet TjerkB, volgens TjerkB. Maar het forum staat wel op naam van TjerkB. Die laat zichzelf beperkingen opleggen (wut??). TjerkB een hele aardige man met goede teksten maar ik vind dit wel heel apart, maar dat terzijde.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

Chi,
Tjerk heeft momenteel familie zorgen aan zijn hoofd die zijn volle aandacht opeisen.
Dus geduld en even pas op de plaats.
Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
De Rohn clan boert aardig goed!

(...)


Uit: Bericht op "Za 06 Mei 2017, 16:09"
@Levi

Altijd fijn om in plaats van geween om "bloemen in de knop gebroken" (naar W. Kloos) te mogen vernemen dat in jeugdige harten deugden ontluiken! Ondertussen heeft de nieuw-apostolische kerkleiding door miljoenen te veronachtzamen -teneinde fanatiek te kunnen vasthouden aan de terugbetaling van enkele tonnen- heel wat aan haar onverbiddelijke god uit te leggen. Zie in dit verband verder mijn bericht op "Do 05 Jan 2017, 16:30", in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder... "

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 21-05-2017, 10:00 uur]
TjerkB schreef:(...)
Op 1 oktober 2009 (in het licht van het beloop van de gebeurtenissen lijkt mij juist deze datum uitzonderlijk veelzeggend) schreef districtsapostel De Bruijn aan broeder Rohn o.a. het volgende:
  • Vanuit de verantwoordelijkheid die ik draag voor de behoorlijk beschadigde NAK heb ik alles in handen van een advocaat moeten geven. Verder heb ik vanuit de verantwoording die ik voor mijn gezin draag geen andere mogelijkheid meer gezien dan onze privé-zaken (nadat ze door jou naar buiten zijn gebracht), ook in handen van een advocaat te geven. (Uiteraard dragen wij de kosten daarvan zelf.) En zo ligt alles nu in handen van advocaten. Niets kan meer buiten de advocaten om worden gedaan.

    Een gesprek één op één heeft m.i. geen zin meer. Er is - tegen mijn zin - een stroom van (zinloos) juridisch geweld op gang gekomen die ik niet meer kan stoppen.

    Wat ik wel kan aanbieden is een gesprek met jullie als gezin. Want ondanks alles blijf ik proberen om als zielzorger overeind te blijven. Gelukkig is mijn integriteit ondanks alles bij de Stamapostel en de broeders en zusters nog steeds niet in het geding. De zakelijke kanten van mijn taak en opdracht heb ik inmiddels volledig in handen van andere mensen moeten geven.

    Een oplossing bieden voor het zakelijke probleem dat nu ontstaan is kan ik dus niet, maar dat neemt niet weg dat ik wel wil helpen de pijn die er ontstaan is wat te verlichten. In de bijlage vind je iets over "je" pijn en "de" pijn. Het is misschien een wat filosofisch stukje, maar er zit veel in.
(...)
De verbijsterende conclusie is uiteraard: districtsapostel De Bruijn stond onder curatele terwijl hij desondanks als bestuursvoorzitter verantwoordelijk bleef. Daar moet stamapostel Wilhelm Leber dus mede de hand in hebben gehad.

(...)


Uit: Bericht op "Do 14 Mei 2015, 15:14"
Zie ook het bericht d.d. heden in de thread "Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden"
@all

Let wel: de Open dag bij Residence Eimersstaete in Arnhem was op zaterdag 14 november 2009, dus nadat districtsapostel De Bruijn per 1 oktober 2009 buitenspel was gezet. Eerder al was broeder Rohn geschorst en tevens ontslagen! De enorme financiële verliezen die zich vanaf het 4e kwartaal van 2009 zouden aandienen, vonden derhalve plaats met op zijn minst de gedoogsteun van stamapostel Wilhelm Leber. Alleen al daarom heeft broeder Rohn het onevenredig moeten ontgelden.

Groet,
TjerkB :shock:


P.S.
TjerkB schreef:(...)
op woensdag 25 augustus 2010 vroeg ik dus aan een bestuurslid van de Nieuw-Apostolische Kerk of hij broeder Moesker kent. Alleen van naam, was het antwoord. Ik pleitte ervoor contact op te nemen, ervan uitgaande dat zielzorg de hoogste prioriteit heeft, ook al had ik dat voorheen zelf op beslissende momenten bepaald niet mogen meemaken. Laat ik echter maar hopen dat men intussen ergens van heeft geleerd, was eenvoudig mijn overweging...

Welnu, dat laatste bleek achteraf al snel een ijdele hoop te zijn. Hoewel ik op 25 augustus 2010, toen dat bewuste gesprek plaatshad (op initiatief trouwens van het betreffende bestuurslid), nog helemaal niet wist dat men op dat moment al bijna twee jaar lang met de handen in het haar moet hebben gezeten vanwege een heuse loopgravenoorlog tegen broeder Rohn en diens gezin, kaartte ik tegen het einde van het gesprek aan dat ik mij zorgen maak over "branchevreemde activiteiten" bij bestuurders, zoals ik dat destijds waarnam in Nordrhein-Westfalen. Tot mijn verbazing verschoot degene die tegenover mij zat van kleur. Ik gaf er echter geen blijk van dat dit mij opviel. Volgens mij was het daarna nog geen 10 dagen later, dat ik te weten kwam dat er bij Residence Eimersstaete in Arnhem een conflict speelde. Wat ik bedoelde in Nordrhein-Westfalen, was o.a. het project "Gute Hoffnung" in Oberhausen, de sponsoring door grote bedrijven van de Europese Jeugddag 2009 en de verfilming van dat evenement zonder medeweten van de ouders van de daaraan deelnemende minderjarigen. Die totstandgekomen documentaire werd daarna nota bene, wederom zonder de benodigde toestemming, in opdracht van de kerkleiding vol trots vertoond in bioscopen. Bovendien werden ongevraagd duizenden foto's van deze minderjarigen bij hun deelname aan dat 3-daagse evenement door de kerkleiding gepubliceerd via het Internet. "Branchevreemde activiteiten" dus.

Het mag dan wel zo zijn dat ik in 2007 de Nieuw-Apostolische Kerk al had verlaten, maar dat betekende voor mij niet dat ik mij bij deze geloofsgemeenschap niet meer betrokken voelde. Met mijn nieuw-apostolische broeders en zusters lag ik ook helemaal niet in de clinch. De enige reden waarom het voor mij in deze kerk desondanks onleefbaar werd, is, dat verantwoordelijken zich op hun verantwoordelijkheden niet of nauwelijks laten aanspreken, zelfs niet als menselijk leed in het geding is. Toen ik dat na driemaal zeven magere jaren zowat in alle gradaties had meegemaakt en ondervonden, kwam er een dag waarop ik mijn koffers pakte

(...)


Uit: Bericht op "Zo 27 Nov 2016, 15:40" in de thread "Akte Peter Kuhlen"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@ll

Dat de NAK Nederland niet de enige is die rommelt met de jaarrekeningen en advocaatkosten, blijkt uit de volgende openbare onderzoeksresultaten.

https://www.gov.uk/government/uploads/s ... ies_uk.pdf

Helaas kent de Nederlandse wet geen dergelijk onderzoeksinstituut waarbij bestuurders worden gecontroleerd of zij functioneren volgens de statuten.

Zou eens tijd worden!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Redactie schreef:(...)
(...)
Ter gelegenheid van het met ambtsrust gaan van districtsapostel Theodoor De Bruijn

(...)
De ordinatie van districtsapostel Theodoor de Bruijn op zondag 6 december 1998 was vooral een complete verrassing. Tot november 1997 toen hij het ambt van opziener ontving diende hij nog als districtsoudste in het district Amsterdam. Op 15 mei aanstaande, na een ambtsperiode van ruim twaalf jaar, wordt er aan hem ambtsrust verleend want onlangs in februari bereikte hij de 65-jarige leeftijd.

"Het is een grote stap als men vanuit het ambt van Opziener meteen in het ambt van Districtsapostel wordt geordineerd", zo merkte stamapostel Richard Fehr op tijdens de dienst van 6 december 1998 in zijn toespraak tot de nieuwe districtsapostel Theodoor de Bruijn. "Maar het is de Heer die u zendt. Ik ben slechts het werktuig in de hand van God om u het ambt van Apostel te geven. Onder uw leiding moet nu alles verder gaan in dit aposteldistrict opdat de zielen bewaard blijven en het werk Gods ook kan groeien en indien het mogelijk is, er ook weer zielen terugkomen." (...) "Telkens als ik hier ben, doortrekt mijn ziel een heel bijzonder gevoel. Ik kan er niet aan voorbijgaan dat hier in Nederland reeds honderden en duizenden zielen waren verzegeld toen men in andere landen van Europa nog niets wist van de tweede zending van Apostelen."

(...)
Een ander punt van zorg voor districtsapostel De Bruijn was het personeelsverloop op het bureau van de Centrale Administratie. Een noodzakelijke reorganisatie mislukte. Toen later de aanzet werd gegeven tot de exploitatie van commercieel onroerend goed, rezen wegens contractbreuk ook daarbij moeilijkheden. Er zijn miljoenenverliezen ontstaan en de beide apostelen zijn verwikkeld geraakt in diverse juridische procedures die nog steeds voortduren. Met name apostel Peter Klene is hierbij in opspraak gekomen. Er lekte van hem een brief uit waarin aantoonbaar feiten zijn verdraaid. Onlangs werden die onjuistheden door districtsapostel De Bruijn bij de rechtbank toegegeven toen hij daar zelf getuigen had opgeroepen. Het kerkbestuur verkiest echter een consequent zwijgen, wat zij ook verlangt van alle ambtsdragers maar ondertussen wordt er steeds meer informatie tóch openbaar via de rechtbanken. Een ontluisterend beeld is zich in volle omvang aan het ontvouwen en inmiddels keerden verscheidene broeders en zusters de kerk de rug toe of zij zijn gestopt met offeren.

De juridische problemen zijn ontstaan nadat apostel Peter Klene met gebruikmaking van een volmacht van de districtsapostel, terwijl deze op vakantie was, besloot om een broeder te schorsen en vervolgens te ontslaan met wie contractueel was overeenkomen projecten te ontwikkelen. Gebleken is verder dat districtsapostel De Bruijn zelf participant is in een investeringsproject in Oostenrijk, tezamen met onder anderen priester Willem Scherpenzeel, tot voor kort voorganger van de kerkgemeente te Den Helder. In de rechtszaken die volgden gaat het er hard aan toe. Zo werd de geschorste medewerker namens het kerkbestuur door een advocaat in aanwezigheid van apostel Peter Klene voorgehouden dat men hem (en daarmee zijn gezin) financieel te gronde zal richten. De situatie voor de apostelen wordt echter nijpend, nu betrokkene zich in de complexe procesgang staande weet te houden. Bij het Openbaar Ministerie ligt er inmiddels zelfs een strafaangifte ter behandeling voor wegens meineed en laster door de districtsapostel. De redactie beschikt over de onderliggende stukken.

Met name districtsdienaren die met vele achtergronden en details op de hoogte zijn, raakten uitzichtloos in dit web verstrikt aangezien zwijgen en de blik afwenden in geen enkele moderne samenleving mag rekenen op veel respect.

(...)
Kritische berichten op het Internet gaven de laatste jaren blijk van de bovenbeschreven zorgelijke aangelegenheden. Het kerkbestuur heeft de spontane inbreng van weldenkende doch hevig verontruste broeders en zusters niet op prijs gesteld. Wie de publiciteit zocht, werd benaderd door een advocaat van de kerk! Het aantreden van apostel Peter Klene als bestuursvoorzitter en daarbij als rechterhand zijn broer, de districtsoudste Nico Klene, wordt in deze verzakelijkte kerk daarom niet langer gezien als een zegen.

(...)


[Vertaald uit het Duits] Oorspronkelijke bron: http://www.glaubenskultur.de/premium-1471.html, Glaubenskultur-Magazine
(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Wo 11 Mei 2011, 14:41", in de thread "Kerkbestuur maalt niet om reputatieschade... "
@all

Onlangs vernam ik dat namens het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, ondanks het al met succes bewerkstelligde privé-faillissement van onze broeder Rohn, nog altijd offergaven kostende pogingen in het werk worden gesteld om elk verder juridisch verweer van diens kant praktisch onmogelijk te maken.

Nogmaals vestig ik daarom de aandacht op het onderstaande...
  • [9] Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. [10] Onderzoek wat de wil van de Heer is. [11] Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, [12] want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden.

    Uit: Efeziërs 5 (NBV)
Bestuurders van dit kerkgenootschap kunnen nu wel goede sier maken met mooie woorden die men "de bonte wereld van geloven en denken" in slingert via de Raad van Kerken in Nederland, doch wie ondertussen naasten kwelt, daartoe nota bene offergaven aanwendt en aldus heimelijk de antichrist uithangt, komt bedrogen uit.

Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
TjerkB schreef:(...)
  • [17] Ik spoor u aan, broeders en zusters, op te passen voor degenen die tweedracht zaaien en anderen in de weg staan, en die daarmee ingaan tegen alles wat u hebt geleerd. Ga hun uit de weg, [18] want zulke mensen dienen niet Christus, onze Heer, maar alleen hun eigen lusten, en door fraaie en welluidende woorden misleiden ze argeloze mensen.

    Uit: Romeinen 16 (NBV)
Hoever reikt de arm van het dictatoriale nieuw-apostolische regiem? In elk geval tot en met het particuliere faillissement van broeder Ronald Rohn, zoals hebben wij gezien. Maar dat was géén incident! Laat niemand zich daarin vergissen. In mijn bericht op "Di 17 Dec 2013, 14:03" in de thread "Es ist ja unglaublich... " handelde het er al over "hoe een districtsapostel iemand aanzet tot een ambtsmisdrijf dat overigens ook daadwerkelijk werd gepleegd". Zulke "geloofservaringen" werden niet gepubliceerd in de rubriek "Uit onze doorlevingen". Sterker nog; wie zich onheus bejegend voelde, hoefde op "zielzorg" niet te rekenen want slachtoffers (!) in deze kerk mogen vertrekken en verrekken. Het enige wat er de laatste 60 jaar in dat opzicht is veranderd, is: vroeger werd je prompt geëxcommuniceerd, tegenwoordig word je stiekem weggepest terwijl aan al jouw nieuw-apostolische naasten wordt verzocht de zwijgzaamheid te betrachten. Dienstwillig als de "geconditioneerden" zijn en geketend aan de ideologische kluisters van dit kerkgenootschap, doen ze dat dus zoals wij allen intussen kunnen weten. Onderworpen aan een godgeklaagd denksysteem. Maar dat raakt de strekking van wat Paulus in de verzen 17 en 18 van het hierboven aangehaalde hoofdstuk 16 schrijft in zijn brief aan de Romeinen!

(...)


Uit: Bericht op "Wo 27 Jan 2016, 21:54" in de thread "Beschermheer Herr Dr. Wilhelm Leber houdt de boot af"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”