"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Ik ben zeer benieuwd naar het vonnis.

Los van de inhoudelijke argumenten, is de uitwerking slechts een papyrus overwinning.
De hoge heren zullen zich in de handen wrijven en zal het groots internationaal gecommuniceerd worden.

Rohn lijkt me nu aan het eind van zijn latijn gekomen.
Alhoewel, er staan alweer 7 bedrijven geregistreerd op zijn huisnummer...

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

Hoi
Dan krijgen we een herziene versie van Santpoort ?
En volledige openheid van zaken zoals beloofd ?
Sprak vandaag nog een apostool en gevraagd is die ouwe Bischoff nu dood of springlevend , hij wist het echt niet meer .
De een zegt is dood de ander zegt hij leeft nog , moet die Hitler man niet tegenkomen das zekers .
Wat ik begreep komt er binnenkort een pol over op de site van de NAK .
Wel met een voorafje van dat Kleine mannetje sta in de navolging met een stemadvies erbij .
Die hele zooi in Amersfoort zo corrupt als de pest .
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

Levi schreef:@Tjerk,

Ik ben zeer benieuwd naar het vonnis.

Los van de inhoudelijke argumenten, is de uitwerking slechts een papyrus overwinning.
De hoge heren zullen zich in de handen wrijven en zal het groots internationaal gecommuniceerd worden.

Rohn lijkt me nu aan het eind van zijn latijn gekomen.
Alhoewel, er staan alweer 7 bedrijven geregistreerd op zijn huisnummer...

Groet,
Levi
Ik dacht dat Rohn failliet was verklaard,zie onderste kranten bericht.


LEIDEN - Voormalige personeelsleden van het luxe woonzorgcentrum Residence Hooghe Rhyndyk klagen erover dat salarissen niet zijn uitbetaald en ontslagen niet correct afgehandeld. Ook de curator spreekt van onbehoorlijk bestuur en het achterhouden van financiële gegevens.
Door Silvan Schoonhoven - 13-6-2015, 8:28 (Update 13-6-2015, 9:06)

H
et is al langer onrustig rond het luxueuze tehuis. De eigenaar, Ronald Rohn, is deze week persoonlijk failliet verklaard op last van de Nieuw-Apostolische Kerk waarmee hij een groot conflict heeft. Een van de oud-personeelsleden van de Residence zegt dat ze 'zomaar op straat is gezet' en dat ze nog acht maanden aan achterstallig salaris tegoed heeft. ,,Dat geld kan ik niet zomaar missen. Zo ga je niet met mensen om.'' Een collega beaamt dat er meer personeel met een conflict is weggegaan. Vakbond Abvakabo heeft een procedure lopen tegen Rohn.
Curator Piet Gunning bevestigt in zijn rapport het verhaal van personeelsleden dat Rohn een wisseltruc met bv's heeft uitgevoerd om van personeel af te komen. Een oude bv 'lijkt bewust als sterfhuis door Rohn te zijn achtergelaten', schrijft de curator. Rohn heeft een 'stroman' gebruikt voor de afwikkeling van het faillissement van die bv, schrijft Gunning.
,,Die curator zit voor honderd procent in het kamp van de kerk'', werpt Rohn tegen. Hij geeft toe dat er de afgelopen jaren medewerkers zijn vertrokken, maar houdt vol dat hen een fatsoenlijke regeling is aangeboden.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@Certina

Het door jou aangehaalde krantenartikel van 13 juni 2015 kwam al eens eerder ter sprake:
TjerkB schreef:(...)

N.B.
In de krant zijn er vorige week zaken door elkaar gehaald. Toegegeven, het betreft een nogal complexe materie, maar de betreffende journalist had zich dienen te realiseren dat mr. Piet Gunning curator werd van een bedrijf dat door broeder Rohn al was verkocht. Na die verkoop kwam het bij een looneis tot ongenoegen tussen een medewerker en de nieuwe eigenaar. Ik ben er een voorstander van dat de discussie zuiver wordt gehouden. Het gaat hier om de moraliteit van een kerkbestuur.


Uit: Bericht op "Wo 17 Jun 2015, 16:07"
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Ik ben zeer benieuwd naar het vonnis.

(...)
Rohn lijkt me nu aan het eind van zijn latijn gekomen.
Alhoewel, er staan alweer 7 bedrijven geregistreerd op zijn huisnummer...

(...)


Uit: Bericht op "Do 26 Jan 2017, 20:32"
@Levi
@all

Voorshands ga ik er maar vanuit dat de leden van de gefakete "Raad van Toezicht", te weten apostel Peter Klene, opziener Ruud Vis en de districtsoudste Nico Klene, eerstdaags tot publicatie van zowel dit vonnis als van alle voorafgaande vonnissen over zullen gaan. Dan komen de zielen die tijdens openbare erediensten aan hun lippen hangen eindelijk te weten hoe deze zelfbenoemde hedendaagse rentmeesters de kerk tijdens hun loopgravenoorlog voor miljoenen euro's hebben benadeeld.

Vanwege het maatschappelijke belang van deze slepende kwestie neem ik aan dat ook het Gerechtshof het onderhavige arrest aan het publieke domein prijsgeeft.

Zodra ik aanstonds meer tijd heb dan op het ogenblik het geval is, hoop ik mij met alle ins en outs vertrouwd te maken, maar ik gun de primeur aan de zegehelden:
  • Mannen, vastberaden helden,
    mannen zonder valse schijn;
    zonder brandmerk, recht en waardig,
    door het bloed van Christus rein


    Bron: Eerste couplet van lied 397, NAK-gezangboek
Overigens neem ik aan dat ondertussen de onderzoeksjournalistiek (bijv. Glaubenskultur-Magazine) nog steeds haar werk doet en zij dit heidense karwei afmaakt.

Terzijde...
  • Afbeelding Eigen foto
  • Daar zal een gebaande weg lopen,
    ‘Heilige weg’ genaamd,
    geen onreine zal die betreden.
    Over die weg zullen zij gaan,
    maar dwazen zijn er niet te vinden.


    Uit: Jesaja 35: 8 (NBV)
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Ondanks het feit dat de kerk de aanwijzing heeft van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), krijgen belanghebbenden geenszins inzage in de financiële administratie.

Echter, bestuurders bij een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) hebben rekening te houden met het maatschappelijke belang (!) dat op volkomen transparante wijze het algemeen nut wordt gediend! Financieel wanbeheer bij zo'n instelling, om maar iets te noemen, is dus uit den boze. Toch is het een publiek geheim dat bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland er tussen 2009 en 2015 zo ongeveer tweemaal de totale jaaromzet is verspeeld door mismanagement bij het kerkbestuur. Wie zich dan niet wenst te verantwoorden tegenover miljoenen belanghebbende belastingplichtigen in dit land, van wie degenen die hun brandende vragen alvast bij de kerkleiding neerlegden nul op het rekest kregen, dient consequent te zijn: dan moet je afzien van de ANBI-status en ruiterlijk erkennen een besloten club te zijn.

(...)


Uit: Bericht op "Di 07 Apr 2015, 18:05" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
Zie ook het bericht op "Za 21 Jan 2017, 11:10"
TjerkB schreef:(...)
Voorshands ga ik er maar vanuit dat de leden van de gefakete "Raad van Toezicht", te weten apostel Peter Klene, opziener Ruud Vis en de districtsoudste Nico Klene, eerstdaags tot publicatie van zowel dit vonnis als van alle voorafgaande vonnissen over zullen gaan. Dan komen de zielen die tijdens openbare erediensten aan hun lippen hangen eindelijk te weten hoe deze zelfbenoemde hedendaagse rentmeesters de kerk tijdens hun loopgravenoorlog voor miljoenen euro's hebben benadeeld.

(...)


Uit: Bericht op "Di 31 Jan 2017, 23:38"
@all

Het negatieve eigen vermogen bij de NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. wordt alsmaar negatiever. In 2015 ten opzichte van 2014 kwam er nog een verlies bij van € 537.908 (te weten € 3.390.253 minus € 2.852.345).
  • Afbeelding
    Afbeelding

    Bron: KvK-Handelsregister"
Zie onder voor een eerdere gedeponeerde jaarrekening:
TjerkB schreef:(...)
De nieuw-apostolische kerkleiding die via de Beheerstichting Alpha & Omega bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. (algemeen directeur: NAK-opziener Rudolf Dick Vis) aan de touwtjes trekt, heeft heel wat uit te leggen:
  • Afbeelding
    Afbeelding

    Bron: Kamer van Koophandel/Handelsregister
Tot 24 juni jl. maakte bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. ook de NAK-districtsoudste Nicolaas Klene nog deel uit van de directie. Mogelijk werd hem de grond te heet onder de voeten.

(...)


Uit: Bericht op "Ma 09 Nov 2015, 09:18"
Tussen de godsdienstoefeningen door reizen de makelende reli-managers in binnen- en buitenland stad en land af om overal geld te wisselen en zaken te doen:
  • Voorgenomen bestedingen:
  • Vervanging daken en asbestrenovatie kerken in Exloermond en Den Bosch
  • Aankoop kerk voor District Limburg
  • Bouw 5 woningen in Suriname plaats Solitude
  • Afbouw container opslag in Solitude ( District Commewijne ) in Suriname
  • Bouw appartement naast de kerk op Bonaire t.b.v. bezoekende dienstleiders


Bron: ANBI-document NAK-NL 2015 (momenteel niet meer te vinden op de officiële website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland)
Zie verder het bericht op "Wo 07 Sep 2016, 21:46"
Zo wordt er onder hun bezielende leiding momenteel in Paramaribo nog een bescheiden optrekje te koop aangeboden (doch let op: per dag fluctueert de vraagprijs):
"OnTroerend goed", las ik. De kro­ko­dil­len­tra­nen sprongen mij in de ogen...

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ tjerk
Wat heeft Vis dan uit te leggen , en aan wie ?
Het onderliggend gepeupel mag niks vragen , en Nasr boven zat er een nog de de msn die 10 miljoen door de plee spoelde .
De pot verwijt de ketel dan .
Terzijde in 2 exlooermond weten ze niks van verbouwing .
Wachten is dus nu nog op de brief van Santpoort om alles uit te leggen en de uitspraak van de rechter .
Weet je ook Tjerk of er meer mensen ernstig bedreigt worden omdat ze hier op dit forum schrijven ?
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

willempower schreef:(...)
Wat heeft Vis dan uit te leggen , en aan wie ?

(...)
Weet je ook Tjerk of er meer mensen ernstig bedreigt worden omdat ze hier op dit forum schrijven ?


Uit: Bericht op "Wo 01 Feb 2017, 17:17"
@willempower

Eerst graag het volgende - want er is hier nogal wat aan de hand:
  • BakEenEi schreef:(...)
    Ook op dit Forum heb ik er geen geheim van gemaakt dat wie aan de haal gaat met Zíjn woord in de regel terstond wordt verblind voor Zíjn waarheid.

    (...)
    ... in Matteüs 11 valt juist nog heel wat anders te vermelden:
    • (...)
      [12] Sinds de dagen van Johannes de Doper wordt het koninkrijk van de hemel door geweld bedreigd en proberen sommigen er zelfs met geweld beslag op te leggen.

      (...)
    Anders gezegd: velen ontging eenvoudig de realiteit. Ook toen al!

    (...)
    Altíjd al waren er wijsneuzen aan het bevoogden, en dat deden ze met het grootste gemak uit naam van God, uit naam van Zijn Zoon of van Zijn Geest. Zo door de jaren heen komt hun "tamtam", de toon die ze aanslaan, mij intussen méér dan bekend voor. Met het werk van God heeft het in elk geval niets uit te staan. Stel je er namelijk een vraag over, dan tonen de "zegenaars" zich onaangenaam verrast en men doet geen moeite om serieus te antwoorden. Toen ik dat in de Nieuw-Apostolische Kerk allemaal had meegemaakt, wist ik gaandeweg genoeg: dit is géén zuivere koffie.

    (...)


    Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Ma 20 Aug 2012, 14:45", in de thread "Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u"
  • Magdalena schreef:(...)
    Und dieser geistliche Missbrauch fängt schon in der Vorsonntagsschule bzw. Kinder-GD an, indem man die Kleinen darauf trimmt, dass sie etwas ganz Besonderes sind, da sie ja der NAK und damit dem einzigen Werk Gottes auf dieser Erde angehören dürfen. Wenn man dann die entsprechende Literatur betrachtet - ich habe das vor etwa 9 Jahren mal getan - dann sieht man, dass ca. die Hälfte der bunten Heftchen damit angefüllt ist, die Stammapostel der NAK und ihre Apostel zu verherrlichen. Die Kinder werden zu - m. M. nach - 99 % nur auf diese Personen eingestellt und Jesus bekommt dann den Rest ...

    Später setzt sich dieser Missbrauch fort, indem man darauf getrimmt wird, nur das zu tun, was einem die "Segensträger" sagen, keine eigene Meinung zu haben, das Wort "Kritik" kommt nicht in der Bibel vor, wie es ein Herr Fehr mal formulierte, Persönlichkeiten werden systematisch vernichtet, weil alle nur in die NAK-Schablone passen sollen. Permanent hat man ein schlechtes Gewissen, wenn man mal "über die Stränge schlägt", Eigeninitiative wird sofort totgemacht, wenn sie sich doch mal zeigen sollte.

    (...)
    Das ist der furchtbarste Missbrauch, denke ich, den man einem Menschen antun kann. Menschen zu ducken, Menschen zu manipulieren, Menschen unmündig zu machen, Menschen dazu anzustiften, dass sie andere Glaubensgeschwister fallenlassen bzw. sich von ihnen abzuwenden, zu verraten - und das alles im Namen Gottes!

    (...)


    Uit: Bericht bij Glaubensforum24 op "01.02.2017, 11:40" in de thread "Austritt".
    Zie ook het bericht op "Wo 01 Feb 2017, 13:06" in de thread "Wát is er gaande?"
Hoewel er door de betrokken (malafide) bestuurders bijzonder veel valt uit te leggen, zal het een ijdele hoop blijven om te verwachten dat zoiets inderdaad gebeurt. Dit doet mij echter denken aan het onderstaande:
  • Olaf Wieland schreef: Gesprächskreis "Toleranz im Glauben" Berlin - Offener Brief an Dr. Stammapostel Leber anlässlich seines Rücktritts Pfingsten 2013

    (...)
    Die Mahnung von Stammapostel Fehr i. R. hatte seine Berechtigung, als er im Zusammenhang mit der Darstellung der Geschichte der NAK äußerte:
    • „Wenn wir diese Aufgabe nicht wahrnehmen, werden es andere tun.“
    (...)


    Bron: Bericht door Olaf Wieland op "13.05.2013 22:24" in de thread "Hinterbänkler schreiben an ihren Apostel, Bezirksapostel oder an den Stammapostel" bij "QUO-VADIS-NAK ?"
    Zie -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- ook het bericht op "Di 14 Mei 2013, 21:24" in de thread "Elders gelezen... "
Ik stel vast dat dit vermoeden -van stamapostel Fehr- sindsdien al meermalen is bewaarheid. Zonder dat ik het mij heb gerealiseerd, waarschijnlijk ook door mijzelf. Terwijl de geïnstrumentaliseerde "godenzonen" zwijgen en zij als kerkvorsten zwelgen in hun ingebeelde voornaamheid, worden zij door de werkelijkheid ingehaald.

Het voor mij slechtst denkbare scenario heeft zich daarmee ontvouwd. Niet voor niets spreken slachtoffers -als vandaag bij Glaubensforum24 "Magdalena"- van het "furchtbarste Missbrauch". Echter, degenen die zich aan dat misbruik schuldig maken en -met gebruikmaking van offergaven- bovendien aan schaamteloos bedrog, zetten zichzelf ondertussen lelijk te kijk:
  • TjerkB schreef:(...)
    Wat is de Nieuw-Apostolische Kerk? (...)
    • Ambtenaren beschermen elkaar
      [7] Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. [8] Het is hierbij nog een geluk wanneer de koning zorg draagt voor de oogst.

      Uit: Prediker 5: 7 (NBV)

      (...)
    (...)


    Uit: Bericht op "Do 04 Sep 2014, 23:27" in de thread "Wat is de Nieuw-Apostolische Kerk?"
    Zie tevens het bericht op "Za 05 Sep 2015, 11:24" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!" alsmede het bericht op "Do 17 Nov 2016, 14:35" in de thread "Wat is een sekte?"
In antwoord op de vraag "Wat heeft Vis dan uit te leggen , en aan wie?" - ik kan betrokkene alleen maar met terugwerkende kracht toewensen tot inkeer te komen.

"Weet je ook Tjerk of er meer mensen ernstig bedreigt worden omdat ze hier op dit forum schrijven?" Sinds eerder Bauke moeten helaas ook anderen het ontgelden:
TjerkB schreef:(...)
Omdat ikzelf maar al te goed wist hoe ongelofelijk lastig het is om vat te krijgen op wat er toch werkelijk gaande was, besloot ik om, waar mogelijk, de in mijn ogen gestichte verwarring weg te nemen door opheldering te verschaffen en weerwerk te bieden via het Forum van Bauke Moesker. Achter de schermen bleef ik mijn best ervoor doen om ook "de verantwoordelijken" ervan te overtuigen dat het tij gekeerd moest worden. Hoe dat heeft uitgepakt, weten wij inmiddels: de harten bleven hermetisch gesloten. Ik stuitte op een "ondoordringbare laag" van ongenaakbaar verzet, van irritatie, van intolerantie; dus het tegenovergestelde van 's Vaders liefd' en mededogen. Liever twijfelde ik lange tijd eerst nog aan mijzelf, dan de zojuist geschetste hartverscheurende realiteit onder ogen te zien, al logen de feiten niet.

(...)


Uit: Bericht op "Di 03 Mrt 2015, 15:51" in de thread "Misbruik van geloof en vertrouwen"
"Menschen unmündig zu machen, Menschen dazu anzustiften, dass sie andere Glaubensgeschwister fallenlassen bzw. sich von ihnen abzuwenden, zu verraten - und das alles im Namen Gottes!" Ja, als dat je achteraf vanuit "de gemeenschap" wordt aangedaan, terwijl je aandacht vroeg voor een misstand (!) - dát voelt als verraad.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Voorshands ga ik er maar vanuit dat de leden van de gefakete "Raad van Toezicht", te weten apostel Peter Klene, opziener Ruud Vis en de districtsoudste Nico Klene, eerstdaags tot publicatie van zowel dit vonnis als van alle voorafgaande vonnissen over zullen gaan. Dan komen de zielen die tijdens openbare erediensten aan hun lippen hangen eindelijk te weten hoe deze zelfbenoemde hedendaagse rentmeesters de kerk tijdens hun loopgravenoorlog voor miljoenen euro's hebben benadeeld.

Vanwege het maatschappelijke belang van deze slepende kwestie neem ik aan dat ook het Gerechtshof het onderhavige arrest aan het publieke domein prijsgeeft.

(...)


Uit" Bericht op "Di 31 Jan 2017, 23:38"
@all

Tot op heden trof ik het bedoelde arrest niet aan op de website https://uitspraken.rechtspraak.nl van Het ministerie van Veiligheid en Justitie. Voor wie alvast verder wil kijken, volgen hier de zoektermen:

  • GERECHTSHOF ARNHEM-LEEUWARDEN
    locatie Arnhem afdeling civiel recht, handel

    zaaknummer gerechtshof 200.135.349
    (zaaknummer rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht 278373)

    arrest van 24 januari 2017 in de zaak van

    1. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
    Woon en Zorgmanagement B.V., gevestigd te Huissen, gemeente Lingewaard,
    2. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Ronald Rohn Hypotheken en Vastgoed B.V., gevestigd te Tilligte, gemeente Dinkelland, appellanten in het principaal hoger beroep, geïntimeerden in het (voorwaardelijk) incidenteel hoger beroep, in eerste aanleg: eiseressen in conventie, verweersters in reconventie, advocaat: mr. F.B. Keulen, tegen

    1. het rechtspersoonlijkheid bezittende kerkgenootschap
    Nieuw Apostolische Kerk in Nederland, gevestigd te Amersfoort,
    2. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V., gevestigd te Amersfoort, geïntimeerden in het principaal hoger beroep, appellanten in het (voorwaardelijk) incidenteel hoger beroep, in eerste aanleg: gedaagden in conventie, eiseressen in reconventie, advocaat: mr. P.A. de Lange
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@tjerk

Ik denk dat Klene zelf de uitspraak op hun site gaat zetten om uitleg te geven over alles in volledige openheid .
Alles zal transparant zijn toch .
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”