"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ all

Je weet nu wel wat er op hun site komt we hebben de te hebben gewonnen .
Kan er met koeieletters op .
Wat ze dus niet melden wat het hun kost .
Maar ja brinkie flikkerde ook 10 miljoen weg en ook dat maakt niks
Effe wat in de offerpot en klaar weer .
De vlag kan uit bij Klene .
Trouwens wie nam Rohn aan en deed er zaken mee ?
MichelTP
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 jul 2014, 13:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door MichelTP »

Het lijkt de FIFA wel deze kerk..
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Certina schreef:Ronald Rohn is failiet verklaard;http://nakinews.blogspot.nl/


Bron: Bericht op "Wo 03 Jun 2015, 17:41"
Certina schreef:(...)
Ik heb met Tjerk telefonisch contact gehad hij komt dit weekend terug naar huis en zal dan zo spoedig mogelijk hier tekst en uitleg geven.

(...)


Uit: Bericht op "Wo 03 Jun 2015, 22:33"
@Certina

Dank voor je tussenkomst. Inderdaad blijkt de nieuw-apostolische kerkleiding er de hand in te hebben gehad dat broeder Ronald Rohn persoonlijk failliet is gegaan. Inhoudelijk heeft met name Glaubenskultur-Magazine (aan de hand van redactionele bijdragen voor betalende abonnees) steeds uit de doeken gedaan wat de stand van zaken is in de verwikkelingen die nu tot een wel uiterst bizarre uitkomst hebben geleid. Ook thans is dat het geval. Uit talrijke reacties van lezers blijkt dat de verontwaardiging over wat er nu is gebeurd enorm is. Ook bij Glaubensforum24 kwam ik al tientallen reacties tegen. Zie vanaf het bericht op "02.06.2015, 13:29".

Mijn eerste reactie is deze:
  • Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.

    Uit: Matteüs 7: 15 (NBV)


    [34] ‘Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. [35] Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

    Uit: Johannes 13 (NBV)
Ik realiseer mij dat voor wie nog maar weinig afweet van het conflict tussen het kerkbestuur en broeder Rohn, het handig is als het beloop van de gebeurtenissen enigszins overzichtelijk wordt samengevat. Ik wil dat wel proberen te doen, maar niemand heeft er wat aan als ik mij daarbij vooral zou uitdrukken in termen van wolven in schaapskleren. Niettemin: is het niet moreel verwerpelijk indien een kerkbestuur, dat naastenliefde propageert op grond van het evangelie van Jezus Christus, een ingeschreven lid eerst zowat zeven jaar lang het leven zuur maakt en het karwei afmaakt door betrokkene aansluitend financieel te gronde te richten?
Levi schreef:(...)
Op meerdere fora wordt Rohn de hand boven het hoofd gehouden.
Dat gebeurt -begrijpelijk- op basis van de voorhanden zijnde informatie en met name door Rohn gesouffleerd.

(...)


Uit: Bericht op "Do 04 Jun 2015, 06:41"
@Levi

Zolang het bestuur van de Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) in kwestie zelf in de offerontvangsten graait om alleen maar haar eigen gelijk te doen bepleiten, zou ik daarmee geen moeite hebben. Wat broeder Rohn overkomt is echter geen incident. Bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk is er structureel veel mis.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@all

Om te kunnen illustreren wat voor mensen het zijn die leiding geven bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, zijn er concrete aanwijzingen nodig. Bij deze!

Op maandag "1 juni 2015 10:10:25" wendde broeder Rohn zich per e-mail tot districtsapostel Rainer Storck die daarop geen boodschap had aan het onderstaande:

Onderwerp: Bevestiging betalingsafspraken en afwachten HB + vervolgacties.

Aan de heer R. Storck in zijn hoedanigheid van Districtsapostel van de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland, tevens bestuursvoorzitter van de NAK en middellijk bestuurder van Stichting Alpha en Omega en NVO B.V.



Hartelijke geliefde Districtsapostel Storck,

Als de nood het hoogst is, blijkt de redding nabij.

Allereerst dank voor uw uitnodiging om met elkaar als “geloofsbroeders” in gesprek te gaan. Na vele jaren van isolatie, zwartmakerij, samenspanning door het Nederlandse Kerkbestuur kan ik u zeggen dat deze uitnodiging voelde als een verademing.

Het spijt mij dat ik u confronteerde -zonder overleg vooraf- met de broeder Michael Koch. Ik had hem uitgenodigd om als onafhankelijk beobagter bij de bespreking aanwezig te zijn, vooral omdat in de aanloop naar deze bespreking mijns inziens er zoals al jaren geschiedt wederom sprake was van een bepaald verwarrende communicatie tussen enerzijds de Oudste Nico Klene (bestuurder NVO en verzoeker faillissement) Opziener Ruud Vis (eveneens bestuurder en verzoeker faillissement) met mij versus de communicatie tussen de advocaten. Het feit dat u bij aankomst zo heftig emotioneel richting broeder Koch reageerde, overviel mij volkomen maar maakt wel duidelijk dat u zich zeer persoonlijk betrokken voelt bij en verantwoordelijk acht voor dit dossier.

Ik ben dankbaar dat u de bespreking opende en nadrukkelijk aan ons alle meldde dat u mij slechts eenmaal aan de telefoon gesproken had, waarbij u zich aangedaan toonde over mijn mededeling dat de bij het gesprek aanwezige Apostel Peter Klene via advocaat Peter de Lange mij had aangezegd te willen ruïneren. U gaf voorts aan dat u mij verder in het geheel niet kende maar mij en ons gezin in de kerkgemeenschap een warm hart toedraagt. Vervolgens gaf u aan dat u sinds 1 jaar in uw nieuwe hoge kerkelijk ambt werkzaam bent en vanuit dit ambt der verzoening het gesprek wilde ingaan. U gaf aan dat u de bij het gesprek aanwezige Apostel Peter Klene eigenlijk ook niet zo goed kende en het dus eigenlijk voor allen een mooie start was.

Uw stellingname dat de Oudste Nico Klene en Opziener Ruud Vis niet bij de bespreking aanwezig hoefden te zijn, omdat u naar volle overtuiging van mening bent dat wij tot een aanvaardbare oplossing zouden kunnen, nee moeten komen, versterkte voor mij het gevoel dat er wellicht een kantelpunt lijkt te komen in de aansturing van de Nieuw-Apostolische Kerk. Dit is overigens ook in overeenstemming met het bericht van Opziener Vis waarin hij duidelijk aangeeft dat er geen energie gestoken moet worden in een verweerschrift, maar in een goede oplossing.

U gaf aan zich volledig in het dossier ingelezen te hebben en bleek dus bekend met de enorme hoeveelheid kosten die ons gezin, ons bedrijf heeft moeten maken nadat ik op 8 juni 2009 werd geschorst. Het feit dat u het ingediende Hoger Beroep door WZM en Regio Vastgoed met de claim van ruim 1 miljoen aan onbetaalde rekeningen + de schade op te maken bij staat, respecteert, geeft mij alle vertrouwen dat na afloop van deze rechtsgang wij in alle rust op dat punt ook tot een vergelijk zullen komen.
Ik heb uw aandacht gevraagd voor het feit dat een faillissement niets bijdraagt aan een oplossing, integendeel, bij een gedwongen verkoop levert op dit moment het vastgoed weinig tot geen overschot op. U gaf meermaals aan dat een faillissement ook voor u geen optie is, waarbij de gevolgen zo ongeveer gelijk zijn als bij een concours in Duitsland, maar een termijnbetaling acht u de voorwaarde.
U verzocht mijn advocaten vervolgens om een toelichting te geven op de mogelijkheden ten aanzien van de thans opeisbare lening bij mij in prive, waarbij u zich er rekenschap van gaf dat u bekend bent dat het een lening betreft aan een van mijn bedrijven en waartegen een Hoger Beroep is ingesteld. Het feit dat u bekend bent met het inroepen van de nietigheid door mijn vrouw en het beeld dat u begrijpt dat ik op uitnodiging van Apostel Peter Klene als “broeder heb getekend om mijn commitment uit te drukken” heeft mij verrast. Ik ben dankbaar met het feit dat u -en ik mag wel zeggen dat u daarbij de eerste bent- oog hebt voor de situatie die er gaat ontstaan indien in het Hoger Beroep blijkt dat het juridische gelijk aan mijn zij is. Tot het moment van het tegendeel zeg ik u echter toe zakelijk of niet zakelijk: ik betaal die lening inclusief kosten terug. Dit beschouw ik ook als mijn plicht!
Het is daarbij aan mij dus duidelijk geworden dat de twee navolgende voorstellen voor u in die zin niet aanvaardbaar waren, vanwege de onzekerheid wanneer het tot een betaling / uitkering komt en vanwege het ontbreken van de termijnbetaling op dit moment.
Ik licht voor de volledigheid de voorstellen even toe.
Voorstel 1. Door Lindorff, het bureau dat door de Directbank (ABNAMRO) is ingeschakeld wegens de beslagleggingen door NAK in opdracht van Nico Klene (zie afschriften beslagleggingsstukken van uw kantoor Flanderijn), is een overzicht opgesteld, zie nogmaals de reeds besproken bijlage I, waaruit blijkt dat bij een zorgvuldige verkoop de gehele lening aan NVO (of is het NAK-J) kan worden ingelost. U toonde op zich begrip voor de situatie dat het even kan duren voordat de kwetsbare groep huurders (voor een groot deel voormalige AMA’s) zijn geherhuisvest, u gaf ook aan dat de NAK in geen enkel opzicht een financiële noodzaak heeft MAARRR en dank u voor het feit dat u dit punt zo nadrukkelijk hebt toegelicht, u acht het van het grootste belang dat de overige broeders en zusters die hun offergaven van 10% doen geïnformeerd dienen te worden over de actuele situatie.
U en ik zijn daarbij het volgende overeen gekomen. Apostel Peter Klene zal een brief rondzenden namens het Kerkbestuur waarin de feitelijke situatie naar heden zal worden weergegeven, dus een rectificatie van de brief van 21 februari 2010 in combinatie met de mededeling dat er toch nog diverse rechtszaken lopen EN dat partijen er voor in staan dat deze rechtsgang correct wordt afgerond plus de mededeling ter geruststelling dat ik ben begonnen met een maandelijkse betaling (rente-aflossing)! Wel verzocht u hiervoor een aanvaardbaar maandbedrag. Dit hoefde geen 10.000,-- te zijn, geen 5.000,-- maar een paar duizend volstaat gelet op het nog lopende Hoger Beroep met de in eerste instantie verantwoordelijke partij Rohn Holding B.V. Ik kan u melden dat de met mij besproken 2000,-- haalbaar is en ik heb de eerste termijn inmiddels ook direct voldaan. Graag verneem ik wanneer u de concept brief met Apostel Klene bespreekt en ik ontvang gaarne dit concept ter beoordeling.

Voorstel 2. Betrof de vordering die is ontstaan nadat in Hoger Beroep d.d. 15 juli 2014 Districts Apostel De Bruijn is veroordeeld. Het bleek en voor ons allen is dit tot op de dag van vandaag schokkend, dat de Districts Apostel gelogen had over de samenwerking met mij in Oostenrijk waarbij hij zelfs meineedige verklaringen heeft afgelegd. Vervolgens is, om een lang verhaal kort te houden, in het faillissement van Konigsberg B.V. door de curator mr. Malycha van Stibbe, Schidorf Konigsberg GmbH aan mij verkocht, waarna ik actie kon ondernemen inzake de “gestolen vakantiehuizen”. Bijgaand treft u nogmaals de stukken aan van de beslaglegging bij de Priester Scherpenzeel aan. Deze rechtszaak loopt en het blijft wel een beetje bijzonder dat de juristen overal dezelfde personen zijn, Peter de Lange en Carel Abeln. Het lijken steeds 3 a 4 afzonderlijke partijen maar feitelijk is het natuurlijk een groep onder een vlag. Ondanks dat de vordering die ik hier heb een bedrag omvat van 551.000,-- gaf u aan dat het wegstrepen van de lening tegen dit bedrag of een akte van cessie of iets anders waarbij deze gelden uw kant op komen voor u te moeilijk is vanwege met name de interne verhoudingen binnen de NAK.
Ik voelde mij ongemakkelijk toen ik u kennis zag namen van de stukken inzake Priester Scherpenzeel. U had eerder aangegeven dat voor u allen “één” waren en u worstelde zichtbaar met dit dossier. Met de wetenschap dat u uitsluitend personen van onbesproken gedrag naast u duldt, zeg ik u hierbij toe dat ik maandag aanstaande direct het beslag dat gelegd is bij Stichting Corantijn zal laten opheffen. Ik hoef van uw kant geen bevestiging inzake de (tijdelijke) schorsing van onze Priester, ik vertrouw hierop. Dit voorstel zal ik dan ook verder van tafel halen, vooral omdat het “te dicht” bij huis speelt, wel wordt ik daardoor genoodzaakt om misschien nog andere stappen te zetten, maar daar toonde u gelukkig ook weer begrip voor.

U bevestigde nadrukkelijk dat alleen het ontbreken van een maandelijkse betaling een definitief vergelijk in de weg stond, terwijl dit punt, voornamelijk veroorzaakt door de leegstand van de kantoren, juist mijn probleem was. Nu u kon instemmen met een paar duizend euro per maand ging dan ook direct de druk van de ketel. Ik bevestig u hierbij nogmaals maandelijks 2000,-- over te zullen maken dit in afwachting van de verkopen als vermeldt onder voorstel 1 en in afwachting van de nog lopende rechtszaken. Advocaat De Lange wenste deze betaling met ingangsdatum 31 mei, conform zijn brief. Zie voorts mijn afschrift van de bank.

Zodra de leegstand van de kantoren is opgeheven kan er, zoals ook nog besproken, wellicht een hoger bedrag worden overgemaakt, maar bij verkoop van de kantoren komt natuurlijk in een klap circa 80% van het totaal vrij.

Een bewijs van betaling van de eerste termijn treft u onderstaand aan.

Het zou mij zeer plezieren indien wij ons overleg over een maand of 3 nog eens kunnen herhalen, om te kijken wat dan de status is van de verkopen. Ik neem deze uitnodiging dan ook graag aan.

Mocht ik overigens toch gelden van de Priester inzake Oostenrijk ontvangen dan komt dit zeker de kant van de kerk op. Ik wil dit laatste toch even gezegd hebben.

Nogmaals hartelijk dank voor de door u geboden mogelijkheid om met een voor ons aanvaardbare termijnbetaling te starten.
Graag verzoek ik u om via Advocaat De Lange nog een bevestiging van de intrekking van het faillissementsverzoek aan mijn advocaat te zenden.

Met hartelijke groeten,

Ronald Rohn



[Bijlage: Betalingsspecificatie overboeking ad. € 2.000 d.d. 30-05-2015]
Ik stel voor dat op haar beurt ook het kerkbestuur hier openheid van zaken geeft.

Groet,
TjerkB :shock:


P.S. Glaubenskultur-Magazine meldde vanochtend nog o.a. het volgende:
Offenbar läuft in den niederländischen Gemeinden eine Verleumdungskapagne gegen Rohn. Seine Schwiegermutter wurde in ihrer Heimatgemeinde plötzlich von einem Priester angegangen, ihr Schwiegersohn sei ein Betrüger und schade der Kirche.


Bron: +++ Ticker +++ [5.06.15 - 10:05]
Wie ein Bezirksapostel eine Familie in Privatinsolvenz treibt
+++ Verleumdung
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

Citaat uit het bericht van Michel Koch;''Noch kurz vor der für heute angesetzten Verhandlung am Gericht in Arnhem, am gestrigen Montag, hat
Rohn zusammen mit seinen Anwälten ein neues Angebot zu einer Ratenzahlung auf den Tisch gelegt, doch
Bezirksapostel Storck reagierte abweisend. In einer E-Mail von gestern, 16:43 Uhr teilt er mit, dass er schon
bei dem Gespräch am Freitag deutlich gemacht habe, dass der Antrag auf Privatinsolvenz bestehen bleibt.
Weiter: „In unserem Telefongespräch vom 30. Mai 2015 habe ich Ihnen erneut mitgeteilt, dass der Antrag
auf Privatinsolvenz für den 2. Juni 2015 bestehen bleibt. ''
einde citaat.


Dus Storck heeft Rohn per telefoon en mail duidelijk meegedeeld dat de aanvraag op het faillissement gewoon doorgaat.
Dat is toch een duidelijk antwoordt, en toch gaat Rohn op 1 juni hem een mail terug sturen alsof het hele gebeuren niet doorgaat.
En waarom heeft Rohn deze desbetreffende mail van Storck ook niet naar jouw doorgestuurd????????
En dan nog vindt ik dit hele gebeuren maar bijzonder vreemd laat Rohn eens rechtstreeks HIER verschijnen op dit forum.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@Certina,

Re: "Der Fall Rohn"
Berichtdoor Certina » Vr 05 Jun 2015, 18:14

Citaat uit het bericht van Michel Koch;''Noch kurz vor der für heute angesetzten Verhandlung am Gericht in Arnhem, am gestrigen Montag, hat
Rohn zusammen mit seinen Anwälten ein neues Angebot zu einer Ratenzahlung auf den Tisch gelegt, doch
Bezirksapostel Storck reagierte abweisend. In einer E-Mail von gestern, 16:43 Uhr teilt er mit, dass er schon
bei dem Gespräch am Freitag deutlich gemacht habe, dass der Antrag auf Privatinsolvenz bestehen bleibt.
Weiter: „In unserem Telefongespräch vom 30. Mai 2015 habe ich Ihnen erneut mitgeteilt, dass der Antrag
auf Privatinsolvenz für den 2. Juni 2015 bestehen bleibt. ''
einde citaat.


Dus Storck heeft Rohn per telefoon en mail duidelijk meegedeeld dat de aanvraag op het faillissement gewoon doorgaat.
Dat is toch een duidelijk antwoordt, en toch gaat Rohn op 1 juni hem een mail terug sturen alsof het hele gebeuren niet doorgaat.
En waarom heeft Rohn deze desbetreffende mail van Storck ook niet naar jouw doorgestuurd????????
En dan nog vindt ik dit hele gebeuren maar bijzonder vreemd laat Rohn eens rechtstreeks HIER verschijnen op dit forum
Ben het met je eens dat dit een zeer vreemde gang van zaken is. Het feit dat Rohn ongevraagd M. koch had meegenomen vind ik stuitend! Begrijp ik nu goed dat het gesprek plaatsvond zonder M. Koch en slechts tussen Rohn en Storck?

Het is bovendien ongepast dat partijen zaken doen buiten de advocaten om. Dus kon het niet meer zijn dan het aftasten of er een opening was. Die was er dus niet.
Toch doet Rohn alsof er een akkoord zou zijn bereikt.
Vervolgens meld hij dat bij verkoop van het onroerend goed er voldoende middelen zouden zijn om de schuld in te lossen.
Tja, dan zou ik als schuldeiser gewoon de faillissementsaanvraag doorzetten.

Het verhaal ligt zo in de lijn met de reputatie die Rohn heeft mbt het verschaffen van informatie die m.i. op gespannen voet staat met de waarheid.

Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

nog een citaat uit de mail van Rohn aan Storck;''Ik ben dankbaar met het feit dat u -en ik mag wel zeggen dat u daarbij de eerste bent- oog hebt voor de situatie die er gaat ontstaan indien in het Hoger Beroep blijkt dat het juridische gelijk aan mijn zij is. Tot het moment van het tegendeel zeg ik u echter toe zakelijk of niet zakelijk: ik betaal die lening inclusief kosten terug. Dit beschouw ik ook als mijn plicht!''
einde citaat.

Rohn geeft aan dat hij denkt het Hoger Beroep te winnen.
Hij had de lening meteen moeten terug geven dat was toen niet meer als zijn plicht, met zoiets moet je niet in een late stadium mee aankomen als het kalf al verzopen is.
Volgens mij pas hier het spreekwoord, waar twee kijven hebben twee schuld.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

(...)
Noch kurz vor der für heute angesetzten Verhandlung am Gericht in Arnhem, am gestrigen Montag, hat Rohn zusammen mit seinen Anwälten ein neues Angebot zu einer Ratenzahlung auf den Tisch gelegt, doch Bezirksapostel Storck reagierte abweisend. In einer E-Mail von gestern, 16:43 Uhr teilt er mit, dass er schon bei dem Gespräch am Freitag deutlich gemacht habe, dass der Antrag auf Privatinsolvenz bestehen bleibt. Weiter: „In unserem Telefongespräch vom 30. Mai 2015 habe ich Ihnen erneut mitgeteilt, dass der Antrag auf Privatinsolvenz für den 2. Juni 2015 bestehen bleibt.

(...)


Uit: Glaubenskultur-Magazine inz.
+++ Ticker +++ [2.06.15 - 08:40]
Wie ein Bezirksapostel eine Familie in Privatinsolvenz treibt
+++ Vorgeschichte
@Certina

Ik vat jouw terechte vraag even als volgt samen: indien districtsapostel Rainer Storck in zijn hoedanigheid van bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland zowel op zaterdag 30 mei jl. telefonisch alsook op maandag 1 juni jl. per e-mail aan broeder Ronald Rohn liet weten dat de faillissementsaanvraag NIET wordt ingetrokken; waarom voelt deze zich met het op dinsdag 2 juni jl. uitgesproken faillissement dan onheus bejegend, zoals het naar voren komt in mijn bericht van "Vr 05 Jun 2015, 17:32"?

Intussen denk ik dat juist deze vraag ons laat ontdekken hoe het mogelijk onbedoeld, althans wat Storck betreft, tot een faillissement heeft kunnen komen. Hoe zit dat precies?!

Zoals Glaubenskultur-Magazine berichtte, hadden er op vrijdag 29 mei jl. (op het bureau van de Centrale Administratie in Amersfoort) meerdere gesprekken plaats. In eerste instantie toonde Storck zich laaiend over het feit dat tevens Michael Koch was meegekomen, de hoofdredacteur bij Glaubenskultur-Magazine. "Eruit!", riep hij boos. Naderhand stond hij het alsnog toe dat er werd beraadslaagd, mede in tegenwoordigheid van Koch, toen Koch desgevraagd toelichtte dat een oplossing van het onderhavige slepende conflict voor hem centraal staat. Ook voor Storck heeft dit de hoogste prioriteit, zo gaf deze die vrijdag een en andermaal te verstaan.

Hierna bleek, aldus Ronald Rohn bij wie ik hierover navraag deed, dat Storck zich enorm had geërgerd aan wat er in een publicatie bij Glaubenskultur-Magazine zou doorschemeren, namelijk dat Rohn door Storck doelbewust in een persoonlijk faillissement wordt gedrukt, zonder dat Storck tot overleg bereid zou zijn geweest. Het is net andersom, vond Storck want van de zijde van Rohn was er in het geheel geen moeite gedaan om tot welke regeling dan ook te komen. Hierop antwoordde Koch dat zijn berichtgeving wel degelijk op feiten is gebaseerd en dat hij de onderliggende stukken aan Storck zou laten inzien, wat vervolgens per e-mail gebeurde op zondag 31 mei jl. Afzonderlijke gesprekken hadden plaats tussen Storck en Rohn onder vier ogen en later nog tussen de strijdende partijen met de gezamenlijke advocaten erbij. Het ging Storck om de totstandkoming van een betalingsregeling en om direct een eerste termijnbetaling in dat verband. Rohn voldeed hieraan.

Inderdaad heeft Rohn op zaterdag 30 mei jl. nog telefonisch contact gezocht met Storck. Het ging hierbij om de uitwerking van het oplossingsvoorstel, zoals dat op maandag 1 juni jl. door Rohn zou worden aangereikt. Wat Storck volgens Rohn toen nog steeds dwarszat, is, dat bij Glaubenskultur-Magazine zijn goede naam zou zijn aangetast. Op zondag 31 mei jl. echter kon Michael Koch wel degelijk de stukken overleggen die aantonen dat Rohn pertinent herhaaldelijk doch vergeefs met de kerkleiding contact had gezocht om voor de kwestie een oplossing gerealiseerd te krijgen. Rohn krijgt hiervan een kopie en hij ziet dan dat Storck zowel privé is aangeschreven als zakelijk (bij de NAK-NRW). Maar nu komt het! Op maandag 1 juni jl. slopen er bij Rohn in de gauwigheid twee fouten in het particuliere e-mailadres van Storck, zodat er omgaand een automatische reply binnenkwam over de onbestelbaarheid van het verzonden bericht. Rohn verbeterde het e-mailadres en hij verzond het oorspronkelijke bericht van "1 juni 2015 10:10:25" opnieuw op "Montag, 1. Juni 2015 13:22". Hierna ontvangt Rohn "van Storck" een reactie via opziener Ruud Vis:
From: ruud.vis@ (...)
To: ronaldrohn@ (...) @msn.com; info@ (...)
CC: plange@ (...); r.storck@ (...)
Subject: FW: Bevestiging betalingsafspraken en afwachten HB + vervolgacties.
Date: Mon, 1 Jun 2015 16:43:45 +0000


Geachte Heer Rohn,

Op verzoek van de Heer R.Storck doe ik U hierbij een antwoord toekomen op uw email van de datum: 1 juni 2015 10:10:25 CEST, zoals hieronder weergegeven.

Met vriendelijke groet,

R.D.Vis




Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
Utrechtseweg 73 A
3818 EB AMERSFOORT


Geachte Heer Rohn,

De weergave in uw (onderstaande ) email is pertinent onjuist. In genoemd gesprek, dat wij samen met de advocaten hadden op 29 mei 2015 in Amersfoort, heb ik duidelijk bevestigd dat de faillissementsaanvraag van 2 juni 2015 gehandhaafd blijft. De getuigen bij dit gesprek waren P. Klene en de advocaten De Lange, Keulen en Richter.

In ons telefoongesprek van 30 mei 2015, heb ik U opnieuw medegedeeld dat de faillissementsaanvraag van 2 juni 2015 gehandhaafd blijft.

Met vriendelijke groet,

R. Storck
Onmiddellijk komt het Rohn als onwaarschijnlijk voor dat dit bericht door Storck persoonlijk zou zijn geschreven, al was het alleen maar omdat de tekst niet in het Duits was opgesteld. Wat Rohn het meest bevreemdt is echter, dat Storck nu opeens stelt dat de faillissementsaanvraag intact blijft, terwijl zowel hijzelf als Michael Koch volgens afspraak heeft gehandeld. Vergeefs probeerde Rohn telefonisch contact te krijgen met Storck, ook vergeefs via diens woordvoerder, Frank Schuldt. Hij besluit op het e-mailadres van Storck te klikken, zoals vermeld in de CC in het hierboven geciteerde bericht van Ruud Vis. Dit leidde tot de onderstaande reactie van Rohn aan Storck:
Subject: FW: Bevestiging betalingsafspraken en afwachten HB vervolgacties.
Date: Mon, 1 Jun 2015 20:46:03 +0000

Districtsapostel Storck,

Via opziener Vis ontving ik onderstaand bericht.

Ik mag toch aannemen dat dit niet van u afkomt?

Ik reken er zonder meer op dat de zaak wordt ingetrokken, mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat we inmiddels duidelijk krijgen dat de Nieuw-Apostolische Kerkleiding nog steeds geen fair play speelt.

Es ist nur eine Frage der Zeit!

Met hartelijke groet,

Ronald Rohn
Of er bij Rohn vervolgens al dan niet opnieuw een geautomatiseerd bericht van onbestelbaarheid binnenkwam, is mij even ontgaan, maar zojuist stelden wij beiden vast dat ook Ruud Vis bij het e-mailadres van de districtsapostel een verkeerde domeinnaam heeft gehanteerd. Storck moet daarom noch de CC hebben ontvangen van het bericht van "Mon, 1 Jun 2015 16:43:45" van de opziener, noch daarna het bericht van Rohn van "Mon, 1 Jun 2015 20:46:03".

Op grond van het bovenstaande kom ik tot twee bevindingen:
  1. Opziener Vis noch de advocaat van de kerk kreeg op zondag 31 mei jl. een CC van de reactie van Michael Koch aan de districtsapostel. Zij wisten dus niet dat er inmiddels was tegemoet gekomen aan één van de twee belangrijke voorwaarden van Storck om de faillissementsaanvraag eventueel te doen intrekken.
  2. De districtsapostel heeft niet of althans niet onmiddellijk geweten wat opziener Vis op maandag 1 juni jl. eventueel namens hem aan Rohn heeft geantwoord en hij kwam vermoedelijk niet in het bezit van het e-mailbericht, 's avonds van Rohn, met dienaangaande een brandende vraag.
Samenvattend: heeft Vis de door Storck overwogen intrekking van het faillissement gesaboteerd? Tijdens de rechtszitting op dinsdag 2 juni jl. gaven opziener Vis en de advocaat van de kerk, mr. De Lange, aan dat Rohn tegenover diens schuldseiser, NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. (NVO), consequent in gebreke is gebleven en dat hij elk overleg over de totstandkoming van een betalingsregeling uit de weg is gegaan. Dit laatste betreft m.i. een grove leugen want het laatste woord i.c. is toch sowieso aan Storck c.q. aan stamapostel Jean-Luc Schneider?

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

Aha daar kunnen we wat mee, dus ergens goed dat Koch er bij was en alles op internet staat vermeld.
Het lijkt inderdaad op de Nak-FIFA :twisted:
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Tijdens de rechtszitting op dinsdag 2 juni jl. gaven opziener Vis en de advocaat van de kerk, mr. De Lange, aan dat Rohn tegenover diens schuldseiser, NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. (NVO), consequent in gebreke is gebleven en dat hij elk overleg over de totstandkoming van een betalingsregeling uit de weg is gegaan. Dit laatste betreft m.i. een grove leugen want het laatste woord i.c. is toch sowieso aan Storck c.q. aan stamapostel Jean-Luc Schneider?

(...)


Uit: Bericht op "Vr 05 Jun 2015, 22:55"
@all

Hoezeer de zaak er ook nodeloos extra door wordt gecompliceerd; onwaarheid spreken tijdens een rechtszitting - dan bedrieg je de rechter. Strafwaardig gedrag derhalve. Bovendien werd broeder Rohn er ernstig door benadeeld. Maar hoe kan hij zich nu nog verdedigen? (...) Ik meen oprecht dat het voor alles het beste is als het faillissement op uitdrukkelijk verzoek van de blunderende kerkleiding zo snel mogelijk wordt teruggedraaid. Anders moet er bij de politie maar opnieuw een strafaangifte worden ingediend. Het is trouwens hoog tijd dat het Openbaar Ministerie het initiatief serieus overneemt want hoe komt de "NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. (NVO)" aan al het geld om het aan Rohn verstrekte bedrijfskrediet in te vorderen? Bovendien: hoe werd dat krediet überhaupt gefinancierd? Een fiscaal boekenonderzoek bij het kerkbestuur zal veel aan het licht brengen, lijkt mij. Het kan NIET wáár zijn dat er sinds 2008 steeds is voldaan aan de ANBI-verplichtingen.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”