"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ All

De NAK voelt zich onaantastbaar net als de FIFA en de motorclubjes .
Maar ook die vallen nu als een baksteen .
Ik zou me zorgen maken als ik bestuurder was bij de kerk en de mensen die zo bij het kruisje moeten tekenen , tegenspraak word niet geduld , zo is de structuur gehoorzamen aan de top .
Er is hoop de FIOD doet al onderzoek naar de handel en wandel en ik hoop dat ze de autohandelaar nu ook aanpakken .
Deze criminele organisatie is niet zo heilig dat ze deze laten lopen , want in hun gedrag opereren ze net zo als hun .
Ik ben de baas en en wie niet luisterd gaat eruit .
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@tjerk
Weiter denke ich an Zachäus, den Oberzöllner. Er war ein Betrüger und hat zeit seines Lebens mit unlauteren Mitteln gearbeitet. Im Grunde hassten ihn seine Mitmenschen. Er hatte in ihren Herzen keinen Platz mehr. Jesus blieb bei ihm stehen, kehrte bei ihm ein, sprach mit ihm. Das Leben von Zachäus änderte sich völlig. Er korrigierte sein Denken, machte den angerichteten Schaden wieder mehr als gut und hatte dann wohl auch wieder einen Platz in der Gemeinschaft. (vgl. Lukas 19,2 ff.
Deze vergelijking is beschamend voor het gedrag van een DAP.
Allemaal retoriek en symbool politiek.
De daden van de leiders staan haaks op hetgeen ze communiceren.
Het penningske van de weduwe wordt verbrast aan vijfsterren hotels en dure advocaten.
En, niet te vergeten, een vorstelijk salaris.

Maar ja, de schapen pikken het weer...

Groet,
levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Allemaal retoriek en symbool politiek.
De daden van de leiders staan haaks op hetgeen ze communiceren.
Het penningske van de weduwe wordt verbrast aan vijfsterren hotels en dure advocaten.
En, niet te vergeten, een vorstelijk salaris.

Maar ja, de schapen pikken het weer...

(...)
@Levi

Zo verschrikkelijk erg is het inderdaad - en: cognitieve dissonantie op de kerkvloer.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Kerken veilige plaats
Meer dan twintig kerken hebben woensdag 10 december in Zeist een verklaring getekend waarin ze uitspreken zich sterk te blijven maken voor een veilige leef- en werkomgeving binnen de kerk, het kerkgenootschap en de daarbij aangesloten gemeenten en parochies.
De kerken erkennen dat die veiligheid een voortdurend punt van aandacht moet zijn en om preventie vraagt naar met name kwetsbare groepen, veelal jonge mensen en vrouwen. De kerken nemen daarvoor dan ook de nodige maatregelen. De kerken veroordelen grensoverschrijdend gedrag en spreken uit misbruik in pastorale of andere relaties tegen te gaan.

Lees verder: http://www.raadvankerken.nl/?b=3177


Bron: Website Raad van Kerken
@all

Mede-ondertekening van zo'n verklaring namens het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland? Welnee! Eerder zou men een veto hebben uitgesproken.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@all

Zojuist kwam ik het onderstaande bericht nog eens tegen:
BakEenEi schreef:
willempower schreef:@els en @all
Ik ben geen boekhouder maar als die 7 miljoen hebben afgeboekt moet worden kost dat per kerkganger ongeveer 2500 euro .

(...)
@willempower

Dat klopt! Als je dit kapitaal (!) van 2.500 euro per persoon vervolgens afzet tegen het bedrag van ca € 93 per jaar dat de Interkerkelijke Commissie Geldwerving (ICG) vorig jaar registreerde per kerkganger in een aantal andere kerken in Nederland, komt het er op neer dat "andersgezinde christenen" nu bij "de Apostolischen" zo'n beetje de totale offerande in lucht zien opgaan over een periode van 25 jaar. Voorlopig ziet het daar immers naar uit, gezien alle beslagleggingen.

Het is allemaal te gek om los te lopen. Bij de nieuw-apostolische kerkleiding staat ogenschijnlijk maar één ding hoog in het vaandel: "Hier keurt de slager zijn eigen vlees!" Ik vind het onbegrijpelijk dat plaatselijke dienaren, voorgangers en ook gemeenteleden daar ondertussen niet tegen in verzet komen. "Verjaag de farao uit uw hoofd!", zou ik ieder willen toeroepen. Het is volstrekt onverantwoordelijk om de kerkleiding, die zelfs niet in staat is om de nog dagelijks verder oplopende verliezen te stoppen, tegemoet te komen in haar wens de zaken net zo lang op hun beloop te laten en overal het zwijgen toe te doen totdat bodemprocedures en wat dies meer zij doorlopen zijn. Men moet -in afwachting van wat de betreffende rechtszaken opleveren- zélf worden geschorst! Maar ja, in de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) gaan betrokkenen daar zelf over! Daarom is het zo ongelofelijk kwalijk dat de districtsvoorgangers vorig jaar aan het bestuur decharge hebben verleend voor de jaarrekening 2009. Dezen hadden die goedkeuring pertinent níet mogen geven. Nogmaals: "Verjaag de farao uit uw hoofd!" Wie als "hogere verantwoordelijke leidinggevende" (zoals het in de "Leidraad dienen en leiding geven" zo prachtig en indrukwekkend wordt omschreven) onder de gegeven omstandigheden verwijtbaar (!) nalatig blijft, haalt zich de grootst mogelijke doffe ellende op de hals. Het is er de hoogste tijd voor geworden dat familieleden van "hoge dienaren" eindelijk maar eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen door hun ondoordachte gedoogsteun op te schorten. Werkelijk: dit alles pakt faliekant verkeerd uit... Andermaal: "Verjaag de farao uit uw hoofd!" Soit!

Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Ma 07 Feb 2011, 11:12", in de thread "Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL".
Ik dacht: al schreeuw je het van de daken; in de Nieuw-Apostolische Kerk zal niemand ervan opkijken. In het gunstigste geval word je eerst 60 jaar lang voor rebel versleten, alvorens sommigen (let wel: som-mi-gen) zich alsnog achter het oor gaan krabben (let wel: ze krabben zich alleen nog maar voorzichtig achter het oor) ...

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

Ronald Rohn is failiet verklaard;http://nakinews.blogspot.nl/
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@ll

Naast het faillissement loopt nog een aangekondigde strafrechtelijke zaak tegen Rohn ihkv het faillissement van Woon- en Zorg bv.
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... vid=177737
De inhoud spreekt voor zich.

Dit zou maar zo de steunvordering kunnen zijn.
Is Rohn nu in zijn eigen zwaard gelopen?

Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

@All,
Ik heb met Tjerk telefonisch contact gehad hij komt dit weekend terug naar huis en zal dan zo spoedig mogelijk hier tekst en uitleg geven.
Certina.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Levi »

@ll

Ik heb nogeens de openbare verslagen gelezen van alle gefailleerde BV's waarin Rohn (hoofd) bestuurder is geweest.
Daar loopt als een rode draad doorheen; boekhoudfraude, onbehoorlijk bestuur, paulianeus handelen, achterhouden van informatie.
Dat is nogal wat en slecht voor je reputatie.

Iemand met een schoon blazoen verdient het niet om tot aan de grond toe te worden afgebrand door het NAK bestuur.
Echter, het beeld van 'ongewenst' martelaar is toch behoorlijk verwaterd.

Jezus gaf de Overspelige Vrouw de raad "heen te gaan en niet meer te zondigen".

Op meerdere fora wordt Rohn de hand boven het hoofd gehouden.
Dat gebeurt -begrijpelijk- op basis van de voorhanden zijnde informatie en met name door Rohn gesouffleerd.
De vraag is of Rohn niet de hand in eigen boezem dient te steken en verantwoordelijkheid
neemt voor zijn handelswijze nu alles op straat ligt!
Le trompeur trompé...?

Ten slotte.
Met een persoonlijk failissement schiet de NAK niets op. Het geld is weg en niet meer te verhalen.
Soms kan een dergelijke status wel mentaal verlossend werken voor de gefailleerde en de familie.
Rohn dus.

Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door Certina »

Als dat op waarheid berust dan heeft het de nak zo'n 1 mil gekost.
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”