"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid

Re: "Der Fall Rohn"

Berichtdoor Levi » Di 01 Aug 2017, 10:38

@Tjerk,

w.g.De kerkleiding...

Wat opvalt is dat de brief aan de Gemeente (objectiviteit suggererend), kwa stijl en tekst, door de Bruijn zelf is opgesteld.
Ook de valse verklaring, 'onder ede' afgelegd door de Bruijn tijdens een rechtzitting nota bene, is van
hetzelfde kaliber.

De kwalificatie dat de Bruijn "niet onbekend is met het ondernemerschap" staat behoorlijk haaks op de brief
aan dezelfde gemeente van Peter Klene.
Die beweert namelijk het tegenovergestelde. De arme man zou erin geluisd zijn :roll:

Kortom, het (ver)draaien liegen en bedriegen van de kerkleiding (DA, AP en OPZ) valt onder de categorie geldwisselaars en farizeeërs...

Groet,
Levi
Levi

Berichtdoor TjerkB » Di 01 Aug 2017, 14:58

@Levi

Je begrijpt, neem ik aan, dat ik de tekst voor die eventuele circulaire, toen in oktober 2010, zelf maar even heb bedacht. Ik ergerde mij namelijk groen en geel aan de weggemoffelde bestuurlijke blunders en de daarmee samenhangende financiële verliezen. Echter, ik had op dat moment nog niet door dat het ook in de privé-kwestie Oostenrijk enorm uit de hand zou lopen. Ook voorzag ik niet hoe chantabel (!) de beoogde nieuwe districtsapostel zou zijn, vanwege de 10 miljoen-affaire.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikers-avatar
TjerkB

Berichtdoor Levi » Wo 02 Aug 2017, 23:13

@Tjerk,
Daar heb je me toch te pakken :)
Ondanks de 'nepbrief' van jouw hand, blijf ik bij mijn standpunt.
Menig epistel van de Bruijn was van een hoog zelfreinigend nivo.
Deze nep-apostel heeft de teloorgang van het district Nederland
in gang gezet.
Groet,
Levi
Levi

Berichtdoor TjerkB » Do 03 Aug 2017, 17:31

Levi schreef:@Tjerk,
Daar heb je me toch te pakken :)
Ondanks de 'nepbrief' van jouw hand, blijf ik bij mijn standpunt.
Menig epistel van de Bruijn was van een hoog zelfreinigend nivo.
Deze nep-apostel heeft de teloorgang van het district Nederland
in gang gezet.
Groet,
Levi

Bron: Bericht op "Wo 02 Aug 2017, 23:13"

@Levi

Enkele quotes met citaten van de bedoelde toenmalige districtsapostel:

Redactie schreef:(...)
... brandende vragen werden door de kerkleiding steevast onbeantwoord gelaten, óf, in het gunstigste geval; men gaf een badinerende ontwijkende reactie. Daar til je misschien de eerste keer niet al te zwaar aan, maar als het echt gaat om zielzorg, om integriteit van verantwoordelijke dienaren; dan kun je er verdomd weinig mee als een kerkbestuurder zich verschuilt achter bewoordingen als...

(...)
Het nieuw-apostolische geloof is voor mij van zeer grote waarde. Ik behoor niet tot de NAK omdat ik meen dat wij de enige kerk zijn die zich mag verheugen in een warm hart van de zijde van de lieve God. Maar deze kerk heeft voor mij zo'n grote waarde omdat ik van haar ben gaan houden. Zoals ik ook van mijn vrouw ben gaan houden. Zij is zeker niet de enige vrouw op de wereld die over heel mooie eigenschappen beschikt. Ook zij heeft haar fouten en gebreken. Maar ik houd van haar! En de liefde bedekt alle dingen. Ook onze kerk is niet foutloos en we hebben allemaal de genade van onze Heer en Heiland hard nodig. Maar ik houd van onze kerk, die ik vooral belichaamd zie in fantastische dienaren, hele lieve broeders en zusters.

(...)
... maar ik vraag jou met heel mijn hart om datgene wat mij zo lief en dierbaar is in ieder geval naar mij toe niet te beschadigen.

(...)

Terwijl de "geïnstitutionaliseerde perfectie" in brand staat, wordt er dan zó gereageerd - in de trant van "stil maar, wacht maar: alles wordt nieuw". Ondertussen echter moesten wijzelf de antwoorden schuldig blijven op vragen van naasten met wie wij over ons geloof in gesprek waren gekomen. Immers, over apostel Volker Kühnle was er al op het Internet te lezen geweest dat hij in de contacten met de ACK namens het internationale kerkbestuur had opgemerkt dat "Vragen en Antwoorden" grondig aan herziening toe is en dat men de nieuw-apostolische kerkleiding daarom niet moest vastpinnen op de inhoud van de laatste editie ervan. Daarom, vanuit onze positie bezien: wat hebben wij nu in godsnaam nog te geloven?!

Ook vragen over zakelijke aangelegenheden waren bij de kerkleiding doorgaans onwelkom. Waar bemoeide men zich in de periferie eigenlijk mee! Al die zakelijke aangelegenheden konden de gelovigen toch wel aan de verantwoordelijke dienaren overlaten?! Die waren er toch voor aangesteld? Sterker nog: zo had God het toch gewild? Dat geloven wij toch?

(...)

Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Di 26 Apr 2011, 14:47", in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept"
Redactie schreef:(...)
Inhoudelijk voorspelbaar was vanzelf ook recentelijk de -o zo salonfähige- reactie van de pensionaris:

Aan alle dienaren, broeders en zusters van het Aposteldistrict Nederland.

Betreft: Ambtsrust.

Heiloo, 23 mei 2011.

Hartelijk geliefde dienaren, broeders en zusters!

Mijn vrouw en ik hebben behoefte om u middels deze brief dank te zeggen voor alle liefde die we in vele verschillende vormen van u hebben mogen ontvangen ter gelegenheid van de ambtsrust die aan mij is verleend.

Helaas is het onmogelijk om iedereen persoonlijk te bedanken, maar uit het diepst van ons hart kunnen we zeggen dat het ons heel erg goed heeft gedaan.

Persoonlijk wil ik u ook danken voor het vertrouwen dat ik in de achterliggende jaren altijd van u ontvangen heb.

Uw nieuwe Districtsapostel Armin Brinkmann heb ik leren kennen als een man met heel bijzondere gaven en talenten. Graag wil ik hem in de komende tijd mijn volledige vertrouwen schenken en als dienaar in ruste wil ik hem van harte ondersteunen in zijn bijzondere taak in Nederland.

Graag willen mijn vrouw en ik ons plaatsje weer "in het midden der gemeente" innemen. We weten ons omringd door lieve medebroeders en zusters en dat geeft een heel veilig gevoel.

Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig. Het is een onvergetelijke avond geworden. Een nieuwe start kon worden gemaakt en graag wil ik ook in de komende tijd Jezus Christus centraal blijven stellen, alles in liefde doen en altijd de genade blijven zoeken. Met andere woorden: de "regels" die onze Stamapostel de broeders en zusters in Nederland op zondag 15 mei jl. met het woord uit 2 Tim. 2 : 5 mee heeft meegegeven, proberen inhoud te geven.

In vreugde samen met u op de weg naar dezelfde Stad!

Met hartelijke groeten,
uw,

Th.J. de Bruijn.

(...)

Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker, op "Ma 30 Mei 2011, 16:41", in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".

Onder dat gesternte bevonden ook wij ons destijds. Zó werden de zaken aan ons voorgespiegeld. Spot en hoon vielen ten deel aan wie zich er niet in kon vinden...

Toen het mij in september/oktober 2010 duidelijk werd hoe het kerkbestuur zich in Arnhem had overgegeven aan "branchevervaging", kon ik het amper geloven. Gezien de bovenbeschreven "geloofscultuur" echter, stond het voor mij snel vast dat broeder Rohn onder de doorgaans zonder scrupules toegepaste superioriteit van het kerkbestuur kansloos zou zijn - zoals het hem trouwens ook al direct vervaarlijk was voorgehouden door een zich op dat moment als een brullende leeuw (vgl. 1 Petrus 5: 8) gedragende apostel (?!) Peter Klene:

Schluss mit der Verwaltung des Mangels!
    Zur Inruhesetzung des Bezirksapostels Theodor De Bruijn

(...)
    Die juristischen Probleme entstanden, nachdem Apostel Peter Klene gestützt auf eine Vollmacht des Bezirksapostels, während dieser in Urlaub war, beschlossen hatte, einen Glaubensbruder, mit dem vertraglich die Entwicklung von Projekten vereinbart worden war, zu suspendieren und anschließend auszuschließen. In der Folge stellte sich heraus, dass Bezirksapostel de Bruijn selbst Teilnehmer an einem Investitionsprojekt in Österreich ist, und zwar unter anderem zusammen mit dem Priester Willem Scherpenzeel, bis vor kurzem Vorsteher der Kirchengemeinde in Den Helder. In den anschließenden Gerichtsverfahren ging es hart auf hart. So wurde dem suspendierten Mitarbeiter im Namen des Kirchenvorstands von einem Rechtsanwalt im Beisein von Apostel Klene angesagt, man werde ihn (und damit seine Familie) finanziell zugrunde richten. Für die Apostel wird die Lage indessen beklemmend, da der Betreffende sich in dem komplexen Prozessverlauf zu behaupten weiß. Der Staatsanwaltschaft liegt inzwischen sogar eine Strafanzeige gegen den Bezirksapostel wegen Meineids und Verleumdung vor. Die Redaktion ist im Besitz der zugrunde liegenden Unterlagen.

(...)
    Anmerkungen:

Tjerk B. war bis 1999 Finanzbuchhalter der NAK NL.
    Tjerk B., 2011-05-10

Quelle: http://www.glaubenskultur.de/index.php?/1471-Zur_Inruhesetzung_des_Bezirksapostels_Theodor_De_Bruijn.html

Zie ook het bericht op "Za 23 Mei 2015, 18:01", in de thread "Der Fall Rohn"

Met mijn tekstvoorstel van 30 oktober 2010 voor quasi een mogelijke circulaire, voor te lezen na de eerstvolgende dienst, probeerde ik aan te geven hoe men de lelijke kleerscheuren die het kerkbestuur toen al duidelijk zichtbaar opliep, op de haar vertrouwde cli­ché­matige wijze wellicht nog enigszins had kunnen beperken.

(...)

Ik zal er niet omheen draaien: tegen dergelijke terreur was ook mijn tere kinderzieltje niet bestand.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikers-avatar
TjerkB

Berichtdoor Levi » Vr 04 Aug 2017, 18:31

@Tjerk,

Mijn vrouw en ik....

Graag willen mijn vrouw en ik ons plaatsje weer "in het midden der gemeente" innemen. We weten ons omringd door lieve medebroeders en zusters en dat geeft een heel veilig gevoel.

Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig. Het is een onvergetelijke avond geworden. Een nieuwe start kon worden gemaakt en graag wil ik ook in de komende tijd Jezus Christus centraal blijven stellen, alles in liefde doen en altijd de genade blijven zoeken. Met andere woorden: de "regels" die onze Stamapostel de broeders en zusters in Nederland op zondag 15 mei jl. met het woord uit 2 Tim. 2 : 5 mee heeft meegegeven, proberen inhoud te geven.

Wat een sluwe, geslepen en geveinsde oprechtheid.
Uiteraard waren er vragen, vooral in de thuisgemeente, want deze DAP deugt niet.
Er moest zwaar geschut ingezet worden om het pad te effenen voor een geldwisselaar.
Zodoende konden alle lastige vragen omzeild worden.
En tante Nel? Die is net zo fout!
Onder valse voorwendselen (MS ziekte) werd de gemeente Alkmaar om de tuin geleid om zodoende voor een habbekrats de mooiste bouwkavel te verwerven.
De man was er nog trots op ook!

Ik hoop voor zowel Brinkmann als de Bruijn dat ze met de nek worden aangekeken door het huidige gremium.

Groet,
Levi
Levi

Vorige

Terug naar Het dossier Rohn versus NAK