Welk een vriend is onze Jezus (orgelimprovisatie)

Berichten over wat in het dagelijkse leven ons geloof raakt
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 657
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Welk een vriend is onze Jezus (orgelimprovisatie)

Bericht door zefyr »

@allen,

Praktisch apostolisch-zijn is musiceren en genieten van fraaie orgelmuziek.

Het is dat ik al sinds vele jaren kerkelijk onderdak heb gevonden na m'n vertrek uit de NAK NL in 1998 anders had ik waarschijnlijk me aangesloten bij de remonstranten, waarvoor ik grote sympathie. Via onderstaande link is een prachtige orgelimprovisatie te beluisteren vanuit de remonstrantse Arminiuskerk te Rotterdam.

https://www.youtube.com/watch?v=_uGglEtTzfc

Evenals Tjaard Barnard heb ik op een protestants-christelijke lagere school (thans basissschool) onderwijs genoten. Oerdegelijk, integer en deskundig onderwijs. Leerkrachten met een groot en liefdevol hart, die de leerlingen op een speelse én begrijpelijke wijze tussen de bedrijven door het Evangelie voorleefden. Lichtende voorbeelden van vlees en bloed! Ik koester mooie herinneringen aan deze jaren, ondanks het feit, dat dit me later ernstig in conflict bracht met de NAK NL. Ik constateerde een te groot contrast met de nieuw-apostolische leer én praxis. Elke maandagochtend werd van mij en van m'n medeleerlingen verwacht een psalm en een gezang (alle coupletten!) uit het hoofd op te dreunen. Nog altijd zing ik zonder enige moeite mee als ik een protestantse kerkdienst bijwoon.
Plaats reactie

Terug naar “Praktisch apostolisch-zijn”