DE Bijbel

Berichten over wat in het dagelijkse leven ons geloof raakt
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@Certina

Het Apgen heeft geen apostelen,
v Oostbree en Slok waren goden dat hebben ze zelf gezegd, ik vind dat u god niet mag vergelijken met een apostel.

M V G
Meekijker
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

@ certina en meekijker
Het spijt me beide heren, maar u heeft weinig van het onderwerp begrepen.
De Deuteronomiumtekst gaat over spiritisme. Het is verboden om geesten van doden op te roepen.
Niet omdat dit zou kunnen, maar omdat men dan verkeerde (boze) geesten oproept.
Bij de weduwe van Endor had God blijkbaar Samuel toestemming gegeven, maar het medium schrok zich te pletter; blijkbaar gebeurde er iets anders dan ze gewend was!
Paulus fiatteert het dopen van doden in de genoemde 1 Kor. tekst. De doden worden niet opgeroepen, maar blijven in het dodenrijk.
Met vr. groet,
Diaconus
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

Meekijker schreef:@Certina

Het Apgen heeft geen apostelen,
v Oostbree en Slok waren goden dat hebben ze zelf gezegd, ik vind dat u god niet mag vergelijken met een apostel.

M V G
Meekijker
@Meekijker,
Ik heb eens op de site van HAG gekeken maar die beweren wel degelijk in bezit te zijn van een apostel alleen met dit verschil dat hun apostel nog een job heeft als kinderarts in een ziekenhuis.
En bij de nak is dat een topbaan met een salaris gelijk een bankdirecteur, daarom lopen ze ook allemaal naast hun schoenen.
Wat mij overigens wel opvalt is dat dit het meest gekeken topic is volgens mij kijken de meeste nakkers er naar met knarsende tanden.
Prettige voortzetting,
Certina.
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@all


De vreugde van het leven
Prediker 9

1 Ik vestigde mijn aandacht op het volgende en heb het onderzocht: Wat de wijzen en rechtvaardigen tot stand brengen, is in de hand van God. Ook hun liefde, ook hun haat. Geen mens kan in de toekomst zien. 2 Hij weet alleen dat ieder mens hetzelfde lot wacht. Ben je een rechtvaardige of zondaar, goed en rein of onrein, offer je wel of offer je niet, ben je goed of zondig, durf je makkelijk een eed te zweren of ben je bang een eed te zweren – 3 alle mensen treft hetzelfde lot. Dat is zo triest bij alles wat de mensen doen onder de zon; en hoe triest ook dat hun hart hun leven lang vol kwaad en dwaasheid is, en dat hun leven eindigt bij de doden. 4 Voor wie nog leven mag, is er nog hoop; beter een levende hond dan een dode leeuw. 5 Wie nog in leven zijn, weten tenminste dat ze moeten sterven, maar de doden weten niets. Er is niets meer dat hun loont, want ze zijn vergeten. 6 Hun liefde en hun haat, alle hartstocht die ze ooit hebben gehad, ging allang verloren. Ze nemen nooit meer deel aan alles wat gebeurt onder de zon.

Ik vraag me dan ook af, hoe kunnen deze dan gedoopt verzegeld of zonden vergeven worden, want al deze handelingen worden op de dag van vandaag onder de zon door de apostelen
toegepast aan de doden die niets weten ?

M V G
Meekijker.
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

@meekijker
Prediker is een interessant boek. Er wordt beschreven hoe de wereld er onder de zon uit ziet. Voor de levenden weten de doden niets. Dat is het perspectief. Je mag niet concluderen dat de doden van niets weten. Denk eens aan de geschiedenis die Jezus vertelt over de rijke man die zijn ogen opsloeg in het dodenrijk en daar de arme Lazarus zag liggen in Abrahams schoot. Hij had Abraham nooit eerder gezien en herkende hem toch blijkbaar. Volgde ook nog een gesprek...
Vr. groet,
Diaconus
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@Diaconus

Inderdaad een prachtig verhaal, maaaaaar !! hier zegt Abraham tegen de rijke man, wel, je hebt je kansen gekregen en genomen. Maar dat is nu voorbij.
Maar je hebt dan verder ook niks meer te verwachten, en God kun je niets verwijten.

Dus heeft ie niets meer te verwachten, geen doop geen verzegeling en zondevergeving door de nu nog levende apostelen !
Begrijp ik dat goed ?

M V G
Meekijker.
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

@meekijker
Blijkbaar wel in dit geval.
Maar bedenk dat Christus 'gepredikt heeft aan de geesten in de gevangenis (lees: een bepaalde afdeling in het dodenrijk), die eertijds ongehoorzaam geweest waren, toen de lankmoedigheid Gods bleef afwachten, in de dagen van Noach' (1 Petr.3:19,20). Dat zal ongetwijfeld nut hebben gehad. Zie ook: 'Want daartoe is ook aan doden het evangelie gebracht, opdat zij wèl, naar de mens, wat het vlees aangaat, zouden geoordeeld worden, doch, naar God, wat de geest betreft, zouden leven' (1 Pet.4:6).
We kunnen alleen maar weten wie gedoopt of verzegeld dienen te worden door profetische openbaringen.
Let wel, ik heb geen idee hoe dat er bij de NAK aan toegaat. Ik heb wel eens vernomen dat dit niet geheel 'kosjer' is, maar het fijne weet ik er niet van. Dat het ambt van profeet al meer dan een eeuw weggebuldozerd is, geeft in deze in ieder geval te denken.
Vr. groet
Diaconus
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: DE Bijbel

Bericht door TjerkB »

Diaconus schreef:(...)
Dat het ambt van profeet al meer dan een eeuw weggebuldozerd is, geeft in deze in ieder geval te denken.

(...)
@Diaconus

Al begrijp ik heus wat je bedoelt; onverlet blijft voor ons allen gelden...
  • Laat ieder van u de gave die hij van God gekregen heeft, gebruiken om de anderen daarmee te helpen, zoals het goede beheerders van Gods veelsoortige gaven betaamt.

    Uit: 1 Petrus 4: 10 (NBV)
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

Sterker nog: 'zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; doch in ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts op zijn eigen belang, maar ieder (lette) ook op dat van anderen'
Fil.2:3,4
Vr. groet,
Diaconus
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@All

Weet je, je ziet door de bomen het bos niet meer, de ene afsplitsing na de andere.
Momenteel zijn de leden van Gods kerk in alle windrichtingen verstrooid. Eenheid schijnt slechts een verre hoop of een droefgeestige herinnering aan betere tijden in het verleden.

De kerk verkeert in een onzekerheid die verwarring voortbrengt, terwijl de leden proberen de zin in te zien van alles wat er is gebeurd en opzoek zijn naar richting in hun leven.
De bijbel bevat een model hiervan in het voorbeeld van de kerk uit de eerste eeuw. Haar kracht en eenheid verdwenen ook toen de apostelen stierven en valse doctrines
binnenslopen. De kerk uit dat tijdperk verloor haar eerste liefde.

M V G
Meekijker
Plaats reactie

Terug naar “Praktisch apostolisch-zijn”