Geen woorden maar daden

Berichten over wat in het dagelijkse leven ons geloof raakt
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

zefyr schreef:God heeft humor, maar helaas hebben veel gelovigen, ook (nieuw-apostolische) christenen, weinig of geen gevoel voor humor! Tragisch?
Nee, humor
zefyr schreef:Wees gerust, de nieuw-apostolische kerkleiding houdt de leden van NAK-Regenboog nog jaren, decennia aan het lijntje. Dat is m'n vermoeden.
Humor
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

@Zefyr

Is kortom jouw standpunt dat je de bijbel met een korreltje zout moet nemen? Dat de bijbel er ook weleens naast zit?
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

Zefyr geen antwoord jouw goed recht.

Voor de neutrale lezer, de NAK is geïnfiltreerd door leugenaars. Ook dit forum is niet wat het lijkt. Groetjes
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door zefyr »

@Chi,

Je schreef:

"Is kortom jouw standpunt dat je de bijbel met een korreltje zout moet nemen? Dat de bijbel er ook weleens naast zit?"

Ik neem de bijbel zeer serieus - van kaft tot kaft. Dit betekent niet, dat ik instem met degenen, die een fundamentalistische wijze van interpretatie en exegese aanhangen. De bijbel zit er niet naast. In tegenstelling tot fundamentalisten.
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

Ik vind regenbogen echt nog steeds helemaal niks met 'mannen die bij mannen liggen' te maken hebben, dat getuigt juist helemaal niet van veelzijdigheid.
Het gebruik van het woord regenboog is in mijn ogen het opleuken van een -volgens de bijbel- 'ondeugd'. Zo moet alles tegenwoordig een positieve lading hebben. Ik wordt er zelf helemaal gestoord van. En andersom wil ik nog rustig kunnen kijken naar een regenboog zonder er iets bij te hoeven associëren. Marketing, het is zo gewoon dat bijna iedereen er aan meedoet, maar het is in feite misleiding oftewel leugenachtig.

De NAK maakt op deze wijze wel reclame voor die het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
Chi schreef:(1 Korinthiers 6:9-10) Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

Kan hieruit geconcludeerd worden dat de bijbel voor de NAK(I) geen autoriteit heeft?
Dat kan dus geconcludeerd worden.
Dan wordt de bijbel gehanteerd maar als het erop aankomt worden een paar mooie woorden erbij bedacht en is de bijbeltekst 180 graden gedraaid danwel van generlei belang. Ik meen dat ook in jouw stukje te ontwaren zefyr, maar ik kan het mis hebben.
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

27.04.2017
Dag van de koningskinderen

Op zaterdag aterdag 13 Mei 2017 van 10:30 – 17:00 uur vindt de jaarllijkse dag van de koningskinderen plaats (voor mensen met een verstandelijke beperking).
link

Los van het mongolische taalgebruik is het nogal een insinuatie.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Levi »

@Chi,
Je mag je sowieso afvragen wat de nobele gedachte is van de NAK achter deze dag.
De aankondiging is in iedergeval opgetekend door iemand met een gevoelsbeperking!
Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door TjerkB »

@all

Ook ik heb van het begin af aan niet kunnen begrijpen waarom de nieuw-apostolische kerkleiding een geheel eigen uitleg wilde geven aan het woord 'koningskind'. Omdat kinderen die vragen bij dit kerkgenootschap worden overgeslagen, gaf ik uit protest maar een geheel eigen betekenis aan het woord 'zwerfkind'. Zie -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- het bericht op "Di 25 Jan 2011, 15:33", in de thread "Een gezonde dosis respect voor wie God zendt... " alsmede het bericht op "Do 03 Feb 2011, 16:54", in de thread "Elders gelezen... "

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Chi »

Omdat ik geen geschikt topic kon vinden, dan ook maar hier.

"Wist u dat:
U het orkest* kunt sponseren door pepermunt te kopen? Dat kan ook bij de ingang van de concertkerken."
*Het Landelijk Orkest van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, La Symfona bron

Volgens mij is de tendens bij alle berichten die ik van de homepage heb aangekaart (die ook in de Onze Familie worden gepubliceerd), dat hier wordt gecommuniceerd alsof de ontvanger verstandelijk beperkt is. Het is dan waarschijnlijk ook niet de bedoeling dat ik hier als er als niet-NAKlid commentaar op heb, het is kortom de ellende die ik zelf zoek. Dat is helemaal waar en ik geniet er wel een beetje van. Het volgende commentaar is een beetje kinderachtig van mij maar toch.

Je kan toch net zo goed een paar pepermuntrolletjes in de winkel kopen als je daar van houdt en wat doneren (of eens om je heen kijken naar mensen die niet eens een instrument kunnen betalen)? Waarom dat neppe excuus dat je pepermuntjes nodig hebt?
Gaat deze NAK nog een keer in de richting van de waarheid?
Er zit veel suiker in pepermuntjes, ze vreten zichzelf nog kapot.

Trouwens wanneer wordt openbaar gemaakt wat het salaris is van de bestuursleden en van Klene enzo? Ik voel me nog steeds bedrogen dat men het vroeger zo vaak had over 'uit liefde gedaan' vanaf het altaar en later bleek dat hier gewoon die apostel en opziener betaald krijgen. Ik gun het ze maar ze weten volgens mij niet wat ze missen, armoede is de grootste rijkdom die er is.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Geen woorden maar daden

Bericht door Levi »

@Chi,

Symfona is een medicijn tegen ruis en gehoorschade!
Ook claimt de farmaceut dat het helpt tegen verschillende gemoedstoestanden.
https://medikamio.com/de-ch/medikamente ... -forte/pil
Kennelijk is dit orkest op de hoogte van de mentale toestand van de toehoorders :mrgreen:

Groet,
Levi
Gesloten

Terug naar “Praktisch apostolisch-zijn”