Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Wat is er gebeurd met het gedachtengoed van de Catholic Apostolic Church
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Binnenkort verzoenen zich de NAK en de Reformeert Apostolische kirche (VAG)
Een samenkomst van de beide kerken is vastgelegd op 1 Oktober in de gemeente Greiz.
In 1921 zijn Distr. Apostel Bruckner met zijn mede apostel Ecke door Stam Apostel Niehaus geexcomminiseerd.
6000 gemeenteleden hebben zich losgemaakt van de NAK en zijn hun Apostelen gevolgd.
Bij de verzoening in Dusseldorf, November 2014 viel het bijzonder op dat Stam Apostel Schneider niet aanwezig was.
Schneider verbleef in Scandinavie om voor 150 mensen een dienst te houden werd meegedeeld, en kon dus niet aanwezig zijn.
Ben nieuwsgierig of bij de A.S verzoening in Greiz Schneider wel aanwezig zal zijn.
Mijn gedachte is dat ook deze keer het Petriambt door "omstandigheden" niet aanwezig kan zijn.

Groet ZwartSchaap
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Certina »

@Zwart schaap,
De ''Reformeert Apostolische kirche'' is niet de VAG.
U zult wel bedoelen de Reformiert-Apostolische Gemeindebund (RAG) en die zijn ooit eens samengegaan met de VAG.
Zie deze link met meer informatie omtrent dit hele gebeuren;https://de.wikipedia.org/wiki/Reformier ... meindebund
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door ZwartSchaap »

@ Certina,

Volkomen juist, heb mij vergist. Moet zijn Reformiert Apostolische Gemeindebund (RAG)

Groet ZwartSchaap
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Chi »

Wat hebben de leden van beide kerken er aan? Kortom, wat houdt het verzoenen precies in? Het komt mij over als geheel nutteloos gezwets, hooguit een financiëel voordeeltje hier en daar door het delen van een gebouwtje. Maar ik heb me er niet in verdiept.
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Chi »

Hoeveel volgende en actieve leden heeft RAG? Wie het weet mag het zeggen, ik vermoed dat het er NIET VEEL zijn.
Tja dit lijkt me toch een zwaktebod van RAG van jewelste. Zonder iets te weten weet ik al dat zij ook niet de volledige waarheid naar buiten zullen brengen, anders ga je niet met nakkers samenwerken.
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Certina »

Chi schreef:Hoeveel volgende en actieve leden heeft RAG? Wie het weet mag het zeggen, ik vermoed dat het er NIET VEEL zijn.
Tja dit lijkt me toch een zwaktebod van RAG van jewelste. Zonder iets te weten weet ik al dat zij ook niet de volledige waarheid naar buiten zullen brengen, anders ga je niet met nakkers samenwerken.
@Chi,de RAG bestaat niet meer lees de link ik hier onder plaats.
En over samenwerken met beide gemeenschappen is geen sprake.
En de boven geplaatste titel van dit onderwerp is totaal verkeerd,ik had van Tjerk wel wat meer verwacht wat betreft dit onderwerp.
Er vindt geen verzoening plaatst tussen NAK/Reformiert Ap.Kirche maar tussen de Nak en de Vereinigung Apostolischer Gemeinden afk.VAG in Nederland is dat de Gemeente van Apostolische Christenen afk.GvAC.
Hier de link waar alles duidelijk is te lezen omtrent de VAG;https://de.wikipedia.org/wiki/Vereinigu ... _Gemeinden

En hier de link omtrent de GvAC;https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeente_ ... Christenen

@Tjerk jij weet als trouwe volgeling van de GvAC meer te vermelden omtrent deze z.g.n. ''Verzoening''.
Laat aub eens wat van je horen.
mvg,Certina.
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Certina »

@All,
Hier staat alles duidelijk vermeld betreffende de ''Verzoening''http://www.apostolisch.nl/?page_id=7221

@ ZwartSchaap,
Ik weet niet hoe u aan de informatie komt dat er een samenkomst van de beide kerken is vastgelegd op 1 Oktober in de gemeente Greiz?
Verklaar u nader.
mvg,Certina.
Chi
Berichten: 65
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 16:40

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door Chi »

Wie
gaat
zich
verzoenen
met de NAK?
Is dat
TjerkB? zijn kerk?

Ik vraag het maar hoor. Houdt het nog wat in dan?

Unintentionally written on 1:12
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

@ Chi, Ik heb mij er niet in verdiept schrijf jij. Dat is ook te merken, vind ik.
Desgewenst kun jij je er als nog in verdiepen.

@ Certina,

Niet Tjerk heeft het onjuist vermeld maar mijn persoon (ZwartSchaap)
Overigens heb ik mijn fout gecorrigeerd.

Groet ZwartSchaap
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Verzoening NAK/ Reformiert Ap. Kirche

Bericht door TjerkB »

Certina schreef:(...)
@Tjerk jij weet als trouwe volgeling van de GvAC meer te vermelden omtrent deze z.g.n. ''Verzoening''.
Laat aub eens wat van je horen.

(...)


Uit: Bericht op "Wo 31 Aug 2016, 00:51"
@Certina

Het enige wat ik ervan weet is dat bij de verzoening op 29 november 2014 tussen de Apostolische Gemeinschaft (waarin opgenomen de Reformiert-Apostolische Gemeindebund) en de Neuapostolische Kirche International de NAK-districtsapostel Klinger al erover begon dat men een soortgelijke verzoening nastreeft op het punt van de breuk in 1921 met de toenmalige apostelen Brückner en Ecke. Over de besprekingen dienaangaande (in Hannover, als ik het mij goed herinner) viel naderhand op het Internet summer iets te lezen. Kennelijk is men er nu uit en komt de Neuapostolische Kirche International straks met een "nagelaten bekentenis".

Mijn persoonlijke mening is trouwens dat de nieuw-apostolische kerkleiding zich eerst zou dienen te verontschuldigen tegenover degenen die het zelf echt betreft. Dit zou men moeten doen in een open brief, postuum aan alle slachtoffers. Bestuurders bij de Apostolische Gemeinschaft hebben van dezen immers geen mandaat.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Historische ontwikkelingen”