@LeviLevi schreef:(...)
Wat verwacht jij binnen de NAK Nederland aan intelligentie Tjerk?
Na een 'onschuldig briefje' van PK, is hij onder curatele gesteld.
Hij mag niets meer schrijven, althans aan de Gemeenten gericht!
Ook het volk is apathisch en wordt dom en onwetend gehouden.
De kritische massa heeft de kerk allang verlaten.
De enkeling die nog getraumatiseerd is door de gebeurtenissen van weleer is zwaar bejaard.
Ziedaar, het kader van de NAK om dit hobbeltje even glad te strijken en over gaat tot de orde van de dag.
Over 2 maanden lult niemand er meer over.
Het is net als in de politiek; sorry en je blijft zitten waar je zit.
Ben het met je eens dat een beetje zichzelf respecterend instituut de zaak zorgvuldig en
transparant communiceert.
Welnu, dat hebben ze nooit geleerd en gaat 'm ook niet worden.
En wat ze communiceren, nou vul zelf maar in....
(...)
Uit: Bericht op "Do 04 Dec 2014, 11:22"
Laat ik eerst verwijzen naar de inhoudelijke reactie op 2 december jl., getiteld "Ein (neu-)apostolischer Nichtangriffspakt?", van Rudolf Stiegelmeyr bij "Versöhnung jetzt!" Wellicht de belangrijkste passage in dit document:
Dus: wát was bij de nieuw-apostolische kerkleiding nu toch de échte reden om in Düsseldorf ten tonele te verschijnen in het kader van een poging tot verzoening?!Die Frage muss aus verschiedenen Gründen gestellt werden dürfen: Geht es der Neuapostolischen Kirche wirklich um Versöhnung oder steht nicht vielmehr einerseits das endliche In-Ruhe-gelassen- Werden in der leidigen Botschaftsangelegenheit und andererseits die längst ersehnte Aufnahme in der Kreis der ökumenischen Dachorganisationen Pate für diesen ach so plötzlichen Meinungs- umschwung? Was sollte die NAK nach mehr als einem halben Jahrhundert und nach zahllosen bis in die jüngste Zeit völlig unsinnigen diesbezügl. Dialogen quasi aus dem Nichts heraus dazu gebracht haben, in jene Einsicht vom Wert der Versöhnung zu wachsen, ohne die ihr ganzes Apostolat im Grunde genommen nur eine Farce ist? Woher sollte der Gesinnungswandel um 180 Grad kommen zwischen jenem unseligen Dezembertag des Jahres 2007, der die Schuld der ehemaligen NAK- und späteren VAG-Apostel bis zum jüngsten Tag festzementierte, und dem ebenfalls trüben Novemberwochenende dieses Jahres?
Als het een daad van "onbaatzuchtige liefde" was geweest, had elk slachtoffer centraal gestaan - maar zo was het nu bepaald níet. Wát was het dan daarentegen wél?
Stamapostel Jean-Luc Schneider had er geen zin in om een mij onbekende andere afspraak, die op enig moment was gemaakt voor dezelfde dag, af te zeggen of te verschuiven. Daar begon het al mee. Toch hadden vijf stamapostelen vóór hem de door stamapostel Johann Gottfried Bischoff veroorzaakte emotionele ravage en het daarmee samenhangende hartverscheurende leed niet weten te beperken: Walter Schmidt, Ernst Streckeisen, Hans Urwyler, Richard Fehr en Wilhelm Leber. Van dezen heeft stamapostel Hans Urwyler zich wat mij betreft het meest in gunstige zin van de anderen onderscheiden, namelijk door niet terug te deinzen voor in elk geval twee hoofdrolspelers in deze hele affaire, te weten de districtsapostelen (in ruste) Friedrich Bischoff en Gottfried Rockenfelder. Wie denkt dat juist Wilhelm Leber hét verschil heeft gemaakt, zou ik echter willen vragen om eerst eens kloppend op een rij te zetten in welke volgorde hij te werk ging, ná tevens de 50e sterfdag van JGB!
[wordt vervolgd]
Groet,
TjerkB