''apostolische heiligdommen''

Issues buiten de context van dit Forum
Plaats reactie
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

''apostolische heiligdommen''

Bericht door Certina »

@All,
Ik had op de Facebook pagina ''apostolische heiligdommen'' een reactie geplaatst omtrent het bericht ''samengaan gemeenschappen Sittard en Geleen van de Nieuw-Apostolische Kerk''.
Als reactie schreef ik; Voor de senioren is het een probleem om de diensten te bezoeken die afhankelijk zijn van openbaar vervoer.
Prompt heeft de overloper van het Ap Genootschap naar de nak John Clarence Berendsen de beheerder van deze Facebook pagina zonder opgave van rede mijn reactie verwijderd en mij geblokt.
Deze desbetreffende ''Ex-Slokker'' heeft dat in het verleden wel vaker gedaan.
Verder vraag ik mij af hoe deze fantast het voor elkaar krijgt om een Facebook pagina de naam ''apostolische heiligdommen'' te noemen.
Ik had nooit geweten dat de nak en hag in bezit zijn/waren van ''heiligdommen''.

Mvg,Certina.
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: ''apostolische heiligdommen''

Bericht door willempower »

@certina
Waarschijnlijk weet John Clarence Berendsen al dat Assen het zelfde lot ondergaat , ook dicht .
Ik hang de vlag uit als het clubgebouw van deze club dicht gaat , het hoofdkantoor van volgens mij een crimninele organisatie .
En het is toch bekend vragen stellen mag een keer , maar antwoord is dan deur dicht .
Luisteren en betalen en anders bedreigen we wel .
In Emmen is het hoofdkantoor van hun zuster club No Surrender ook dicht gegaan .
Woont daar Captain den Hamer ook niet toevallig ?
Ongeveer hetzelfde slag , kop dicht of ik sla hem eraf .
Beide clubs hebben dezelfde club kleding , Zwart .Toeval ??
Een van de leden , die een functie zou krijgen en gekregen heeft had als opdracht van Captain den Hamer mij op te ruimen dus spreek uit ervaring .
Vrouwen onderdrukken zelfde stijl door dienaren, de priester uit Assen moest zonodig bij een vrouwelijk lid effe een kind maken , en iedereen wist het en hij bleef in functie .
Alles onder het tapijt in Gods naam noemen ze dat daar . ik noem dat onder de lakens met de dames . De district oudste nam daar wel een voorbeeld aan .

Er zijn zo tientallen overeenkomsten te bedenken .
Verschil is wel dat NO Surrender geen anbi status heeft dat heeft deze club wel .
Ik moet eigenlijk zeggen nog wel want er loopt een fiod onderzoek .
#METOO is er niks bij wat in dit clubgebouw gebeurde .
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: ''apostolische heiligdommen''

Bericht door zefyr »

@Certina,

Je schreef:

"Verder vraag ik mij af hoe deze fantast het voor elkaar krijgt om een Facebook pagina de naam ''apostolische heiligdommen'' te noemen. Ik had nooit geweten dat de nak en hag in bezit zijn/waren van ''heiligdommen''."

In onderstaande een verklaring van het substantief 'heiligdom' (meervoud: heiligdommen) en het adjectief 'apostolisch(e)':

1. 'dom' is
a. Latijn voor huis en
b. is een samengesteld woord van de eerste letters van de Latijnse woorden 'Deo Optimo Maximo' (vrij vertaald: aan de allerhoogste God gewijd);
2. 'heilig' betekent vrij vertaald 'behorend aan God' en 'apart gezet van de wereld' en
3. 'apostolisch(e)' heeft betrekking op de gemeenschap met apostelen.

Kort en goed, het gaat dus over een huis dat aan de allerhoogste God is gewijd en dat apart is gezet van de wereld voor een gemeenschap met apostelen. Als ik dit op me laat inwerken, dan vind ik de benaming 'apostolische heiligdommen' een kernachtige weergave van het onderwerp waarin John Clarence Berendsen is geïnteresseerd.

Dat 'apostolische heiligdommen' niet worden bevolkt door 'heilige boontjes' is klip en klaar ;) Tussen ideaal en werkelijkheid gaapt onvermijdelijk een kloof of met andere woorden ideaal en werkelijkheid vallen niet geheel samen. De mateloosheid van het christendom - 'zonder vlek en rimpel' - is simpelweg te hoog gegrepen - naar m'n onbescheiden mening. Dit onder ogen durven zien is geen cynisme. Streven naar realisatie van het ideaal is het hoogst haalbare. De rest is genade.
Plaats reactie

Terug naar “Wat er verder te beleven valt”