De Woensdagavond dienst blijft

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

J.L Zondag is bekend gemaakt dat de Europese Distr. Apostelen hebben besloten dat de Woensdag/Donderdag avond diensten
blijvend worden aangeboden.
Reeds jaren hebben zich in praktisch alle NAK gemeenten in Nederland nog kleine groepjes verzameld voor de weekdienst.
In vele gemeenten bleef het aantal kerkbezoekers beperkt tot minder dan tien.
Vanzelfsprekend was het percentage ambtsbroeders onder de aanwezigen steeds zeer hoog, ambtshalve moesten ze wel verschijnen.
Met veel geduld hebben vele Dienaren en gemeenteleden gehoopt dat de kerkleiding eindelijk in zou zien dat de weekdienst dient te vervallen.
Vele boze reacties zijn inmiddels hoorbaar geworden, dit moet wel een staartje krijgen is mijn indruk.

ZwartSchaap
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door Levi »

@zwartschaap, all,

Het is 'dood in de pot' bij de NAK.
Wat men nog voorgeschoteld krijgt aan inhoudsrijke prediking is beschamend.
Het proces van leegloop is daardoor onomkeerbaar.
De aankondiging van een mega manifestatie in 2019 doet daar niets aan af.
Ook de 'plakkaat' aktie, die pro-actieve leden suggereert, is een charme offensiefje
met weinig bereik.
Het zijn loze kreten en stoere taal.

De eerste liefde is al jaren geleden uitgeblust..

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

ZwartSchaap schreef:(...)
J.L Zondag is bekend gemaakt dat de Europese Distr. Apostelen hebben besloten dat de Woensdag/Donderdag avond diensten
blijvend worden aangeboden.

(...)
@ZwartSchaap
@all

Dat verbaast mij allerminst want hét handelsmerk bij geestelijke elite in kwestie is immers: eenrichtingverkeer in de communicatie. Vanuit 5-sterren ivoren torens, hoogverheven boven Gods akkerwerk, wil men angstvallig de regie in eigen hand houden. Stamapostel Wilhelm Leber merkte het al op: "Ich habe allerdings an dem Uster-Abend deutlich gemacht, dass ich erwarte, dass sich die Amtsträger ganz hinter die Lehraussagen der Kirche stellen." Mijn reactie destijds: "En dat terwijl die Lehraussagen (lees: leere Aussagen) sindsdien nog vrijwel dagelijks aan nieuwe veranderingen onderhevig zijn!" Zie op het voormalige Forum van Bauke Moesker het bericht op "Wo 17 Aug 2011, 21:25". Of neem de opmerking van de districtsapostelen Karlheinz Schumacher en Armin Brinkmann: "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden. Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird". Zie op het voormalige Forum van Bauke Moesker het bericht op "Za 26 Feb 2011, 20:58". Echter, wie nog altijd niet is uitgekeken op de geharnaste monologen van de gestaalde kaders bij dit religieuze machtsbestel staat het uiteraard vrij om onder Siberische temperaturen en in slaafse verbondenheid met de stamapostel "nach zu folgen bis zuletzt".

De reactie van een lezer, eerder vandaag bij Glaubenskultur-Magazine:
29.10.2015 U. N. aus P.
Ein Vorsteher hat in der NAK hinsichtlich der vorgegebenen Statuten nicht die Möglichkeit, einen Wochenabendgottesdienst nach anderen Vorstellungen abzuhalten. Er sitzt im "Boot" und kann nicht anders, auch wenn er es noch so für dringends erforderlich hält, etwas Anderes zu tun. In der Regel findet der Wochengottesdienst doch zum allergrößten Teil mit Geschwistern jenseits der 70+ Generation statt. Jüngere sind in der absoluten Minderheit, so dass sich der Wochengottesdienst von selbst erledigen wird. Es ist ein schleichender Prozess. Wie schrieb kürzlich ein Leser hier im Forum: Sonntag ist der Feiertag, den wir heiligen sollen, nicht auch noch den Mittwoch oder Donnerstag.


Bron: Glaubenskultur-Magazine inzake Premium-Artikel "Zur Ruhe kommen - Bezirksapostel haben entschieden: Mittwochsgottesdienst bleibt" d.d. 26-10-2015
Wie door al het geharrewar op gezag van de onverbiddelijke nieuw-apostolische godenzonen vertwijfeld raakt, heeft nu hopelijk eindelijk steun aan het volgende:
  • [4] Maar toen de tijd gekomen was zond God zijn Zoon, geboren uit een vrouw en onderworpen aan de wet, [5] maar gezonden om ons vrij te kopen van de wet opdat wij zijn kinderen zouden worden. [6] En omdat u zijn kinderen bent, heeft God ons de Geest van zijn Zoon gegeven, die ‘Abba, Vader’ roept. [7] U bent nu geen slaven meer, u bent kinderen van God en als zijn kinderen bent u erfgenamen, door de wil van God. [8] Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn. [9] Hoe is het dan toch mogelijk dat u die God hebt leren kennen, meer nog, door God gekend bent, u opnieuw tot die zwakke, armzalige machten wendt en u daaraan als slaven onderwerpen wilt?

    Uit: Galaten 4 (NBV)
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 20.00 uur]
TjerkB schreef:(...)
Bij Glaubenskultur-Magazine verscheen nu trouwens -voor abonnees- een zogenaamd Premium-Artikel onder de kop "So eng wie Jesus mit seinen Jüngern" - Bezirksapostel Kolb will Wochengottesdienst reformieren (d.d. 26-12-2013). Het moet allemaal wat attractiever worden. "Details will er in einem 'Webcast' – eine Liveübertragung via Internet – am 18. Januar kommenden Jahres bekannt geben", aldus Glaubenskultur-Magazine.
„Oft haben wir zu unseren Gläubigen gesagt, sie sollen einfach das machen, was wir ihnen sagen.“ Man bräuchte sich nicht wundern, dass daraus Passivität entstand. „Aber lasst uns jetzt zu etwas tiefergehenderem und höherem kommen“, so Kolb.
(...)


Uit: Bericht op "Ma 30 Dec 2013, 22:51" in de thread "Wát is er gaande?"
TjerkB schreef:(...)
... wie bijvoorbeeld goed heeft geluisterd naar de nieuwste uiteenzettingen van districtsapostel Kolb, snapt, dat in deze kerk "de Blankenesers" te vroeg zijn weggepest:
Er wordt doorverwezen naar websites als http://www.ministercompanion.org/, http://www.musiccompanion.org/, http://re.nac-usa.org/ en http://youthcompanion.org/.

Zie verder het desbetreffende Premium-Artikel "Die Kolb-Reform - Neugestaltung der kirchlichen Wochenmitte in den USA" d.d. 18-01-2014 bij Glaubenskultur-Magazine plus daarbij inmiddels reacties van lezers als:
  • Afbeelding
(...)


Uit: Bericht op "Ma 20 Jan 2014, 09:47" in de thread "Geen woorden maar daden"

@all

In aansluiting aan de beide quotes hierboven het laatste nieuws volgens Glaubenskultur-Magazine over hoe het er nu in Amerika aan toegaat op de woensdagavond:
(...)
Seit Januar 2014 findet im Bereich der NAK USA wochentags nur noch einmal im Monat ein klassischer Wochengottesdienst statt. Hintergrund dieser Reform, über die gk bereits berichtete (http://www.glaubenskultur.de/?/1952-Bez ... ragen.html) ist der Versuch von Bezirksapostel Kolb dem Abwärtstrend im Gottesdienstbesuch, insbesondere wochentags, durch einen Neuanfang entgegenzuwirken. Das Jahr 2014 war eine erste Phase der midweek experience, bei der verschiedene Formate (Hauskreise, "worship services" etc.) ausprobiert wurden. Seit 2015 hat man sich USA-weit auf Hauskreise/Gesprächskreise als Standard-Format der "midweek experience" geeinigt.

(...)
Parallel zu diesen Workshops gibt es seit Beginn des Jahres 2015 ausgereifte Materialien in pdf-Format für Hauskreise, die auf der Webseite der NAK USA runtergeladen werden können: http://www.nac-usa.org/go-deeper/midwee ... ience.html Es gibt dort sowohl Materialien für die Leiter der Hauskreise als auch Materialien für Teilnehmer. Alle Materialien stehen auch über die App (Android, iPhone, Windows) der NAK USA zur Verfügung: get.theapp.co/341c In einleitenden Videos, die über Webpage, App oder YouTube (http://www.youtube.com/user/NewApostolicChurchUS) abrufbar sind, stellen Bischöfe oder Apostel das Thema der jeweiligen Woche vor. Man sieht also Apostel und Bischöfe nun wöchentlich statt nur wenige Male im Jahr bei Festgottesdiensten.

(...)


Bron: Glaubenskultur-Magazine inzake Premium-Artikel "Interaktives Format für die Wochenmitte - Die NAK USA „midweek experience“: ein Erfahrungsbericht" d.d. 19-10-2015
Zie tevens http://www.nac-usa.org/go-deeper/midwee ... begin.html.

De nieuw-apostolische "god" spreekt blijkbaar met ten minste twee monden, gezien de dienstmededelingen die voor Europa heel anders uitpakken dan in Amerika.

Groet,
TjerkB :shock:


P.S.
  • Afbeelding
    Bron: http://www.nac-usa.org/go-deeper/midwee ... ience.html

    Het komt er dus op neer dat -met uitsluiting van alle anderen- districtsapostel Leonard Kolb toestemming kreeg om te experimenteren met de invulling van de woensdagavond. Overigens is hijzelf de verantwoordelijke leidinggevende op het werkgebied Kerkstrategie binnen de zogeheten Coördinatiegroep (KG), het belangrijkste adviesorgaan voor de bestuursvoorzitter bij de internationale Nieuw-Apostolische Kerk (thans stamapostel Jean-Luc Schneider). Kortom, er staan ons Amerikaanse toestanden te wachten, doch "even geduld a.u.b."

    Zie voorts in dit verband de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept", op het voormalige Forum van Bauke Moesker.
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

BakEenEi schreef:(...)
Onrust
« Antwoord #7 Gepost op: 28-08-2007, 19:52:48 »

@all

(...)
Welnu, als dan Liefde, de liefde des Vaders overblijft; wáárom is dát dan niet ieders toetssteen? Is het liefdevol om de zeggenschap over alles naar je toe te trekken? Is het liefdevol om geen orde te scheppen in de chaos? Is het liefdevol om een andere kant op te kijken wanneer een naaste gewond langs de kant van de geloofsweg ligt? Is het liefdevol om ten koste van anderen niet aan je eigen tekortkomingen te werken? Is het liefdevol om aan mooie woorden geen daden te verbinden? Is het liefdevol om je te storen aan de wanhoop van degenen die jíj ergert? Is het liefdevol om de barricaden te verafschuwen die slachtoffers beklimmen?
  • Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
    Uit: Jakobus 5: 16
Het zou niet verkeerd zijn als in de Nieuw-Apostolische Kerk het besef herleeft dat je ook onder een hagenpreek zalig kunt worden. Het zit hem namelijk niet in 2.000 jaar schriftgeleerdheid. Niet voor niets liet Friedrich Nietzsche (1844-1900) optekenen dat hij wel christen had willen zijn, als die er maar verloster uitzagen! Zonder onvoorwaardelijke naastenliefde verzandt men in futiliteiten, in uitspraken "voor de Bühne", in haat en nijd. Word streetwise, en je ziet de smoking gun!

Mvg,
JP
(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Za 30 Okt 2010, 20:57", in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering"

@all

Hieronder het introductiefilmpje over de vooralsnog experimentele alternatieve benadering in Amerika van de woensdagavond in de Nieuw-Apostolische Kerk...
Ikzelf denk dat een dergelijk experiment ook 25 jaar geleden al op zijn plaats was geweest! "Huiskamerbijeenkomsten" zijn elders immers allang een succes. Ook denk ik hierbij aan de onvermoeibare inspanningen van de ex-diaken Robert Postma om het NAK-gemeenteleven nieuw leven in te blazen. Wat vinden jullie ervan?

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

@all

Hierbij alvast een "proeverij" aan de hand van een vers samengesteld 2-gangen menu...

  • "Episode 25 | Providing and cultivating"
"November 2015 - Session 1"
[/list]

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Weer veel tekst en claims, geen enkele passie.
Er wordt naar de misleidende plakkaten verwezen die een pro aktieve kerk suggereren.
"De missie moet kloppen met de visie" wordt er gezegd.
Dit riepen we al in 1988.
Die daar voor gingen liepen vast in de gevestigde orde van een passieve kerkleiding.
Niets van dat al, en het establishment blokkeerde ieder initiatief.

God heeft zoveel goede 'engelen' gemotiveerd, maar de NAK heeft ze genegeerd
en afgeserveerd.
Nu is het te laat.
"Slangen zijn jullie, addergebroed, hoe denken jullie te kunnen ontkomen aan een veroordeling tot de Gehenna? Dat is de reden waarom ik profeten en wijzen en schriftgeleerden naar jullie zal sturen. Jullie zullen sommigen van hen doden, kruisigen zelfs, en anderen in jullie synagogen geselen en van stad tot stad vervolgen. Al het onschuldige bloed dat op aarde is vergoten zal jullie worden aangerekend, vanaf het bloed van Abel, de rechtvaardige, tot het bloed van Zecharja, de zoon van Berechja, die jullie vermoord hebben tussen het heiligdom en het brandofferaltaar. Ik verzeker jullie: op deze generatie zal dit alles neerkomen. Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en stenigt wie naar haar toe zijn gestuurd! Hoe vaak heb ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens verzamelt onder haar vleugels, maar jullie hebben het niet gewild. Jullie stad wordt eenzaam aan haar lot overgelaten. Ik verzeker jullie: vanaf nu zullen jullie mij niet meer zien, tot de tijd dat je zult zeggen: "Gezegend hij die komt in de naam van de Heer!'
Mattheus 23: 33-39

De hedendaagse NAK is het Jeruzalem van destijds. Geldwisselaars en farizeeërs hebben de leiding...!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 23.00 uur]
Levi schreef:(...)
"De missie moet kloppen met de visie" wordt er gezegd.
Dit riepen we al in 1988.
Die daar voor gingen liepen vast in de gevestigde orde van een passieve kerkleiding.
Niets van dat al, en het establishment blokkeerde ieder initiatief.

God heeft zoveel goede 'engelen' gemotiveerd, maar de NAK heeft ze genegeerd
en afgeserveerd.
Nu is het te laat.

(...)
@Levi
@all

Precies. De kerkleiding heeft (en houdt) de touwtjes strak in handen, ook nu weer. Zorgvuldig wordt het parcours, dat de experimenterende volgelingen (lees: proefkonijnen) nietsvermoedend mogen afleggen, voor ze uitgezet. Zodra iemand zich buiten de geëffende paden begeeft, zal er op afstand worden bijgestuurd...

Zelden of nooit zal een spontane gedachte van "één van de mindere kinderen van dezelfde god", ergens vanuit de periferie binnen de organisatie, ook worden omarmd. Zij krijgen namelijk steevast zoiets te horen als "Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw" (naar lied 889, zangbundel Joh. de Heer). En daarmee basta.

Uiteraard staat zo'n geloofspraktijk -van psychische onderdrukking door een zelfgenoegzame geestelijke elite- haaks op bijvoorbeeld het volgende:
  • [34] Daarop nam Petrus het woord en zei: ‘Nu begrijp ik pas goed dat God geen onderscheid maakt tussen mensen, [35] maar dat hij zich het lot aantrekt van iedereen, uit welk volk dan ook, die ontzag voor hem heeft en rechtvaardig handelt.

    Uit: Handelingen 10 (NBV)
Als olifanten banjert men door Gods porseleinkast, en meedogenloos wordt overal de dienst uitgemaakt; doch wie dan onder de voet wordt gelopen, mag weten:
  • "Indien gij Hem zoekt, zal Hij Zich door u laten vinden"

    Uit: 1 Kronieken 28: 9 (NBG-1951)


    [12] De HEER gedenkt en zegent ons,
    zegenen zal hij het volk van Israël,
    zegenen het huis van Aäron,
    [13] zegenen wie de HEER vrezen,
    van klein tot groot.


    Uit: Psalm 115 (NBV)


    Hij die over allen heerst bekommert zich niet om het aanzien dat iemand geniet, hij deinst niet terug voor iemands grootheid. Groot en klein heeft hij zelf geschapen en voor iedereen zorgt hij op dezelfde wijze

    Uit: Wijsheid 6: 7 (NBV)


    Bewonder de daden van een zondaar niet,
    geloof in de Heer en volhard in je werk.
    Het kost de Heer geen enkele moeite
    om plotseling, in korte tijd, een arme rijk te maken
    .


    Uit: Sirach 11: 21 (NBV)


    [11] Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. [12] Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden.

    Uit: Johannes 1 (NBV)


    [26] Ziet slechts, broeders, wat gij waart, toen gij geroepen werdt: niet vele wijzen naar het vlees, niet vele invloedrijken, niet vele aanzienlijken. [27] Integendeel, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen; [28] en wat voor de wereld onaanzienlijk en veracht is, heeft God uitverkoren, dat, wat niets is, om aan hetgeen wèl iets is, zijn kracht te ontnemen, [29] opdat geen vlees zou roemen voor God.

    Uit: 1 Korintiërs 1 (NBV)


    en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.

    Uit: Openbaring 21: 4 (NBV)
(...)

"We are happy to introduce an enhanced version of our midweek experience focusing on small groups"


Bron: "Introduction" midweek-experience; "website of the New Apostolic Church-USA"
Toen ik dit las, was mijn eerste gedachte: geef mij toch alléén wat naar het Evangelie van Jezus Christus van het zuiverste water is; niet vermengd met een ideologie.

Vanwaar zo'n uitgesproken mening?

Ik ken de Nieuw-Apostolische Kerk doordat ik er van kindsbeen af in ben opgegroeid. Zo'n vijftig jaar lang nam ik aan het gemeenteleven actief deel. Met hart en ziel voelde ik mij op de kerkvloer verbonden met mijn geloofsgenoten. In toenemende mate echter ontstond er voor mij ook verwarring want zo werd er vrijwel geen onderscheid gemaakt tussen hoofdzaken en bijzaken. Alles leek gedurig evenveel gewicht in de schaal te moeten leggen. Dat begreep ik niet - toen ik een jaar of vijftien, zestien was. Desondanks viel er niet te tornen aan opvattingen van kerkelijke ambtsdragers, de "zegenaars", hoewel ik mij oprecht afvroeg of ik niet geregeld van hun kant verplicht werd opgezadeld met ongerijmdheden. Maar wie ergens kritisch op doorvroeg, laadde al gauw kwalijk de verdenking op zich een ongelovige Thomas te zijn. Ook ik zou "in stilheid en vertrouwen" mijn weg moeten gaan, zoals het (nieuw-apostolische) kinderen van God betaamt - aan "de hand van leiding", gegeven in "onze dierbare stamapostel", enzovoort. Nauwelijks enig onderscheid dus tussen hoofdzaken en bijzaken; des te meer kwam het er "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" op aan om juist wel onderscheid te maken in belangrijkheid tussen hogere en lagere dienaren; boven alle "rang- en standlozen". De "hoogste" "dienaren" claimden voor zichzelf het meeste aanzien. Ik begon ervan te walgen naarmate ik steeds vaker tot het inzicht kwam hoezeer sommigen overduidelijk misbruik maakten van een hoge(re) positie op de "ambtsladder". Terwijl ongelijkheid onder kinderen van één Vader niets van doen kan hebben met het Evangelie van Jezus Christus, was dat in de kerk die ik verliet een verboden onderwerp en misstanden werden uit alle macht afgedekt. Gaandeweg leverde dit voor mij zo'n dwaze opeenstapeling op van tegenstrijdigheden, dat het voor mij vaststond dat de kerkleiding lelijk aan de haal was gegaan met het Evangelie van Jezus Christus. Daarom wierp ik de mij aangeprate ideologie vanuit het ziekmakende (!) nieuw-apostolische gedachtengoed vastberaden van mij af.

(...)

Hoe onschuldig het geëxperimenteer in Amerika ons ook toeschijnt; onder het genot van een hapje en een drankje worden de gelovigen er nu (n.b.) in hun eigen huiskamer zachtjes toe verleid intrinsiek te verinnerlijken dat op de geloofsweg het initiatief nimmer bij hunzelf kan liggen. Kortom: oude wijn in nieuwe zakken.
  • Want indien iemand zich verbeeldt, dat hij iets is, en het niet is, dan vergist hij zich zeer.

    Uit: Galaten 6: 3 (NBV)


    De onaanzienlijke zal genade en vergeving vinden, maar machtigen worden aan een machtig oordeel onderworpen.

    Uit: Wijsheid 6: 6 (NBV)
Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
BakEenEi schreef:(...)
Wie in de Nieuw-Apostolische Kerk echter wat op of aan te merken heeft, begaat een zonde want kennelijk ergert men zich. Wie zich ergert, wie twijfelt, wie (nog) niet kan geloven, enzovoort, die redt het "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" niet om "het einddoel" te bereiken. Stamapostel Johann Gottfried Bischoff formuleerde het destijds zó: "Wer an das Wort des Stammapostels nicht glaubt, muss zurück bleiben." (Tijdschrift "Unsere Familie" 1954, nr. 3, pag. 51). Sterker nog: "Wer sich vom Stammapostel trennt, hat sein eigenes Todesurteil unterschrieben" (Ambtsblatt der Neuapostolischen Kirche vom 15.6.1952). Al zijn de scherpste kantjes er intussen af; nog steeds moet je in de Nieuw-Apostolische Kerk van alles willen doen of laten om kans te maken op deelname aan de eerste opstanding en aansluitend aan de bruiloft van het Lam. Excellente leerlingen krijgen de beste plaatsen en de ereplaatsen zijn al vergeven, aan stamapostelen bijvoorbeeld. Zo ongeveer worden de zaken voorgesteld. Op die manier delen "de hoogste dienaren" de lakens uit.

(...)


Uit: Bericht op het voormaloige Forum van Bauke Moesker op "Vr 12 Jul 2013, 15:42", in de thread “Versöhnung jetzt!”
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door TjerkB »

@all

Ze bemoeien zich ook werkelijk overal mee...
Relationships
The PREPARE & ENRICH program is designed to assist couples who are looking to evaluate their current relationship: either in anticipation of marriage or to strengthen an existing marriage. The program is scientifically validated as a foundational program for premarital counselling, marriage enrichment, couples therapy, marriage mentoring and marriage education.

We are searching for couples interested in becoming certified facilitators that would guide interested couples through the process. For more information on this program, please contact your local apostle. You may also find additional information about the program at http://www.prepare-enrich.com.


Bron: http://www.nac-usa.org/connect/relationships.html
Zie op het voormalige Forum van Bauke Moesker in dit verband ook het bericht op "Do 11 Jul 2013, 15:51", in de thread “Versöhnung jetzt!”.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: De Woensdagavond dienst blijft

Bericht door Levi »

@Tjerk, @ll

In Amerika neemt men het niet zo nauw met de huwelijkse voorwaarden.
Gevolg is dat er op iedere hoek van de straat wel een relatie expert zit.
Dr Phil is de bekendste therapeut die er flink garen bij spaart.

Voor $225 ben je een erkend mediator en kun je volgens de NAK norm
aan de slag om echtparen en stelletjes te begeleiden.
Lachende mediators en klanten begeleiden de informatie.

Binnen de NAK is er echter 1 levensgroot probleem: geheimhouding.
Zodra de lokale apostel of districtsvoorganger op de hoogte is van
eventuele relatieproblemen, ga je over de tong!

Waarom dit initiatief?
Waar men niet meer in staat is zielzorg te bieden, begeeft men zich op
het pad van aanverwante dienstverlening.

Het zou ook zo kunnen zijn dat als er een kerk wordt gesloten, het multi
functionele gebouw dan dienst doet als maatschappelijk centrum van waaruit
verschillende disciplines kunnen worden aangeboden.
Dat noemt men herbestemming van gebouwen.
Een expert hebben ze dan al in huis.

Wie het weet mag het zeggen.

Groet,
Levi
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”