Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Onlangs op dit Forum kwam het aan de orde: "Waar is de taal van het hart gebleven?" Welnu, zie onder:
13.04.2016 M. F. aus H.
Dieser Skandal besitzt in meinen Augen zwei Ebenen: Einmal der verantwortungslose Umgang mit Asbest in Verbindung mit dem offenbar wissentlichen Missbrauch der Hilfsbereitschaft der Geschwister vor Ort aus niederen finanziellen Beweggründen, wenn man der Kostenschätzung des Schreibers zuvor glauben darf. Zum anderen - und da hat die Kirche offenbar nichts gelernt - ein wiederum katastrophales Krisenmanagement: Zunächst versucht man zu beschwichtigen, zu leugnen, kleinzureden. In der Hoffnung, das wächst sich schon aus. Um Wahrheit geht es den Verantwortlichen dabei offensichtlich am wenigsten, eher darum den eigenen Kopf und das Image der Kirche zu retten. Warum ist es so schwer zu verstehen, dass jedoch genau das Gegenteil die Folge sein wird? Liebe Kirchenleitung, das größte Kapital der Kirche sind nicht die Festgelder auf den Konten, das größte Kapital der Kirche ist das Vertrauen der Gläubigen in die handelnden Personen. Und dies geht offenbar seit Jahren massiv verloren, wie der gestrige Informationsabend anschaulich zeigte. Warum ist es so schwer, dass Menschen einer Institution, die ihren Anhängern mehrmals wöchentlich Bekennen der eigenen Fehler, Buße und Vergeben predigt, dies im konkreten Fall auch vorlebt und praktiziert? Nicht Vollkommenheit ist Größe, sondern das Erkennen und Bekennen der eigenen Begrenztheit und Unvollkommenheit.


Bron: Ingekomen reactie bij Glaubenskultur-Magazine n.a.v. het Premium-Artikel "(UPDATE) Verwaltung ignorierte möglicherweise Bedenken - Baubeauftragter will mehrfach auf Asbest in der Fassade hingewiesen haben" d.d. 12-04-2016
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@ll
"Waar is de taal van het hart gebleven?"
Ik kan er met de pet niet bij dat er nog steeds mensen zijn die van harte geloven wat 'de geest tot de gemeente zegt'.
Zijn zij nu zo dom en wij zo slim?

Ik zie het in mijn eigen familie dat de sociale contacten en familiebanden bepalend zijn voor het kerkbezoek.
Volop commentaar op de inhoud en geestelijken, maar consequenties trekken ho maar!

Ook de gelatenheid waarmee men elke boodschap weer 'accepteert' is stuitend.

Als ik zo'n voorganger zie oreren dat "iedereen welkom is", dan geldt dat niet voor de criticaster.
Veel symboliek, maar geen inhoud en daders van het woord.

Ondertussen is de reputatie van de NAK Nieuwegein te grabbel gegooid.
Geen gast die de 'asbestkerk' bezoekt!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

Afbeelding

Bron: Artikel "ASBEST RONDOM DE BRON WORDT VANDAAG VERWIJDERD" d.d. 12-04-2016 bij Nieuwegein TV


@Ruud Vis

Hoe valt zoiets nu toch in 's hemelsnaam te rijmen met wat er in de akte staat die op 5 januari jl. nota bene werd gepasseerd door Sijbe Kuipers? Zie onder:

Afbeelding

Bron: Leveringsakte d.d. 05-01-2016 t.z.v. Buizerdlaan 1 te 3435 SB Nieuwegein

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Met "dienstmededelingen" als de jobstijdingen in Reutlingen en -gisteren- vanuit Dortmund lijkt het wel alsof men bij de Nieuw-Apostolische Kerk in een mythische val van Icarus is beland:
Omdat Icarus en Daedalus door koning Minos gevangen worden gehouden op Kreta, bedenkt Daedalus een manier om te ontsnappen; hij bouwt vleugels van een houten raamwerk, bezet met veren in een boog vastgezet met was. Omdat de was kan smelten, waarschuwt Daedalus Icarus om niet te hoog en dicht bij de zon te vliegen, maar ook niet te laag, omdat de vleugels te zwaar zouden worden van het zeewater. In zijn enthousiasme wordt Icarus echter roekeloos; hij vliegt te hoog zodat de was toch smelt en hij stort neer in de Egeïsche Zee.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Icarus


Het mag dan wel zo zijn dat ik aanvankelijk vanuit "het midden der gemeenschap" en later vanaf de zijlijn vrij consequent met name de kritische noten heb gekraakt, maar daar had ik heus mijn redenen voor. Heel vaak kun je ontwikkelingen gewoon zien aankomen. Ook nu weer. Vijf jaar geleden (dus nog vóór het verschijnen van de catechismus) kwam ook ik al te weten hoezeer de kerkleiding op de drastische ingrepen, die pas nu naar buiten toe uit de doeken worden gedaan, zich aan het voorbereiden was. Zie mijn voorlaatste bericht. Terwijl menige gelovige met vallen en opstaan en onder bidden en smeken zich op "de onderste weg" staande probeerde te houden, broedde de kerkleiding destijds al op het "business-model voor de toekomst": "Mit diesem Thema beschäftigt sich der Landesvorstand seit vielen Jahren", aldus gisteren districtsapostel Storck. Eerder viel het al ruimschoots van tevoren te voorzien dat stamapostel Leber op 4 december 2007 de mist in zou gaan met de voor die datum geplande (tweede) Europese Informatieavond. Zie hieromtrent mijn bericht op "Zo 07 Feb 2016, 22:11", in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)". Trouwens, stamapostel Fehr draaide er in de jaren '90 niet omheen dat de complete realiteit wel degelijk onder ogen moet worden gezien:
Die Geschichte der NAK historisch einwandfrei nachvollziehbar darstellen und auch solche Aspekte aufnehmen, die für die Kirche unbequem sein könnten. Die Darstellung soll objektiv sein und alle Fragen tabufrei beleuchten. Dabei soll der Gedanke berücksichtigt werden: Wenn wir diese Aufgabe nicht wahrnehmen, werden andere es tun.

Bron: Die Neuapostolische Kirche von 1938 bis 1955 - Entwicklungen und Probleme, pagina 4


N.B. Zie ook het redactionele bericht op "Ma 23 Mei 2011, 18:51" in de thread "Levensbeschrijving Dap. Brinkmann".
Volgens mij brak toen de pleuris uit want: hoe praten we in 's hemelsnaam met elkaar recht wat er allemaal krom is en hoe maken we niemand wijzer dan nodig is? In zekere zin had stamapostel Fehr met zijn hierboven aangehaalde opmerkingen en open mind voor "geluiden uit de samenleving" een knuppel in het hoenderhok gegooid. Dat moet hem in bepaalde kringen enorm kwalijk zijn genomen want daarna blijft het jaren stil "aan de overkant" - totdat Wilhelm Leber zich opwerpt om het varkentje te wassen:
WebTeam schreef:(...)
Het moet uiteindelijk een soort van 7-stappenplan zijn geweest dat stamapostel Dr. Wilhelm Leber uitgevoerd heeft willen zien voordat aan hem in het NAK-jubileumjaar 2013 "op feestelijke wijze" ambtsrust zou worden verleend. Wat moest er namelijk -in de verborgen agenda- worden veiliggesteld?
  1. de nagedachtenis aan stamapostel J.G. Bischoff en diens omstreden Boodschap
  2. de "Heilsnotwendigkeit" van het nieuw-apostolische apostelambt
  3. de volmachten, verbonden aan het nieuw-apostolische ambt van stamapostel
  4. de pennevruchten van districtsapostel Karl Weinmann** en daarmee 1863 als startjaar van "de nieuwe ordening"
  5. de geloofsgehoorzaamheid (lees: de kadaverdiscipline) ingevolge de hiërarchische opzet van de organisatie
  6. het exclusivisme van de nieuw-apostolische geloofsleer (oecumenische betrekkingen dus slechts pro forma)
  7. het combi-leiderschap van "hoge dienaren" (zakendoen en zielzorg)
Het schijnt de "Betonkopf" in kwestie nog te lukken ook... Iedereen heeft straks het nakijken, inclusief de God van Abraham, Isaak en Jakob.


** Zie pagina 380 van het manuscript "Geburtsstunde der Neuapostolischen Kirche (update 03. Feb. 2013)" van Rudolf Stiegelmeyr. Klik >> HIER << om het te downloaden.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Do 18 Okt 2012, 18:40" in de thread "Leber -provocateur pur sang- acteert op 4 december 2012".
Zie aldaar ook het bericht op "Za 27 Okt 2012, 14:33" in de thread "Heersers in de kerk (7): De nieuw-apostolische gedragscode"
Zoals bekend: toen ik naderhand zag hoe meedogenloos hij (ook in de NAK-gemeente Hamburg-Blankenese) te werk ging, viel ik van mijn nieuw-apostolische bijgeloof af. Als er met mensen wordt gesold, als mensen worden opgeofferd, deelt degene die zich dat permitteert aan zichzelf een brevet van onvermogen uit. Als slachtoffer kun je twee dingen doen: een Lifetime Membership nemen op het martelaarschap of de kwelgeesten en kwakzalvers overlaten aan hun eigen kwalen.

In dat verband schreef ik eens het volgende:
Redactie schreef:(...)
Het werk Gods kan wel berusten bij Degene die erover gaat, namelijk God zelf. Hij geeft "de exploitatie ervan" niet uit handen. Zou Híj het nodig hebben om het aan anderen te moeten overlaten wie Híj zal zenden? Geloof daar maar niks van! Natuurlijk, bij de Nieuw-Apostolische Kerk wordt alles voorzien van exclusiviteitskenmerken. Zo zou er bij Zijn woord (!), voor zover het gesproken wordt binnen de muren van deze kerk, rekening moeten worden gehouden met het auteursrecht! Nagenoeg alles wat broeders en zusters ooit aan Hem hadden gewijd, voorziet men van copyrightsymbolen en dergelijke. Het wordt ingepalmd en er wordt beslag op gelegd: laat niemand ernaar wijzen, alsof het "familiebezit" was. Het zijn vreemde huishouders over de verborgenheden van een afgod, die nu zó te werk gaan dat anderen aldus vrees wordt ingeboezemd.

Christenen hebben níets van doen met levende apostelen die zich in het leven brutaal en tegen betaling opwerpen als entertainers, als opdringerige filantropen, als life-coaches, als ieders plaatsvervangende geweten! Tot nu toe hebben dezulken menigeen die in hun ogen iets te mekkeren had, nog van zich af kunnen schudden, maar daarin komt verandering. De maskers zullen neervallen, het nagestreefde persoonlijke gewin wordt doorzien, de koude trots zal breken. Men zal de maat worden genomen. Voor hun uitgekiende listen en hun mensonterende bedrog wordt het ultieme bewijs geleverd. Geen beschermengel zal ze in hun naaktheid bijstaan. Met hun flegmatische temperament wordt er afgerekend. Voor de zichzelf als academisch en post-academisch geschoolden inschalende dilettanten gaat het kunstlicht uit. Een donkere duisternis doemt op.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 28 Jan 2012, 08:52", in de thread Job: "Het licht verwachtte ik, maar de duisternis brak aan."
Die opmerking over dat auteursrecht - dat klopt vast niet, zal menigeen nu wel denken. Ik geef het onmiddellijk toe: dat zou ikzelf ook hebben gedacht - totdat mij de onderstaande brief van de huidige opziener en bestuurslid Ruud Vis onder ogen kwam. Zie de eerste alinea:
Redactie schreef:(...)
Belangwekkend nieuws:
  • Afbeelding
Het bewuste schrijven werd door een voorganger uit het district Groningen persoonlijk bij de geadresseerde thuisbezorgd.

Opvallend aan de inhoud is uiteraard dat het gesproken woord tijdens de prediking blijkbaar níet het "woord van God" is. Anders zou het een ieder vrijstaan om het vervolgens blij te verkondigen!

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 03 Dec 2011, 16:10", in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk"
Ik geneerde mij kapot. Dit stond nota bene zwart op wit op vrijwel hetzelfde briefpapier als ikzelf nog had gebruikt toen ik op de Centrale Administratie werkte. Hoe kan iemand zulke onzin uitkramen, zo vroeg ik mij verbijsterd af. Wat een afgang! Vreselijk. Ik werd opgebeld door degene die met deze brief was geschoffeerd. Pas toen het document was ingescand en het per e-mail naar mij was doorgestuurd, kon ik het echt geloven. "Publiceren!", riep ik, en dat gebeurde.


Lokaal kan men tegenwoordig misschien wel heel genoeglijk samenkomen, liederen zingen als "Het gaat huiswaarts, o pelgrims, naar 't vaderland. Wees verblijd, wees verblijd!" (lied 516, NAK-gezangboek), musiceren en epibreren, koffiezetten en theedrinken, en zich voor het overige als in een cocon afsluiten van "de wereld om ons heen", maar waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Precies ja, met jezelf. Alléén met jezelf, want immers: de rest kan stikken, zoals wie zo'n dreigbrief krijgt.

Vanochtend, bij Glaubenskultur-Magazine, sloeg iemand de spijker minutieus op zijn kop:
13.04.2016 A.B. aus Bad Driburg
Ich habe an anderer Stelle, und das mehrfach, folgende Frage gestellt: "Was ist flüssiger als Wasser?" Antwort: "Die Bezirke, die sind überflüssig!" Soll heißen, die NAK hat es bis heute nicht geschafft die GEMEINDEN ZU STÄRKEN! Ganz im Gegenteil, diese wurden gegängelt, in ihren Bemühungen zur echten Gemeinschaft oftmals gebremst, Potenzial wurde nicht nur gedämpft, nein sogar massiv gehindert. Immer wieder wurde der Bezirk herausgehoben. Wenn ich schon hörte, Bezirksöffentlichkeitsbeauftragter, Bezirksjugendleiter, Bezirksmusikbeauftragter, Bezirksjugenchordirigent, Bezirksmännerchorbeauftragter, Bezirkskindergottesdienstleiter, Bezirksseniorenbeauftragter, den Bezirksweihnachtsbaumbeauftragten soll es ja auch schon gegeben haben ;-) fehlt noch der oder besser die (die Frauen sollen ja auch ihr Pöstchen erhalten) Bezirksblumensteckbeauftragte! Alles gequirlte Unproduktivität! Fahrt und Zeitkostenverschwendung per Ecxellence. Als ob die Gemeindemitglieder zu doof sind, in Eigenverantwortung zu agieren. Und dabei sind das zu allermeist die Besseren, weil näher dran am Geschehen. Der Bär tobt in der GEMEINDE vor Ort, in der Stadt und nicht in einem Bezirk. Wenn dann die Zusammenarbeit mit den anderen christlichen Kirchen vor Ort viel eher angegangen worden wäre, und bitte ohne Bezirkszusammenmitanderenchristlichenkirchenbeauftragter wären Sonntagschule und andere religiöse Unterweisungen vor Ort vollzogen worden und man hätte unendlich viel Geld gespart. Man hätte Zusammenhalt des Christentums gezeigt und zum interreligiösen Austausch vor ORT effektiv beigetragen. - Dieses habe ich 2007 dem damaligen Bezirksapostel Leber in einem persönlichen Gespräch in Dortmund mitgeteilt. Beispiel von heute gefällig? - Die jetzige Übertragung des Themenabends sollte, so die Aussage von BAP Storck transparent möglichst vielen Mitgliedern angeboten werden. In der Vorankündigung stand:" Die Bezirksvorsteher entscheiden, in welche Gemeinden dieser Abend übertragen werden soll" - Hier im Bezirk Paderborn, waren es die Gemeinden Gütersloh und Lippstadt. Ich selbst wohne im Kurort Bad Driburg mit einem schönen Kirchengebäude. Dieses jedoch ist 80 bzw 45 km von genannten Gemeinden entfernt. Diese Entscheidung hat mit "nah an den Gemeindemitgliedern" genauso wenig zu tun, wie der Teufel mit dem Weihwasser!


Bron: Ingekomen reactie bij Glaubenskultur-Magazine n.a.v. het Premium-Artikel "Wir müssen und wir können handeln" - Storck stellt Handlungsstrategie der NAK NRW bis 2030 vor" d.d. 12-04-2016
Ook van mijn kant is er al vaak de nadruk op gelegd:
BakEenEi schreef:(...)
Het is niet goed als in Zijn werk de hoofdzaak niet de hoofdzaak mag zijn. Dan zal het ontbreken aan zegen! Dan dienen er vragen te worden gesteld in plaats van antwoorden ingeslikt. Dan moet er alarm (!) worden geslagen als zielen het Vaderhuis ontvluchten door zinloos geestelijk geweld. "Getrouwheid zal Hij kronen" - níet: lauwheid. Heus: er is in Zijn werk geen plaats voor rangen en standen, niet voor klassenjustitie en ook zeker niet voor manipulatie en intimidatie.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Wo 16 Feb 2011, 22:23", in de thread "Levend geloof"
Zie ook het bericht op "Zo 17 Jan 2016, 22:44" in de thread "Elfje"
Volledigheidshalve: aan "de welaangename tijd" in de Nieuw-Apostolische Kerk bewaar ik de beste herinneringen. Maar ik laat mij liever niet... "in der Irre führen".

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

VERBOUWING
Op last van de gemeente werd De Bron op woensdag 6 april gesloten, omdat er bij een verbouwing aan de leien van het dak asbest was gevonden. De vrijwilligers deden het werk zelf, maar het verwijderen van de dakrand had door een professionele asbestverwijderaar gedaan moeten worden. Een buurtbewoner tipte de gemeente.

Bestuurslid Ruud Vis:
  • "Komende zondag wordt een speciale dienst. Toch wel een feestje. We zijn blij dat we het gebouw weer in kunnen. We wisten niet dat er asbest in het materiaal van de dakrand was verwerkt. Gelukkig is het nu opgelost."

Bron: Artikel "ASBEST RONDOM DE BRON WORDT VANDAAG VERWIJDERD" d.d. 12-04-2016 bij Nieuwegein TV
Zie ook het bericht op "Wo 13 Apr 2016, 18:02"

@all

Zó werkt dat dus, zó veegt men zijn eigen straatje schoon, dacht ik gisteren bij het nieuwste interview dat opziener Ruud Vis over het milieudelict in Nieuwegein nog wel even wilde weggeven. Zo keurt de slager dus zijn eigen vlees bij het nieuw-apostolische kerkbestuur. Dwaasheden en misslagen die men zelf begaat, kapitale fouten; eigenhandig worden ze weggewuifd, gebagatelliseerd, als waren het futiliteiten. Zó wordt er dus zondag nog een christelijk feestje gebouwd ook, nadat de vele gemeenteleden, die als vrijwilligers meehielpen bij de verbouwing, door onbehoorlijk bestuur vanuit het landelijke bureau van hun kerk roekeloos aan de meest ernstige gezondheidsrisico's waren blootgesteld. Als het aan het bestuurslid Vis ligt, mag de verontruste kerkgemeente in Nieuwegein aanstaande zondag God op de knieën danken voor Zijn ondoorgrondelijke goedheid, waardoor het op last van het bevoegde gezag onlangs gesloten kerkgebouw nu alweer in gebruik kan worden genomen. Veel eerder dan de milieu-autoriteiten het dreigend hadden voorgespiegeld! Zo'n grote God - Die zorgt er heus wel voor dat niemand asbestkanker krijgt.

Toch liegen de onweerlegbare feiten er niet om. "Aan verkoper is niet bekend of in het verkochte asbest danwel asbesthoudende stoffen aanwezig zijn behoudens in de leien aan de gevels van het verkochte", staat er duidelijk in lid 3 van artikel 6 van de leveringsakte van 5 januari 2016. Dan heb je er als kerkbestuur dus maar voor te zorgen dat niet iedereen overal met zijn tengels aan zit.
Omdat dakleien met haken of spijkers zijn bevestigd op houten latten is het niet mogelijk deze zonder het veroorzaken van breukvlakken te verwijderen. Het saneren van asbestcement dakleien valt dan ook in risicoklasse 2, wat inhoudt dat verwijdering in alle gevallen door een SC 530 gecertificeerd asbestverwijderingsbedrijf moet worden uitgevoerd.

Bron: http://huis-en-tuin.infonu.nl/producten ... leien.html
Hierbij raken wij trouwens de oorzaak van diep gewortelde problematiek in de communicatie binnen de Nieuw-Apostolische Kerk tussen dienaren /zegenaars /Godsgezanten /ambtsbroeders en... alle overigen. Men wil dat gelovigen aannemen dat wanneer een kerkelijke ambtsdrager iets begint te zeggen, dat God dan feitelijk aan het woord is. Gelovigen moeten dan als het ware eerbiedig "stil vallen" en de regie over wat er verder met hun (geloofs)leven gaat gebeuren, via Zijn gezanten neerleggen in de handen van God. Dat dit domweg neerkomt op hersenspoelactiviteiten, ontdekken de slachtoffers veel te laat.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk

Nu meende ik toch dat de gemeenschap Utrecht -historisch gezien- zich niet veel aantrok van wat er vanuit Amersfoort werd gedicteerd.
Geheel een eigen koers varend, werd de goegemeente geleid naar een 'betere' haven.
Het heeft er alle schijn van dat dat niet meer het geval is.
Als makke lammeren heeft de gemeenschap zich Utrecht uit laten drijven en haar lot in handen gelegd van de regenten in Amersfoort.
Asbest of geen asbest, we willen volgzaam zijn.
Ziende blind, horende doof...!
In de media wordt het aantal van 350 kerkgangers genoemd, wel op een goede zondag zijn het er hoogstens 100.
Kortom, er wordt er flink op los gejokt in Utrecht.

Zondag vallen ze elkaar in armen, elkaar vergevend en ziende naar het vooruitgestoken wit!
Bizar....

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ Levi,

Ik kreeg de informatie dat het kerkgebouw in Nieuwegein ook Zondag a.s nog steeds niet beschikbaar is.
Deze ontwikkeling rond de asbest problematiek krijgt naar mijn inschatting nog een lange staart.
De mentaliteit en houding van R. Vis is bedroevend, deze man is geen opziener, ook nooit geweest.
( hard als kruppstaal en snel als een haas)

Groet ZwartSchaap
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@ZwartSchaap
@all

Waar ook ik mij over blíjf verbazen is het ontwijkende en aanstootgevende gedrag van opziener Ruud Vis. In plaats van de hand in eigen boezem te steken, wordt door hem zonder enig bewijs van vandalisme de voetballende jeugd in Nieuwegein geblameerd. Zo maak je je als hoge vertegenwoordiger van het koninkrijk van God natuurlijk al op voorhand niet erg geliefd in de buurt. Intussen spreekt iedereen schande van het stompzinnige geknoei met asbest door deze nep-zegenaar.

Steeds meer berichten duiken op...
Groet,
TjerkB :shock:


P.S.
Of opziener Vis met zijn aankondiging bij Nieuwegein TV van de feestelijke heropening van het kerkgebouw in Nieuwegein, aanstaande zondag, uit zijn nek heeft gekletst, weet ik niet, maar wel dat vanavond in "De Bron" er geen Weight Watchers cursus is omdat de kerk en het terrein eromheen nog altijd niet zijn vrijgegeven.
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Juridisch gezien is Vis aansprakelijk!
De notaris heeft goed werk geleverd door in de akte van overdracht een asbest paragraaf op te nemen.
Hij vraagt ook tijdens het passeren van de akte of hij die nogeens moet voorlezen of dat de comparanten genoegzaam de inhoud daarvan kennen.

Vis wist ervan, of kon het weten!
Hij liet opzettelijk de vrijwilligers onwetend, en stelde ze bloot aan asbest houdende stoffen!

Maar daarmee kan hij niet zitten en speelt vervolgens de vermoorde onschuld als er naar hem wordt gewezen.
Schuldig is de voetballende jeugd en zet die neer als daders.. (afleidingsmanoeuvre)!

Maar de intelligentie van Vis is beperkt want hij bekent, via de media, ZELF de asbestplaten vervangen te (laten) hebben. En riep 'ich habe es nicht gewust...'!

De man is in zijn eigen zwaard gelopen. Maar ja, er is geen aanklacht ingediend!
Die zonder zonde is.....

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 20.30 uur]


@all

Het laatste nieuws...
Zie in dit verband tevens http://amos.nl/nieuws alsmede https://www.facebook.com/permalink.php? ... 9263115700.

Zie bovendien:
Groet,
TjerkB


P.S.
Bijna vergeten... Er zijn over dit onderwerp ook twee nieuwe zgn. Premium-Artikel verschenen bij Glaubenskultur-Magazine, namelijk:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”