Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk

Wat valt er nog aan asbest te verwijderen?
De Kerk is opdrachtgever, dus weet wat er aan asbest verwijderd moet worden!

Vis oreert recentelijk dat hij blij is dat het asbest verwijderd is en wil weer kerken.
Daarmee geeft hij aan kennis van zaken te hebben.

"De asbest is nog niet verwijderd", is de conclusie van de gemeentewoordvoerder en in de media!
Wie heeft er nu gelijk?

Nog even technisch;
Om er helemaal zeker van te zijn dat alle asbest weg is, zouden de nieuwe muurplaten eraf moeten en de wanden gereinigd worden.

Een ding is zeker, het gestuntel van het Nak bestuur, met name dat van Vis, neemt zorgelijke vormen aan!

Wordt vervolgd...

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
"De asbest is nog niet verwijderd", is de conclusie van de gemeentewoordvoerder en in de media!
Wie heeft er nu gelijk?

Nog even technisch;
Om er helemaal zeker van te zijn dat alle asbest weg is, zouden de nieuwe muurplaten eraf moeten en de wanden gereinigd worden.

(...)
@Levi
@all

Dat was ook mijn gedachte: die nieuwe platen zullen er gewoon eerst weer af moeten. Hoe kun je anders spreken van professionele asbestverwijdering en sanering?

Het is trouwens nogal wat, vind ik, wat Nieuwegein.info gisteren aan de kaak stelde:
Kerkbestuur blundert met asbest
Vrijdag 15 apr 2016

Onlangs heeft de gemeente Nieuwegein het gebied rondom kerkelijk centrum De Bron met hekken afgezet. De afzetting aan de Buizerdlaan is geplaatst nadat omwonenden melding maakten dat de asbest leien aan de gevels van de kerk illegaal verwijderd zijn. Dit is gebeurd door vrijwilligers van de kerk en niet door een daartoe gecertificeerd bedrijf. Ook lag het materiaal, honderden kilo’s asbest, dagen lang onafgedekt in de openbare ruimte. Een zwaar milieudelict waar zware sancties op staan en waar ook op gehandhaafd moet worden.

(...)
Op Facebook reageerde Ben Bos van Bouwtechnisch Bureau Ben Bos: ‘Hoe hebben ze zoiets kunnen kopen! Dit gaat ze veel geld kosten om te laten verwijderen.’ Het lijkt erop dat door dit illegaal handelen, er ook gedacht kan worden aan een economische reden. Waar het asbest is gebleven is onze redactie onbekend.

Aan het opknappen van de kerk werkten zeker 20 vrijwilligers mee die ook hun kinderen in en rond de kerk hadden lopen tijdens deze verbouwing. De vrijwilligers die het asbest hebben verwijderd liepen in en uit het pand zonder beschermende kleding en schoeisel. De kinderen speelden op de grond. Het gevaar voor asbestbesmetting is dan uitzonderlijk groot. Een letselschade expert laat onze redactie weten: ‘Wie besmet raakt en ziek wordt is in de regel ten dode opgeschreven. Het kan soms 20 tot 30 jaar duren nadat iemand met asbest in aanraking is gekomen. Daarom moet er proces-verbaal worden opgemaakt want mocht iemand ziek raken dan moet hij dat kunnen verhalen.’ Tot nu toe is er geen proces-verbaal opgemaakt. ‘En dat is een slechte zaak’ aldus de letselschade expert. ‘Want, als er nu geen proces-verbaal wordt opgemaakt kan een eventueel slachtoffer nergens verhaal halen. Neem nu die kleine jongen die speelt op de grond.’

(...)
Het totaal onbereikbare bestuurslid Ruud Vis van de Nieuw-Apostolische kerk in de media: ‘De kerk hoopt binnenkort weer open te gaan, met een feestelijk tintje. We wisten niet dat er asbest in het materiaal van de dakrand was verwerkt. Gelukkig is het nu opgelost.

(...)


Bron: http://www.pen.nl/artikel/kerkbestuur-b ... met-asbest
Zie ook het bericht op "Vr 15 Apr 2016, 19:25"
De nieuw-apostolische kerkleiding heeft hier fout op fout gestapeld, en het heeft volgens mij gemankeerd aan toezicht en handhaving in de gemeente Nieuwegein.

Laakbaar is echter ook de dubieuze opstelling van de plaatselijke voorganger, Gerrit Kamphuis. Hij had zijn schaapjes beter moeten beschermen. Nooit had hij zich mogen laten imponeren door het op grote afstand in de kerkelijke organisatie regerende bestuur. Als hij een held is, zorg hij er nu hoogst persoonlijk voor dat er bij de politie aangifte wordt gedaan. Dan heeft hij ten minste nog één alibi, mocht er over 20 of 30 jaar in deze kerkgemeente onverhoopt iemand ziek worden.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all
Familieopstellingen in Nieuwegein
Aanmelding vooraf is nodig via 06.15156899 of 030.6034326 of via a.yocarini@gmail.com

Data 2016

16 april
; Lokatie De Bron:
Adres: Buizerdlaan 1
3435SB Nieuwegein
tel.: (030) 604042


Bron: http://www.kernaspect.nl/new-page-2.html
Het bestuur van de KBO afdeling Nieuwegein/Vianen nodigt u van harte uit voor de Algemene Leden Vergadering op donderdag 21 april a.s. om 14.00 uur in het Zalencentrum De Bron aan de Buizerdlaan 1, Nieuwegein. De Bron is uitstekend bereikbaar met bus 74. U bent vanaf 13.30 uur welkom. De vergadering begint om 14.00 uur.

Bron: http://www.kbonieuwegeinvianen.nl/agend ... ergadering
Ook hoorde ik dat begin mei er in De Bron vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk een "voorgangersdag" gehouden wordt...

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Enige naspeuring leverde de informatie op dat de voorganger van de NAK gemeente Nieuwegein
Gerrit Kamphuis zeer ingevoerd moet zijn in de sector van bouwmaterialen.
Kamphuis is vertegenwoordiger/adviseur bij International plywood bv ( www.intplywood.nl )
Deze organisatie is importeur en leverancier van o.a plaatmaterialen zoals triplex, multiplex, betonplex etc.
Dat deze voorganger met kennis van zaken zijn gemeenteleden bij de renovatie werkzaamheden heeft blootgesteld
aan astbestgevaren is onvoorstelbaar.
Of G.Kamphuis tevens de leverancier is van de nieuw aangebrachte gevelbeplating is mij niet bekend.
Door opziener Ruud Vis is gezegd dat er een aannemer betrokken is geweest bij de renovatie van het kerkgebouw,
hierover heb ik mijn twijfel, wie weet meer ?
Mijn vermoeden is dat het hier ook om een ZZPer kan gaan.

Groet ZwartSchaap
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

Zwart schaap,
All,
Dat deze voorganger met kennis van zaken zijn gemeenteleden bij de renovatie werkzaamheden heeft blootgesteld
aan astbestgevaren is onvoorstelbaar.
Of G.Kamphuis tevens de leverancier is van de nieuw aangebrachte gevelbeplating is mij niet bekend.
Stel dat dit waar is, dan is Gerrit Kamphuis net zo fout als Vis.
Zodra apostolischen met elkaar zaken doen bemoeit de duivel zich ermee.

Het is blijkbaar usance dat men op de CA graag zaken doet met leden van de kerk.
Dat levert altijd extra korting op!

Afijn in Heiloo weten ze daar alles van.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Bij een schandaal: altijd open blijven reageren

Bericht door zefyr »

Vandaag las ik in Het Financieele Dagblad met aandacht het artikel 'Bij een schandaal: altijd open blijven reageren' (door Jaap Meijers). Onwillekeurig dwaalden m'n gedachten af naar de jongste affaire in de NAK NL. In het onderhavige FD-artikel blijkt, dat bestuurders dikwijls eigenwijs zijn en zelfs volharden in deze kwalijke gedragslijn. Citaat: 'Het enige wat echt werkt, is goed gedrag.'. Nog een citaat: 'Reputatie is voor 90% gedrag: dat kun je niet kopen met communicatie.'. De NAK heeft zich jarenlang uitgeput in de totstandkoming van de Catechismus, maar uiteindelijk gaat het om slechts een ding, namelijk gedrag. Dat is het enige wat telt, naar m'n volstrekt onbescheiden mening. De NAK verstaat de kunst te verdwalen in het doolhof van de taal, maar taal staat nogal eens volstrekt los van de werkelijkheid. De werkelijkheid is weerbarstig. Mooie en diepzinnige formuleringen en 'vrome' woorden vervliegen en verdampen waar je bij staat...
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Zefyr,

Er komt nog wat meer bij kijken nl symboliek en kernwaarden.
Google even naar Birkigt en Stadler 1986. (Corporate Identity).
Kwa symboliek kunnen de Nakkers er wat van. Exclusief claimt men dé kerk van Christus te zijn.
Met de kernwaarden neemt men het niet zo nauw. Fout verleden gedurende o.a. de 2e wereldoorlog.

Inderdaad, de leiders vertonen falend gedrag.
Laten zich fêteren en eren hetgeen leidt tot buitensporig gedrag zoals 5 sterren hotels, extreem hoog
salaris en allerlei wazige emolumenten.

Het klootjesvolk hoest het wel op, want die worden dom gehouden.
Neem nou zo'n Gerrit Kamphuis die zich volledig laat inpakken door een Vis omdat hij wat
eurootjes kan verdienen aan multiplex! En dan ook nog de oude asbest zooi verwijderen.
Ook niet te vergeten zijn gevoed ego, want de Kamphuisjes hebben een heel groot ego binnen de NAK!

Kortom, het gedrag is dat van een sekte!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Levi,

Loop niet te hard van stapel wat betreffende de levering van gevelbeplating door Gerrit Kamphuis,
Dit weten wij nu nog niet.
Ik heb slechts geschreven dat het mij niet bekend is of Kamphuis de nieuwe gevelbekleding heeft geleverd.
Het gaat mij om de echte feiten en die liggen nog niet op tafel.
Niet onbelangrijk is ook welke aannemer betrokken was bij deze kerk renovatie.
De kerkleiding doet hier namelijk zeer geheimzinnig over, vandaar mijn twijfel op dit punt.
Vanwege geldgebrek van de NAK NL en de mentaliteit van Ruud Vis is het zeer wel mogelijk dat hier een ZZPer aan te pas is gekomen
of nog erger, namelijk beun de H.

Groet ZwartSchaap
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

ZwartSchaap schreef:(...)
Vanwege geldgebrek van de NAK NL en de mentaliteit van Ruud Vis is het zeer wel mogelijk dat hier een ZZPer aan te pas is gekomen
of nog erger, namelijk beun de H.

(...)


Uit: Bericht op "Zo 17 Apr 2016, 11:14"
@ZwartSchaap
@all

Voor zover er geldgebrek mocht zijn, ligt dat aan zonder meer aan mismanagement en financieel wanbeheer zoals wij dat de laatste jaren in beeld hebben gekregen:
BakEenEi schreef:(...)
Toen ik vorig najaar inzag dat een onmiddellijk ingrijpen in de bestuurlijke chaos (!!) noodzakelijk (!!) was, richtte ik mij op 15 november 2010 in een "Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers" op dit Forum dus tot alle meest directe mede-verantwoordelijken (nadat ik o.a. bij een districtsoudste, zelfs niet na zeer veel aandringen, géén gehoor had gevonden). "Een ongelofelijk verhaal", moeten de meesten sindsdien hebben gedacht. Dit doet mij denken aan het onderstaande:
Redactie schreef:(...)
Ik herinner mij een woensdagavond toen er in de garderobe van onze kerk een brandlucht hing. Wij zeiden dit tegen de broeder-deurwachter. Hij ging meteen op onderzoek uit. Na afloop van de dienst vertelde hij ons dat hij in zijn werk als militair gewend is de oorzaak te achterhalen en eventueel passende maatregelen te treffen. "Nu omgezet naar de geest", zoals men dat in nieuw-apostolisch idioom wel pleegt te zeggen: het is míjn ervaring dat alleen broeders met een belangrijke geestelijke bediening onraad mogen proeven. Niemand hoeft zich ergens zorgen over te maken zolang er niet van hogerhand wordt gewaarschuwd... Anders gezegd: "u kunt ons, 'De kerkleiding', blindelings volgen. Indien u onze aanwijzingen opvolgt én u uiteraard de tienden betaalt (!), arriveert u vanzelf bij de hemelpoort. Aldaar aangekomen, gaan wij tezamen 'dóór de zeef' of wij allen blijven er op liggen." (...)

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 26 jul 2011, 23:42" in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
Wie op "een brandlucht" niet reageert, terwijl die nota bene alsmaar penetranter wordt, speelt wat mij betreft met vuur. Dit is exact het verwijt dat inmiddels een ieder zich mag aantrekken die het gemakshalve nog maar houdt op "een ongelofelijk verhaal" want dat is het namelijk níet. Om de dooie dood (!!) NIET. In de Nieuw-Apostolische Kerk is ons allen zand in de ogen gestrooid; "kleine korrels zand" die intussen "een onmeet'lijk strand" hebben gevormd (vgl. lied 340, NAK-gezangboek). Het handelt bij een kerkgenootschap, waarvan de bestuurders de aanwijzing hebben verlangd van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) namelijk bepaald niet alleen over geestelijke zaken! Al werd ons "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" van kindsbeen af meegegeven dat wij wel "op deze aarde" zijn doch niet "van deze aarde"; dat neemt -nogmaals- om de dooie dood (!!), zoals districtsapostel Pos het zou uitdrukken, níet weg dat wij... de kerk in 't midden van het dorp moeten laten staan:
  • 1128. De kerk in 't midden (van het dorp) laten (of houden),

    d.w.z. de zaak laten waar ze behoort, haar niet overdrijven, het niet al te dol aanleggen; ook een geschil zoo bijleggen, dat beide partijen tevreden zijn. Vgl. Harreb. I, 150: Laat de kerk in 't midden van het dorp staan; (...)


    Bron: http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01 ... 1_1143.php
Want wát is hier >>KRACHTTERM<< aan de hand?! Het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland bestaat uit drie personen. Tezamen stellen zij een medewerker aan, met wie de bestuursvoorzitter ook in privé zaken doet - en dat is de beide anderen bekend. Dan ontstaat er bij die privé-zaken tussen deze bestuursvoorzitter en deze medewerker -naar het zich laat aanzien door toedoen van de bestuursvoorzitter- een groot conflict, waarna "Het bestuur" van de medewerker af wil. Zonder dat de medewerker het aanvankelijk in de gaten krijgt, wordt hij in zijn werk op een zijspoor gerangeerd. Hij komt in verzet. Hierna volgt er een schorsing en ontslag, maar daarbij begaat een tweede bestuurslid enorme blunders. De medewerker wendt zich tot "De stamapostel" en tot "De landelijke vergadering". Terwijl dan al twee van de drie bestuursleden door verregaande belangenverstrengeling zichzelf in hun bestuurlijke functie onmogelijk hebben gemaakt, besluiten zij (zonder m.i. "De stamapostel" en "De landelijke vergadering" tijdig, volledig en juist te informeren) tot reputatieschade veroorzakende en geldverslindende juridische acties tegen de weggepeste medewerker die vanwege hún domheid eenvoudig de zondebok niet kan zijn. Door de afdekcultuur (!!) die er heerst in de Nieuw-Apostolische Kerk hopen "De stamapostel" en "De landelijke vergadering" er ook maar -domweg- het beste van. Het zijn déze blunders en in alle geledingen van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland dít typerende onbehoorlijk bestuur die de kerk nu al miljoenen euro's hebben gekost. (...)

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Do 13 Okt 2011, 08:48", in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding"
Zie ook het bericht op "Za 06 Feb 2016, 13:47" in de thread "Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken"
Onlangs viel de naam van de nieuw-apostolische notaris bij wie de "asbestakte" voor Nieuwegein was gepasseerd. Ik ben nog niet vergeten dat eveneens in zijn bijzijn voor de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland er (op 13 oktober 2011) 3,5 miljoen euro verdampte. Zie het bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op Vr 07 Dec 2012, 17:13", in de thread "De bewijzen stapelen zich op..." Dat was toen alleen maar bedoeld om broeder Ronald Rohn "uit te roken". De totale verliezen in de zaak Rohn zijn volgens mij al minstens 5 miljoen euro. Daar kun je dus 10 kerken van kopen zoals in Nieuwegein, inclusief asbestsanering.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 18.15 uur]
ZwartSchaap schreef:(...)
Enige naspeuring leverde de informatie op dat de voorganger van de NAK gemeente Nieuwegein
Gerrit Kamphuis zeer ingevoerd moet zijn in de sector van bouwmaterialen.

Kamphuis is vertegenwoordiger/adviseur bij International plywood bv ( http://www.intplywood.nl )
Deze organisatie is importeur en leverancier van o.a plaatmaterialen zoals triplex, multiplex, betonplex etc.
Dat deze voorganger met kennis van zaken zijn gemeenteleden bij de renovatie werkzaamheden heeft blootgesteld
aan astbestgevaren is onvoorstelbaar.
Of G.Kamphuis tevens de leverancier is van de nieuw aangebrachte gevelbeplating is mij niet bekend.

(...)


Uit: Bericht op "Za 16 Apr 2016, 17:15"
@Zwartschaap
@all

Daarnaast mag de bouwwereld óók voor de bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, Rainer Storck, worden beschouwd als bekend terrein:
Rainer Storck
Rainer Storck (* 24.01.1958 in Kamp-Lintfort; † ) ist der 758. Apostel der Neuapostolischen Kirche sowie Bezirksapostel für die Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen und Niederlande in Afghanistan, Albanien, Angola, Anguilla, Antigua, Armenien, Aruba, Aserbaidschan, Azoren, Französisch Guyana, Georgien, Guadeloupe, Guinea-Bissau, Guyana, Kapverden, Lettland, Litauen, Madeira, Malta, Martinique, Nordrhein-Westfalen, Niederlande, Niederländische Antillen, Osttimor, Portugal, Sao Tomé & Príncipe und Suriname.

Biografie
Apostel Rainer Storck ist Diplom-Bauingenieur und als selbständiger Bauunternehmer tätig. Er ist seit 1981 mit seiner Frau Heike verheiratet und hat drei Kinder. Aus einer früheren Beziehung hat er einen Sohn. Er leitete bisher die Heinrich Storck Baugesellschaft mbH mit 40 Mitarbeitern, welche er 1995 von seinem Vater übernahm. Als Bischof war Rainer Storck auch Mitglied des Jugendgremiums und hat in diesem Zusammenhang den EJT 2009 mitgeplant.

(...)


Bron: http://www.apostolische-geschichte.de/w ... ner_Storck
Aangezien Rainer Storck in de leveringsakte d.d. 05-01-2016 van het kerkgebouw aan de Buizerdlaan 1 te Nieuwegein (met in de artikelen 6 en 7 de nodige opmerkingen over asbest) wordt opgevoerd als de vertegenwoordiger van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, kan men zich nergens achter verschuilen.

Zie over o.a. Rainer Storck tevens het bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Vr 19 Okt 2012, 19:30", in de thread "Heersers in de kerk (7): De nieuw-apostolische gedragscode".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”