Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

Tjerk,
Ik vind zoiets volstrekt onaannemelijk en onaanvaardbaar tegelijk, terwijl "het apostolaat" zich lafhartig hult in stilzwijgen en haar schaapjes niet moeten mekkeren.
Deze week deelde ik mijn kennis over het asbest schandaal met mijn nog volgende familieleden.
Ook het gedrag van de kerkleiding bracht ik aan de orde.

Verbazing en zwijgzaamheid. Niet 1 tegenvraag of belangstelling voor het onderwerp!
Volkomen stilte!

Toen maar weer over koetjes en kalfsjes gesproken.

Ze zitten volledig gevangen in het NAK systeem!
Klagen alles bij elkaar, maar iets doen ho maar.

Gerard van der Laan is er ook zo een.
Een klaagzang aan commentaar en als het erop aankomt; keutel intrekken.

Jezus wist daar wel raad mee:
“Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen” (Openbaring 3:15-16)
Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Ter info...
Zie tevens: http://www.nieuwegein.nl/asbest alsmede http://www.asbestcrew.nl/nieuwegein/.

Conclusie: het kerkbestuur heeft waarschijnlijk zelfs geen boodschap gehad aan de subsidiemogelijkheden.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Gezien het bovenstaande krantenartikel kwam in 2010 de Nationale Ombudsman eraan te pas om de gemeente Nieuwegein te berispen op het vlak van toezicht en handhaving bij asbestverwijdering. Daar moet lering uit zijn getrokken.

Ook bij de Nieuw-Apostolische Kerk was al ervaring opgedaan met asbestverwijdering, namelijk in Geleen zoals broeder Ben Bos uit Heerlen het op 11 april jl. liet weten via Facebook:
Het valt daarom aan te nemen dat men sindsdien over en weer in ieders professionele setting alert was. Desondanks ging het mis bij de asbestverwijdering in Nieuwegein, maar dat kan, gelet op het voorgaande, bij professionals natuurlijk geen akkefietje zijn in de zin van dat wij allemaal wel eens een steekje laten vallen.

Het kerkbestuur timmerde op 3 januari 2008 groots aan de weg om als rentmeesters "een stap verder" te gaan door Ruud Vis en Nico Klene te benoemen in een speciale Raad van Toezicht op het gebied van het vastgoedbeheer. Zie op het voormalige Forum van Bauke Moesker het bericht op "Di 09 Nov 2010, 11:25", in de thread "Driemaal "rentmeesterschap" is scheepsrecht!". Bovendien werden zij beiden door het kerkbestuur aangesteld in allerhande bestuurs- en directiefuncties. Zie op datzelfde Forum respectievelijk het bericht "Wo 07 Dec 2011, 17:37", in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering", en in de thread "Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?" daarna de berichten op "Ma 30 Jul 2012, 23:23" en "Ma 30 Jul 2012, 23:32", toen het al duidelijk was dat betrokkenen hadden gefaald.

In 2013 kwam het uit dat het ook bij de kerkbouw op Bonaire was uitgelopen op een financieel debacle. Zie op het genoemde Forum de thread "Opnieuw financieel schandaal NAK NL".

Het kerkbestuur gaf wel consequent hoog op van daden waarop men kennelijk trots was, doch via de landelijke website informeerde men niet volledigheidshalve en waarheidsgetrouw tevens over minder rooskleurig ontwikkelingen. Dit voedde in toenemende mate argwaan. Het bestuur negeerde vragenstellers, beantwoordde zelfs inkomende correspondentie opzettelijk niet, en toonde zich in vrijwel geen enkel opzicht transparant. Verontruste gemeenteleden en andere belangstellenden uitten hun onvrede hierover via het genoemde Forum van Bauke Moesker, voor wie het gaandeweg te veel werd. Dit verklaart de doorstart op het huidige Forum.

Een handvol "forumdeelnemers van het eerste uur" is actief gebleven, misschien wel in de hoop dat de KRO ooit, en desnoods eenmalig, terugkomt met programma "Ongelofelijke verhalen". Ondertussen moddert dit kerkbestuur maar wat aan. Nu echter is er een grens overschreden. Vandaar de ontstane commotie in de media.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
ZwartSchaap
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 21 okt 2015, 13:23

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door ZwartSchaap »

@ All,

Kort na het aantreden van Distr. Ap. Brinkmann in Nederland is in 2011 er een eerste kennismaking
geweest in Hilversum met alle Distr.Dienaren en gemeente voorgangers.
Tijdens deze samenkomst heeft Brinkmann een overzicht getoond met behulp van een projectie scherm
van de vele landen welke onder zijn verzorgingsgebied vallen.
Een grote reeks landen w.o ook vele Afrikaanse landen werden genoemd en geprojecteerd.
Met machtsvertoon en imponeren raakten vele aanwezigen onder de indruk van deze machtige en onvermoeibare
Distr.Apostel.
Brinkmann vertelde de aanwezigen ook dat Het Apostel District Nederland in de voorliggende tijd een groei zal meemaken
en wij gaan het imago van onze kerk in Nederland verbeteren vermelde hij.
Een teleurgestelde hogere ambtsbroeder vertelde mij later dat er met geen woord van geestelijke inhoud door Brinkmann is gesproken
Het was slechts het optreden van een manager en machtsfiguur zo vertelde de hogere dienaar mij.
De door Brinkmann voorziene groei is natuurlijk niet gerealiseerd, wel het tegenovergestelde.
Wat betreft het imago van de NAK Nederland hoeven we alleen maar te denken aan Eimersteatte Arnhem de kerkbouw Bonaire en het asbestdrama in Nieuwegein.

Groet ZwartSchaap
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@zwartschaap

Brinkmann was toch de goochelaar die 10 miljoen onzichtbaar kon maken , en een ton betaalde aan de advieseur ,
voor heen priester ?
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@Tjerk,
All
Een handvol "forumdeelnemers van het eerste uur" is actief gebleven, misschien wel in de hoop dat de KRO ooit, en desnoods eenmalig, terugkomt met programma "Ongelofelijke verhalen". Ondertussen moddert dit kerkbestuur maar wat aan. Nu echter is er een grens overschreden. Vandaar de ontstane commotie in de media.
Waar de gebroeders Klene voorheen het voortouw namen mbt de communicatie, is thans broeder Vis de woordvoerder van de NAK Nederland. By the way; wanneer werd Reinier van Markus afgeserveerd als woordvoerder?

Hoe dan ook, Vis voelt zich als een vis in het water door koeterwaalse uitspraken te doen geheel in lijn met zijn leermeester apostel Klene.
Het kan zijn dat Vis nu ook een embargo voor zijn kiezen krijgt (net als PK) en in het vervolg moet zwijgen als het gaat om media aangelegenheden.

Ondertussen slapen de schaapjes zorgeloos verder :roll:

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@tjerk

Klene een visje aan het offeren ?
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 657
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door zefyr »

Ach, ze zingen het koorlied 'Apostelwoord als milde dauw' stug door. Tja, milde dauw is niet hetzelfde als hagelstenen ;)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door willempower »

@all

Zou deze brief circuleren naar de dienaren ?
P. KLEiNTJE


Santpoort, 22 april 2016


Hartelijk geliefde broeders,

Deze brief schrijf ik mede namens onze geliefde Vis
Er gaan geruchten dat wij wat onzorgvuldig zijn omgegaan met onze leden die dicht bij de BRON van ons geloof zaten.
Er zijn zelfs geruchten en hardnekkig dat wij zelfs onze leden bloot hebben gesteld aan het levensgevaarlijke asbest wat zeer kankerverwekkend is .
Ik heb er niks van gelezen en weet van niks, zoals ik nergens wat van weet wat ik niet wil weten.

Met Asbest heeft onze kerk, en dus ons bestuur, niets mee te maken, want wij lazen het niet .

In de onderzoeken die inmiddels lopen naar de handelwijze van broeder Rohn, zijn wij in contact gekomen met personen en ondernemingen die in het verleden zowel voor de kerk als broeder Rohn hebben gewerkt.
Ook deze hebben er niks mee te maken , maar dat terzijde .
Hij kan zichzelf hierin lastig verdedigen.
De aanvallen aan zijn adres verdient hij niet en deze zijn ook onterecht.

Heel duidelijk zie ik, dat door deze strategie ook wordt geprobeerd onrust rond onze Visje te scheppen waardoor de druk op hem wordt verhoogd in de rechtsgang.
Ook vanuit ons bestuur hebben wij dat niet kunnen voorkomen.
Dat is niet fair en niet goed.
Wij waarderen het heel erg dat u allen rond deze kwestie de zwijgzaamheid betracht .

Wij weten dat een aantal van u hier helemaal niets van wil weten, anderen zijn echter terecht bezorgd en willen toch enige duidelijkheid.
Helaas kunnen wij pas na afloop van de rechtsgang volledige duidelijkheid geven.dat zal in de praktijk echter nooit gebeuren
Tevens willen wij ons voor zover dat vermeden kan worden, niet begeven op het niveau van het openbaar conflict.Dus kranten en en media kop dicht !!!
Deze brief achtte ik echter toch noodzakelijk.

Met vriendelijke groet, mede namens dit forum .

Pieterje .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

willempower schreef:(...)
Zou deze brief circuleren naar de dienaren ?
P. KLEiNTJE


Santpoort, 22 april 2016


Hartelijk geliefde broeders,

Deze brief schrijf ik mede namens onze geliefde Vis

(...)
(...)


Uit: Bericht op "Zo 24 Apr 2016, 12:29"
@willempower

Met jouw parodie op het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" zit je er niet ver naast want inmiddels circuleert van de plaatselijke voorganger in Nieuwegein het onderstaande bericht:
  • 18 April 2016


    Hartelijk geliefde broeders en zusters,

    Nog menigmaal krijg ik een warm gevoel als ik aan gisteren -zondag- terug denk.

    Wat een bijzondere aanbieding van 6 jonge mensen, wat een bijzondere meelevende gemeenschap. Ik ben er heel blij van geworden.

    Ook na de dienst het samenzijn was erg fijn, daarvoor hartelijk dank aan allen die hieraan mee geholpen hebben!!

    Jammer genoeg zijn de saneringswerkzaamheden nog niet klaar. Dit zorgt ervoor dat het nog steeds een onderwerp is dat op meerdere plekken voor “nieuws” zorgt.

    Ik wil u OPNIEUW vragen: Als u benadert wordt, op wat voor wijze dan ook, verwijst u iedereen door naar het kantoor van de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort, 033-4633424. De woordvoerder is de opziener Vis.


    Woensdagavond a.s. zal er geen dienst zijn in Nieuwegein en willen we samen in Hilversum verzamelen.

    Met hartelijke groet,


    Gerrit Kamphuis
Zie voor de bedoelde dienst (in Hilversum) op zondag 17 april 2016: http://www.nak-nl.org/db/6454934/Actuee ... t-17-04-16.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”