@ All,
Alles wat Siebe kuipers voor de NAK doet is pro deo.
Dit is wat hij aan zijn eigen familieleden vertelt.
ZwartSchaap
Levi schreef:(...)Heeft het College van Kerkrentmeesters (CVK) bij de Protestantse Gemeente Nieuwegein-Noord hier wel fair play gespeeld? Anders gezegd: heeft men ons als broeders en zusters bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland geen "asbestkerk" in de maag gesplitst?!
Ik sla het ethisch niveau van deze organisatie hoger aan dan dat van de NAK Nl bestuursleden.
Gelet op de houding en gedrag van een broeder Vis, zie ik het betreffende asbest probleem door hem gebruikt als onderhandelingsfactor om flink op de vraagprijs af te dingen. Want waarom staat het zo expliciet vermeld?
(...)
Uit: Bericht op "Do 28 Apr 2016, 23:31"
Alles wat Siebe kuipers voor de NAK doet is pro deo.
Dit is wat hij aan zijn eigen familieleden vertelt
Redactie schreef:(...)
Wat de zogenaamde verantwoordelijken kwalijk verzwijgen, is helaas, dat de bestuurlijke organisatie aan alle kanten rammelt. Zo bestaat er grote onduidelijkheid over taken en bevoegdheden. Het ergste is misschien nog wel dat er bij de benoeming van bestuurders beperkt wordt gekeken naar competenties. Waarom drie "geestelijken" in een 3-koppig bestuur dat opeens goede sier wil gaan maken met zoiets als commerciële projectontwikkeling?
Los van de miljoenen euro's die er met de kennelijke gedoogsteun van zo'n 15.000 actief slapende ingeschreven leden bij deze Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) over de balk werden gesmeten, en waarbij ook van overheidswege (!) het laatste woord bepaald nog niet gesproken zal zijn, betreft het bij dit kerkgenootschap nog andere zaken die ertoe doen. Een bestuur dat bedrijfje speelt, kerkje en dictatuurtje tegelijk, en dat een spoor van vernielingen aanricht met één vast patroon, herkenbaar aan een aan minachting grenzende onverschilligheid jegens naasten op wie nota bene vanuit geestelijke bedieningen de zucht tot roem en de honger naar macht worden botgevierd, verdient een serie rake klappen waarmee voor de vele slachtoffers, die eenzaam aan hun lot werden overgelaten, het berokkende leed eindelijk een naam zal mogen krijgen.
(...)
Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "ma 19 dec 2011, 18:01", in de thread "OPEN BRIEF aan leden Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland".
TjerkB schreef:(...)
Met mededelingen zoals van Peter Klene op 21 februari 2010 en nu van Gerrit Kamphuis op 18 april 2016 wordt onder het mom van een herderlijke raadgeving in werkelijkheid onder de gemeenteleden verdeeldheid gezaaid. Ik wees hier al op in mijn reactie van "Vr 22 Apr 2016, 15:38" naar aanleiding van een bericht van Levi.
Zo wordt helaas de kiem gelegd voor een (voor menig slachtoffer van zulke intimidatiepraktijken o zo herkenbare) verdeel- en heerspolitiek, die nietsvermoedende gemeenteleden uiteindelijk blijvend van elkaar vervreemdt.
(...)
Uit: Bericht op "Zo 24 Apr 2016, 16:39"
Bonhoeffer schreef het al, bij de jaarwisseling 1942/1943:Zijn wij nog bruikbaar?
Wij waren de zwijgende getuigen van slechte daden, wij zijn door de wol geverfd, wij leerden de kunst te veinzen en te spreken met dubbele tong, ervaring maakte ons wantrouwig tegenover de mensen, we konden hun vaak niet vrijuit de waarheid zeggen, zware conflicten maakten ons murw, misschien zelfs cynisch - zijn wij nog bruikbaar? Geen geniale, cynische, hautaine of geraffineerde, maar ongekunstelde, eenvoudige en eerlijke mensen zullen we nodig hebben. Zal onze innerlijke weerstand tegen alles wat ons werd opgedrongen nog sterk genoeg zijn, zal de oprechtheid tegenover onszelf nog radicaal genoeg zijn, om weer de weg te vinden naar eenvoud en eerlijkheid?
Bron:
Dietrich Bonhoeffer - Verzet en overgave, brieven en aantekeningen uit de gevangenis. Herziene uitgave, derde druk 2014 (ISBN 978 90 435 2411 7), Uitgeverij Kok.
(...)
Uit: Bericht op "Za 13 Jun 2015, 16:38" in de thread "Der Fall Rohn"
TjerkB schreef:(...)ik moet mijn verdriet
stil laten liggen
over mijn hart mag ik niet praten
ik moet het gezellig houden
voor het bezoek
zo ben ik opgevoed
maar achter mijn zwijgen zou ik in stilte
de handen van anderen
vast willen houden en zeggen:
'vertel het me maar
misschien herkennen we elkaar'
Van: Bep van Laar (Bundel "Aan woorden voorbij", ISBN 90 246 4494 1)
Het is een trieste zaak dat men vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk niet omkijkt naar de slachtoffers die het systeem maakt.
Overigens - misschien wel het allermooiste en meest veelzeggende gedicht van Bep van Laar:voorbij het laatste dorp
is niemandsland
als daar nog iemand is
- van God en iedereen verlaten
ga dan het laatste dorp voorbij
(...)
Uit: Bericht op "Di 15 Apr 2014, 21:20" in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)"
Twee vragen die mij vandaag, in gesprek met één van de aangesloten leden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, ter ore kwamen:
- Heeft het College van Kerkrentmeesters (CVK) bij de Protestantse Gemeente Nieuwegein-Noord hier wel fair play gespeeld? Anders gezegd: heeft men ons als broeders en zusters bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland geen "asbestkerk" in de maag gesplitst?!
- Handelde de nieuw-apostolische notaris Sijbe Kuipers in Deventer, die tevens voorganger is van één of twee kerkgemeenten in de regio Arnhem, niet in strijd met diens beroepswaardigheid of anderszins laakbaar door bij de onderhavige onrustbarende verkooptransactie tussenkomst te hebben geboden?
Wie het weet, mag het zeggen.
(...)
Uit: Bericht op "Do 28 Apr 2016, 19:13"
Terug naar Nieuws en andere actuele zaken
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten