Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
David83
Berichten: 10
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 13:53

Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door David83 »

Afbeelding Afbeelding
Waarschijnlijk herken je wel de gedachte dat wanneer je een bekend gezicht steeds weer voor ogen krijgt
en uitspraken van de persoon leest, aan wie doet hij mij toch steeds denken.
Dit overkwam mij reeds enige tijd als ik de gestalte en het gezicht met de bekende mimiek van de Franse St.Ap. Schneider
op foto,s en bij you tube onder ogen kreeg.
onlangs sprak ik telefonisch met een voormalig NAK lid over verschillende ontwikkelingen rond de NAK.
Toen wij het ook even hadden over de in 2013 aangetreden Franse St.Ap. Schneider viel ineens de naam van de bekende Franse
acteur LOUIS de FUNES.
Bij het horen van deze naam was bij mij het bekende kwartje gevallen, en was voor mij een moment van herkenning.
In vroegere tijden heb ik mij nooit kunnen voorstellen dat iemand zoals Louis de Funes nog eens Stamapostel zou worden.

Groet David 83
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

@all

Het laatste nieuws...
Heinrich schreef:Letzten Sonntag beglückte uns dieser vordergründig charmante und in seinem Sprachton immer wieder kieksende Stammapostel mal wieder Herrn Gebietskirchenpräsident Ehrichs Einzugsbereich.

Zwei Aussagen von ihm waren interessant:
  • "Advent ist nicht in der Bibel begründbar. Das ist eine Sache, die im Mittelalter von der katholischen Kirche eingeführt wurde.

    Meine Frage: Warum leben wir dann einem katholischen Brauch folgend, im ewigen Advent? So wurde es doch jahrelang gepredigt – oder?"
Die zweite bemerkenswerte Aussage: Jesus wird wiederkehren, wenn die letzte Seele versiegelt ist.

JLS dazu: "Wir können doch Gott kein Ultimatum stellen – insofern ist und war diese Aussage falsch."

Ist dieser Mann als erster Stammapostel nun einfach so real eingestellt, das er jahrelang gepredigten Quatsch beseitigen will? Oder was will dieser Mensch wirklich?

(...)


Bron: Bericht bij Glaubensforum24 op "08.12.2014, 18:10" in de thread "Jean Luc Schneider in Schwäbisch-Gmünd"
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

@all

De uitzinnigheid waarmee Jean-Luc Schneider in Peking hoog van de toren blies met diens uitwijdingen over "The solution to every conflict" gaf mij wel te denken...

Al sinds 2013 is hij hoofdbestuurder bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Desondanks werd het slepende conflict met broeder Rohn niet tot een oplossing gebracht. Integendeel; de zaak escaleerde. Met groen licht van deze stamapostel werd broeder Rohn ten koste van offergaven in een faillissement gemanoeuvreerd.

Groet,
TjerkB


N.B.
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Wat ons als (bij)gelovigen eveneens ongemerkt in de na­rig­heid kan doen belanden, is het op voorhand stellen van een onevenredig groot ver­trou­wen in betrekkelijke onbekenden. Immers, wie is feitelijk de persoon Jean-Luc Schneider, de persoon Rainer Storck, de persoon Peter Klene of de persoon Ruud Vis?! Betrokkenen kunnen wel bekendheid genieten als kerkelijke ambtsdragers en bestuursleden bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk, doch op grond waarvan zouden zij werkelijk Godsgezanten (!) zijn, zegenaars (!), "dienaren van de gerechtigheid" (vgl. 2 Korintiërs 11: 15) of zelfs "herauten van de rechtvaardigheid" (vgl. 2 Petrus 2: 5)?

    Welke daden verbinden zij aan hun woorden? Of, beter gezegd: handelt men in voor- en in tegenspoed in overeenstemming met het Evangelie van Jezus Christus?

    (...)


    Uit: Bericht op "Ma 11 Jan 2016, 15:20" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Overigens heb ik vele verslagen gelezen en beluisterd van diensten die Jean-Luc Schneider vroeger en later heeft gehouden. Daar was ik meestal minder over te spreken want hij kan ook bijzonder onaangenaam op de mensen inpraten. Nu echter had ik alleen moeite met wat hij in het voorbijgaan "in de harten inbouwde" op het punt van de juist in de Nieuw-Apostolische Kerk uitdrukkelijk verlangde absolute (geloofs)gehoorzaamheid. In de praktijk komt dat namelijk neer op volstrekte eerbiediging van de hiërachische gezagsverhoudingen onder de "zegenaars". Verder geldt uiteraard ook hier: "als fraaie theorieën bij wijze van spreken iedere week worden herhaald, lijkt het natuurlijk al wel de praktijk..." Mooie woorden zonder daarbij (of juist eerst al) ook de toepasselijke mooie daden: dat is geen "levend geloof".

    (...)


    Uit: Bericht op "Di 19 Jan 2016, 20:48" in de thread "Overeenstemming van denken en handelen"
  • :shock:
    TjerkB schreef:(...)
    Later kwam ik erachter dat betrokkene toen net een- en andermaal de oorlog had verklaard aan broeder Ronald Rohn. Dan staat je hoofd vanzelf níet naar vrede... Maar ja, als je ondertussen wordt geruggensteund door je broer Nico, een districtsevangelist en een opziener, districtsapostel Brinkmann en stamapostel Leber; van wie heb je dán nog iets te duchten, nietwaar? Dan heb je de oorlog al zowat gewonnen! Zij kieperen al jouw fouten en tekortkomingen in de zee der vergetelheid.

    Kortheidshalve verwijs ik naar het bericht op "Za 09 Nov 2013, 14:02" in de thread "NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012"', op het voormalige Forum van Bauke Moesker, waarin ik uitgebreid inga op "de nieuw-apostolische gedragscode". De strekking daarvan is: alleen van hoge(re) dienaren hoef je je iets aan te trekken. Succesvol geïn­stru­men­ta­li­seerd als systeemagent zag voornoemde assistent-kerkvorst vervolgens kans om gelijktijdig enerzijds in de bovenwereld de met talrijke "ambtsgaven" toegeruste verlossende zegenaar uit te hangen en anderzijds in de onderwereld de ge­we­ten­lo­ze, kil­le moor­de­naar van... goddelijk leven.

    (...)
    Zie in deze samenhang ook het bericht op "Vr 22 Jan 2016, 10:31" in de thread "Der Fall Rohn".

    (...)
    TjerkB schreef:(...)
    Paus Franciscus sprak over 15 kwalen van de Vaticaanse curie tijdens zijn jaarlijkse kerstgroeten aan de kardinalen, bisschoppen en priesters die de centrale administratie van katholieke kerk leiden. Dit is de lijst.
    • (...)
    • Lijden aan existentiële schizofrenie. “Het is de ziekte van degenen die een dubbel leven hebben, vrucht van de hypocrisie die zo typisch is voor middelmatige en toenemende spirituele leegte. Het is een ziekte die vaak van invloed is op hen die zich beperken zich tot bureaucratisch werk en contact verliezen met de werkelijkheid en concrete situaties van mensen.”

      (...)
    Bron: http://www.katholiek.nl/actueel/15-kwal ... ranciscus/
    (...)


    Uit: Bericht op "Di 23 Dec 2014, 19:18" in de thread "Paus"
    (...)


    Uit: Bericht op "Wo 27 Jan 2016, 16:07" in de thread "Beschermheer Herr Dr. Wilhelm Leber houdt de boot af"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

@all

Het was bepaald niet voor het eerst dat ik stamapostel Jean-Luc Schneider op zo'n rare manier als nu ook in China heb zien optreden. Op Facebook reageerde weliswaar iemand op het filmpje met de tekst "THE SOLUTION. Words of wisdom. Listen and be inspired", maar ik vind zijn hele benadering op het ziekelijke af.

In de thread "Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek" verwoordde ik het op "Za 08 Feb 2014, 12:27" als volgt:
TjerkB schreef:(...)
Hij acteert hier als een banale bezetene! Wie de eerste drie kwartier van de opname bekijkt, begrijpt al precies waarom hij blijkt geeft van een benauwend eng wereldbeeld en hij in feite wartaal uitslaat. Alsof er in Spanje naast de bij de Nieuw-Apostolische Kerk aangesloten leden geen anderen zijn voor wie het evangelie van Jezus Christus nog iets te betekenen heeft; zo wordt zijn gehoor hier toegesproken. Dan snap je trouwens ook direct dat deze stamapostel bitter weinig opheeft met "andersdenkende christenen". Verder denk ik dat bij de aanwezigen voor wie "het levende woord" in eerste instantie wellicht krachtig overkwam, de prediking van een soort van maniakale magiër uiteindelijk gevoelens van ontreddering zal oproepen. Het was een straffend betoog. Geen greintje liefde te bekennen. Armoe troef. Zo'n hele schertsvertoning verraadt een desolate toestand binnen het internationale kerkbestuur.

Met deze verderfelijke donderpreek werden de gelovigen gewoonweg de grond in getrapt; in hun hemd gezet. Men kreeg een pak slaag uitgedeeld. Je voelt je gebroken in plaats van opgebouwd. Wat een doffe ellende.

(...)
Jean-Luc Schneider en consorten zijn gevangenen van hun eigen machtsdenken. Ze hanteren een dubbele agenda. Hun denksysteem wordt anderen verplichtend opgelegd. Aan de spontaniteit van een kind hebben ze geen boodschap. Het leed van geëxcommuniceerden deert ze niet. Hulpgeroep wuift men weg. Men grijpt in het offerblok om andersdenkenden de mond te laten snoeren. Dat zijn afgodendiensten! Voor zulke wandaden is er in het werk Gods tot in de verste verte géén plaats. Van dienen (!) hebben deze heersers met hun monsterlijke hardheid jegens naasten in het geheel géén begrip.

(...)
Hoe dit gaat aflopen, weet ik niet, maar ik houd mijn hart vast. Het is hier niet simpel een kwestie van een paar stappen terug en daarna alsnog koers gezet in de juiste richting. Daarvoor opereert men door ge­raf­fi­neerd­heid en verdorvenheid te veel bezijden de waarheid. Dat vind ik van de "ambtelijke top" nog het allerergste.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door Levi »

@Tjert, all,
Hoe dit gaat aflopen, weet ik niet, maar ik houd mijn hart vast. Het is hier niet simpel een kwestie van een paar stappen terug en daarna alsnog koers gezet in de juiste richting. Daarvoor opereert men door ge­raf­fi­neerd­heid en verdorvenheid te veel bezijden de waarheid. Dat vind ik van de "ambtelijke top" nog het allerergste.
Op de werkvloer(in de gemeentes) merk je dat de afstand met de top steeds groter wordt.
De gemeenschap Apeldoorn o.a. kenmerkt zich als een gezelligheidsvereniging onder de NAK paraplui.

Men gaat zijn eigen weg! Dat is ook de frustratie van JLS.
Maar dan moet hij bij zijn eigen vazallen zijn als het gaat om een verwijt.

Alles bevredigend is dat waar 'wij' voor gewaarschuwd hebben, nu zichtbaar gaat worden.
De criticasters tegen dit forum zijn ook oorverdovend stil!!
O, wat hebben wij Gods Geest toch nodig. Als de Geest ons niet leidt en regeert, laten we ons leiden door satan. Hij verkleedt zich als een engel des lichts. Alleen door de Geest beproeven we de geesten of ze uit God zijn.

Ons wordt hier de weg gewezen. De weg waarin de Heere Zijn Geest uitstort. Zolang we elkaar verbijten en vereten, bedroeven wij de Geest en blussen wij de Geest uit. Dan wordt het zo donker en geesteloos in de kerk. Dan vechten we elkaar de kerk uit. De wereld spot, de satan lacht. En wij geven oorzaak. Dan strijden we zogenaamd voor ''de zuivere waarheid'' en de ''eer van God''. Maar we vergissen ons jammerlijk. We aanbidden onszelf, we strijden voor eigen gelijk en voor de eigen groep. We zijn verblind door ons eigen gelijk.
Bron: DJ Budding maar verwijzing Handelingen 1:14

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

@Levi
@all

Inderdaad is het stil "aan de overkant". Het was vanuit de kerk óók al stil tijdens alle rechtszittingen die ik heb bijgewoond over het conflict met broeder Rohn. Enerzijds is dat begrijpelijk want wie zijn gezicht zou hebben laten zien, had vermoedelijk een brandmerk gekregen. Anderzijds zijn het voor betrokkenen gemiste kansen geweest om van de "Godsgezanten" in kwestie het ware gezicht te leren kennen.

Als broeders en zusters onder hun eigen naam forumbijdragen hadden geplaatst, was volgens mij sommigen hetzelfde overkomen als destijds een aantal ondertekenaars van de steunbetuiging bij Glaubenskultur-Magazine voor de districtsoudste Thomas Feil. Zie op het voormalige Forum van Bauke Moesker bijvoorbeeld het bericht op "Vr 19 Aug 2011, 13:46", in de thread "Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!", alsmede de thread Deining in Duitsland over "Kirchenverständnis". Wie "in het midden der gemeenschap" niet met de nek aangezien wil worden, weet gewoon: ik moet mij gedeisd houden.

In een andere thread haalde ik onlangs het boekje "Mooi werk" aan. Een enkel citaat hieruit, van pagina 76: "Liefde, vrede en gerechtigheid zouden onze leidraad moeten zijn. Deze wereld en de mensen tot bloei brengen. Ook in de werkomgeving." Daar lijkt het in de Nieuw-Apostolische Kerk "na 150 jaar" nog altíjd niet op, volgens mij. In de tijd dat ik er zelf in loondienst werkzaam was, en dat betrof een periode van ruim veertien jaar, deed ik namelijk tegenovergestelde ervaringen op:
Redactie schreef:(...)
Ruimte voor een tegengeluid was er in elk geval niet. Toen een deskundige bij een Arbodienst mij namelijk eens vertelde dat bij de Nieuw-Apostolische Kerk medewerkers uit hun kracht worden gehaald, realiseerde ik mij dat deze ervaring zich pertinent níet zou lenen voor de rubriek "Uit onze doorlevingen". Ik moest deze wetenschap dus voor mijzelf houden, al gaf ik de opmerking door aan een "hogere verantwoordelijke leidinggevende" die er daarna (uiteraard) niets mee deed - zoals men nimmer (!) iets deed met wat nieuw-apostolische kinderen Gods op zo'n manier kon dwarszitten. Wij waren immers "op de weg ten leven, die een school der vorming is". Dan zoek je het onder belastende omstandigheden zelf maar uit. Dan leer je maar van wat anderen fout doen. Dan ondersteun je dezulken maar. Dan bid je maar voor ze. En dan snap je dat jezelf ook niet zonder fouten bent. Punt.

(...)


Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Za 07 Jul 2012, 13:18", in de thread "Uit onze doorlevingen"
Zie verder het bericht op "Za 23 Jan 2016, 16:11" in de thread "Overeenstemming van denken en handelen"
Echter, wát ik ook had meegemaakt en wát ik er ook over opschreef; het blééf stil "aan de overkant". Dat is natuurlijk niet fijn, maar daardoor begreep ik wel heel goed waarom ook anderen als het ware de rug wordt toegekeerd. Denk alleen maar aan broeder Rohn en diens gezin. Zie ook het bericht op "Zo 06 Jul 2014, 20:24" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder... " Slachtoffers in de Nieuw-Apostolische Kerk worden níet geloofd, zelfs niet door hun eigen zogenaamde naasten. Ze zullen het er zelf wel naar hebben gemaakt dat ze door "de dienaren" niet te helpen zijn, zo wordt gedacht. Hetzelfde lot treft doorgaans slachtoffers van seksueel misbruik. Emotionele verwaarlozing derhalve. Slachtoffers worden voor de tweede keer het slachtoffer. In de personenschadewereld heet dat "secundair victimisme".

Als Jean-Luc Schneider de gelovigen toeblaft hoe makkelijk zijzelf elk conflict en elk probleem de baas kunnen worden, dan moet hijzelf eerst het voorbeeld geven!

Ik vind het een trieste zaak dat in de Nieuw-Apostolische Kerk de gelovigen zich laten wijsmaken dat zij hun gezonde verstand wel aan de wilgen kunnen hangen...

Verder verwijs ik naar het bericht op "Ma 18 Mei 2015, 09:24" in de thread "Der Fall Rohn", waaruit de onderstaande quote:
TjerkB schreef:(...)
Vanochtend viel mij in De Volkskrant een artikel op onder de kop: "Kerken in de oorlog: zwijgen en wegkijken". Dit in samenhang met het vandaag verschenen boek (van de historicus Jan Bank), getiteld "God in oorlog - De rol van de Kerk in Europa 1939-1945".

"God in oorlog" ... Onwillekeurig kwam direct bij mij de gedachte op: de "God" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, goddomme, is nog steeds in oorlog!! Ik schreef het vorig jaar nota bene letterlijk aan stamapostel Jean-Luc Schneider, de nummer 1 in de bestuurlijke hiërarchie (als ik de statuten moet geloven), maar ook hij had er geen boodschap aan. Oók hij niet!!

Zelfs wanneer je in deze kerk ook nog je best ervoor doet om buitenlandse bestuurders in hun eigen taal aan te spreken, en het onderwerp bevalt ze niet, krijg je nul op het rekest. En dat terwijl het alarmerende zaken betreft waarbij tevens de aanwijzing van de kerk als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) op het spel staat.

Dit is wat ik op 12 augustus 2014 bij stamapostel Jean-Luc Schneider extra onder de aandacht bracht (via het e-mailadres Sekretariat.stap [at] naki.org):
  • Nochmals möchte ich Sie bitten um Verständnis dafür dass der Stammapostel ganz bestimmt -der Verfassung zufolge- hier eine persöhnliche Verantwortung hat. Vorige Woche habe ich telefoniert mit Bruder Frank Schuldt, der Pressesprecher ist in der Verwaltung in Dortmund. Dann habe ich darauf hingewiesen dass im Fall Rohn nicht zugleich auch das funktionieren des Landesvorstandes und der Landesversammlung untersucht worden ist. Es ist wirklich unfair nur Bruder Rohn zu verdächtigen. Dan gibt es Klassenjustitz in der Kirche! Wie Bruder Rohn nun bestritten wird, mit inzwischen (laut Glaubenskultur-Magazine) "mit 150 einzelnen Pfändungsverfahren". Sogar mal an einem Sonntag hat der Landesvorstand durch einen Gerichtsvollzieher seine Forderungen bei der Familie Rohn betrieben. Hier wütet ein Krieg! Und wie im Glaubensforum24 gesagt, Apostel Klene macht sich seelischer Gewalt schuldig bei die beiden Jugendlichen, M. und K.

    In Artikel 2 der Verfassung heißt es: "Die Neuapostolische Kirche betreut ihre Gläubigen und fördert das neuapostolische Glaubensleben entsprechend ihrem Glaubensbekenntnis. Das geschieht insbesondere in Form regelmäßiger Gottesdienste, gewissenhafter Seelsorge und einer vom Geist der Nächstenliebe getragenen Wohlfahrtspflege." Bitte, der Stammapostel muss hier eingreifen!
Ook op 3 augustus 2014, 1 augustus 2014, 28 juli 2014 en op 25 juli 2014 had ik mij al tot hem gewend, eveneens in het Duits en ook toen al telkens vergeefs. En voordien wilde ook stamapostel Wilhelm Leber al niet op de zaak ingaan!

Op 28 juli 2014 schreef ik aan stamapostel Jean-Luc Schneider nota bene o.m. het volgende:
  • In den letzten Jahren habe ich mehrmals versucht zu bitten um die Aufmerksamkeit für finanzielle Unregelmäßigkeiten bei der Neuapostolische Kirche in den Niederlanden. Leider wurde ich nicht ernst genommen. Nicht von Stammapostel Leber, nicht von zwei Bezirksaposteln, nicht vom Pressesprecher oder vom Rechtsanwalt der Kirche, nicht von Apostel Klene und mitverantwortlichen Bezirksämter. Ebeso wenig von einem Priester der in der Finanz-Arena ein Spezialist ist. Zusamenfassend, von niemanden. Dennoch haben wir hier zu rechnen mit finanziellen Schäden in Millionenhöhe.

    (...)

    Natürlich ist es völlig frei sich auf der Ansicht zu verlassen, dass Sie keinerlei Beratung brauchen, aber für mich ist es eine herzzerreißende Gedanke dass auf diese Weise die Dinge völlig aus der Hand laufen. Für mehr als 14 Jahre war ich Finanzbuchhalter in der Verwaltung. Damit und weil ich die Entwicklungen in der Rechtsprozess aufmerksam verfolgt habe, weiß ich ganz genau, wie das Debakel stattfinden konnte. Nie aber waren im Gerichtssaal z.B. auch Interessenten aus der Landesversammlung dabei anwesend. Daher ist es für mich nicht überraschend, dass nun die Sache eskaliert.

    Ein Verlust nun von inzwischen etwa fünf Millionen entspricht bei der NAK-NL jedoch mehr als das Doppelte einer jährlichen Gesamtumsatz. Ich fürchte, Ihr hat einseitige Informationen bekommen. Nochmals, für mich ist es schrecklich um zu sehen wie nun die Opfereinnahmen in den Graben geworfen werden.
Nogmaals, het interesseerde deze "Oberhirte" en "geistliches Oberhaupt aller neuapostolischen Christen", "Kirchenpräsident und Stammapostel" allemaal geen biet.


Wat er precies in de statuten staat van het kerkgenootschap de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland? Het volgende!
BakEenEi schreef:(...)
Artikel 4 Organen
De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft de volgende organen:

1. De Stamapostel

2. Het bestuur

3. De landelijke vergadering
(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Ma 15 Nov 2010, 22:11", in de thread "Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers"
Eerder al, véél eerder al in feite, had ik o.a. apostel Peter Klene benaderd en tegenover hem mijn zorgen uitgesproken.

(...)
Groet,
Tjerk :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 21.00 uur]


@all

Het optreden in China van stamapostel Schneider, zoals dit vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk nu wordt getoond in een filmpje op Facebook, zou ik een voorbeeld willen noemen van hoe er onder de gelovigen eerst verwarring ontstaat en er aansluitend verdeeldheid opkomt. Aan de lichaamstaal van Jean-Luc Schneider valt af te leiden dat hij -als evidente driftkop- een probleem heeft met agressieregulatie. Prima. Wie zelf nooit last heeft van boosheid, werpe de eerste steen. Always Look on the Bright Side of Life...
In het recente verleden sprak men bij een bulderend betoog vanaf "het levende altaar" van een "vermanende arbeid", waarvoor God ongetwijfeld goede redenen had. Wie daaraan twijfelde, werd al gauw gezien als meelijwekkend want ofwel je was overgevoelig, en dat is ziekelijk, ofwel je gedraagt je als een ongelovige Thomas, en dat verdient ieders afkeuring. Kortom, je nam je wel in acht voordat je er überhaupt wat van zei. Wat in werkelijkheid ziekelijk was, was uiteraard dat je helemaal nergens wat van moest willen zeggen. Alles diende "tot onze vorming en voleindiging", óók de obstakels die er op deze manier op de geloofsweg waren neergelegd door "de dienaren die ons voorgaan", ongeacht of zulks bij hen verband kon houden met narcistische persoonlijkheidstrekken, om maar een zijstraat te noemen, of met andere onhebbelijkheden.

Gaandeweg kwam ik er in de Nieuw-Apostolische Kerk achter dat "dienaren" zich zowat per definitie -en dan ook nog naarmate ze hoger op de "ambtsladder" staan- méér kunnen veroorloven dan álle "overigen" en dat al deze "overigen" dit zowat per definitie hebben te gedogen. Rechtsongelijkheid dus, en dat uit naam van God?!

"Eigen meningen en inzichten" zijn "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" in de beginsel uit den boze. Naarmate het echter "hoge(re)" "dienaren" betreft, worden anderen geacht steeds meer de werkzaamheid van de Heilige Geest te willen zien in wat bij dezen feitelijk nog steeds vooral "eigen meningen en inzichten" kunnen zijn. Hierdoor wordt het je steeds meer extra kwalijk genomen als je het niet eens zou zijn met extra "hoog geplaatsten" in de hiërarchische organisatie van nieuw-apostolische "Godsgezanten". Dat dit in de praktijk tot excessen kan leiden, mag duidelijk zijn. En dat daarbij slachtoffers vallen, mag evenzeer duidelijk zijn.

In de jaren '50 van de vorige eeuw kwam het tot excommunicaties omdat de allerhoogste "dienaar", de toenmalige stamapostel Johann Gottfried Bischoff, op diens woord moest worden geloofd, ook toen hij tot in het absurde kwalijk doordraafde. Bij bosjes sloegen destijds de "ongelovige Thomassen" in de Nieuw-Apostolische Kerk overboord. Had men zich "trouw en vast aaneengesloten" achter de stamapostel geschaard, dan had niemand iets kunnen overkomen, zo luidde op 4 december 2007 het ongemeen harde standpunt van de zoveelste ambtsopvolger van de voornoemde omstreden stamapostel. Zeven jaar later wenste de kerkleiding alsnog, zij het tot op zekere hoogte (!), een en ander te betreuren, alsof het de Heilige Geest niet eerder gegeven was om tot op zekere hoogte (!) waarheid te spreken. (...)

In Nederland hebben wij er nooit veel van gemerkt, maar in Duitsland kleefde de Nieuw-Apostolische Kerk mede op grond van het voorgaande altijd nog het etiket aan van een sekte. Daar kwam nog bij dat de geloofsleer, zonder dat de kerkleiding dat open en eerlijk communiceerde met de aangesloten leden, meermalen op cruciale punten was gewijzigd. In de jaren '90 hadden velen onderhand wel door, dat de inhoud van het boekje "Vragen en Antwoorden" niet meer per se strikt moest worden uitgelegd, maar vrijwel niemand wist daar het fijne van. Dan is het natuurlijk niet verwonderlijk als er "ongenoegen en ontevredenheid" opkomt - door toedoen in feite van de in geestelijk opzicht zwalkende kerkleiding (al behoort om redenen van het bovenstaande juist de kerkleiding niet te worden bekritiseerd).

Om het gezichtsverlies te stoppen dat de kerkleiding opliep, móest het roer dus worden omgegooid. Ook daaromtrent werden de bijzonderheden vervolgens niet openlijk gecommuniceerd. Het heeft zo'n tien tot vijftien jaar geduurd, maar toen was -in 2012- het ei uitgebroed: de (eerste) nieuw-apostolische catechismus. Achteraf bezien heeft voor de kerkleiding steeds één ding vastgestaan: laat niemand tornen aan de hoge goddelijke autoriteit van onszelf als "hoge(re)" "dienaren".

Enkele citaten uit de "Katechismus der Neuapostolischen Kirche":
(...)
Ich freue mich, den vorliegenden Katechismus — dessen Erstellung mein Amtsvorgänger, Stammapostel Fehr, initiiert hat — allen Glaubensgeschwistern zum 150-jährigen Bestehen der Neuapostolischen Kirche zur Verfügung stellen zu können. Es würde mich auch freuen, wenn dieses Werk bei Gläubigen anderer Kirchen auf Interesse stieße. Herzlich lade ich alle ein, sich mit den Inhalten des Katechismus zu beschäftigen.

Das Buch bringt gemeinsame Grundüberzeugungen aller Christen zum Ausdruck. Daneben werden die Besonderheiten des neuapostolischen Glaubens entfaltet. Der Katechismus ist geschrieben aus dem Glauben und für Glaubende. Es sei betont, dass bei allen Auffassungsunterschieden die Neuapostolische Kirche anderen Kirchen mit ihren Lehraussagen große Wertschätzung entgegenbringt.

Der Katechismus ist ein Grundlagenwerk. Er ist ein Maßstab für das neuapostolische Glaubensleben. Sicherlich beantwortet das vorliegende Buch nicht alle Detailfragen. Es eröffnet viele Möglichkeiten für den Dialog und für die Auseinandersetzung mit Zeitthemen.

Eine Arbeitsgruppe, überwiegend aus Aposteln bestehend, hat dieses Grundlagenwerk erstellt. Die Bezirksapostelversammlung hat die Arbeit in wesentlichen Etappen begleitet. In enger Abstimmung mit mir ist der vorliegende Text fertiggestellt worden

Uit: Zum Geleit (door stamapostel Wilhelm Leber)

(...)
Es obliegt dem Stammapostel aufgrund seiner lehramtlichen Vollmacht, derartige Aufschlüsse aus dem Heiligen Geist zu verkündigen und zur verbindlichen Lehre der Neuapostolischen Kirche zu erklären.

Uit: § 1.3

(...)
Ab 1897 bildete sich das Stammapostelamt als das führende Amt der Kirche heraus, das Friedrich Krebs bis zu seinem Tod im Jahr 1905 bekleidete.
Uit: § 11.3.3
Terwijl ik in deze catechismus met lezen nog niet eens aan het eerste hoofdstuk was begonnen, stonden mijn haren al recht overeind want las ik het goed? Leden van de Nieuw-Apostolische Kerk moeten méér voor wáár houden dan christenen! (...) Dat is dus precies al sinds jaar en dag mijn probleem, dacht ik - als christen.

Op gezag van de internationale bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk, de "stamapostel", zouden gelovigen naast het Evangelie van Jezus Christus dus méér moeten verinnerlijken dan wat dienaangaande in de Bijbel staat. Goed dat Wilhelm Leber er eerlijk voor uitkomt, dacht ik, maar hiermee weet ik ook al meteen genoeg: vanaf hoofdstuk 1 valt alles met een korrel zand te nemen. Omzichtig probeert men met deze catechismus naast het Evangelie van Jezus Christus een ideologie op te tuigen en aan de man/vrouw te brengen. Bij paragraaf 11.3.3 brak mijn klomp toen ik zag hoe in het voorbijgaan opeens "das Stammapostelamt als das führende Amt" zonder welke onderbouwing of rechtvaardiging dan ook de revue passeerde. Hoezo derhalve "Es obliegt dem Stammapostel aufgrund seiner lehramtlichen Vollmacht, derartige Aufschlüsse aus dem Heiligen Geist zu verkündigen... " Dit laatste brengt mij op het volgende:
„Wie kleine Jungen oder kindliche Menschen“

naktuell.de: Denken Sie, dass die sich wandelnden gesellschaftlichen Prozesse und Einflüsse in der heutigen Zeit nicht doch einen starken Einfluss haben und zwangsläufig Änderungen am System bewirken?

G. Sepers: "Unsere Kirche ist wie eine letzte Insel, auf der das hierarchische System konserviert wird. Weil wir so stramm organisiert sind, würde jede Änderung zu einem großen Abfall führen. Die Geschwister haben überhaupt nicht gelernt, zu diskutieren oder mit Dialog umzugehen. In ihrer gesellschaftlichen Entwicklung haben sie das wohl gelernt, aber in der Kirche überhaupt nicht. Das betrifft gebildete Leute genauso wie kindlich gläubige Leute. Es ist erstaunlich, dass große Männer in unserer Gesellschaft – ich habe das öfter erlebt – Professoren, Direktoren, Präsidenten von großen Unternehmen usw., innerhalb unserer Kirche sich wie kleine Jungen oder kindliche Menschen verhalten. Das ist sehr erstaunlich!" (...)


Bron: "Dahinter steckt immer das konservative Denken", http://www.naktuell.de/0105/0105003.html
... alsmede...
  • [52] Nu begonnen de Joden heftig met elkaar te discussiëren: ‘Hoe kan die man ons zijn lichaam te eten geven!’ [53] Daarop zei Jezus: ‘Waarachtig, ik verzeker u: als u het lichaam van de Mensenzoon niet eet en zijn bloed niet drinkt, hebt u geen leven in u. [54] Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en hem zal ik op de laatste dag uit de dood opwekken. [55] Mijn lichaam is het ware voedsel en mijn bloed is de ware drank. [56] Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, blijft in mij en ik blijf in hem. [57] De levende Vader heeft mij gezonden, en ik leef door de Vader; zo zal wie mij eet, leven door mij. [58] Dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald. Het is niet het brood dat uw voorouders aten; zij zijn gestorven, maar wie dit brood eet zal eeuwig leven.’ [59] Dit alles zei hij in de synagoge van Kafarnaüm toen hij daar onderricht gaf.
    [60] Veel leerlingen die het gehoord hadden zeiden: ‘Dit zijn harde woorden, wie kan daarnaar luisteren?’ [61] Jezus wist wel dat zijn leerlingen protesteerden en zei tegen hen: ‘Ergeren jullie je hieraan? [62] Maar als jullie nu de Mensenzoon zouden zien opstijgen naar waar hij eerst was? [63] De Geest maakt levend, het lichaam dient tot niets. Wat ik gezegd heb is geest en leven. [64] Maar sommigen van jullie geloven niet.’ Jezus wist namelijk vanaf het begin wie er niet geloofden en wie hem zou uitleveren. [65] ‘Daarom heb ik jullie gezegd,’ zei hij, ‘dat iemand alleen bij mij kan komen als het hem door de Vader gegeven is.’ [66] Toen trokken veel leerlingen zich terug en gingen niet verder met hem mee.
    [67] Jezus vroeg nu aan de twaalf: ‘Willen jullie soms ook weggaan?’ [68] Simon Petrus gaf antwoord: ‘Naar wie zouden we moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, [69] en wij geloven en weten dat u de heilige van God bent.’ [70] Jezus zei: ‘Ikzelf heb jullie alle twaalf uitgekozen, en toch is een van jullie een duivel.’ [71] Hiermee doelde hij op Judas, de zoon van Simon Iskariot, want hij, een van de twaalf, zou hem uitleveren.


    Uit: Johannes 6 (NBV)
... én:
  • Bijeenkomst van de apostelen
    [1] Er kwamen enkele leerlingen uit Judea, die betoogden dat de broeders zich moesten laten besnijden, overeenkomstig het door Mozes overgeleverde gebruik, omdat ze anders niet konden worden gered. [2] Dit leidde tot grote onenigheid met Paulus en Barnabas en mondde uit in een felle woordenstrijd. Besloten werd dat Paulus en Barnabas, samen met enkele andere leerlingen, naar Jeruzalem zouden gaan om deze kwestie voor te leggen aan de apostelen en de oudsten. [3] Nadat de gemeente hun uitgeleide had gedaan, gingen ze op weg en trokken ze door Fenicië en Samaria. Daar verhaalden ze uitvoerig over de bekering van de heidenen, iets dat bij alle gelovigen grote vreugde wekte. [4] Bij hun aankomst in Jeruzalem werden ze verwelkomd door de apostelen en de oudsten en door de rest van de gemeente. Ze brachten verslag uit van alles wat God door hen tot stand had gebracht. [5] Enkele gelovigen die tot de partij van de Farizeeën behoorden, gaven echter te verstaan dat ook de niet-Joodse gelovigen dienden te worden besneden en opdracht moesten krijgen zich aan de wet van Mozes te houden.
    [6] De apostelen en de oudsten kwamen bijeen om nader op deze zaak in te gaan. [7] Toen het tot een hevige woordenstrijd kwam, stond Petrus op en zei: ‘Broeders, u weet dat God mij al in het begin uit uw midden heeft gekozen om de boodschap van het evangelie onder de heidenen te verspreiden en hen tot geloof te brengen. [8] God, die weet wat er in de mensen omgaat, heeft blijk gegeven van zijn vertrouwen in de heidenen door hun de heilige Geest te schenken, zoals hij die ook aan ons geschonken heeft. [9] Hij heeft geen enkel onderscheid gemaakt tussen ons en hen, want hij heeft hen door het geloof innerlijk gereinigd. [10] Waarom wilt u God dan trotseren door op de schouders van deze leerlingen een juk te leggen dat onze voorouders noch wijzelf konden dragen? [11] Nee, we geloven dat we alleen door de genade van de Heer Jezus gered kunnen worden, op dezelfde wijze als zij.’ [12] Daarop zwegen alle aanwezigen, en men luisterde naar Barnabas en Paulus, die vertelden welke grote tekenen en wonderen God door hen onder de heidenen had verricht.


    Uit: Handelingen 15 (NBV)
Voor de duidelijkheid heb ik hierboven ook de context geciteerd. Waar het mij nu om gaat, is dit... In de Bijbel lezen wij: "Simon Petrus gaf antwoord: ‘Naar wie zouden we moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, [69] en wij geloven en weten dat u de heilige van God bent.’ " Dat is absoluut een heel ander getuigenis dan wat helaas ook mijn persoonlijke ervaringen zijn met de geloofsdwang (!) waaronder wij ons in de Nieuw-Apostolische Kerk door de jaren heen hadden te conformeren aan de veranderlijke hersenspinsels van de ene na de andere stamapostel en de op hun gezag als onschendbaar gewaande kompanen.

Slotsom: gebakken lucht.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door TjerkB »

29.01.2016 D. H. aus G.
Selbstverständlich gibt es in der NAK Seelsorger, die es ehrlich meinen, die ihren Seelsorgeauftrag sehr ernst nehmen. Zumeist findet man diese aber leider nur in den unteren Ämtern. Seelsorge findet in der NAK immer dann Grenzen, wenn der Seelsorger sich in Konfliktsituationen entscheiden muß, seinem Gewissen, seinem Glauben und seiner Überzeugung zu folgen, oder den Befehlen seines Vorangängers.

Konfliktpotential entsteht dann, wenn er seinem Vorangänger gehorchen soll oder einer hilfesuchenden Seele beistehen möchte. Die allermeisten entscheiden sich dann für die treue Nachfolge. Das "Fallenlassen einer Seele" hat ja dann (vermeintlich) der übergeordnete Segensträger zu verantworten. NAK-Amtsträger sind der Nachfolge verpflichtet, und nicht ihrem Gewissen. Und weil viele diesen Konflikt nicht verarbeiten können, werden sie psychisch krank, manche greifen zur Flasche.

Wenn es um Belange der Hierarchie geht, entscheidet die NAK-Führung immer (!) zugunsten der Hierarchie. Seelenpflege und Seelsorge gehen dann gegen Null! Wer das nicht glauben mag, soll sich einmal mit Mobbingopfern in der NAK auseinandersetzen. Für die Amtsträger, denen Ihr Glaube und ihr Gewissen wichtiger ist, als blind einer Hierarchie zu folgen, kann die NAK kein sicherer Hafen sein. Immer mehr gehen. Sie verlassen das sinkende Schiff. Jedenfalls ist nicht ein fehlender Glaube die Ursache ihres Weggehens.

Liebe(r) R.M. aus S.: Die NAK hat es versäumt, sich in über 100 Jahren Kirchengeschichte eine Daseinsberechtigung zu erarbeiten. Der Zug ist abgefahren. Alleine schon deshalb, weil Briefe dieser Art (Plädoyer eines anonymen Lesers) bereits vor dreißig Jahren geschrieben wurden. Hat sich grundlegend etwas verändert? Nein! Wird sich grundlegend etwas verändern? Nein!!


Bron: Ingekomen reactie bij Glaubenskultur-Magazine n.a.v. het Premium-Artikel "Ein Plädoyer für mehr Mut in 2016 - Ein Kommentar eines gk-Lesers, der anonym bleiben möchte" d.d. 27-01-2016
@all

Deze reactie werd gisteren geplaatst bij Glaubenskultur-Magazine. Ga eens na, zou ik willen vragen, hoeveel leed er op bovenbeschreven wijze moet zijn aangericht.

Voor het juiste begrip: wij hebben hier van doen met een geloofsgemeenschap waarin leidinggevenden het voor elkaar kregen naast het Evangelie van Jezus Christus een ideologie af te kondigen welke ze legitimeert gelovigen tot willoze ondergeschikten te maken - met alle gevolgen van dien:
TjerkB schreef:(...)
"Eigen meningen en inzichten" zijn "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" in de beginsel uit den boze. Naarmate het echter "hoge(re)" "dienaren" betreft, worden anderen geacht steeds meer de werkzaamheid van de Heilige Geest te willen zien in wat bij dezen feitelijk nog steeds vooral "eigen meningen en inzichten" kunnen zijn. Hierdoor wordt het je steeds meer extra kwalijk genomen als je het niet eens zou zijn met extra "hoog geplaatsten" in de hiërarchische organisatie van nieuw-apostolische "Godsgezanten". Dat dit in de praktijk tot excessen kan leiden, mag duidelijk zijn. En dat daarbij slachtoffers vallen, mag evenzeer duidelijk zijn.

In de jaren '50 van de vorige eeuw kwam het tot excommunicaties omdat de allerhoogste "dienaar", de toenmalige stamapostel Johann Gottfried Bischoff, op diens woord moest worden geloofd, ook toen hij tot in het absurde kwalijk doordraafde. Bij bosjes sloegen destijds de "ongelovige Thomassen" in de Nieuw-Apostolische Kerk overboord.

(...)


Uit: Bericht op "Za 30 Jan 2016, 14:21"
BakEenEi schreef:(...)
Overigens betreft het hier een fenomeen, dat ik al minstens 10 jaar geleden bij de kerkleiding nadrukkelijk onder de aandacht bracht. Dertig jaar geleden begon ik er al over! Als in Zijn werk niet ieders gelijkwaardigheid wordt geëerbiedigd, is het niet Zijn werk! Spijtig genoeg worden in de Nieuw-Apostolische Kerk de zaken zó voorgespiegeld alsof Zijn genade zuiver zou zijn weggelegd voor hen, die het "totaalpakket" afnemen. Wie niet het evangelie van Jezus Christus omarmt inclusief alle nieuw-apostolische wetten en regels en wie niet tevens de wel degelijk door de internationale kerkleiding verordonneerde ongeschreven voorschriften en codes erbij accepteert; die valt bij de bestuurders van deze kerk in ongenade. Bestuurders nota bene die exclusief voor zichzelf en hun dienstknechten hoedanigheden claimen als zegenaars, Godsgezanten, dienaren en Boden van Jezus Christus. Alle overigen zijn "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" de onderworpenen aan hun ultieme gezag; kortom "de rest van de mensheid - dead or alife". (...) Kunnen pretenties van mensen nóg hoger reiken?

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Wo 29 Aug 2012, 22:22", in de thread "Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u"
Zie tevens het bericht op "Wo 20 Jan 2016, 19:46" in de thread "Overeenstemming van denken en handelen"
Bij dat verordonneerde "totaalpakket" mag het dus níet "een onsje minder" zijn. Wie een gereserveerde houding aanneemt, laadt de verdenking op zich ondankbaar te zijn en wijsneuzig; en daarmee zet men "de volle zegen van Christus" (vgl. Rom. 15: 29) op het spel, althans "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis".

Wie door de beklemmende "nieuw-apostolische lifestyle" in gewetensnood verkeert en vervolgens in conflict raakt met een "zegenaar" die de van toepassing geachte ideologie al redenerend zo we­et voor te stel­len, dat men er welhaast nog mínder van onder de indruk is, moet anno 2016 bij Jean-Luc Schneider en de zijnen niet rekenen op compassie. Deemoedig zal ieder moeten buigen voor hun vermeende goddelijke autoriteit. Zo niet, dan word je aan je lot overgelaten en je zult boeten. Ingeval van een zakelijk conflict met één van de "Godsgezanten" mag van deze stamapostel met gebruikmaking van offergaven je hele gezin worden geterroriseerd. Dan kan het zelfs op zondag gebeuren dat er een deurwaarder op je wordt afgestuurd. Ondertussen doen jouw gebrainwashte geloofsbroeders en -zusters volgens plan overal het zwijgen toe. Advocaten slepen je voor de rechter en met goedvinden van de stamapostel rusten ze niet totdat je zowel privé als zakelijk failliet bent.

Zó wordt bij dit kerkgenootschap c.q. deze Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) iedereen op de knieën gedwongen. Jean-Luc Schneider, je bent een lafaard.

Groet,
TjerkB :shock:


N.B.
TjerkB schreef:(...)
No mercy for the soldiers and no mercy for no king?
Over mercy gesproken; stamapostel Jean-Luc Schneider scoort wat mij betreft een 10 voor de theorie op het punt van verzoening...
Die Sprache der Gnade

Gnade war ein weiterer Punkt, den der Stammapostel deutlich ansprach: "Wir kommen jetzt nicht zum lieben Gott und sagen: ‚Hast du gesehen, was ich schon alles für dich gemacht habe? Hast du gemerkt, wie viele Opfer ich schon für dich aufgebracht habe?’ Nein, wir kommen ganz demütig zum Herrn Jesus und sagen ihm, bitte schenk mir deine Gnade."

Dass die Beziehung zum Nächsten dabei ebenso wichtig sei, wurde anschließend deutlich: "Wir wollen auch mit unserem Nächsten mit der Sprache (…) der Gnade sprechen. (…) Lasst uns immer bereit sein zur Versöhnung, immer wieder dem anderen die Hand entgegen strecken. Und wenn es fünfzig Mal nicht funktioniert hat, machen wir es einundfünfzig Mal."


Bron: Artikel "Stammapostel Schneider in Oslo" d.d. 02-12-2014 op de website van de Neuapostolische Kirche Norddeutschland
Alleen, nú nog de praktijk ervan.

(...)


Uit: Bericht op "Do 12 Nov 2015, 22:32" in de thread "Der Fall Rohn"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken

Bericht door Levi »

@Tjerk
@ll
Wie door de beklemmende "nieuw-apostolische lifestyle" in gewetensnood verkeert en vervolgens in conflict raakt met een "zegenaar" die de van toepassing geachte ideologie al redenerend zo we­et voor te stel­len, dat men er welhaast nog mínder van onder de indruk is, moet anno 2016 bij Jean-Luc Schneider en de zijnen niet rekenen op compassie. Deemoedig zal ieder moeten buigen voor hun vermeende goddelijke autoriteit. Zo niet, dan word je aan je lot overgelaten en je zult boeten. Ingeval van een zakelijk conflict met één van de "Godsgezanten" mag van deze stamapostel met gebruikmaking van offergaven je hele gezin worden geterroriseerd. Dan kan het zelfs op zondag gebeuren dat er een deurwaarder op je wordt afgestuurd. Ondertussen doen jouw gebrainwashte geloofsbroeders en -zusters volgens plan overal het zwijgen toe. Advocaten slepen je voor de rechter en met goedvinden van de stamapostel rusten ze niet totdat je zowel privé als zakelijk failliet bent.

Zó wordt bij dit kerkgenootschap c.q. deze Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) iedereen op de knieën gedwongen. Jean-Luc Schneider, je bent een lafaard.
De door JLS gebezigde uitspraak dat "the Gospel" dè uitkomst is voor conflicthantering zou ik kunnen billiken, zij het dat dit evangelie door de hoge heren zelf tot een gotspe is verheven!
De hantering binnen de NAK is sektarisch en altijd topdown.
De ratio is gehoorzaamheid en offerbereidheid. Immers jou wordt de zegen in het verschiet gesteld.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Het geweten wordt gevoed door de Heilige Geest is mijn opvatting.
Niemand kan mij dat afpakken. The Gospel is mijn dagelijkse leidraad in de meest oprechte zin.

Als ik Nak'kers spreek, vooral dienaren, is men zeer terughoudend in het brengen van the Gospel, terwijl ikzelf
zonder enige reserve hun kond doe van ons leven buiten deze sekte en ons laten voeden en leiden door the Gospel!
Nog meer verbaast het hen dat wij zegen op zegen ervaren!

Ziedaar hoe the Gospel leidt tot verrijking, vrede en zaligheid, mits oprecht gehanteerd. Daar hoef je geen
Iid van de NAK voor te zijn!
Ik wens allen een fijne Zondag,

Groet,
Levi
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”