Hendrik Appels zingt Rienzi: Allmächt'ger Vater

Issues buiten de context van dit Forum
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2781
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Hendrik Appels zingt Rienzi: Allmächt'ger Vater

Bericht door TjerkB »

@Jabob65

Ook mij spreken de overdenkingen van bisschop De Korte vaak heel bijzonder aan.

In het bericht over Mgr. Bonny en diens verwachtingen m.b.t. de synode over het gezin kwam ik een voor mij lastig te verteren passage tegen...
Jabob65 schreef:Bisschop Bonny heeft een interessant document gepubliceerd naar aanleiding van de op handen zijnde synodes over gezinsethiek:

http://www.kerknet.be/admin/files/asset ... _GEZIN.pdf

Naar aanleiding van dit pastorale document las ik nog een leuk artikel van Nicolaas Sintobin sj:

(...)
Laten we vertrouwen op de Geest. Hij waait net zo goed nu als Hij vroeger deed. Hij laat zich niet vastleggen in definitieve regels, voorschriften en interpretaties. Gelukkig maar. Die Geest heeft 50 jaar geleden voor een onverhoopte vernieuwing gezorgd in onze Kerk. Ik vertrouw erop dat diezelfde Geest nog meer voor ons in petto heeft. Ook inzake seksualiteit en familiemoraal.

(...)
Dank, bisschop Johan Bonny!
Juist op kerkvloeren immers ontstaan wel eens fundamentele misverstanden over wat er aan de werkzaamheid van "de Geest" toe te dichten valt.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Jabob65
Berichten: 90
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 18:38

Re: Hendrik Appels zingt Rienzi: Allmächt'ger Vater

Bericht door Jabob65 »

Dat is ook zo Tjerk, je moet daar voorzichtig mee zijn, aan de andere kant kan men geloven dat de drie-ene God inspireert.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2781
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Hendrik Appels zingt Rienzi: Allmächt'ger Vater

Bericht door TjerkB »

Jabob65 schreef:Dat is ook zo Tjerk, je moet daar voorzichtig mee zijn, aan de andere kant kan men geloven dat de drie-ene God inspireert.
@Jabob65

Precies. Daarom kies ik voor een hartverwarmend klimaat van "biddende handen - bezield en gewijd en van de banden der aarde bevrijd" (lied 98, koorboek NAK).

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Wat er verder te beleven valt”