Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@BEE

Er staat in de jaarrekening 2008 dat het complex in 2009 is vervreemd en niet ontvreemd. Dus het complex is verkocht. Het Kadaster kan daar uitsluitsel over geven. Ook in de jaarrekening van Residence Eimersstaete BV wordt hier melding van gemaakt, en dat de projectontwikkelingsactiviteten zijn gestaakt!! Is hier een sterfhuisconstructie in de maak? Wordt vervolgd ...
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Tosca »

@ACE,
Heeft u een kopie van de bedoelde jaarrekening beschikbaar? Zodat deze ook op de website geplaatst kan worden? We moeten zoveel mogelijk bewijs materiaal verzamelen. Mail het dan naar de redactie. Een Priester voorganger gaf telefonisch het volgende commentaar…Hoe waar het allemaal ook moge zijn, Ik wil het niet weten! Struisvogelpolitiek! En er lopen erg veel struisvogels in de Nieuw Apostolische Kerk.
We moeten nu een vuist gaan maken tegen dit eigenmachtig gedoe. Zelf vermoed ik dat als dit alles gewoon doorgaat er niets overblijft van het bezit der Nieuw Apostolische Kerk Nederland. Dat bezit kan gemakkelijk worden geroofd door een opvolgende bestuurder van Theo de Bruijn.

Groet Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@BEE

Er staat in de jaarrekening 2008 dat het complex in 2009 is vervreemd en niet ontvreemd. Dus het complex is verkocht. Het Kadaster kan daar uitsluitsel over geven. Ook in de jaarrekening van Residence Eimersstaete BV wordt hier melding van gemaakt, en dat de projectontwikkelingsactiviteten zijn gestaakt!! Is hier een sterfhuisconstructie in de maak? Wordt vervolgd ...
@ACE

Dan rijst de vraag of het complex in 2009 met verlies is verkocht en hoe dan een verlies werd gefinancierd.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@BEE
Komt eraan, moet eea scannen. Het complex zal vermoedelijk tegen boekwaarde zijn overgeheveld naar een van de Beheer Stichtingen van de NAK. Die op haar beurt 'waarschijnlijk' de hypotheek zal hebben ingelost. Daar komt nog info over van het Kadaster. In feite gebeurt er niets anders dan van Apostolisch Nederland een Onroerendgoed exploitatie maatschappij te maken. Wie verlost de NAK Nederland van de geldwisselaars?
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

effe vraagje tussen door die vrachtwagen met offergeld gaat die op weg naar Bauke nu ?
Ga er vanuit van wel want Bauke maakt wel schoon schip en heeft het verdiend .
Of maakt die een tussenstop bij bruintje dan is de auto al leeg als die in groningen aankomt , en ik gun het Bauke zo .
Als deze in zwisterland is gefotografeerd is die al leeg en op de teugweg naar nederland om meer te halen nu het nog kan .
Wat ik er allemaal van lees nu is dat dit echt niks meer met een kerk te maken heeft maar lijkt wel een bouwfirma met alle fraude erbij .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@ll

De geldwagen, indien onderweg vanuit Nederland, bevat hoofdzakelijk lucht. De offergelden zijn de laatste jaren al dramatisch gedaald.
De rijrichting van het transport is NRW aangezien Nederland een onderdeeltje is van dit aposteldistrict.
De KvK inschrijving is slechts tijdelijk formeel en symbolisch bedoeld. Dat was nodig vanwege de lopende rechtzaken en fiscaliteit!
Al sedert 2005 was de NAK niet meer geregistreerd als kerkelijk organisatie en kende geen juridische inrichting volgens de Nederlandse wet.
Casu Quo, de NAK Nederland bestaat in het geheel niet!! Formeel zijn de offergelden dus NIET fiscaal aftrekbaar!
En de kerkleiding zwijgt nog steeds (..)
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@ll

Al sedert 2005 was de NAK niet meer geregistreerd als kerkelijk organisatie en kende geen juridische inrichting volgens de Nederlandse wet.
@ACE

Hoezo, niet geregistreerd? Alleen niet bij de KvK misschien? Per 01-07-2008 is dat laatste voor kerken ingevolge de Handelsregisterwet 2008 wel verplicht. Daarnaast geldt m.i.
ARTIKEL 2 BOEK 2 BURGERLIJK WETBOEK
1. Kerkgenootschappen alsmede hun zelfstandige onderdelen en lichamen waarin zij zijn verenigd, bezitten rechtspersoonlijkheid.
2. Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen.
Blijkens de Alfabetische lijst van Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI), gepubliceerd 30-03-2010, is de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een als zodanig erkende instelling, ongewijzigd sedert 01-01-2008. Zie blad 191. Daarom zijn giften thans wel degelijk fiscaal aftrekbaar! Hetzelfde geldt voor de Stichting Corantijn. Zie blad 371.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Tosca »

@ll,
Het Webteam is in het bezit van een zeer belastende brief die is geschreven door ‘’Apostel” Peter Klene en verzonden aan alle voorgangers. Deze Brief staat vol leugens, hij heeft het dus bestaan om alle voorgangers der Nieuw Apostolische Kerk zwaar voor te liegen, middels andere brieven kan het Webteam dat gemakkelijk bewijzen. Deze stukken zijn dusdanig belastend dat Peter Klene maar één conclusie kan trekken…En dat is per direct opstappen uit al zijn Kerkelijke functies. Wij plaatsen deze stukken op maandag 11 oktober.
Mocht u ook nog bepaalde stukken in uw bezit hebben dan horen wij dat graag van u!
info@apostolischekritiek.nl
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@all
Als ik het goed lees dan laat TdB Klene dus nu als schietschijf gebruiken , en offert die geen geld maar nu Klene .
Neemt niet weg dat alles wat Klene doet in navoging gebeurd van zijn baasje Theo en die wist alles .
Bauke ga zo door met de offerfraude .

Wel even een vraag aan Broeder Bauke als die niet persoonlijk is , offer jij nog wel voor deze bouwfirma , offer jij alleen tijd op om alles boven water te halen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Tosca »

Willem,
Nee ik offer geen geld meer, dat komt in foute zakken terecht. Ik offer in tijd om dit kerkbestuur zo snel als mogelijk naar huis te zenden. Peter Klene moet zeker gaan.

Prettige Zondag.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie