Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Tosca »

@ACE en All,

Theodoor de Bruijn is hoe dan ook de eindverantwoordelijke man, daar kan hij met geen mogelijkheid onderuit. Toch heb ik de indruk dat Theodoor de Bruijn in zijn naïviteit is overvleugeld door een paar randfiguren die de dagelijkse—zakelijke-- leiding allang hebben overgenomen. Theodoor hoeft alleen zo nu en dan een handtekening te zetten.

Zijn naam wordt hier niet veel genoemd, maar ik wil uitdrukkelijk vermelden dat we de ‘’Priester” F.S. niet moeten onderschatten. Althans dat is mijn mening.

Een compleet dossier in deze zaak kan ik aanleveren. Maar het is onverstandig een zaak tegen de NAKI te beginnen. Leber is op de Hoogte, maar heeft laten weten zich er niet mee te bemoeien. :twisted:

Een juridische zaak tegen de Nieuw Apostolische Kerk en haar bestuurders is echter wel haalbaar. Hoe een en ander juridisch in zijn werk zal gaan kan ik u hier om begrijpelijke redenen niet nader berichten.
Neem gerust contact met mij op via; info@apostolischekritiek.nl

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@tosca
Effe hier melden dat ik mee doe aan deze zaak , en ik hoop dat de dienaren zondag ook oproepen mee te doen aan deze zaak .
Dan hebben we zeer snel voldoende mensen bij elkaar
En stond theoloog dan niet in de navolging dan van Leber effe toen die dit flikte en als die dit forum leest dan weet Leber ook meer .
Anders kan jij wel effe de link doorsturen jij gaf hem wel eens een hand en kreeg je toen zijn email adres ook ?
Dus Leber op de hoogte van wat bruintje hem vertelde of alleen wat bruintje zich wist te herinneren en ook veel vergeten net zoals in de rechtbank ?
wp
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@all

Zo kan ik het mij voorstellen...
(voor te lezen na de viering van het Heilig Avondmaal tijdens de dienst op zondag 31 oktober 2010)


Geliefde Broeders en Zusters,

Onze Districtsapostel, Apostel en Opziener vragen uw aandacht voor het volgende.

In de achterliggende weken is er van buitenaf kritiek uitgeoefend op besluitvorming bij de kerkleiding op het gebied van bouwzaken. Het betreft dan met name het zorghuis dat zou worden gerealiseerd in Arnhem. Bij dit nieuwbouwproject zijn er inderdaad fouten gemaakt. Wijzelf betreuren dit ten zeerste. Juist hierdoor zijn er maatregelen getroffen om het in de toekomst beter te doen. Zoals u zult begrijpen is er maar één oogmerk dat ons gezamenlijk voor ogen staat, en dat is om ook de financiële middelen die in het werk Gods ter beschikking staan volkomen verantwoord te beheren. Het streven is altijd geweest om de bestedingen waar mogelijk te beperken. Inmiddels is het de verwachting dat het appartementencomplex in Arnhem binnenkort alsnog haar deuren kan openen. Dat zal menigeen een hele zorg minder zijn, onder wie niet in de laatste plaats onszelf.

Een tweede punt van kritiek betrof nu de samenwerking in privé tussen de Districtsapostel en de projectleider bij onze afdeling Bouwzaken, waar het ging om te komen tot investeringen in een recreatievoorziening in Oostenrijk. Nogmaals, dit betrof zuiver een privé-aangelegenheid. De broeder die bij ons als projectleider in dienst was getreden, werkte namelijk in deeltijd. Ook als zelfstandig ondernemer en makelaar is hij actief op het vlak van de woningmarkt en de exploitatie van onroerend goed, zulks tevens in het buitenland. Hierbij ontstond er een kring van geïnteresseerden rond de opzet in Oostenrijk van een vakantiepark. Ook eerder is daaromtrent onzerzijds wel gecommuniceerd dat de Districtsapostel, die ook zelf niet onbekend is met het ondernemerschap, in gesprekken met onze projectleider spontaan heeft meegedacht. Uiteindelijk heeft zijn zoon, Ramon, besloten om participant te worden.

Nu is echter in de richting van de Districtsapostel de verdenking uitgesproken dat hij zich schuldig maakt aan belangenverstrengeling. Gelukkig is dit niet het geval. De bedoelde projectleider is namelijk niet meer werkzaam voor onze kerk, en de zoon van de Districtsapostel regelt zijn eigen zaken. Toch bestaat er voor de Districtsapostel aanleiding om zich te verontschuldigen tegenover hen, die het hem kwalijk nemen niet onmiddellijk afstand te hebben genomen van besprekingen in de privé-sfeer over deze recreatievoorziening. Immers, het risico van belangenverstrengeling daarbij was wel degelijk aanwezig. Dat de samenwerking met onze projectleider naderhand werd beëindigd, houdt met name verband met problematiek rond de voortgang van het nieuwbouwproject. Het is ook juist dat leegstand geld kost. In dat opzicht is er nu weliswaar sprake van een verliespost, doch hiervan zal de omvang beslist nog belangrijk afnemen.

Wij hopen hiermee mogelijke vragen die wellicht bij u waren opgekomen te hebben beantwoord.

W.g. De kerkleiding
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@BEE,

Weet je wat ik nog wel het ergst vind?

Dat die mensen allemaal zo makkelijk liegen; of het nu gaat om de De Bruijn of Klene, ze liegen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zoals je al aangeeft, Klene, die wel net doet alsof De Bruijn brandschoon is en vanuit een zekere naïviteit betrokken was bij dat Oostenrijkse project...en dat soort louche figuren moet anderen beleren en de zonden vergeven???
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@Jacob65

Dat is ook voor mij inderdaad door de jaren heen zowat tot een schrikbeeld geworden: de hypocrisie waarvan men zich lukraak bedient, en gedurig ten koste van anderen die zich dan nauwelijks kunnen verweren. Goddank prikken velen hier intussen doorheen, sinds de "desinformatieavond" op 4 december 2007 met name. Toen werd het door "de hoogmoogende heeren" wel zo weergaloos bont gemaakt; maar zelfs de plaatsvervangende schaamte van tienduizenden maakte tot op heden geen enkele indruk op ze. Net als de ongekende imagoschade voor de organisatie in de laatste vijf jaar. Nergens trekt men zich wat van aan. Inmiddels wordt de nieuw-apostolische geloofsleer exclusiever voorgesteld dan ooit tevoren. Wat men echter precies gelooft, weet trouwens niemand want naar verluidt zal de bijgewerkte druk van de volledig herziene definitieve versie van de op handen zijnde catechismus pas verschijnen, zij het onder voorbehoud, na de Dag des Heren. Opnieuw zal er dan voor genodigden een Europese Informatieavond plaatshebben.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@BAE,

Het is ook de hypocrisie dankzij het luie en onmondige volk, in die zin hebben ze het goed voor elkaar, eerst werden de mensen monddood gemaakt en later konden ze weer profiteren van dat monddood zijn, je hebt aan de ene kant de heren machtspolitici en aan de andere kant de volgzame schapen, de wat minder volgzamen zijn al lang gedesillusioneerd via de achterdeur vertrokken...en het is natuurlijk de ideale combinatie, je zelf een soort van heilige status aanmeten en gelijktijdig flink uit de snoeptrommel eten, laten we eerlijk zijn, de mensen hebben maar een makkelijk baantje. Veel stelt het niet voor.

En het is ook zo armoedig, heb wel eens een gesprekje gevoerd met de Heilige Theodorus, echt, er kwam geen zinnig woord uit, ook zijn ze vaak emotioneel, iedereen weet wel dat een DAP als De Bruijn tijdens districts diensten graag een verhaaltje mag vertellen waarbij men dan geëmotioneerd raakt, het is dan een kleine minuut stil en dan is de afgedwongen ontroering daar (Pavlov avant la lettre!).

Maar per saldo holt het allemaal wel hard achteruit hoor, de zelfstandigheid is opgegeven, de financiële positie nijpend, theologisch gezien is het armoede troef, inhoudelijk is er geen basis, het woord zielzorg kent men niet.

Wat overblijft is vertwijfeling en leegte, als in een woestijn, en dan zonder hoop op betere tijden.

De Heilige Theodorus de Bruijn heeft als DAP in alle opzichten gefaald, niets maar dan ook niets heeft hij bijgedragen, behalve dan dat de kerk ook financieel gezien aan de rand van de afgrond staat.

Het is ook wel mooi, want wat je doet, dat moet je goed doen, zowel materieel als geestelijk is men failliet.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Lmg »

De Leiding van de NAK kijken al sinds jaren vanuit Zurich over de Alpen naar Rome.
Deze oudste wereldkerk heeft namelijk de meeste ervaring om als instituut te overleven.
De NAK is daardoor in toenemende mate een bedrijf te noemen.
De middelen en methodiek die worden toegepast door de top van deze kerk zijn in toenemende
mate vergelijkbaar met managers van het type Mac kenzi.
Achter het lachje gaat een bikkelharde mentaliteit schuil.
Bij de ambtsinzetting van St. Ap Leber wenste zijn voorganger in het ambt hem
Stalen zenuwen en een ijzeren ruggegraat.
Op de vraag van St. Ap Fehr of Leber de ambtopdracht wilde aanvaarden zei Leber
JA, MIT GOTTES HILFE.
Hoe kan GOD helpen bij zoveel onwaarheid Leugen en kerkpolitiek.

Groet Lmg
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Emile »

Oardse leste worduh licht as je moar un bank oplicht...joa, doartoe te sijn verkoruh voert main siel in soalighaid. ...
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@Jacob65

Over "want wat je doet, dat moet je goed doen" gesproken... Zojuist kwam ik nog een forumbijdrage tegen van ruim drie jaar geleden (dus nog vóór de zgn. desinformatieavond), destijds bij NAK-Observer:
Onrust
« Antwoord #7 Gepost op: 28-08-2007, 19:52:48 »

@all

Er is onrust ontstaan in de Nieuw-Apostolische Kerk. De opkomst van het Internet heeft daarbij een katalyserende werking gehad. Wat is er gebeurd? In het ontdekkend licht van Zijn genade werd de geloofsbeweging aan een nadere beschouwing onderworpen. De uitkomsten zijn totaal ontnuchterend. Enkele punten:
  • - alleen personen die via een aantal opvolgende geestelijke bedieningen in de organisatie zijn opgeklommen, krijgen tevens zeggenschap over geldzaken
    - door de aandacht die nodig is voor de behartiging van organisatorische en bedrijfseconomische aangelegenheden houden leidinggevenden te weinig tijd over voor de geestelijke verzorging van naasten
    - deze “ondergeschikten” hebben op dat punt niets in te brengen
    - er is geen enkele uitwerking voorhanden over wat aangesloten leden onder zielzorg mogen verstaan
    - de kerkleiding duldt geen machtskritiek en een degelijke klachtenregeling ontbreekt
    - t.a.v. de macht die men uitoefent op grond van bestuursfuncties zijn er bijna geen procedures en regels
    - leden kunnen nergens enig recht aan laten toetsen
    - er bestaat geen enkele waarborg voor (de kwaliteit en de continuïteit van) zielzorg
    - niemand vanuit de organisatie neemt het gegarandeerd voor je op wanneer je met zinloos geestelijk geweld onheus wordt bejegend
    - bij de leden vindt men geen krachtig correctief vermogen om zaken te verbeteren
In zo’n chaotische situatie is er vanzelf nog maar heel weinig plaats voor saamhorigheid. Veiligheid en geborgenheid voor gelovigen zijn doorgaans ver te zoeken. Vertrouwelijke informatie blijft vaak niet vertrouwelijk. Wie geestelijk beschadigd wordt door macht en manipulatie wordt vooral aan diens lot overgelaten. Zang, muziek en allerhande evenementen moeten de bovenbeschreven omstandigheden camoufleren. Ondertussen gaat deze kerk ten onder.

Onmachtig om aan deze problematiek het hoofd te bieden, roept de kerkleiding op tot een onbegrensd vertrouwen en drukt men gelovigen op het hart gevoelens van ongenoegen en ontevredenheid van zich af te werpen. Tegelijkertijd graaft men zich in tegen de klaarheid die sommigen weten te brengen in het beloop van de gebeurtenissen rond de Boodschap van St.Ap. Bischoff. Provocerend bestempelde St.Ap. Leber die Boodschap als een goddelijke openbaring, waarmee alle slachtoffers ervan in een handomdraai tot martelaren werden. Martelaren, kennelijk in de zin van "veel martelaren, weinig apostelen", voor wie tegenwoordig in Canada en omstreken geen zoenoffer te veel is (vgl. 2 Mak. 12: 38-45). :evil:

Doordat een geloofsovertuiging onze ziel en zaligheid raakt, kan misère op dit gebied heel wat met mensen doen. Niemand wacht op berichtgeving waarmee een belofte of een ideaal wordt ontluisterd. Mijn gevoel bij de zaken die er in het leven bijzonder toe doen is echter: als je iets doet, doe het dan ook goed! Omdat ik niet onverschillig sta tegenover het geloof, ben ik altijd leergierig geweest. Maar in mijn kerk leerde ik steeds nadrukkelijker hoe het met de meeste dingen beter ánders kan. Dat is geen fijne manier om kennis en meer inzicht op te doen.

Met tegenzin heb ik wat nu hierboven staat opgeschreven, doch ook in het besef dat het nieuw-apostolische geloof volgens mij handelde over het goud der waarheid, over het kristallen meer, over de verschillen met klatergoud, met alles wat voorbij zal gaan. Welnu, als dan Liefde, de liefde des Vaders overblijft; wáárom is dát dan niet ieders toetssteen? Is het liefdevol om de zeggenschap over alles naar je toe te trekken? Is het liefdevol om geen orde te scheppen in de chaos? Is het liefdevol om een andere kant op te kijken wanneer een naaste gewond langs de kant van de geloofsweg ligt? Is het liefdevol om ten koste van anderen niet aan je eigen tekortkomingen te werken? Is het liefdevol om aan mooie woorden geen daden te verbinden? Is het liefdevol om je te storen aan de wanhoop van degenen die jíj ergert? Is het liefdevol om de barricaden te verafschuwen die slachtoffers beklimmen?
  • Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
    Uit: Jakobus 5: 16
Het zou niet verkeerd zijn als in de Nieuw-Apostolische Kerk het besef herleeft dat je ook onder een hagenpreek zalig kunt worden. Het zit hem namelijk niet in 2.000 jaar schriftgeleerdheid. Niet voor niets liet Friedrich Nietzsche (1844-1900) optekenen dat hij wel christen had willen zijn, als die er maar verloster uitzagen! Zonder onvoorwaardelijke naastenliefde verzandt men in futiliteiten, in uitspraken "voor de Bühne", in haat en nijd. Word streetwise, en je ziet de smoking gun!

Mvg,
JP
Groet,
BakEenEi (alias Jimmy Plankton)


P.S. En ook nog deze forumbijdrage...
Bezielde gedachten
« Antwoord #79 Gepost op: 03-03-2007, 13:30:42 »

@all
  • Stelling 1: "Het is een kwestie van ambtelijke willekeur dat vrouwen in onze kerk (vooralsnog) geen ambtsdrager kunnen zijn."

    Stelling 2: "Voor het begrip ambtsvermogen is er geen bijbelse grondslag"

    Stelling 3: "Een zegenaar is iemand die zegent; niet iemand die dat alleen nog maar van plan is."

    Stelling 4: "Het implanteren van een ambtslichaam in het lichaam van Christus leidt tot afstotingsverschijnselen."

    Stelling 5: "Dienaren in het werk des Heren zijn er niet voor om gediend te worden."

    Stelling 6: "De bevoegdheden van wegbereiders voor kinderen Gods reiken niet verder dan tót aan de hemelpoort."

    Stelling 7: "Waar God het geloof en Zijn liefde al schenkt, kan het voor wie hoopt op Zijn genade niet onherbergzaam aanvoelen."

    Stelling 8: "Wie denkt te kunnen bezien wat een ander kan (ver)dragen, of wat een ander heeft te (ver)dragen, slaat de plank mis."

    Stelling 9: "Zielzorg is van een geheel andere orde dan maatschappelijk werk."

    Stelling 10: "Het werk des Heren kent geen dienaren in ruste."

    Stelling 11: "Veranderlijke leerstellingen namens een onveranderlijke God zijn als verraderlijke mist voor weggebruikers."

    Stelling 12: "Er hoeft geen kerk te worden bestuurd, maar het volstaat als Zijn gemeente in liefde wordt verzorgd."

    Stelling 13: "Het waarheidsgehalte van ambtelijke uitspraken neemt niet recht evenredig toe naarmate men een hogere verantwoordelijke leidinggevende is."

    Stelling 14: "Districtsdienaren doen er verstandig aan niet bazig te treden in verantwoordelijkheden van plaatselijke voorgangers."

    Stelling 15: "Gods akkerwerk bestaat niet uit meerdere etages."

    Stelling 16: "Het lidmaatschap van een kerk is niet meer waard dan het lidmaatschap van een hengelsportvereniging."

    Stelling 17: "De Heilige Geest heeft ook in een parkeergarage nog een optimaal bereik, of in een diepe put."

    Stelling 18: "Toen er nog geen kerken waren, mankeerde het niet aan kerken."

    Stelling 19: "Weliswaar is het geloof een geschenk, maar voor de overwinning in het geloof wordt enige wisselwerking vereist."

    Stelling 20: "Er zijn nog maar weinig plaatsen waar het stil is - stil voor God."

    Stelling 21: "Telkens wanneer je iemand ontmoet met een hart vol liefde, zou je een onuitwisbare afdruk moeten maken in je fotoalbum."
Het werk des Heren laat zich niet exploiteren...

Mvg, TjerkB


"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Less Is More
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Emile »

... De liefduh des Voahoaders is olles mai woard, de liefde des Voaders ontrehekt mai oan de oard.
Niet stilt main verlanguh, noch rahaikdom noch eer ...

... Om oardse raikdom bid ik niet, wel om mijn doaglijks brood, pom, pom.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Plaats reactie