Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

Zowel in de politiek als in het verenigingsleven maar ook in het bedrijfsleven is belangenverstrengeling een doodzonde.

Men wil de goegemeente dan laten geloven dat apostelen de boodschappers in Jezus plaats zijn, het zout der aarde..

Theodorus de Bruijn kun je zonder meer betichten van:

- belangenverstrengeling omdat hij als privé persoon zaken is gaan doen met een persoon die ook zaken deed met de NAK
- belangenverstrengeling omdat hij zijn zoon laat werken voor de kerk waar hij bestuurder van is (nu is dit schering en inslag bij de NAK maar dan nog)
- bovendien zijn er voorbeelden te over dat De Bruijn zijn ambtsgeheim heeft geschonden, en dat is doodzonde nummero twee voor een kerkbestuurder.

Normaal gesproken zouden alles bestuursleden geschorst moeten worden hangende de rechtszaak maar ze doen net alsof hun neus bloedt.

Het ergst is nog wel de huilie huilie brief van Peter Klene waarin hij zijn districts apostel neer zet als een soort van naïeve man, maar niks is minder waar, De Bruijn wilde gewoon grof geld verdienen met een schimmig onroerend goed zaakje.

Ze moesten zich schamen.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ll

Het is overduidelijk waar De Bruijn 4 dagen van de week thuis en niet op de CA toch zo druk mee is en tijdens Stap diensten op het altaar zit te pitten.
Voorheen was dat het opknappen van 2e hands auto's en daarna onroerendgoed ontwikkeling en exploitatie met flink prive winstoogmerk.
Zelfs zoontje Ramon zit in het complot.

Tijd voor een flinke tempelreiniging van hogerhand!

Ben benieuwd naar de volgende onthullende documenten.

Groet, ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@ACE,

Het is allemaal nog veel erger dan ik eerst dacht, als je dan de laatste BV structuur, de akten + de mail van de Heilige Apostel Theodorus ziet, man, man, dit is te erg, in mijn vorige reactie heb ik het ook gezegd maar belangenverstrengeling is toch wel het ergst waar een man als De Bruijn zich schuldig kan maken. Haha, wat een grap. Het is ook zo'n leuk beeld, straks gaan ze overal weer bekend maken waar de ontslapenen zich moeten melden.

"Onze Districts-Apostel dient is gemeente die en die' en daar kunt u de dolende zielen naar toe verwijzen"...maar stel je eens voor dat zo'n niet levend persoon (nog) meer weet dan wij, zou hij zich dan niet achter z'n oren krabben?

Dit is gewoon the end voor De Bruijn, de high potentials Klene & Klene en in hun kielzog kunnen er nog een paar hun biezen pakken.

En wat vreemd toch, men publiceerde tegenwoordig toch elk jaar een soort van financieel jaaroverzicht, zijn ze daar nu ineens mee gestopt?

Whahaha, wat een sukkels.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Tosca »

@ACE, en All
Inderdaad heeft de Nieuw Apostolische Kerk weleens cijfers gepubliceerd, maar die waren heel summier van opzet. Er was geen sprake van verantwoording. De publicaties waren bedoeld als zoethoudertje.

Als er nu jaaroverzichten zouden komen over de jaren 2007;2008;2009 die de eerlijke cijfers zouden laten zien, Tja dan. Het is een grote financiële bende, waar een louche motorclub zich nog voor zou schamen.

De gepubliceerde brief laat duidelijk zien dat er is getracht anoniem te blijven in de correspondentie door elkaar in code aan te spreken. G1 en G2, Daaruit blijkt dat we te doen hebben met mensen die enerzijds wellicht geniaal zijn, maar aan de andere kant zo dom elkaar in code aan te spreken terwijl de namen gewoon voluit op de Mails staan vermeld! Blijft: Het is wel een bewijs dat Theo wist dat hij met foute, en strafbare, dingen bezig was.

Maar…We zijn er nog niet, er komt nog veel erger bewijs materiaal.

Hoe schat jij de kans van slagen in als er een officiële aanklacht tegen het Bestuur wordt ingediend? Er moet wat gebeuren! En er zal ook wat gebeuren. :shock:
Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@Tosca, Jacob65

Het is het karakter van TdB ten voeten uit dat hij zich achter muren en mensen verschanst en de schuld principieel bij de ander legt.
Ook de vermelde BV constructies moeten zijn bemoeienis -alweer- verhullen. Achter de schermen is het echter TdB degeen die aan de touwtjes trekt.
Samen met Willem S, PK en NK vormen zij de 4 D's, nl de NAK Daltons!

Haalbaarheid mbt aftreden bestuurders.
Er moet een compleet dossier worden opgebouwd om een goede zaak te hebben die bij NAKI een kans van slagen heeft.
Bovendien zijn er financiele en juridische explicaties mee gemoeid.

Wat wel te doen
Het is in dit stadium heel belangrijk dat er flink wat ruis ontstaat rondom deze heren van goede doen. Daar is dit forum volop mee bezig.
Op een dag wordt de situatie dan vanzelf onhoudbaar! Dus indirect de druk opvoeren.
Ondertussen wordt de grond warm onder de voeten van de Daltons.
De beerput moet open, want de reputatie van de NAK staat op het spel.

Wordt vervolgd,
Groet, ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

In een gezonde (en zelfreinigende) organisatie, hetgeen de nieuw apostolische kerk overduidelijk NIET is, en ook nooit geweest is trouwens, zou deze zaak snel geregeld zijn, en wel van twee kanten:

1) De voorgangers van de diverse gemeenschappen + de districtsvoorgangers zouden in dat geval het vertrouwen in het (kerk) bestuur opzeggen
2) De stamapostel zou de bestuurders moeten schorsen.

Maar in deze inteelt cultuur zal zoiets nooit gebeuren, belangenverstrengeling, nepotisme, het schenden van het ambtsgeheim, alles wordt getolereerd onder de dekmantel van heiligheid.

Vanuit het geloof geredeneerd, zal ook aan deze hypocriete figuren gevraagd worden: wat heb gij met het mijne gedaan.

Deze mensen, en dat heb ik het over mensen als De Bruijn, Scherpenzeel en de Klene's, hebben ook niets van de voetwassing door Jezus begrepen...
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

Jabob65 schreef:In een gezonde (en zelfreinigende) organisatie, hetgeen de nieuw apostolische kerk overduidelijk NIET is, en ook nooit geweest is trouwens, zou deze zaak snel geregeld zijn, en wel van twee kanten:

1) De voorgangers van de diverse gemeenschappen + de districtsvoorgangers zouden in dat geval het vertrouwen in het (kerk) bestuur opzeggen
2) De stamapostel zou de bestuurders moeten schorsen.

(...)
@Jabob65

In de nieuw-apostolische geloofsleer zitten meerdere storende systeemfouten. Alleen al het enkele feit dat de arrogantie van de macht de boventoon voert, waardoor er in de praktijk vrijwel nooit een fout wordt toegegeven, wijst hierop. De alleenheerschappij in de Nieuw-Apostolische Kerk van "zegenaars" is onaantastbaar want deze ligt bij wijze van spreken verankerd in een goddelijk raadsbesluit. Het is ieders heilige plicht de zegenaars te ondersteunen, ook in geval van hun ongelijk. Een zegenaar heeft per definitie altijd alles goed bedoeld, zodat betrokkene in geen geval iets wordt aangerekend. Wát er ook misgaat en hoeveel doden en gewonden er met instemming van betrokkene ook zouden zijn gevallen; zelfs bij de 50e sterfdag van zo'n zegenaar zullen diens goede werken nog in herinnering worden gebracht. Naarmate een zegenaar hoger op de ambtsladder "dient", bekleedde God hem met meer aanzien en macht. Een ieder wordt geacht de aldus bevoorrechte "Boden van Jezus" na te volgen, en wel met een onbegrensd vertrouwen. Eventuele klachten dienen in eerste instantie te worden voorgelegd aan de laagste locale zegenaar die naar bevind van zaken zal handelen. Vol vertrouwen kan men dezelfde klacht desgewenst daarna voorleggen aan de zegenaar op de op één na laagste trede op de ambtsladder. Deze zal met gebruikmaking van diens complementaire gaven en krachten het omstreden voorval nog beter in het nieuw-apostolische licht kunnen plaatsen. In de bijna ondenkbare situatie dat sommigen zouden menen dat de allerhoogste zegenaar zelf iets te verwijten valt, zal, nadat er een bezinningsperiode van ten minste 55 jaren in acht is genomen, de alsdan dienstdoende ambtsopvolger daaromtrent uitsluitsel mogen geven. In het bevestigende geval wordt niet om de feiten heen gedraaid en geldt de formulering: „Dat is niet goed geweest.“

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@BEE,

Zo is het precies!

Was gisteren even bij mijn ouders (mijn moeder ken je goed) en ik vertelde even over de OG avonturen van de Heilige Theodorus en ten eerste wisten ze van het hele geval niks af (hoezo een transparante kerk) en ten tweede begonnen ze Theo direct te verdedigen want hij had het vast heel erg goed bedoeld, en iedereen kan toch fouten maken?

Tja.

Groet!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

Ben ik het helemaal mee eens iedereen kan fouten maken maar daar mag je dan ook voor uitkomen .
Klein detail hij blijft ze maken en wil doorgaan met dezelfde fouten .
Dat kan die ook want iedereen dekt hem keurig af en staan in de navoging .
Trouwens PK stuurd wel effe een mail rond dat echt iedereen de kop moet houden en niet zeuren over Theoloog hij kan zichzelf toch niet verantwoorden tegen zijn onderknuppels die hebben maar een taak en dat is offeren voor zijn fouten .
Zondag worden zijn zonden vergeven en vergeten weer en alles opgelost toch .
Het is vanaf heden de leden ook verbooden op deze site te kijken dat doen hun ook niet , :shock: :shock: :shock: :shock:
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

Jabob65 schreef:@BEE,

Zo is het precies!

Was gisteren even bij mijn ouders (mijn moeder ken je goed) en ik vertelde even over de OG avonturen van de Heilige Theodorus en ten eerste wisten ze van het hele geval niks af (hoezo een transparante kerk) en ten tweede begonnen ze Theo direct te verdedigen want hij had het vast heel erg goed bedoeld, en iedereen kan toch fouten maken?

Tja.

Groet!
@Jabob65

Weliswaar kan iedereen fouten maken, maar in dit geval heeft het er intussen alle schijn van dat er moet worden gesproken van een ware opeenstapeling van fouten. Het lijkt er op dat het één na het ander uit de hand heeft kunnen lopen. Daarbij komt dat waarschijnlijk nog altijd gewoontegetrouw slechts "hoge dienaren", dus broeders met een belangrijke geestelijke bediening, het bestuur vormen van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Hoe kunnen dezen worden geacht van alle markten thuis te zijn, dan wel dat men in staat zal zijn alle knopen op verantwoorde wijze door te hakken? Voor zover ikzelf ooit enig zicht kreeg op het reilen en zeilen bij dit kerkbestuur, heb ik niet begrepen waardoor de bezetting niet werd uitgebreid met deskundige derden. Ik vind het namelijk verkeerd als broeders met een taak op het vlak van zielzorg opeens ook verantwoordelijk moeten zijn voor aandachtsgebieden waar men geen verstand van heeft.

Ondanks de stelligheid die hier doorklinkt in mijn woorden, vind ik het ongelofelijk triest wat er blijkbaar aan de hand is. Over een miljoen meer of minder op grond van slechts enkele balanscijfers valt hier voorlopig nog wel te redetwisten, maar dat er een flink kapitaal achter rookgordijnen uit beeld is verdwenen lijdt m.i. geen twijfel. Mocht er bijvoorbeeld voor Eimersstaete (na aanvullende uitgaven vanwege wellicht bouwkundige aanpassingen) een doorstart in zitten, dan zal het complex misschien later wel opgewaardeerd kunnen worden. Voorlopig echter werd er een verlies geparkeerd van 1,5 miljoen euro in een intussen nagenoeg lege B.V. Allerhande onkosten stapelen zich op en de arbeidstijd van bestuurders, ook al wordt hun salaris elders geboekt, moet wel degelijk worden verloond en bij dit project aan de oplopende verliezen worden toegerekend om er een kloppend beeld van te krijgen wat alles bij elkaar werkelijk heeft gekost.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie