Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@ webteam

Ik zie de relatie tussen fraude en de taxatierapporten niet.

(...)
@ACE

Wat er bij de taxatie op 4 juni 2009 gebeurde is dat een onbevoegde (bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V.) daartoe opdracht gaf en dat een tweede onbevoegde (bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V.) zich het rapport in handen laat spelen. Alles gebeurde buiten medeweten van degene die er echt over ging (bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V.). Op 3 juli 2009 vindt dan de interne (!) doorverkoop plaats van Eimersstaete, waarbij er gebruik c.q. misbruik wordt gemaakt van het tussen 29 juni 2007 en 4 juni 2009 ontstane waardeverschil van maar liefst ca. 2,4 miljoen euro (inclusief 19% BTW). Dat lijkt tevens een truc om o.a. omzetbelasting te ontduiken. Sindsdien zit bij Eimersstaete de klad erin!
Kenmerken van fraude

Er is geen duidelijke definitie van fraude. Het begrip als zodanig komt niet voor in het Nederlandse Wetboek van Strafrecht. Kenmerkende elementen die aanwezig moeten zijn om van fraude te spreken zijn:
  • Het gaat om opzettelijk handelen
  • Er wordt een misleidende voorstelling van zaken gegeven
  • Er is het oogmerk economisch voordeel te behalen
  • Er is een benadeelde
  • Er is sprake van onrechtmatig of onwettig handelen
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude
Districtsvoorgangers, u bent hiermee gewaarschuwd wanneer aanstonds de jaarrekeningen 2010 voorliggen. Verleent u pas decharge aan het bestuur indien u bij uw volle bewustzijn wéét dat het door de beugel kan wat men van u verlangt. Zie a.u.b. opnieuw mijn bericht op vr 12 nov 2010, 10:49. Daarin wordt een bedrag genoemd van 10 miljoen euro. Het gaat al aardig in die richting!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door ACE »

@ BEE

Intercompany leveringen kunnen BTW vrij worden doorgefactureerd als beide ondernemingen deel uitmaken van een fiscale eenheid.
Ook intercompany boekwinsten of verliezen worden binnen de fiscale eenheid verrekend.
Maw fiscaal is er nmm niets aan de hand.

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@ BEE

Intercompany leveringen kunnen BTW vrij worden doorgefactureerd als beide ondernemingen deel uitmaken van een fiscale eenheid.
Ook intercompany boekwinsten of verliezen worden binnen de fiscale eenheid verrekend.
Maw fiscaal is er nmm niets aan de hand.

Groet, ACE
@ACE

Okay, ook ik ging daar aanvankelijk nog vanuit; maar wat verklaart hier dan in godsnaam de oprichting van een geheel nieuwe beheerstichting plus een reeks nieuwe B.V.'s met tevens alle kosten van dien:
  • * Beheerstichting A&DN
    * A&DN Vastgoed Holding B.V.
    * A&DN Vastgoed Onderhoud B.V.
    * A&DN Vastgoed Project B.V.
    * A&DN Woon Zorg Management B.V.
    * Eimersstaete Woon Zorg Exploitatie B.V.
Bovendien vind ik het een hoogst zorgelijk gegeven dat steevast "hoge dienaren" het daarin voor het zeggen moeten hebben. Dat zijn immers per definitie degenen die de ene keer 14% van een waarheid loslaten, en een andere keer 22,7%, enzovoort. Vrijwel altijd gaat het daarbij ook nog om familieleden en goede vrienden. Niemand krijgt oprichtingsakten en statuten te zien, laat staan jaarrekeningen, en de spaarzame informatie die men soms nog wél geeft (zoals in het artikel op de website van 3 januari 2008 over de heruitvinding van het rentmeesterschap) blijkt achteraf non-informatie te zijn. Men rotzooit maar wat aan. Nogmaals, ik wil eerst wel eens exact weten hoe het zit met die verkooptransactie!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door ACE »

@BEE

Deze fiskaal/juridische constructies zijn bedoeld om de verliezen en risico's in de deelneming te laten en de positieve kasstroom naar de Beheersstichting gaat.
Ze hebben wel een degelijke accountant en fiscalist ingehuurd!

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@ACE

Met die opzet op zichzelf heb ik geen moeite. Vraagtekens hierover kwamen bij mij op toen er opeens een "stereo-effect" moest ontstaan. De voorbereidingen daartoe lijken terug te gaan tot vóór 25 mei 2009 (vgl. regelnummer 16 in de brief "Santpoort, 21 februari 2010"). Hoe zit dat? Wij zullen er (in de rechtszaal) wel achter komen!

Met andere woorden: waarom (en sinds wanneer) wilde het kerkbestuur af van de bedrijfsonderdelen waarmee de "professionalisering" was begonnen? Dat betrof immers:
  • * Beheerstichting Alpha & Omega
    * NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V.
    * Residence Eimersstaete B.V.
Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door ACE »

@BEE

Ik kan me een goede reden bedenken die ook in de lijn ligt van het geboefte. Als deze entiteiten zijn leeggehaald,
kan er -bij een positief vonnis voor RR - niet betaald worden! Operatie geslaagd, patient overleden o.i.d.
Om te voorkomen dat een dergelijke situatie ontstaat, heeft RR beslag gelegd op diverse zaken.
Duidelijk is wel dat de Daltons onder alles uit proberen te komen. Maar ze komen met iedere list te laat.
Bovendien bevestigt deze handelswijze de ongeloofwaardigheid van de kerkbestuurders. Een wakkere rechter zal
daar direct doorheen prikken.

Het belooft een bijzonder 2011 te worden voor het bestuur van de NAK Nederland.

Een goede jaarwisseling en groet,
ACE
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door Noise »

blijkbaar zijn de rechters goed wakker!

veel geluk in 2011!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:(...)
Maar ze komen met iedere list te laat.

(...)
@ACE

Die indruk krijg ik ook...
  • Afbeelding
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door Tosca »

@All,

Nu ja, ik ga ervan uit dat RR de aangedragen zaken zal winnen, de gerechtelijke uitspraken wijzen absoluut in die richting. Vele Broeders en Zusters hebben het zinkende schip dan al verlaten, of zullen dan het zinkende schip alsnog verlaten.
Hoewel het ‘’aanzien’’ en de vermeende roem en eer van de Nieuw Apostolische Ambtsdragers –van hoog tot laag—inmiddels is omgeslagen naar afschuw en minachting willen de betreffende District-voorgangers nog steeds niet inzien dat zij over enige tijd huis en haard moeten inleveren!

De (inter) nationale Nieuw Apostolische Kerkleiding zal hen met vrouw en kinderen, gelijk scheepsratten met het ‘’schip” ten onder laten gaan. Er zal geen mededogen zijn!

Alle waarschuwingen van het Webteam ten spijt, blijven zij deze in de wind slaan. Zij vertrouwen liever de –bewezen—misleiders, schijnbaar beseffen zij niet dat het vertrouwen die zij van de Broeders en Zusters genoten, is omgeslagen in minachting.

Ik wens u en de Uwen een voorspoedig 2011.

Met vriendelijke groet,
Tosca.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door ACE »

@all

Een boeiend 2011 gewenst! Er zijn er die geboeid (woordgrapje) kennis zullen nemen van hun
onbehoorlijk bestuur en op de blaren moeten zitten. Inmiddels heeft onze Hemelse Vader zich
ver gedistantieerd van deze geldwisselaars die Zijn Huis tot schande hebben gemaakt.

Groet,
ACE
Plaats reactie