Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Els
Berichten: 14
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 15:31

Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door Els »

Overzicht met actuele stand dienstbezoek
gemiddeld over het jaar 2010 (Vlaardingen en Hoogezand-Oosterpark staan nog als zelfstandigen gemeenten).

Dienstbezoek 2010
Amsterdam zondag woensdag

- Alkmaar 36 18
- Amstelveen 39 18
- Amsterdam 57 30
- Den Helder 23 13
- Haarlem 33 19
- Heemskerk 16 9
- Hoorn 48 20
- Lelystad 25 16
- Purmerend 16 8
- Zaandam 29 15

- totalen district 322 166


Dienstbezoek 2010
Arnhem zondag woensdag

- Apeldoorn 89 37
- Arnhem 28 16
- Deventer 20 9
- Doesburg 30 14
- Ede-Wageningen 35 16
- Nijmegen 24 11
- Zutphen 19 9

- totalen district 245 - 112


Dienstbezoek 2010
Assen zondag woensdag

- Almelo 31 12
- Assen 28 13
- Emmen 32 13
- Hoogeveen 28 16
- Stadskanaal 21 15
- Tw. Exloërmond 39 22
- Veendam 41 26
- Winschoten 17 9

- totalen district 237 - 128




Dienstbezoek 2010
Groningen zondag woensdag

- Appingedam-D 59 34
- Groningen 89 16
- Haren 38 15
- Froombosch 39 14
- Hoogezand-C 30 17
- Hoogezand-G 78 19
- Roden 24 11
- Uithuizen 36 14

- totalen district 393 - 140


Dienstbezoek 2010
Ljouwert zondag woensdag

- Drachten 27 12
- Emmeloord 39 21
- Heerenveen 33 16
- Ljouwert 102 44
- Lemmer 36 25
- Sneek-Sperkhem 60 31
- Sneek-Stadsfenne 65 33
- Steenwijk 13 10
- Zwolle 30 7

- totalen district 405 - 199


Dienstbezoek 2010
Rotterdam zondag woensdag

- Den Haag 46 21
- Dordrecht 42 16
- Gorinchem 38 15
- Leiden 43 24
- Rotterdam 49 21
- Spijkenisse 37 19
- (Vlaardingen) 24 9
- Vlissingen 21 7
- Woerden 33 13

- totalen district 333 - 145




Dienstbezoek 2010
Utrecht zondag woensdag

- Amersfoort 41 19
- Harderwijk 31 12
- Hilversum 25 10
- Nijkerk 31 12
- Utrecht 98 38
- Veenendaal 35 17
- Voorthuizen 66 31
- Zeist 26 11

- totalen district 353 - 149



Dienstbezoek 2010
Sittard zondag woensdag

- Brunssum 56 21
- Geleen 42 19
- Heerlen 39 15
- Kerkrade 38 17
- Landgraaf 37 18
- Sittard 67 30
- Venlo-Blerick 18 n.b

- totalen district 297 - 120


Dienstbezoek 2010
Tilburg zondag woensdag

- Bergen op Zoom 17 8
- Den Bosch 43 16
- Breda 25 11
- Eindhoven 50 29
- Terneuzen 16 -
- Tilburg 61 32

- totalen district 212 - 96

Assen > 237
Amsterdam > 322
Arnhem > 245
Groningen > 393
Ljouwert > 430
Rotterdam > 333
Sittard > 297
Tilburg > 212
Utrecht > 353

Totaal dienstbezoek
Nederland op zondagmorgen; 2722
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door BakEenEi »

Els schreef:Overzicht met actuele stand dienstbezoek
gemiddeld over het jaar 2010 (Vlaardingen en Hoogezand-Oosterpark staan nog als zelfstandigen gemeenten).

(...)

Totaal dienstbezoek
Nederland op zondagmorgen; 2722
@Els

Over dit onderwerp, ingeschreven leden en onder hun degenen die de diensten bezoeken, herinner ik mij een discussie op het Duitse forum NAKtuell. Een drietal quotes daaruit (resp. van 3 april 2010, 21 januari 2010 en 13 januari 2010):
TjerkB schreef:
alfonso schreef:(...)

Lieber Tjerk, was war 2006 los, leicht steigend.
Danach geht es abwärts.

Ist das richtig, das ca. 40 % noch aktiv sind ?

Der Rest distanziert.
@alfonso

Obwohl ich berufsmäßig immer mit Zahlen und Fakten gearbeitet habe, kann ich von dieser Zahlenfolge wenig ablesen. Wie sind diese Zahlen in der gleichen Weise zusammengestellt? Ich weiß es nicht.

Bei Wikipedia wird behauptet daß 60% der Mitglieder aktiv sei: "De Nieuw-Apostolische Kerk (NAK) telt volgens de S.I.L.A. opgave in Nederland 10.908 leden (stand 2009) waarvan circa 60 procent meelevend is, verspreid over 72 gemeenten (stand 2010)." Was aber heißt "aktiv"?

Für mich persönlich kommt es in der Gemeinschaft vielmehr darauf an daß wir alle sehen wollen mit geheiligten Augen. Gibt es ein Klima wobei Er in unseren Herzen Wachstum geben kann?! Mitgliederzahlen waren für mich immer von zweitrangiger Bedeutung. Was sollen Zahlen ständig beweisen? Einmal sprach unser Bezirksapostel davon daß es zu wenig Segensträger gebe. Unmöglich, habe ich dann gedacht: dann sind nicht alle mitgezählt! Die Kinder, die Jugendlichen, unsere Lieben im Jenseits und viele viele andere die uns jeden Tag aufs neue zum Segen dienen. Darum: Sein Werk ist viel größer als es sich in Statistiken fassen läßt...

MfG,
TjerkB

Bron: Forumbijdrage board.naktuell.de Wechsel an der Spitze der NAK Niederlande ab 2011 » 03.04.2010 13:02 «
TjerkB schreef:@alfonso
alfonso schreef:(...)

Wenn ich mich recht erinnere, stand die Gebietskirche der Niederlande vor einigen Jahren schon mal unter der Verwaltung von Norddeutschland.
Hat es damals Ärger deswegen gegeben ?
Kannst du dazu was berichten.
Wenn es vielleicht keinen Ärger gab, weshalb sollte es denn jetzt Ärger geben, wenn Holland nach NRW einverleibt wird.
Klär uns ein bisschen auf, vielleicht kann auch Tjerk was dazu sagen.

Der Niederländische BAP Tjark Bischoff wurde in 1969 in den Ruhestand versetzt. Nach seinem Tode in 1971 war BAP Hermann Schumacher aus Bremen zuständig. In 1976 wurde AP Gijsbert Pos ordiniert. In 1981 ist er bei uns der verantwortliche Bezirksapostel geworden.

Ärger... Ich denke daß bei uns in Holland viele Geschwister nicht begreifen warum Bezirksapostel in Deutschland sich wie Geschäftsleute aufführen und daß Menschen von solchen ins schwärmen kommen!!

Ein allgemeines Problem mit dem sogenannten neuapostolischen Glaubensverständnis ist daß Amtsträger immer haben wollten daß die Kirchenleitung alles (!) entscheidet. Es kam nur noch darauf an daß die von der Kirchenleitung gegebenen Anweisungen befolgt wurden. Unter so einem Regime verliert aber jeder seine Spontanität. Etliche Geschwister fühlen sich natürlich wohl wenn die Kirchenleitung nun auch Sozialarbeit organisiert sodaß man immer weniger "in der Welt" sein muß, sondern nur noch in sanften neuapostolischen Atmosphären...

alfonso schreef:die holländische Geschichte der NAK, hat im laufe der Jahrzehnte etliche Abspaltungen hervorgebracht, so wie ich gelesen habe. Eine der anderen Gruppen soll sogar Mitgliedermässig grösser sein als die NAK. Stimmt das ?

Nach Angaben von Sepsers vor einigen Jahren, war die Mitgliederzahl der NAK in Holland bei nur noch ca. 12000 und 4000 würden noch die Gottesdiente besuchen.
Inwieweit sind die Zahlen, in den letzten 5 Jahren gesunken.
Werden in den Niederlanden auch NAK Kirchen geschlossen?
Steht der Grossteil der Amtsträger geschlossen hinter dem Stammapostel vereint. Wie ist die Prognose ?

(...)
Die geschichtlichen Entwicklungen in Holland wurden von Edwin Diermann eingehend beschrieben in seinem -in 2007 erschienenen- Buch "Beitrage zu Geschichte, Lehre und Leben der apostolischen Gemeinschaften". Auf Seite 126 wird folgendes erwähnt:
  • Mitglieder für 1970: 12.500
    Mitglieder für 2000: 12.233
    Mitglieder für 2004/5: 11.586

    Teilnehmerzahl beim von Stammapostel Leber am 18.3.2007 in Groningen (Niederlande) durchgeführten landesweiten Gottesdienst: 3.433
Bei den Mitgliederzahlen sind vermutlich die Missionsgebiete einbegriffen. Auch ich denke daß in Holland zurzeit bestenfalls etwa 4.000 (aber wahrscheinlich eher 3.000) Geschwister mehr oder weniger regelmäßig die Gottesdienste besuchen. Ich habe Grund zu der Annahme daß ein Fünftel der Amtsträger kein bißschen Sympathie empfindet für Stammapostel Leber. Viele anderen wissen nicht mehr was sie von ihm halten sollten.

MfG,
TjerkB

Bron: Forumbijdrage board.naktuell.de ... welche er auch Apostel nannte ... » 21.01.2010 14:29 «
TjerkB schreef:
heinrich schreef:
was der Stammapostel verkündet; das ist Gottes Wort reinsten Wassers
Werter TjerkB,

soll das nun Satire sein oder ist die obige Aussage Ihr Ernst ?

Nachdenkliche Grüße,
Heinrich
@heinrich

Du hast recht: ich meinte "das wäre Gottes Wort reinsten Wassers"...

@all

Der Stammapostel und die mächtigen Bezirksapostel hätten nie Verfügungsgewalt über alle Sachen bekommen müssen. Das Strebertum wird schließlich auf eine Sandbank auflaufen. Das ist nur noch eine Zeitfrage. Man hätte sich auf Seelsorge beschränken dürfen. So ist es aber nicht geschehen denn die gesamten Mitglieder dieser Kirche haben sich Abgötter gesucht. Gemeinsam haben sie ihre Kirchenleitung gebildet. Darum soll jeder in diesem Zusammenhang seiner eigenen Mitschuld bewußt werden! Auf holländisch sagt man dann "uithuilen en opnieuw beginnen", was heißt: ausweinen und neu anfangen...

Die gefundenen Abgötter führten aber ein strenges Regiment und sie konfrontierten Anbeter mit einem von ihnen erfundenen Aberglauben, mit Hochmut und einer neuapostolischen Hierarchie, sowie mit einem Unheilsbote, mit vielen Gesetzen und Regeln, Verpflichtungen, Einbahnverkehr; mit hohen Ansprüchen und Lohnforderungen, mit unseligen ständig ändernden Lehraussagen, mit einem Desinformationsabend; ohne jedes Mitgefühl, ohne Schuldbewußtsein, ohne Antworte auf gestellten Fragen. Und darauf insistieren diejenigen die sich Oberhirten nennen lassen, oder "höhere Führungsverantwortlichen", Gottgesandte. Die Sache hat sich inzwischen hoffnungslos verfahren.

@KL

Hüter von Backsteine, Dachpfanne, Geschichtsfälschungen, Mitgliederzahlen und Gelder: ihr seid mit Bomben und Granaten, Pauken und Trompeten, mit Glanz und Gloria durchgefallen!!

MfG,
TjerkB

Bron: Forumbijdrage board.naktuell.de Die "Botschaft" » 13.01.2010 14:52 «
Overigens, lang geleden, bij NAK-Observer, heb ik eens globaal becijferd wat het kost om de gemeenten te laten voortbestaan. Dat viel toen erg mee! Misschien kan ik het nog ergens vinden (als ik eerst maar weet waar ik het nog kan zoeken).

Groet,
BakEenEi
Less Is More
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door basis »

Els Chapeau!
Fijn dat deze cijfers beschikbaar zijn gekomen, ik hoop alleen wel dat het klopt en werkelijk afkomstig is van tellingen in de kerken en dat het geen natte-vingerwerk is, dat zou dan immers misleidend zijn.
Dus mijn vraag is vooral : zijn dit de officiële cijfers van de kerkleiding (hoe je eraan komt doet verder niet terzake als het maar klopt).
Ik sta al jaren op het standpunt dat de kerkleiding maar beter wat open kan zijn met dit soort cijfers en het bekend maken.

Dat ik wat twijfel heb komt vooral door mijn eigen waarneming en telgedrag.
Van één van de gemeenten in de cijferreeks heb ikzelf nogal afwijkende informatie namelijk...
Van deze door mij bezochte gemeente wordt hierboven door Els voor de zondag het getal van 28 genoemd terwijl ik weet dat het 38 is in 2010
en voor de woensdag staat bij Els: 13 terwijl het 18 moet zijn.

Ik weet het zijn kleine verschillen maar toch significant genoeg om aan de hele reeks te gaan twijfelen, uiteindelijk wil ik dat liever niet want het is juist geweldig dat we nu eens van alle gemeenschappen de cijfers beschikbaar hebben maar om er werkelijk met elkaar verder op in te gaan moeten we vooraf wel de zekerheid hebben dat het allemaal klopt.
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door basis »

De cijfers zijn in 1e instantie vooral schokkend te noemen

Vooral Hilversum vind ik schokkend: 25 hierin moeten zich ook dan dus de leden van de opgeheven gemeente Bussum-Naarden bevinden ?
Zeist is ook erg met 26 hier zitten dan ook de broeders en zusters van de Bilt-Bilthoven bij in.

Tiel en Leerdam zijn recentelijk opgeheven, hiervan moeten Nijmegen en Woerden hebben geprofiteerd maar aan de cijfers is dit niet te zien….
Wanneer ik lees dat Arnhem slechts 28 bezoekers heeft (ook al inclusief de lang geleden opgeheven gemeente Velp) dan begrijp ik ook wel dat die grote bak aan de Johan de Wittlaan weg moest.
Almelo heeft 31 bezoekers en daar zit de hele voormalige gemeente Enschede bij in….schokkend!
Emmen (inclusief Klazienaveen en Hardenberg) maar 32 bezoekers !
Het is toch ook raar dat Uithuizen zou verdwijnen met 36 bezoekers op zondag terwijl voor Roden met 24 bezoekers nog een nieuwe toko wordt gebouwd? Onbegrijpelijk allemaal en ONVERKOOPBAAR aan de trouwe zielen aan de basis.

Ik zie dat Groningen (3 samengevoegde gemeenten eigenlijk) op woensdag volgens deze cijferreeks 16 bezoekers heeft, dat kan toch niet?
Het verschil met zondag is dan ook wel erg groot: 89 op zondag en maar 16 op woensdag; raar !

Steenwijk kreeg slechts 8 jaar geleden nog een prachtig nieuw kerkje, het staat er fier en is mooi van architektuur maar er komen nog maar 13 mensen op zondag?

Grote steden als Den Haag en Rotterdam met nog onder de 50 bezoekers op zondag: werkelijk dat kàn toch niet!
Den Haag waarin recent nog zijn opgegaan de gemeenten Zoetermeer en Delft trekt op zondag 46 mensen...
De kerkgemeente van Rotterdam bestaat ook uit 2 samengevoegde gemeenten en ze hebben een pracht van een kerk met een grote zaal met wel tegen de 300 zitplaatsen: er komen er zondags echter volgens deze opgaaf maar 49...

Ljouwert lijkt wel aardig: 102 bezoekers op zondagmorgen...ik weet echter dat ik op een zondagmiddag 15 jaar geleden eens in Ljouwert was (normale dienst) en dat het er toen zelfs in die middagdienst nog bijna 180 waren!

Veendam krijgt op zondag 41 mensen in de kerk, dit was 10 jaar gelden nog rond de 120 op een ochtenddienst...wáár zijn ze gebleven?

Amsterdam trekt 57 mensen let wel: dat zijn 4 samengevoegde gemeenten (eigenlijk zelfs 5 als je de missie van Hoofddorp die zelfstandig heeft bestaan tot in de 80er jaren meetelt)....dit is toch schokkend, die samenvoegingen leiden werkelijk alleen maar tot meer leegloop volgens mij.
Het is jammer dat de kerkleiding dit zelf niet inziet want het samenvoegen gaat blijkbaar gewoon door.
Men denkt aan de top: een gemeente van 20 bezoekende leden en nog een gemeente van 30 bezoekende leden maakt tesamen weer een gemeente van 50 bezoekers. Het is echter inmiddels wel duidelijk dat dit niet zo is; Amsterdam is daarvan een goed voorbeeld.
Maar na de samenvoeging van Delfzijl en Appingedam hebben we ook al gezien dat feitelijk na 5 jaar het aantal leden ongeveer lag op het aantal wat Delfzijl had vóór de samenvoeging ergo: Appingedam was gewoon verdwenen...

Ik heb de neiging om de cijfers te geloven want we zien al jaren dat het hard achteruit gaat ik zie bij Tweede Exloërmond staan 39 bezoekers op zondag, mijn meest recente ervaring daar was dat er nog véél minder waren op een zondag, nog geen 30 zelfs.
Winschoten en Stadskanaal gaan ook de laatste jaren vooral hard achteruit (eigen waarneming) en het aantal van 17 op zondag voor Winschoten beloofd weinig goeds voor de toekomst van deze gemeente.

All in all ben ik vooral geschrokken.........dat het erg is wist ik, dat het zó erg is doet me eigenlijk toch wel sidderen...
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door basis »

Alhoewel ik, geloof ik, de enige ben die de hierboven genoemde cijfers bijzonder interessant vind doe ik hier toch nog even een poging tot enige opheldering.

Zijn dit nu werkelijk getallen die een representatief beeld geven?
Een werkelijk goed beeld van het aantal dienstbezoekers per gemeente krijg je natuurlijk pas na het tellen van alle dienstbezoekers over een heel jaar en dit aantal vervolgens te delen door het aantal gehouden diensten; zeg 50.
Zijn de door Els genoemde aantallen werkelijk zó tot stand gekomen of is het een gevolg van één enkele telling op één enkele peildatum? Dit is natuurlijk zéér subjectief.
In de gemeente waar ik kom zijn in het jaar 2010 zondagsdiensten geweest met 56 bezoekers maar er was ook een zondag met slechts 16 mensen.
Als je net op één van die bewuste zondagen zou hebben gepeilt dan geeft dat wel een héél vertekend beeld van de werkelijkheid....
Een werkelijkheid die op een gemiddelde zondag tussen de 36 en 40 bezoekers laat zien.

Overigens gebaseerd op de door Els genoemde cijfers kom ik na optelling van de totalen per district op:
2797 aanwezigen op zondag en niet zoals Els zegt op 2722.

het totaal aantal aanwezigen voor district Ljouwert wordt 405 na optelling van alle gemeenten, elders wordt dan weer van 430 gesproken...

Als deze cijfers daadwerkelijk van de kerkleiding afkomstig zijn doet dit gegochel met getallen weinig goeds vermoeden en verklaart veel aangaande de huidige stand van zaken wat betreft de financiën....
....ik bedoel maar...
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door willempower »

@els en @all
Ik ben geen boekhouder maar als die 7 miljoen hebben afgeboekt moet worden kost dat per kerkganger ongeveer 2500 euro .
Laag ingeschat dus per famlie ongeveer 5000 eurie .

Theoloog blijft lachen ,denkt de sufferds !!
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef:@els en @all
Ik ben geen boekhouder maar als die 7 miljoen hebben afgeboekt moet worden kost dat per kerkganger ongeveer 2500 euro .

(...)
@willempower

Dat klopt! Als je dit kapitaal (!) van 2.500 euro per persoon vervolgens afzet tegen het bedrag van ca € 93 per jaar dat de Interkerkelijke Commissie Geldwerving (ICG) vorig jaar registreerde per kerkganger in een aantal andere kerken in Nederland, komt het er op neer dat "andersgezinde christenen" nu bij "de Apostolischen" zo'n beetje de totale offerande in lucht zien opgaan over een periode van 25 jaar. Voorlopig ziet het daar immers naar uit, gezien alle beslagleggingen.

Het is allemaal te gek om los te lopen. Bij de nieuw-apostolische kerkleiding staat ogenschijnlijk maar één ding hoog in het vaandel: "Hier keurt de slager zijn eigen vlees!" Ik vind het onbegrijpelijk dat plaatselijke dienaren, voorgangers en ook gemeenteleden daar ondertussen niet tegen in verzet komen. "Verjaag de farao uit uw hoofd!", zou ik ieder willen toeroepen. Het is volstrekt onverantwoordelijk om de kerkleiding, die zelfs niet in staat is om de nog dagelijks verder oplopende verliezen te stoppen, tegemoet te komen in haar wens de zaken net zo lang op hun beloop te laten en overal het zwijgen toe te doen totdat bodemprocedures en wat dies meer zij doorlopen zijn. Men moet -in afwachting van wat de betreffende rechtszaken opleveren- zélf worden geschorst! Maar ja, in de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) gaan betrokkenen daar zelf over! Daarom is het zo ongelofelijk kwalijk dat de districtsvoorgangers vorig jaar aan het bestuur decharge hebben verleend voor de jaarrekening 2009. Dezen hadden die goedkeuring pertinent níet mogen geven. Nogmaals: "Verjaag de farao uit uw hoofd!" Wie als "hogere verantwoordelijke leidinggevende" (zoals het in de "Leidraad dienen en leiding geven" zo prachtig en indrukwekkend wordt omschreven) onder de gegeven omstandigheden verwijtbaar (!) nalatig blijft, haalt zich de grootst mogelijke doffe ellende op de hals. Het is er de hoogste tijd voor geworden dat familieleden van "hoge dienaren" eindelijk maar eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen door hun ondoordachte gedoogsteun op te schorten. Werkelijk: dit alles pakt faliekant verkeerd uit... Andermaal: "Verjaag de farao uit uw hoofd!" Soit!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door willempower »

@bakeenei
Hier volgt toch uit voor dat je wel een heel exclusieve kerk hebt dat je even 2500 euro moet meebrengen wil je kerk blijven bestaan .
Lijkt wel een te dure golfclub zo .
Niet meer voor gelovigen maar alleen geschikt voor de rijke bovenklasse .
Mij is geleerd god is er voor iedereen , maar hier zegt men theoloog is er alleen voor de rijke bovenlaag .
En als ik het god lees in Google is die nu al druk met door de zijdeur te verdwijnen en Klene kennende word het alleen nog maar erger en duurder .
Maar gelukkig is er nog iemand die contacten heeft bij de ABN AMRO die vast wel wat weet te ritselen . :ugeek: :ugeek:
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door ACE »

@ all

Els vermeld geen bron. Dat maakt het moeilijk te verifieeren of deze getallen kloppen en absoluut zijn.
Neemt niet weg dat de getallen nmm een goed beeld geven van de werkelijkheid.
Uit diverse gemeenten hoor ik dat de getallen zelfs nog opgeklopt worden om voortijdige sluiting te voorkomen!
Ga d'r maar aan staan.

Op de CA en in Heiloo maken ze zich geen zorgen. De negatieve groei is op schema met het businessplan.
De sterfhuisconstructie werkt zeer effectief.
Achterover leunend in de leren stoel en met de poten op de catachismus, wordt apostolisch gelovend Nederland langzaam
de nek om gedraaid.

Groeten,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Actuele stand zaken mbt ledenaantallen NAK NL

Bericht door willempower »

@ace
ACE schreef:
Els vermeld geen bron. Dat maakt het moeilijk te verifieeren of deze getallen kloppen en absoluut zijn.
Neemt niet weg dat de getallen nmm een goed beeld geven van de werkelijkheid.
Uit diverse gemeenten hoor ik dat de getallen zelfs nog opgeklopt worden om voortijdige sluiting te voorkomen!


Groeten,
ACE
Dus je zegt dat Theoloog de gemeentes wel een ding heeft geleerd en das de boel belazeren ,in plaats van Gods woord te verkondigen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie