Aus Stadt und Kreis...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Redactie »

@all

Gelezen op de website van Verlag Friedrich Bischoff GmbH:
"Der Bischoff Verlag ist ein Unternehmen der Neuapostolischen Kirche und versteht sich als internationales christliches Medienhaus."

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Redactie »

@all

Vandaag gaven de volgende twee forumbijdragen bij NAKtuell ons te denken...
Herkenbaar! (...)

Misschien is het fijn als de nieuw-apostolische kerkleiding nu eindelijk ontdekt wat zij daadwerkelijk van anderen kan leren. Een voorbeeld:
Word je daar niet helemaal stil van? Van...
  • "Quakers zijn een ijkpunt voor het menselijk geweten door hun hoge morele standaard. Zij kunnen zich met recht een ethische religie noemen en zijn dan ook de enige godsdienst die ooit de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst mochten nemen."
Zet daar eens de (tweede) Europese Informatieavond van 4 december 2007 in de Nieuw-Apostolische Kerk tegenover! Zie ook het bericht door BakEenEi op "wo 02 feb 2011, 21:09 " en volgende (Düsseldorf; eerste t/m vijfde vervolg) in de thread "Elders gelezen..."

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door ACE »

@ll

Inmiddels is TdB in de rust, althans kwa ambtsopdracht.
Hij heeft z'n handen nog vol aan wat lopende zaakjes.

In zijn laatst gehouden dienst bij boezemvriend WS in Den Helder, gebruikte TdB geheel misplaatst
het woord 'ik en mijn huis willen de Heer dienen'.

TdB bedoelt nl 'Ik en mijn huis willen aan de Heer verdienen'!

Dat heeft hij zonder enige schaamte in zijn ambtsperiode gedaan.
Thans wordt een groot deel van zijn pensioen opgehoest uit offergelden.

En nu maar afwachten wat er gemerkt gaat worden van wind uit NRW (..)
Als PK de informant is, zal AB goed op zijn hoede moeten zijn.

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Lmg »

Zeer spoedig zullen we ervaren dat Brinkmann het draaiboek voor
Holland al geruime tijd klaar had liggen.
Als hij geen koppen laat rollen, wordt het zeer moeilijk voor hem.
Als P. Klene toch mag blijven zullen velen nog ervaren dat het een
man is met vele gezichten en tot de familie Swinx behoord.
De NAK was altijd het werk gods en is nu de Commerciele club.

Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door willempower »

@lnm
Citaat : De NAK was altijd het werk gods en is nu de Commerciele club.

Dan is het gelijkwaardig aan de exclusieve Rotary en Lions met ballotage commissie , en stel vooral geen vragen maar gehoorzaam en geef veel geld aan de armen , linker en rechterarm van Klene . :P :P :P
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Gnosis »

Beste allemaal,

Volgens mij ontbreekt onderstaande link aan deze conversatie:




http://www.argusoog.org/2011/05/onvoorw ... more-22246

groet, Gnosis
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Redactie »

@all

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: NACboard, an UNOFFICIAL link site and message board for english speaking “open” discussions on the New Apostolic Church (NAC).

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Redactie »

@all
Met de beantwoording van welke vragen zouden de sportliefhebbers hier een prijs in de wacht hebben kunnen slepen? (...)
Zie ook bericht door BakEenEi op "za 08 jan 2011, 12:01" in de thread "Bestuur NAK Nederland handelt volgens visie DAP Brinkmann".

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Aus Stadt und Kreis...

Bericht door Redactie »

@all
Stamapostel Leber:
Jesaja 2 vers 5.

‘’Huis van Jacob, komt, laten wij wandelen in het [1] licht des Heren’’

[...]
Kom nu Broeders en Zusters laten wandelen in het [2] licht van de Heilige Geest, daar zitten twee boodschappen in opgesloten het eerste dat we stappen in de [3] lichtbundel van de Heilige Geest, Je kunt je voorstellen dat er [4] licht is van een [5] lichtbundel en dat wij dan in deze [6] lichtbundel gaan staan dan staan we in het [7] licht van de Heilige Geest. De andere boodschap die we eruit kunnen opmaken dat we dan ook dienovereenkomstig handelen dat we daaruit voortkomen. Maar nu even terug naar de eerste gedachte laten we in de [8] lichtbundel van de Heilige Geest gaan staan komt u Broeders en Zusters en laten we wandelen in het [9] licht van de Heilige Geest laten we instappen, maar ik zie ook dingen, houdingen die met de duisternis te maken hebben en waar je afstand van moet nemen opdat het geen indruk op je zal maken. Ik zei zo even al over de houding van het ongeloof, waar komt dat vandaan? Ga in het [10] licht van de Heilige Geest staan, jezus Christus heeft het zo mooi gezegd ‘’wees niet ongelovig, maar geloof, punt’’ Zo eenvoudig ligt het nu eenmaal. Dat zegt de zoon van God Jezus Christus, maar hoe krachtig het woord van de Heilige Geest, we zouden kunnen zeggen maak het toch niet zo ingewikkeld wees niet ongelovig maar geloof, Punt!

Dan stap je in de [11] lichtbundel van de Heilige Geest, ik wil er opnieuw op wijzen dat er ook bepaalde houdingen van afwachten bestaan, En die houding leid niet tot zegen, of in de zin van we zien wel. Nee, wij willen in de [12] lichtbundel van de Heilige Geest stappen en alle omslachtigheden en alles vermijden wat de kracht van het geloof zou kunnen wegnemen.

We willen ook geen afwijzende houding aannemen dat kan ook een stukje duisternis zijn in de zin van dat je met deze of gene geen gemeenschap wilt hebben. Dat je dus op de een of andere manier verschil maakt, nee, toch in het [13] licht van de Heilige Geest. Dat dan het hart weer wordt gevuld met de oorspronkelijke krachten Gods. We willen ons ook geen afwerende houding permitteren , het afwijzen, zo van we zien wel, of nu nog even niet, misschien later…Kom toch uit die duisternis, En treed in het [14] licht van de Heilige Geest.

We willen ook geen aarzelende houding aannemen, zo van ook dat brengt mij niet verder, en ten slotte willen we ook geen passieve houding aan nemen en zeggen, nee, dat is niets voor ons. Kom toch uit die onverschillige houding en treed in de [15] lichtbundel van de Heilige Geest. Zo hebben we het woord gehoord dat ons is voorgelezen ‘’Wij hebben niet de Geest van deze wereld ontvangen, maar de Geest die van God komt de Heilige Geest. Opdat we zouden weten wat God in zijn goedheid ons heeft geschonken. In de [16] lichtbundel van de Heilige Geest daarin wordt een ieder gelijk. Dan zie je de grootheid van de genade, dan zie je dat Jezus Christus via de verschillende omstandigheden waar wij mee te maken hebben ons wil toebereiden, dan zie je ook wat onze taken zijn, iedereen heeft een taak te vervullen

Bron: "Stamaposteldienst Pinksteren 2011 vanuit Dresden voormalig Oost-Duistsland", http://apostolischeobserver.nl/
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gesloten