Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door Tosca »

willempower schreef:Even 3 ton door de plee , en om dat verlies goed te maken word de kerk in Uithuizen maar verkocht .
Waar was de RAAD VAN TOEZICHT om het te volgen op Bonaire ?

Denk dat het een RAAD VAN UITZICHT was , over de prachtige zee kijken aan het strand naar de mooie blote dames .

Waar waren ze toen ze nodig waren , aan het strand in de zon ?
Verwijtbaar dus geen toezicht , en we zullen doorgaan de andere kant op kijken .
@WP en allen,

Nu ja, de Nieuw Apostolische Kerk heeft geen ''Raad van toezicht" maar, ja zeker, wel een raad van List en bedrog!!! En daar zijn ze erg goed in, Hoewel de Belastingdienst daar heel anders over denkt, zij denken aan fraude, en zoals ik voor enige tijd al schreef, het 'spul' komt nog achter de tralies terecht. Dus jongens...Klene, Klene, Vis, binnen kort op 'Water en Brood". Het 'Webteam' komt jullie wel eens opzoeken teneinde jullie het evangelie te verkondigen. Zal moeilijk worden, we gaan geen paarlen voor de zwijnen gooien. Deze raad van list en bedrog gelooft echt niet in God. :shock:

Groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door Lmg »

@ Allen,

Foute ontwikkelingen ontstaan en veroorzaakt door de kerkleiding zijn door de geschiedenis
heen van deze kerk stelselmatig ontkend en verzwegen.
Steeds opnieuw wordt iets onder het tapijt verstopt of doodgezwegen.
Gemeenteleden worden klein en voor onmondig gehouden.
Dat het webteam in het bezit kwam van de geplaatste foto van het inmiddels gesloopte
kerkgebouw, had de kerkleiding kennelijk niet verwacht.
vandaar de publikatie van de vorderingen van alweer een in aanbouw zijnde kerk.
Over de weggegooide 250.000 Euro wenst men geen enkele verantwoording af te leggen.

Lmg
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door Tosca »

@Lmg en allen,

aankomende donderdag (18-04) is er alweer een rechtsgang bij de Rechtbank in Utrecht.
Deze begint om 13.30uur. Het gaat dan om de SMAADZAAK.
Het 'Webteam' zal ook aanwezig zijn, behoudens de "districts-dienaren'' En enkele Priesters(...) Maar Bauke en Tjerk zullen wel aanwezig zijn.

Met vriendelijke groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door willempower »

@ webteam

Misschien kan je wat duidelijker zijn over de "smaadzaak"

Ik keek net nog bij de nak op de site en zie alleen staan dat er een einde is aan de langslepende rechtszaak en dat ze alles gewonnen hebben .

Jullie gaan me toch niet zeggen dat ze daar halve waarheden vertellen ,
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef:(...)
Misschien kan je wat duidelijker zijn over de "smaadzaak"

Ik keek net nog bij de nak op de site en zie alleen staan dat er een einde is aan de langslepende rechtszaak en dat ze alles gewonnen hebben .

(...)
@willempower
@all

Het betreft speciaal de beoordeling van een gerezen conflict door omstreden activiteiten, met name in december 2009 en januari 2010, van de toenmalige bestuursvoorzitter van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, districtsapostel De Bruijn. Deze zou zakelijke partners van broeder Rohn hebben benaderd om kwaad over hem te spreken - hoewel betrokkene medio 2009 al door het kerkbestuur was geschorst en ontslagen. Aanvankelijk diende deze zaak in Alkmaar maar door een "verwijzingsvonnis" op 7 december 2011 neemt de rechtbank Midden-Nederland de behandeling ervan over. In verklaringen van in Alkmaar opgeroepen getuigen komt naar voren dat broeder Rohn inderdaad op deze manier, door laster in feite, achteraf bedrijfsschade heeft geleden. Inmiddels heb ik begrepen dat het kerkbestuur tegenwerpt dat broeder Rohn op zijn beurt voordien al uit de school had geklapt door contact op te nemen met (districts)voorgangers en andere broeders met wie hij binnen het kerkgenootschap had samengewerkt, tegenover wie hij, nadat hij door het kerkbestuur op straat was gezet, zijn zorgen had uitgesproken over het kennelijk ongecontroleerde onverantwoordelijke eigenmachtige optreden tijdens de ontslagprocedure van enkele bestuursleden...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door willempower »

@ bee

Maar op hun site staat echt , lees maar na , dat ze alles gewonnen hebben en er geen rechtszaak meer komt .

Ik wacht dus echt op de brief van Kleene waarin hij na afloop van de rechtszaken alles helder en duidelijk gaat uitleggen .

Is het nog uit te leggen dan , of weet die zelf niet meer waar hij mee bezig is ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door Lmg »

@ Allen,

Hierbij nog een aanvullende informatie.
Een gemeentelid vroeg onlangs aan een hoge ambtsdrager wat er zoal is fout gegaan
met de bouw van de inmiddels gesloopte kerk op Bonaire.
Omdat de bewuste broeder zich niet met een kluitje in het riet wilde laten sturen,
heeft hij de hogere dienaar stevige vragen gesteld, over eea.
Daarop kreeg de bewuste broeder een eerlijk verhaal over het volledig mislukte bouwwerk.
De goed geinformeerde Ambtsbroeder vertelde oa ook dat om instorting van de dakconstruktie
te voorkomen, had men midden in de kerkzaal een zware houten balk rechtop onder het dak geplaatst.

Lmg
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door zefyr »

@lmg

Als een dergelijke noodconstructie vereist was om de tent overeind te houden, staat de NAK-leiding dus voor paal :lol: Deze proleten hebben zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door ACE »

@all
De van Silfhouts zijn nu een boompje voor hunzelf aan het opzetten.
Wat hebben ze gelachen.

Groet ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Opnieuw financieel schandaal NAK NL

Bericht door Lmg »

@ BakEenEi en Allen,

D.Ap Brinkmann is een gerechtelijke procedure begonnen in verband met het frauduleuze
handelswijze van de bouwers van de gesloopte kerk op Bonaire.
Mijn vraag is: Bij welke rechtbank in Nederland loopt deze zaak ?

Lmg
Plaats reactie