Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Redactie »

Zie de brief van 21 februari 2010 en vergelijk dan eens de inhoud daarvan met het onderstaande:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Noise »

Mijn idee achter de hele situatie is,
De Bruijn had het echt nooit gewild hoe het ging. P.Klene daartegenover wou Rohn kapot maken. (Hij wou hoofdzakelijk Ronald kapot maken, maar vond het ook niet erg als daarvoor het gezin van Ronald ook maar moest lijden. In naam van God.....? (laat ik maar zeggen, dat ik in het bezit van een uiterst betrouwbare bron ben)) Wat hiervoor de reden van Klene is, is niet duidelijk. Wou hij Rohn als katvanger voor dingen gebruiken? Of wou hij juist een volmacht in de NAK Nederland hebben? Was hij jaloers op de verstandhouding tussen Rohn en de Bruijn? Of kon hij het zowiezo niet uitstaan dat een broeder zonder ambt "zo ver komt" binnen de CA.
Een ding wil ik nog even kwijt. Over de Bruijn ben ik zeker niet positief te spreken, Maar van mijn eerste ontmoeting met Peter Klene kan ik mij herinneren, en dat heb ik niet heel vaak, dat ik weg liep met het idee dat ik geen warmte in zijn ogen kon vinden. (hij was toen geen apostel, en ik was nog maar 14 dus voor mij was hij redelijk onbekend)
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Jabob65 »

Het is allemaal zo pijnlijk, aan de ene kant legt men de lat zo hoog, en aan de andere kant blijkt dat die claim niet waargemaakt kan worden.

Het apostelambt in de nieuw-apostolische kerk, alleen zij kunnen de zonden vergeven, alleen zij kunnen de heilige geest afdragen, alleen zij kunnen bijbel uitleggen.

Het is nogal wat.

Voor de zoveelste kerk is men dan geweigerd voor een lidmaatschap van het ECK, wat een vrolijk dagje in Dresden moest worden, is nu een deceptie, 800 kerken zijn welkom, 5 niet, is dat dan niet veelzeggend.

Want alleen door een apostel van de nieuw-apostolische kerk verzegelde mensen zijn dan Gods kinderen.

Hoe is het toch mogelijk dat men zo'n hoge claim stelt.

En in werkelijkheid is het dus een puinhoop, nepotisme, het verduisteren van gelden, machtsmisbruik, leugen en bedrog.

Dit alles dan gedaan door die heilige apostelen.

Van buiten bont, van binnen stront.

Arme, arme mensen.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door ACE »

@all

Ik vraag me af of Peter Klene wel wist wat er zich afspeelde. Vergeet niet dat TdB zelfs z’n moeder een lor van een auto zou verkopen.
Als TdB slechts een deel van het hele verhaal besprak met PK, kun je een verkeerd advies verwachten. Het past ook allemaal in het plaatje.
De omgeving van TdB is de sjaak en TdB lacht en lacht.
Maar dat zal ‘m inmiddels toch wel vergaan zijn want ik hoor in den lande dat het imago van deze vriendelijke bejaardenfuif pipo tanende is.

Wordt vervolgd.. (woordspeling :D )

Groet, ACE
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Noise »

Haha, word vervolgd, ja..

Een ding blijft raar. Waarom blijft de Bruijn doorgaan met waar hij mee bezig is? Denkt hij misschien dat hij er in mei geen last meer van zal hebben?
En P.Klene zal er nog niet mee klaar zijn, na het in de rust gaan van de Bruijn.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door willempower »

@ace
Denk dat Theo Loog nu beter op zijn plaats is , maar hij blijft liegen en bedriegen zelfs naar zijn "vrienden" !!

Bye bye Theo

Een pipo is die al jaren , maar vekleed zich in een zwart pak achter een masker samen met Klene (kluk kluk )
De ezels trekken zijn kar met offergeld .
Afbeelding
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
bernard
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 01:13

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door bernard »

Beste Jabob65.

Ik denk dat wat u hierboven schrijft sinds verleden week zondag niet meer van toepassing is.
Omdat Ap. Klene toen vanaf het altaar bekend gemaakt heeft dat de Nak één van de vele wegen is die naar God leiden.

Dus wat betreft dat alleen de Nak de enige weg is, daar heeft deze Ap. definitief in het openbaar afstand van genomen.
En dat klinkt toch alweer positief.

En dat alleen het apostelambt van de Nak zonden vergeeft en bijbel zou kunnen uitleggen is bij deze dan ook niet
meer van toepassing.
Want als ik hem goed begrijp zijn er ook vele andere wegen die tot God lijden zonder Nak Apostelen.

Kijk deze Ap. heeft gebruik gemaakt van zijn macht want hij kan binden en ontbinden, en heeft met deze uitspraak
voor alle Nak-leden de weg vrijgemaakt om andere wegen te bewandelen die ook tot God leiden.

Stamapostel Bisschof heeft eens gezegd, een vogel vliegt daar heen waar hij voedsel vindt.
Dus beste Nak-leden wat let u? u bent vrij om te gaan.

Groet.
Bernard.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Jabob65 »

@bernard, ja, het is zeer goed nieuws, jammer dat het fijne nieuws nog niet is doorgedrongen tot Dresden en de ECK, ook de Nederlandse Raad van Kerken zal snel groen licht geven.

Het is niet langer zo dat alleen door 'apostelen van de NAK verzegelde mensen' Gods kind zijn.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door Tosca »

@ll,
Nu ja, wat ''apostel'' Peter Klene in Groningen heeft gezegd zie ik zelf als een soort van cosmetica, een smeerseltje om de werkelijkheid te verbloemen.

Peter Klene weet heel goed dat zijn uitspraken in Groningen volledig ingaan tegen de officiële Nieuw Apostolische leer.

Wellicht is een en ander nog niet in ‘’Zurich” aangekomen, Baas Willem Leber zal het niet leuk vinden.

Voormalig Apostel Gerrit Sepers moest vanwege dezelfde opvatting zijn ambt neerleggen.

Zo blijkt dus dat Peter Klene ook op een ’’ altaar des Heren’’ de leugen niet kan weerstaan. Onhoudbaar, hij is al ver over de houdbaarheids datum heen.
Zijn aftreden of juister…zijn afgang staat reeds in de sterren te lezen.

Jezus heeft eens over de farizeeërs de uitspraak gedaan dat zij van buiten als witgepleisterde graven waren en van binnen vol van doodsbeenderen.
Deze man is niet langer te handhaven in een kerkelijk ambt. Oké, binnen een SEKTE uiteraard wel. En dat blijkt dus! :idea:

Groet Tosca.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wat verzweeg apostel Peter Klene?

Bericht door ACE »

@Tosca

Peter Klene kon niet op tegen de klasse van Sepers. Qua Bijbel kennis, intelligentie en maatschappelijk nivo moest PK het afleggen.
En dat wekt natuurlijk jaloezie. Maar PK ging studeren: theologie. Op kosten van de kerk. Dan zou hij kunnen wedijveren met Sepers.
Wat was het gevolg?
Diverse staaltjes altaar retoriek en eigenzinnige Bijbel interpretaties. Dat bracht de gemeenschap in de war. What the hell is this?
Een geheel eigen interpretatie van Bijbelteksten en Bijbelse verhalen werd ons deel.
Vervolgens werd de gemeenschap achtergelaten met vragen, onduidelijkheden en verstrooiing. Mij ging op tijd het lichtje branden.
Dit kon niet de HG zijn, maar PK die zichzelf wilde profileren als de wolf in een nieuwe Messias gedaante.
Hij neemt daar voor zelfs TdB op de koop toe. En ook de bijrol die hij straks vervult onder ome Brinkmann waar hij zo goed mee door een deur kan.

PK is niet vies van populisme. Er zijn bv volgelingen die hun pincode -bij wijze van spreken- afstaan aan PK. Maar ja, als je niets op je bankrekening
hebt staan, heb je niets te verliezen.
Ook de 'Brief' is een onderdeel van zijn hang naar macht en aanzien. In de buurt van Theo Loog wast hij tot de volwassenheid die de NAK zo kenmerkt.
De leugen regeert en slachtoffers deren ons niet.
Zullen we het nog meemaken dat TdB en PK vroegtijdig hun biezen pakken? Zal circusdirecteur Leber hen verzoeken af te schminken?

Wordt vervolgd..!

Groet, ACE
Gesloten