Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

@ webteam en ace

Ik denk ook als het vonnis bij de redactie is mag / en moet het geplaatst kunnen worden .
Theoloog haalt de nak erbij om het op hun briefpapier te doen en zo zijn er meerdere dingen die dat aangeven dus is niet persoonlijk .
Op zijn minst is dit misbruik maken van offergelden , al is het maar papier .
Kan niet zeggen dat het gebruikmaken is van de goede naam van de kerk want die heeft theoloog al verspeeld , en verkwanseld .

Daarbij komt inderdaad de kop op dit forum die wel met koeie letters erop staat , dus kom op .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door WebTeam »

[Bijgewerkt: 24-09-2012, 11.30 uur]
ACE schreef:(...)
De crux van deze affaire is de ethiek en mentaliteit van de Bruijn. Dat is nl ook de crux in de andere zaken. Als hijzelf niet jokt, doen anderen dat wel voor hem.
Het gedrag van de Bruijn staat ter discussie en is nmm medebepalend voor de uitkomsten van de andere zaken.

Ik durf de veronderstelling aan dat hij zijn medecompanen er ook ingeluisd heeft.

(...)


Uit: Bericht door ACE op "Zo 23 Sep 2012, 18:30"
@ACE

Stel dat betrokkene de draaikont is zoals hij door sommigen wordt getypeerd, en stel dat er met deze affaire de miljoenen euro's zijn gemoeid die ook bij de zusterkerk in Nordrhein-Westfalen met het grootste gemak konden verdampen. Blijft dan de crux "de ethiek en mentaliteit van de Bruijn", óf kan er intussen beter worden gesproken van een (internationale) criminele organisatie?!

Het is absurd hoeveel tijd wij al aan deze godsonmogelijke toestanden hebben besteed. In feite houdt de nieuw-apostolische kerkleiding -met nota bene de hoofdverdachten aan de geldkraan- duizenden mensen nu al minstens drie jaar lang in gijzeling! Of is het wellicht juister om te stellen dat duizenden bijgelovigen zich dit laten welgevallen terwijl enkelen, die aan de brainwashpraktijken bij deze sekte wisten te ontsnappen, nu publiekelijk hun verbazing erover uitspreken?!

Er is hier pas het spreekwoordelijke topje van de ijsberg zichtbaar geworden! Zie verder het redactionele bericht op "Di 25 Jan 2011, 12:11" in de thread "Dubbelhartigheid 'Godsgezanten' doorzien".

Redactie schreef:(...)
Moeten wij hier verder nog iets van zeggen? Wat er misschien nog over te zeggen valt, is, dat de bestuurlijke organisatie bij de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) overduidelijk te wensen overlaat. Daar begint het al mee bij dit conflict, dat pertinent niet zo extreem uit de hand had hoeven te lopen als wij het nu voor onze ogen hebben zien gebeuren. Een groot manco bij dit kerkgenootschap is ook dat er geen solide klachtenregeling voorhanden is, dat de "Leidraad dienen en leiding geven" niet uit de verf komt en dat "hogere dienaren", eenmaal bovenaan op de ambtsladder gebombardeerd tot bestuurders en als kerkvorsten bovenmatig gesalarieerd, het grootste gelijk van de wereld plus het hemelrijk ziekelijk aan hun kant kunnen wanen doordat er tot overmaat van ramp óók al niet is voorzien in een onafhankelijke Raad van Toezicht. Wanneer dan karakters botsen, kun je het in deze tak van sport als onderworpene aan het goddelijke leergezag wel schudden. Dan voelen de "Godsgezanten" zich vrij om je met alle middelen rechtens te elimineren.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Wo 22 Feb 2012, 09:26" in de thread "Het uur der waarheid heeft geslagen... "
Redactie schreef:@all

Zie het redactionele bericht op "zo 26 feb 2012, 17:24" (bijgewerkt: 23.00 uur) in de thread "NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT". Het eindigt met een belangrijke conclusie: stamapostel Leber en districtsapostel Brinkmann waren chantabel toen apostel Peter Klene op 8 juni 2009 met een volmacht van districtsapostel De Bruijn de fout in ging tegenover Ronald Rohn.

Het WebTeam/TjerkB


Bron: Bericht door Redactie op Ma 27 Feb 2012, 00:18, eveneens in de thread "Het uur der waarheid heeft geslagen... "
Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk.
Het gaat om de argumenten van de rechter waarom de Bruijn in het ongelijk is gesteld. Niet meer en niet minder.
De rest is mij genoegzaam bekend.

Groet,
ACE
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door WebTeam »

ACE schreef:@WT

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk.
Het gaat om de argumenten van de rechter waarom de Bruijn in het ongelijk is gesteld. Niet meer en niet minder.
De rest is mij genoegzaam bekend.

Groet,
ACE
@ACE

Het mankeerde niet aan duidelijkheid. Wij delen ook de belangstelling, maar bij de privé-kwestie Oostenrijk ligt hier voor ons op dit moment toch echt een grens. Wij vinden namelijk dat het bewuste vonnis zonder de bijbehorende getuigenverklaringen een onacceptabel incompleet beeld oproept. Zo'n beeld willen wij niet oproepen. Met de publicatie echter van de nu ontbrekende getuigenverklaringen schieten wij op dit Forum ons doel voorbij want de inhoud ervan lijkt ons voor deze en gene nodeloos compromitterend. Eerder al gaven wij aan dat deze hele privé-kwestie intussen zó veel facetten kent, dat het zowat ondoenlijk is geworden om er hier nog chocola van te maken.

Ten slotte...
Redactie schreef:(...)
Hoe dan ook, uit nog geen enkel gewezen vonnis heeft mogen blijken dat het werkelijk allemaal anders in elkaar steekt dan Rohn na 8 juni 2009 in kleine kring binnen de kerk te kennen gaf. Zoals het elders op dit Forum al werd gememoreerd, heeft het kerkbestuur hem op enig moment zelfs de toegang tot alle kerkgebouwen ontzegd, waarbij een extreem hoge boete verbeurd zou worden verklaard indien betrokkene zich aan dat verbod niet zou houden. Het is daadwerkelijk gebeurd dat hij zich met diens gezin voor een openbare eredienst meldde bij zijn eigen kerkgemeente in Arnhem en dat hij daar bij de voordeur werd tegengehouden!

Hoe staan de zaken er nu voor? Welnu, grofweg bestaat de onderhavige problematiek inmiddels uit drie soorten van rechtszaken. Het handelt over Oostenrijk (bij de ondernemingskamer in Amsterdam en bij de rechtbank Arnhem), over o.a. het aangezegde ontslag van Rohn (bij de rechtbank Utrecht) en ten slotte over laster en/of meineed en/of valsheid in geschrifte door districtsapostel De Bruijn (bij de rechtbanken Arnhem en Utrecht). Bij de rechtbank Utrecht speelt ook nog het hoger beroep van de kerk tegen het vonnis van 20 juli 2011. Dit betreft de lastercampagne in juni 2011 van districtsapostel Brinkmann tegen Rohn op de website van de kerk.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Di 24 Jul 2012, 15:38"
Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door WebTeam »

[Bijgewerkt: 26-09-2012, 09.45 uur]


@all

Het schijnt zo te zijn dat met name de publiciteit bij Glaubenskultur-Magazine over het vonnis van vorige week woensdag bij de rechtbank Arnhem -in de zaak van Th.J. de Bruijn tegen R. Rohn- in "de kring der dienaren" nogal wat stof doet opwaaien. Zou er dan tóch destijds zijn gelogen door districtsapostel De Bruijn (gepensioneerd in 2011) en later, vanwege het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010", óók nog door apostel P. Klene - en in diens kielzorg opziener Kamstra (gepensioneerd in 2012), tezamen met de districtsoudste N. Klene en de toenmalige districtsevangelist (thans opziener en derhalve NAK-bestuurslid) Vis?

Let wel: het betreft hier de zogenaamde privé-kwestie Oostenrijk.

Doordat de beide overige leden van het kerkbestuur -naar later bleek** zónder voorafgaand overleg met districtsapostel De Bruijn- door middel van hun schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" zich met deze privé-kwestie gingen bemoeien, en zij daarbij inhoudelijk de plank lelijk missloegen, werd er ook bij Glaubenskultur-Magazine ingezoomd op de belangenverstrengeling in dezen, welke blijkbaar kamerbreed was gedoogd. Ten tijde van de indiensttreding van Rohn (in mei 2008) werkten hij en districtsapostel De Bruijn immers -als particuliere initiatiefnemers- al jaren samen bij de realisatie van een vakantiehuizenproject in Oostenrijk.

** Districtsapostel De Bruijn verklaarde dit tijdens één van de getuigenverhoren bij de rechtbank Arnhem. Hij zou pas achteraf, in december 2010, van het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" hebben vernomen.

Wat was er toch in februari 2010 met districtsapostel De Bruijn aan de hand waardoor apostel P. Klene en opziener Kamstra hem volledig passeerden, en zij blijkens hun schrijven over de bewuste privé-kwestie nota bene bij derden vertrouwelijke informatie hadden ingewonnen?! Zie onder:
Redactie schreef: (...)
  • 22) Als tweede bestaat er een project met vakantiewoningen in Oostenrijk.
    23) Hier heeft onze kerk, en dus ons bestuur, niets mee te maken.
    24) Broeder Rohn heeft in de tijd dat de verhoudingen nog goed waren geprobeerd om onze Districtsapostel hierin te betrekken.
    25) Deze heeft daarvan afgezien maar heeft uit interesse voor dit project hier wel een vakantiewoning willen kopen.
    26) Hij heeft daartoe een aanbetaling gedaan.
    27) Mijn inschatting is, dat de Apostel vanuit zijn enthousiasme, en een zekere onschuld van vertrouwen, actief heeft meegedacht in de plannen.
    28) In een kort contact met de advocaat die de zaak van de familie De Bruijn behartigt, heb ik bevestigd gekregen dat onze Districtsapostel niet in dit project zit en zelfs al in 2008 zijn aanbetaling heeft teruggevraagd.
    29) Hij zag af van een vakantiewoning in dit project.
    30) Ook de aandeelhouders die de helft van dit project hebben gekocht bevestigen dat de Districtsapostel geen aandeel hierin heeft.
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Vr 17 Dec 2010, 16:51" in de thread "8) Een ieder kan zich nu zelf overtuigen!". Zie ook het bericht door BakEenEi op "Do 20 Sep 2012, 17:48" in de thread "ALARM".
In het op 19 september jl. door de rechtbank Arnhem gewezen vonnis wordt nu juist geoordeeld... dat De Bruijn er niet in is geslaagd het bewijs ervoor te leveren dat er tussen hem en Rohn (per 21 maart 2007) een geldleningsovereenkomst bestaat. Sterker nog: voor de rechtbank Arnhem gold als "meest subsidiaire standpunt" van De Bruijn dat Rohn in de nakoming van een samenwerkingsovereenkomst (!) is tekortgeschoten.

Van onze kant is het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland meermalen doch telkens vergeefs benaderd met het verzoek het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" zo nodig van correcties te voorzien. Daarentegen wilden zowel districtsevangelist Vis als apostel P. Klene naderhand wel tegenover Bauke Moesker (bedrieglijk) verklaren, dat bij hen beiden in privé de conservatoire beslagen al zouden zijn opgeheven!

Het is dus niet verwonderlijk dat (ook) wij er soms bijna geen touw meer aan konden vastknopen want er wordt overduidelijk gelogen en bedrogen. Uit de bij Glaubenskultur-Magazine verschenen artikelen valt op te maken dat men onze twijfels deelt. Sinds dit voorjaar bovendien de geloofwaardigheid van districtsapostel Armin Brinkmann in het geding kwam doordat hij door roekeloos handelen en (bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nordrhein-Westfalen) tegen de statuten in eigenmachtig 10 miljoen euro investeerde én verspeelde (!), en betrokkene dit pas openlijk toegaf toen de kranten erover schreven, zijn wij natuurlijk gewaarschuwd.

Echter, als de privé-kwestie Oostenrijk werkelijk zuiver als een privé-kwestie kan worden beschouwd, bijvoorbeeld ook doordat apostel P. Klene en opziener Kamstra er geen beletsel in zagen toen Ronald Rohn in mei 2008 bij de kerk in dienst kwam; wat beweegt dan kerkelijke ambtsdragers ertoe om het laatste vonnis in diezelfde privé-kwestie aan te grijpen teneinde zich erover uit te spreken en daarmee stof te doen opwaaien?!

Wij zeggen het nóg maar een keer: als aanstonds onverhoopt mocht blijken dat óók in deze privé-kwestie de proceskosten worden gefinancierd door de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk, zijn de rapen gaar.

Het WebTeam


P.S.
Wij gaan nog na of het ons vrij staat de diverse getuigenverklaringen te publiceren, ook m.b.t. de rechtszaken waarbij het handelt over laster en/of meineed en/of valsheid in geschrifte door districtsapostel De Bruijn. Overigens ziet het ernaar uit dat De Bruijn en Rohn over een geldlenings- dan wel samenwerkingsovereenkomst doorprocederen. De rechtbank Arnhem kon namelijk door gebrek aan bewijs geen oordeel geven over wat uiteindelijk wél de precieze status is van het bedrag van € 150.000 dat districtsapostel De Bruijn heeft opgeëist van Ronald Rohn. Om dezelfde reden werd de vordering in reconventie van Rohn van € 469.733 nu afgewezen.
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

speciaal voor ace en terinfo

effe wat gesnuffeld en zo want ik ben van mening dat zaken door elkaar lopen , wel de kop geen vonnis ??

Ik dacht zal ace en mijn speciale vriend Theoloog even blij maken .

Wat een onbesproken gedrag heeft Theoloog toch gehad in deze en was wel apostel ?
Kan je nagaan wat een zooitje de rest is die dit heeft laten gebeuren .


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door WebTeam »

@all

Ter info hieronder een bericht van vandaag aan de rechtbank Arnhem:

Afbeelding

Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

@ webteam

Binnenkort zal Klene wel weer een brief doen uitgaan , blijf theoloog steunen in zijn godswerk , hij was degene die we moesten navolgen tot in de dood .
Theoloog en tante Miep hebben het nu zwaar en als u wilt kan hem helpen door meer te offeren zodat wij hem wat kunnen toeschuiven .

Al met al een grote leugenbende daar de top en alle dienaren die dit hebben toegelaten en de leugenbrief van Klene onvoorwaardelijk moesten geloven , en de sufferds doen het ook nog anders worden ze uit het ambt gezet .

Zelfs Bauke werd bedreigd door een herder , doe wat Klene zegt anders komen we terug met ons clubje om nog meer schade aan te richten .
Ze deinzen nergens voor terug om de wet buiten werking te zetten .

Heb meelij met Miep die dacht theoloog tekent zo leuk aan de keukentafel , en zij moest bij het kruisje ook een tekening maken zelfs .

Waar het voor nodig was begreep ze niet .

Deze rechter moet goed begrijpen zal Klene wel schrijven zal in de hel branden om theoloog tegen te spreken .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WP
speciaal voor ace en terinfo

effe wat gesnuffeld en zo want ik ben van mening dat zaken door elkaar lopen , wel de kop geen vonnis ??

Ik dacht zal ace en mijn speciale vriend Theoloog even blij maken .

Wat een onbesproken gedrag heeft Theoloog toch gehad in deze en was wel apostel ?
Kan je nagaan wat een zooitje de rest is die dit heeft laten gebeuren .
Prachtig en bedankt WP!

Korte analyse.

De getuigenverklaringen stellen niets voor en zijn door de rechter simpelweg van tafel geveegd. Van nul en gener waarde.
Voorts brengt TdB te laat nog documenten in die de rechter eveneens terzijde schuift.
Overlegde TdB ook niet een achteraf opgemaakte machtiging tbv PK mbt het ontslag van RR?

Blijft over de beweringen van TdB. Als je het vonnis goed leest beweert TdB niets met de zaak van doen te hebben, maar wil wel delen in de
opbrengsten van het project.
Zo ken ik hem ook!

Daar maakt de rechter dus korte metten mee. Zie 2.9 van het vonnis.
De man spreekt zichzelf tegen!! Het is zelfs aandoenlijk.
En daar gaat het mij om. Hij beweert van alles en nog wat, weet het niet meer en ontkent stellig!!
TdB ten voeten uit!

Vanaf het altaar de mooiste praatjes, bewogen en begaan, maar zodra hij van het altaar komt is het een 2e hands autohandelaar.
Eindelijk, eindelijk is de mentaliteit van TdB doorgeprikt! En nog wel door een gezaghebbende rechter!!
Eindelijk gerechtigheid. Slechts een enkeling geloofde mij, maar nu is mijn persoonlijke ervaring bestendigd en kan ik
voort.

@WT, laat die getuigenverklaringen maar zitten!

Groet,
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@all en WP
42) Met het bovenstaande hoop ik u een zo zuiver mogelijk beeld van de situatie te hebben geschetst.
43) Daarbij had ik de behoefte om het op te nemen voor onze Districtsapostel
44) Hij kan zichzelf hierin lastig verdedigen.
45) De aanvallen aan zijn adres verdient hij niet en deze zijn ook onterecht.
46) Heel duidelijk zie ik, dat door deze strategie ook wordt geprobeerd onrust rond onze Districtsapostel te scheppen waardoor de druk op hem wordt verhoogd in de rechtsgang.
47) Dat is niet fair en niet goed.
Het zal mij benieuwen in hoeverre PK het bovenstaande terugneemt of rectificeert.
In plaats van zuiverheid te betrachten, heeft PK een rookgordijn opgetrokken om de onwaarheden van TdB te verhullen.
Dat TdB zich lastig verdedigt blijk wel uit het vonnis. Zijn advocaat is nou ook niet echt een slimmerik.
Maar ja die denkt, hoe dan ook kassa!
De onrust heeft TdB over zichzelf afgeroepen.
Hoeveel gezinnen en ambtsdragers heeft TdB afgeserveerd en in de kou laten staan?
Dat is niet fair en niet goed.

En de districtsdienaren slapen rustig verder ...

Afijn, ben benieuwd.

Groet,
ACE
Gesloten