Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Diderot schreef:
Redactie schreef:Dat de privé-kwestie "Oostenrijk" op dit Forum tóch geregeld aandacht krijgt, ondanks het feit dat het daarbij inderdaad begon met twee individuele leden van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland die allebei menen van elkaar een akkefietje te vorderen te hebben, heeft simpelweg als oorzaak dat de kerkleiding die aangelegenheid bij schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" tot gemeengoed maakte
Tja, tot vervelens toe wordt door de hooggeachte redactie van deze letterlijk én figuurlijk in schreeuwende kleuren getoonzette website telkens en telkens weer de bewuste brief van PK, d.d. 21/2/2010, van stal gehaald.

Als ik de bewuste brief lees, dan zie ik daar niet in dat “de kerkleiding die aangelegenheid (...) tot gemeengoed” heeft gemaakt. Veeleer lees ik dat de kerkleiding zich verweert omdat RR is begonnen om beide zaken met elkaar te verbinden: “Op sluwe wijze probeert broeder Rohn de rechtsgang te compliceren door zaken met klaar te verweven en de positie van de Districtsapostel kwetsbaar te maken. Indirect probeert hij zo de zaak van het arbeidsconflict en de kwestie Oostenrijk met elkaar te vermengen. Daarvoor is echter geen grond aanwezig.”

Het dunkt mij dat RR beide zaken heeft samengepakt, teneinde zoveel mogelijk heisa te kunnen veroorzaken, de zaak daardoor verder op te kunnen kloppen en daardoor de bewuste personen (met name DAP dB) zoveel mogelijk onder druk te zetten.

(...)


Uit: Bericht door Diderot op "di 06 maart 2012, 19:48"
@Diderot

Het mag dan wel zo zijn dat apostel Peter Klene en de zijnen hebben gemeend zich te moeten verweren door te beweren...
35) Op sluwe wijze probeert broeder Rohn de rechtsgang te compliceren door zaken met klaar te verweven en de positie van de Districtsapostel kwetsbaar te maken.

Uit: Bericht door Redactie op "vr 17 dec 2010, 15:51" in de thread "Een ieder kan zich nu zelf overtuigen!"
... doch past het dezulken dan niet om tegelijkertijd de onderliggende feiten het daglicht te laten zien, waarop men zich -volgens u- zou dienen te baseren bij de verspreiding van dergelijke verdachtmakingen?!


Hieronder volgt het e-mailbericht van Ronald Rohn van 20 februari 2010, dat "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" vrijwel terstond aanleiding gaf tot het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010":
Redactie schreef:(...)
AFSCHRIFT van e-mailbericht d.d. zaterdag 20 februari 2010 9:52, met als onderwerp "Strikt vertrouwelijk. Alleen voor broeders en zusters NAK. Met verzoek om actie."
Bijlagen: bDeBruijn01.doc; Conclusie van Antwoordherzien(zonder terugboeking).doc; beslag met verlof.pdf
  • Beste broeders en zusters,

    Ter kennisneming zend ik u een brief van mijn advocaat gericht aan de heer De Bruijn, dit in reactie op het feit dat de Districtsapostel momenteel contact opneemt met mijn zakenpartners en mij daarbij in diskrediet poogt te brengen. Ik betreur het zeer dat de Districtsapostel voor deze weg kiest in plaats van het recht zijn beloop te laten hebben. Ik distantieer mij nadrukkelijk van deze manier van doen. Ik hoop dat u kennis van de inhoud van de brief wilt nemen.(bijlage bDeBruijn01.doc).

    Het betreft hier onder meer 2 zorgprojecten die een jarenlange voorbereiding kennen en waarmee ruim 55 arbeidsplaatsen zijn gemoeid in combinatie met een investering van circa 7.400.000,-- euro, alsmede een vakantieproject in Oostenrijk, waarbij ik het aandeel van de Districtsapostel heb voldaan ter hoogte van circa 470.000,-- euro. Bij dit laatste project heeft onze priester Scherpenzeel uit Den Helder de samenwerking opgezegd , op een wijze die ongekend is.

    Mag ik rekenen op de aanwezigheid van de Districtsvoorgangers bij het kort geding zodra dit dient! Uiteraard is ieder van u welkom. De rechtszaak over Oostenrijk zal ook binnenkort plaatsvinden, ik refereer graag aan een eerder bericht van onze Districtsoudste Den Hamer en ga er vanuit dat in ieder geval hij zich de moeite wil getroosten om dit proces in de rechtszaal te volgen en om vervolgens de Stamapostel te informeren.

    De Bijlage Conclusie van Antwoordherzien + beslag met verlof bij de Districtsapostel geven de situatie aangaande Oostenrijk en de rechtstreekse betrokkenheid van onze Districtsapostel weer.

    Ik herhaal nogmaals dat u van harte wordt uitgenodigd om kennis te nemen van mijn dossierstukken. Eén telefoontje is voldoende (06 XX XX XX XX).

    Met vriendelijke groet,

    Ronald Rohn
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 25 jan 2011, 11:11" in de thread "Dubbelhartigheid 'Godsgezanten' doorzien"
Alvorens u inhoudelijk zou willen antwoorden, betrekt u daarbij alstublieft tevens het onderstaande:
BakEenEi schreef:@all

Enkele vragen aan het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland:
  • Wie hebben er zitting in uw bestuur en hoe werden de onderscheidene bestuursportefeuilles onderling verdeeld?
  • Welke wisselingen in de samenstelling van het bestuur hebben er vanaf 2004 eventueel plaatsgehad en wanneer?
  • Wie hebben er zitting in "de landelijke vergadering" en welke wisselingen in de samenstelling ervan hebben er -wanneer- plaatsgehad vanaf 2004?
  • Zijn de notulen van de diverse (bestuurs)vergaderingen op orde? Kloppen de afgegeven volmachten; werden deze bijvoorbeeld niet ge-antidateerd?
  • U wordt verzocht complete exemplaren te overleggen van alle jaarrekeningen vanaf 2004, zodat elke belangstellende en elke belanghebbende deze zelf kan beoordelen.
  • Geeft u tevens van elke opgerichte dochterorganisatie (zie Handelsregister) in kopie alle relevante stukken, zoals:
    - statuten
    - informatie over de bestuurssamenstelling (inclusief de details over eventuele mutaties vanaf 2004)
    - jaarrekeningen vanaf 2004
  • Zijn er vanaf 2004 onregelmatigheden te melden t.a.v. rechtsgeldige besluitvorming bij het kerkbestuur en/of "de landelijke vergadering" dan wel bij dochterorganisaties?
  • Hoe zit het nu precies met de zogenaamde Raad van Toezicht welke bij Residence Eimersstaete "ingreep"? Graag eindelijk het hele verhaal zodat een ieder het nu zal begrijpen!
  • Wat is er de oorzaak van dat Residence Eimersstaete na de Open Dag in 2009 tot op heden nog steeds leegstand te zien geeft?
  • Tot welk totaalbedrag zijn volgens uzelf de financiële verliezen rondom Residence Eimersstaete tot dusverre opgelopen? Graag een verhelderende uitwerking daarvan!
  • Worden er op het ogenblik door "hoge dienaren" ten onrechte ongewenste dubbelfuncties vervuld? Zo ja, hoe en wanneer wordt daarin verandering aangebracht?
  • Heeft u nog iets toe te voegen aan de inhoud van de circulaire "Santpoort, 21 februari 2010", of was die correct?
  • Is het niet beter dat de bestuurder tegen wie er -naar verluidt thans- een strafaangifte voorligt, daardoor per direct -hangende de juridische procedure- wordt geschorst?
  • Werd er een goedkeurende accountantsverklaring afgegeven bij de jaarrekening 2009? Zo ja, wilt u deze alsook het begeleidende schrijven van de accountant laten inzien?
  • Hebben de districtsvoorgangers aan het bestuur décharge verleend voor de jaarrekening 2009? Zo ja, overlegt u alstublieft het desbetreffende document.
  • Welk totaalbedrag is er tot op heden aan advocaatkosten uitgegeven? Graag een gespecificeerde opgave daarvan, dus per afzonderlijke casus.
  • Is St.Ap. Leber op de hoogte van alle relevante feiten die hem aangaan zodat hij volledig geïnformeerd kan beslissen over eventuele schorsingen van bestuursleden?
  • Welke bestuursleden zien nu in dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor misstanden, zoals anderen die al geruime tijd menen te kunnen constateren bij Residence Eimersstaete?
  • Welke misslagen c.q. misstanden betreurt men dan met name?
  • Welke consequenties verbinden de desbetreffende verantwoordelijke bestuursleden nu aan hun eventuele tekortkomingen, dan wel aan hun verwijtbare nalatigheden?
  • Waar kunnen zielen zich melden die door het kerkbestuur onheus werden bejegend, en hoe kunnen zij dan weten dat hun klachten vlot en correct worden afgehandeld?
Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht door BakEenEi op "ma 29 nov 2010, 17:13" in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering".
Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Noise »

Criticus schreef:
Noise schreef:een erg zwakke actie dat de Bruijn er niet was. Was zeker misselijk omdat hij al weet hoe het afloopt, en dat op zijn leeftijd...
Toeval dat Willem er niet was?
En trekt dit groepje narcistische schooiers nu ook al de schoondochter van de Bruijn mee de shit in?
Het moet niet gekker worden allemaal.....
Over de schoondochter verbaasde ik me eigenlijk ook al. Die heb ik volgens mij tot nu toe niet meegekregen in het verhaal.
Aan R. de B. zit een vrouw, aan deze vrouw ook kinderen. Ik gun die kinderen absoluut een betere familie [tekstdeel verwijderd].
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@Diderot

Het zit u dwars, zo begrijpen wij uit uw woorden, dat er op dit Forum nu al anderhalf jaar lang wordt "doorgepraat" over hetzelfde: terwijl ons punt allang is gemaakt, blijven wij erover doorzagen en dat is irritant.

Ook wíj zijn bekend met de aanbeveling in Efeziërs 4 vers 26, namelijk "Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid". Dat valt op meerdere manieren uit te leggen! Betekent het dat men zich na hooguit een dag niet langer Boos moet maken over een misstand? In dat geval blijven er nog drie andere basisemoties over, namelijk Bang, Bedroefd, en Blij.

Wij vinden het schrijnend leed (!) dat de kerkleiding aan gelovigen berokkent, indien men zielzorg meedogenloos verwart en verweeft met snoeihard zakendoen. Wie in dat opzicht al een gewaarschuwd mens is, zal in voorkomende gevallen eerder begrijpen wat er aan de hand kan zijn. Dit laatste geeft aan wat er hier voor ons aan de orde is.

Aangezien de geschiedenis leert en wijzelf ook door schade en schande tot het inzicht moesten komen dat de nieuw-apostolische kerkleiding steevast mild is voor zichzelf en hard voor een ander, hielden wij het in 2010 niet na één dag al voor gezien toen men zich op het standpunt stelde dat aan ruim 10.000 ingeschreven leden wel kon worden voorgehouden...
50) Helaas kunnen wij pas na afloop van de rechtsgang volledige duidelijkheid geven.

Uit: Bericht door Redactie op "vr 17 dec 2010, 15:51" in de thread "Een ieder kan zich nu zelf overtuigen!"
Later wilde het kerkbestuur er aan de hand van de onderstaande verklaring op 16 juni 2011, hieronder ontleend aan het vonnis dat die werkwijze achteraf veroordeelt, nog wel een drietal beweringen aan toevoegen:
Redactie schreef:LJN: BR2611, Rechtbank Utrecht , 308527 / KG ZA 11-577

vonnis

RECHTBANK UTRECHT

Sector handel en kanton
Handelskamer

zaaknummer / rolnummer: 308527 / KG ZA 11-577

Vonnis in kort geding van 20 juli 2011

(...)
2.5. Op 16 juni 2011 heeft NAK het navolgende bericht op haar website geplaatst.

Verklaring voor de leden van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
In 2007 heeft het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk (NAK) in Nederland besloten om over te gaan tot de bouw van een senioren-woonvoorziening in Arnhem. Aanleiding was mede dat de gemeente Arnhem een grondaanvraag voor de nieuwbouw van een kerk honoreerde met een grondstuk onder de voorwaarde dat er een gecombineerde kerk- en woonvoorziening zou worden gerealiseerd. Deze woonvoorziening zou als inkomstenbron dienen om in de toekomst het onderhoud van de kerkgebouwen te kunnen bekostigen.
Sinds 2003 was de heer [eiser] als zelfstandig adviseur werkzaam op de bouwafdeling van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. In mei 2008 trad hij in vaste dienst om met name de bouw van het kerk- en woonproject in Arnhem te begeleiden.
Samenwerking op kerkelijk terrein is alleen mogelijk in wederzijds vertrouwen. De werkwijze van de heer [eiser] was niet open en transparant, waardoor het vertrouwen van de kerk in de samenwerking met hem afnam. Hij probeerde zich in zijn werk aan controle door de kerkleiding te ontrekken.
De relatie tussen de heer [eiser] en de kerkleiding verslechterde in de eerste helft van 2009 steeds meer, hetgeen in juni 2009 tot een breuk in de samenwerking leidde. In september 2009 werd de heer [eiser] door de kerk ontslagen. Voorafgaande pogingen het conflict in der minne op te lossen, hadden geen succes. Door de heer [eiser] is vervolgens een gerechtelijke procedure aangespannen omdat volgens hem het aan hem verleende ontslag niet rechtmatig zou zijn. Verder heeft de heer [eiser] een eis tot schadevergoeding ingediend voor de vermeende schade die hij en zijn vennootschappen zouden hebben geleden. Een definitieve uitspraak hieromtrent dient nog door de Rechtbank te worden gedaan. Inmiddels is op 1 september 2010 in een door de heer [eiser] aanhangig gemaakt kort geding door de Voorzieningenrechter als zijn voorlopig oordeel kenbaar gemaakt dat de ontslagbesluiten d.d. 17 september 2009 rechtsgeldig tot stand zijn gekomen.
De omstandigheden die tot het ontslag van de heer [eiser] hebben geleid, waren voor de kerkleiding aanleiding om aan “Grant Thornton Forensic Investigation Services” te Rotterdam de opdracht te geven om onderzoek te doen naar het handelen van de heer [eiser] in relatie tot zijn taken en afspraken met de NAK. Op basis van de in dat onderzoek aan het licht gekomen feiten die het bestuur van de NAK niet of slechts gedeeltelijk bekend waren, heeft het bestuur strafaangifte gedaan tegen de heer [eiser].
Later dit jaar zullen de procedures inhoudelijk worden voortgezet.
De kerkleiding”


(...)


Uit: Bericht door Redactie op "do 21 jul 2011, 19:56" in de thread "Vonnis in kort geding van 20 juli 2011 inz Rohn/NAK cs".
Dus:
  • De werkwijze van de heer [eiser] was niet open en transparant, waardoor het vertrouwen van de kerk in de samenwerking met hem afnam. Hij probeerde zich in zijn werk aan controle door de kerkleiding te ontrekken.
  • Voorafgaande pogingen het conflict in der minne op te lossen, hadden geen succes.
  • Op basis van de in dat onderzoek aan het licht gekomen feiten die het bestuur van de NAK niet of slechts gedeeltelijk bekend waren, heeft het bestuur strafaangifte gedaan tegen de heer [eiser].
Indien wij op grond van ervaringsfeiten eenvoudig hadden geweten dat bestuursleden bij de Nieuw-Apostolische Kerk, "Godsgezanten" naar eigen zeggen, op hun woord kunnen worden geloofd, waren sommigen op dit Forum niet met elkaar slaags geraakt! Zoals het ook u bekend zal zijn, wijst de nieuw-apostolische geloofspraktijk echter heel wat anders uit:
Redactie schreef:(...)
Waar het op dit Forum mee begon, was:
  • Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
  • Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
  • Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
  • Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machtsmisbruik in de kerk?
  • Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?
Op al deze onderwerpen rust een taboe. Voor nieuw-apostolische "Godsgezanten" staan ze níet ter discussie. Wie er desondanks wat van zegt, is een ongelovige Thomas, is recalcitrant en noem het allemaal maar op.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 18 feb 2012, 18:14" in de thread "Het uur der waarheid nadert"
Nu de zalvende woorden van de "Godsgezanten" zo'n tegenvallende uitwerking te zien geven, en er een heel patroon zichtbaar wordt van vergelijkbare oorzaken en onvermijdelijke gevolgen, waarbij de aan het vermeende goddelijke gezag van bazige bestuurders blootgestelde gelovigen doorgaans psychisch letsel oplopen, kwamen wij bij het WebTeam in verzet. In verzet tegen de ongelijke behandeling welke het kerkbestuur ook in dit geval aan naasten opdringt. Transparant immers; dat moeten alleen anderen zijn, uitsluitend ten behoeve van het kerkbestuur. En een vonnis van de rechtbank, zoals op 20 juli 2011; dat pikken de "Godsgezanten" niet. Men waant zich boven de Wet. En dat een zakelijk conflict met één persoon meteen de zielzorg onderuit haalt voor een heel gezin en alle anderen die zich vervolgens het lot van de betrokkenen aantrekken; zó zijn zeker onze manieren - in het "werk Gods". "Wij, die verbonden zijn met onze dierbare stamapostel; wij allen spreken met één mond. Wie dat niet bevalt, zoekt zelf maar uit hoe hij of zij het einddoel bereikt, doch wees gewaarschuwd want zonder ons, de nieuw-apostolische zegenaars, zal het absoluut niet lukken. 'De liefde [lees: déze zelfgenoegzaamheid] zij het teken, waaraan men ons herkent!' (vgl. lied 353, NAK-gezangboek)." Over intimidatiepraktijken gesproken...

Kortom, als een gewaarschuwd mens voor twee telt, zagen de leden van "Het WebTeam" in het najaar van 2010 al snel de hoogste alarmfase op zich afkomen toen bij stukjes en beetjes de informatie binnenkwam over Residence Eimeresstaete, en over "de privé-kwestie Oostenrijk". Wat had dit in 's hemelsnaam met zielzorg van doen?! (...) In één keer goed: NIETS. Waarom staat zakendoen dan niet los van zielzorg, zoals de nieuw-apostolische geloofspraktijk het hier desondanks laat zien?!

Simpel: in de nieuw-apostolische geloofspraktijk hebben de "zegenaars" door de jaren heen kans gezien om zowel aan de haal te gaan met Zijn woord als bij de gelovigen met ieders vertrouwen. Tel uit je winst: chaos en ontreddering.
Diderot schreef:(...)
Vanaf het begin heeft de redactie zich zonder enige kritische distantie te betrachten achter RR geschaard. Ik kan me daar iets bij voorstellen, omdat RR hier duidelijk de kaart van de underdog (zielige eenzame persoon tegen grote kapitaalkrachtige organisatie) speelt. Als de hooggeachte redactie hem net zo kritisch en keihard zou aanpakken als de NAK wordt aangepakt, dan zou de geur van vooringenomenheid hier in de redactionele bijdragen op deze website heel wat minder penetrant rondhangen.

(...)


Uit: Bericht door Diderot op "di 06 maart 2012, 19:48"
Prima, zo'n opmerking, maar die kan niet staande worden gehouden zonder verdere onderbouwing. Langs welk traject dit inzicht zou zijn verkregen, blijft een raadsel.
Diderot schreef:(...)
Ik snap de frustratie, maar als ik de correspondentie zie die over dit thema vanuit de hooggeachte redactie naar de bewuste betrokkenen in Santpoort/Amersfoort/Dortmund is gestuurd... Dan kan ik de reacties van PK/AB e.a. weliswaar niet goedkeuren, maar ik kan het me wel voorstellen dat ze zo reageren.

(...)


Uit: Bericht door Diderot op "di 06 maart 2012, 19:48"
Idem.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door HenkNL »

Ben het eens met Diderot. Zodra er een ander geluid wordt afgegeven op dit forum, slaat de vlam in de plan. Je wordt weer overladen met grote lappen tekst van TjerkB, alsof iedereen dat allemaal gaat lezen en input van derden wordt duidelijk niet getollereerd als die afwijkt van de TjerkB-norm. Verder wordt je afgebrand en monddood geslagen door enkele andere forumfanatici. Blind gemaakt door hun eigen gelijk. Over een zinnige discussie gesproken...

@TjerkB

Gezien jouw manier van schrijven kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat er rancuneuze gevoelens achtersteken. Als je zo met koeieletters je punt wil maken, gaat er iets niet goed. In het normale interpersoonlijke verkeer noemen ze dat ook wel schreeuwen en tieren. Lijkt me toch dat dit niet gewoon is.

Maar ik ga me maar weer eens afzijdig houden. Enkele dagen wat input geven levert geen constructieve dialoog op, anders dan weerwoord bieden aan TjerkB c.s., met daaromheen wat herrieschoppers die klagen over het monddood maken van mensen binnen de NAK, maar er blijkbaar zelf geen moeite mee hebben naar de pijpen van TjerkB, Ronald R en Bauke M te dansen.

Tabée!
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@all

In de districts dienarenvergaderingen (dienst) mag je geen commentaar leveren.
Tijdens de voorgangersvergadering geldt het woord van de districtsvoorganger - dus geen commentaar.
In de gemeente broedervergadering mag het weer wel maar wordt alles voorgelegd aan de districtsvoorganger.

Houding dienaar: laat maar, heeft geen zin. Ik freewheel wel wat mee.

Resultaat? Er zijn diverse apostolische eilandjes en enclaves ontstaan.
Geheel voor eigen rekening en verantwoordelijkheid van de voorganger volgen zij hun weg. Prachtig!!

Onze kinderen hebben het nu even moeilijk. De voorganger en huispriester tonen hartelijke ontferming
en liefde in optima forma!

Zo kan het ook.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

HenkNL schreef:Ben het eens met Diderot. Zodra er een ander geluid wordt afgegeven op dit forum, slaat de vlam in de plan. Je wordt weer overladen met grote lappen tekst van TjerkB (...)
@HenkNL

Bij de Nieuw-Apostolische Kerk zie ik constant twee dingen gebeuren: 1) naasten die niet willoos navolgen worden door de "Godsgezanten" min of meer onder de voet gelopen, en 2) het kerkbestuur werkt óók in zakelijk opzicht niet transparant wat je bij een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) juist wél mag verwachten.

Het probleem hierbij is echter dat de nieuw-apostolische kerkleiding zich zelden of nooit ergens op laat aanspreken...
Redactie schreef:(...)
Uit mijn e-mailbericht van 15 september 2009 aan "apostel" Peter Klene:
  • (...)
    Maar één ding wil ik niet op mijn geweten hebben: ik pleeg geen broedermoord. Ik offer geen naasten op om hooggeplaatsten op hun voetstukken te laten staan. Nogmaals: het is één en al tragiek, doch beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. De echelons worden afgeschaft: niemand is hoger dan welke naaste dan ook. Het normale moet maar weer normaal worden. Voor dynastieën geen plaats. Bijzaken worden weer bijzaken. Soli Deo Gloria. Zo waarlijk spreekt de Heer.
    (...)
Ook dit bericht is zijnerzijds inhoudelijk onbeantwoord gebleven...

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 29 nov 2011, 17:07" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!"
(...)
Of er dus nu in Arnhem een tekort is van 1 miljoen euro of van 100 miljoen euro; ik kan er helemaal niets mee. Erger dan het in de Nieuw-Apostolische Kerk eerder al was gesteld met "liefde en waarheid", kan het namelijk bijna niet. Dáár heb ik D.Ap. De Bruijn voortdurend op aangesproken en naderhand heb ik ook jou werkelijk nergens anders op aangesproken. (...)


Uit: Mijn e-mailbericht van 21 oktober 2010 aan apostel Peter Klene
... waardoor -hoe is het in godsnaam mogelijk (?)- steevast "de levende have" het moet ontgelden:
BakEenEi schreef:(...)
Door het beloop van de gebeurtenissen nog eens de revue te laten passeren, ziet u hopelijk in dat er nu, in 2011, zéker sinds 2007 níets (!) nieuws onder de zon is. Het komt er dus op neer dat een goed verstaander die tijdens de (tweede) Europese Informatieavond -achteraf ook wel de Desinformatieavond genoemd- aan een half woord genoeg had, inderdaad al kon weten wat vele anderen nú pas dóórkrijgen... Ik vind het belangrijk om dit vast te stellen want hiermee wordt het hopelijk ook begrijpelijker dat bijvoorbeeld de voormalige apostel Sepers eerder al met recht en reden voorzag dat er van de Nieuw-Apostolische Kerk uiteindelijk (hij anticipeerde bij Christ-im-Dialog in deze samenhang op de situatie in het jaartal 2020) slechts een kleine fundamentalistische geloofsbeweging zou overblijven:
  • CiD: Wo sehen Sie die NAK dann 2020?
    Gerrit Sepers: Als eine kleine fundamentalistische Bewegung.

    Bron: Interview „Dann komme ich zurück“ van 8 mei 2007 (met Esther Vietz, Thomas Andrich en Frank Vietz)
Het punt is namelijk dat de kerkleiding alleen informatie prijsgeeft voor zover het haarzelf uitkomt. Alleen ingewijden en anderen die de ontwikkelingen op de voet volgen kunnen dus zien aankomen wat er staat te gebeuren. Op deze manier worden talloze overige belanghebbenden gemanipuleerd (!) zonder dat men het zich in eerste instantie kan realiseren. Omdat ik deze policy na verloop van tijd voor mijzelf als het ware kon ontcijferen, mede door mijn werkervaring op het landelijke bureau van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, twijfelde ik niet aan wat ik op de diverse fora soms uiteenzette.

Desondanks ben ik níet tegen de Nieuw-Apostolische Kerk. Waar ik op tégen ben is: kindermishandeling - en wel in de meest ruime zin des woords. Ik ben dus ook tégen de mishandeling (door schijnapostelen) van kinderen Gods!!

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "zo 13 feb 2011, 16:56" in de thread "Levend geloof".
Omdat onze bezwaren tegen het bulldozergedrag bij de kerkleiding regelrecht verband houden met psychisch letsel dat men daarmee bij naasten aanricht, hebben wij grote moeite met een "ander geluid" dat voorbijgaat aan de ernst van de situatie, waarvoor wij hier nu al anderhalf jaar de aandacht vragen. Het is een schande dat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland niet maalt om reputatieschade, noch om de bepalingen betreffende inrichting en bestuur zoals deze nota bene door haarzelf werden vastgesteld.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door HenkNL »

bulldozergedrag
Zie boven de buldozer van TjerkB die langs komt, met weer een stortvloed aan teksten, pagina's gequote tekst, etc....Succes verder met je eenmansforum...!

Gegroet
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

HenkNL schreef:
bulldozergedrag
Zie boven de buldozer van TjerkB die langs komt, met weer een stortvloed aan teksten, pagina's gequote tekst, etc....Succes verder met je eenmansforum...!

Gegroet
@HenkNL

Het is op dit Forum ieders goed recht om aldus een inhoudelijke discussie uit de weg te gaan. Diezelfde manier van wegkijken is trouwens exemplarisch voor het gedrag van de nieuw-apostolische kerkleiding:
Redactie schreef:(...)
"Die NAK hat damit eine, vielleicht die entscheidende Grundposition ihrer Lehre aufgegeben: Alleinige Basis ist das Evangelium; der Auftrag der Kirche ist der „Missionsbefehl“ Jesu. Stattdessen ist ganz offensichtlich, dass im Vordergrund und als Ausgang aller Überlegungen das Überleben der Institution NAK und die Begründung der Notwendigkeit der Neuapostolischen Apostel steht.'

Bron: "Schweigen hat seine Zeit – Reden auch", Aktuell nachgedacht über Prediger 3:7 - Von Frank Preusse
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "ma 21 feb 2011, 14:10" in de thread "Deining in Duitsland over "Kirchenverständnis".
Zie voor de vertaling in het Nederlands: het redactionele bericht op "di 22 feb 2011, 10:40" in de thread "Zwijgen heeft zo zijn tijd - spreken evenzeer!"
Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Redactie »

ACE schreef:(...)
Hoe zat het met die bankgarantie die Brinkmann wilde afgeven ten faveure van R.Rohn a raison van € 7 miljoen?
Dan konden de beslagen worden opgeheven van de privé woningen van de heren van de Raad van Toezicht.
Das ook een lekker bedrag als risico voor de NAK. Alleen al de provisie voor de bank is aanzienlijk.

(...)
Zou Brinkmann gespeculeerd hebben om de man van 10+1 te worden? Of heeft hij zijn hand overspeeld?

(...)


Uit: Bericht door ACE op "Di 27 Mrt 2012, 18:17" in de thread "NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT"
@ACE

Van de afgifte van een bankgarantie is het niet gekomen doordat de meeste beslagleggingen intact zijn gebleven. Op verzoek van de kerk heeft Ronald Rohn o.a. het beslag op het voormalige kerkgebouw in het centrum van Arnhem laten opheffen omdat de kerkleiding tijdens de regiezitting op 9 september 2011 liet doorschemeren dat het inmiddels kon worden verkocht. Tijdens de rechtszitting op 21 februari 2012 gaf men aan er verder geen probleem in te zien dat er op kerkelijk onroerend goed conservatoir beslag was gelegd. Dus geen dure bankgarantie.

Zie verder mijn bericht van "Di 27 Mrt 2012, 18:28" in de thread "Uitgaan van wat het kind nodig heeft, kan niet meer".

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT/TjB

Op zich is dat goed nieuws. Feit blijft dat AB het aanbod heeft gedaan en daarmee bereid was nogeens €7 miljoen
voor rekening en risico van de NAK te laten komen.

Speculeren zit AB blijkbaar in het bloed.

Groet,
ACE
Gesloten