Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT

U gaat maar steeds en herhaaldelijk voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van RR!!
De rechters hebben die conclusies getrokken en u niet?

Als dat niet tot u doordringt, houdt het voor mij op en is dit niets anders dan een persoonlijke vete.
Als dit de toon wordt voor de uitnodiging voor 11 april is, is bij voorbaat de kans van slagen nihil.

Groet,
ACE
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Diderot »

Redactie schreef:Uitnodiging!
Aan broeder Rohn en aan zowel de leden van "Het bestuur" als de leden van "De landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, allen met hun partners...

Op zondag 21 april aanstaande vindt er een bijzondere dienst plaats in Drachten want stamapostel Wilhelm Leber is voornemens om daarin voor te gaan. Met betrekking tot "Der Fall Rohn" toonde deze zich als Hoofdbestuurder van de Nieuw-Apostolische Kerk, althans voor zover onze waarneming reikte, echter opvallend afwezig. Hetzelfde geldt voor de mede-verantwoordelijke leden van "De Landelijke vergadering".

Wij nodigen u uit om op donderdag 11 april 2013, 's avonds om 20.00 uur samen met ons bijeen te komen teneinde "De Fall Rohn" vóór zondag 21 april aanstaande tot een bevredigende oplossing te brengen.

In een tweetal aansluitende berichten op dit Forum zullen wij zo snel mogelijk aangeven wat hierbij door ons nader wordt overwogen. Houdt u alstublieft in uw agenda de genoemde datum alvast of alsnog vrij.

Ook wij begrijpen wel dat stamapostel Leber beslist meer te doen heeft dan zich bezig te houden met wat in Nederland diens tussenkomst wenselijk maakt. Doch wij allen hebben hier een verantwoordelijkheid.

Vandaar nu ons initiatief!

Met vriendelijke groet,
Het voltallige WebTeam
Wat een ontzettend naïeve flauwekul. Humbug. Gebakken lucht. Geklets 'voor de Bühne'.
De rechter heeft gesproken. Waar slaat nu zulk een uitnodiging op? Onzin, dat is het.
Voorlopig zou ik maar niet teveel koffie en koekjes in huis halen, geacht WebTeam. De kans lijkt me niet onaanzienlijk dat jullie zelf alles zullen moeten opeten en -drinken.

Diderot.

P.S.: Het aller-allergrappigste vind ik nog dat ook de partners zijn uitgenodigd! HAHAHAHAHA!!! Is dat om het toch nog gezellig te maken?
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

Cynisme en leedvermaak duiden ook niet op barmhartigheid maar goed, ik ben het er wel mee eens dat dit nu eenmaal een juridische zaak is geworden, niet in de laatste plaats door de handelingen van Rohn, wel vind ik dat de NAK veel te verwijten valt, vooral Theo De Bruijn maar ik kan me voorstellen dat je, met het gelijk van de rechter, niet zo maar eventjes zegt 'we komen er samen wel uit'..
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@WT

U gaat maar steeds en herhaaldelijk voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van RR!!
De rechters hebben die conclusies getrokken en u niet?

Als dat niet tot u doordringt, houdt het voor mij op en is dit niets anders dan een persoonlijke vete.
Als dit de toon wordt voor de uitnodiging voor 11 april is, is bij voorbaat de kans van slagen nihil.

Groet,
ACE
@ACE

Mogen wij tussendoor even iets vragen? Kunt u zeggen om welke reden het kerkbestuur aan "Rohn" een bedrag uitleende van € 500.000? Wie dit namelijk niet weet, ontgaat vermoedelijk de crux van het hele verhaal...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Emile »

Jabob65, ha, ha, een Irish sfeer onderling?
Jouw inzicht is in ieder geval en dat zal ook wel zo zijn dat apostel Peter K. inzichtelijk de zaak op de rails bracht,
ondanks zijn hierarchische plaats onder de districtsapostel,in de zakelijke verstandhouding, zeg maar, tussen
de districtsapostel en broeder R..
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Emile »

De Nak is een nogal centraal geleide kerk en doet ook aan liefdadigheid, maar qua bestuursstructuur is ze toch goedkoop af tegenover bijvoorbeeld de PKN die plaatselijke kerkbladen bekostigt voor stadsbibliotheken, opgeleide dominees per plaatselijke gemeente vergoedt en nogal ruimhartig aan de wereld schenkt per PKN-gemeente, terwijl ze naar ratio van het aantal plaatselijke leden behoorlijk bijdraagt aan de kerk in Utrecht.
Binnen de Nak kan een eenvoudig vertrek met een priesterlijk ambt die behalve de verzegeling en ambtsinzetting, twee sacramenten mag bedienen voldoende zijn om een gemeente te vergaren.
Bovendien dient de PKN ook nog eens een fiks aantal historische objecten te onderhouden en dan kan de Nak niet
een beetje tot een schikking komen met broeder R.?
Wel brengen binnen de Nak schoonmaakmiddelen, ouwels en reiskostenvergoedingen, een verje hier en daar, ook onkosten mee, maar o.k..
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Diderot schreef:(...)
Wat een ontzettend naïeve flauwekul. Humbug. Gebakken lucht. Geklets 'voor de Bühne'.
De rechter heeft gesproken. Waar slaat nu zulk een uitnodiging op? Onzin, dat is het.
Voorlopig zou ik maar niet teveel koffie en koekjes in huis halen, geacht WebTeam. De kans lijkt me niet onaanzienlijk dat jullie zelf alles zullen moeten opeten en -drinken.

Diderot.

P.S.: Het aller-allergrappigste vind ik nog dat ook de partners zijn uitgenodigd! HAHAHAHAHA!!! Is dat om het toch nog gezellig te maken?
@Diderot

Toen wij nadachten over het initiatief voor de uitnodiging en ermee voor de dag kwamen, wisten wij nog helemaal niet dat de kerkleiding een faillissementsaanvraag in voorbereiding had. Wij vonden het namelijk hoogst onwaarschijnlijk dat dit nu al zou gebeuren. De informatie die ons toevalligerwijs hierover snel bereikte kwam dus als een complete verrassing. Zulks vooropgesteld.

Nu is het echter zo dat wij, wat het geloof betreft, altijd hebben gemeend dat het wáár is wat vroeger naar voren kwam in een prachtig koorlied, te weten:
  • Wij zijn op de weg ten leven, die een school der vorming is,
    waar wij dagelijks moeten strijden, onze geest soms moede is.

    Een weinig lijden nog, een weinig tranen nog,
    dan vindt mijn ziele rust in 't Vaderhuis.
Uiteraard kan het zijn dat dit lied in uw kerkgemeente nimmer is gezongen. Maar misschien heeft -in de tijd dat u nog geen uitgesproken agnost was- één van de volgende passages in de Bijbel u wel aangesproken:
  • Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid
    Uit: Efeziërs 4: 26 (NBV)


    Je zon zal niet meer ondergaan, je maan niet meer verbleken, want de HEER zal je voor altijd licht geven. De dagen van je rouw zijn voorbij.
    Uit: Jesaja 60: 20 (NBV)
Wat er de laatste jaren zoal naar buiten kwam over "ongenoegen en ontevredenheid" onder medewerkers bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland verbaasde ons des te meer, gezien de wijdverbreide aanbeveling van stamapostel Wilhelm Leber bij de aanvang van het nieuwe jaar in 2007:
Redactie schreef:(...)
[citaat 3]
Ik roep u toe:

Laat geen ongenoegen en ontevredenheid opkomen!


Bron: Woord van de maand januari 2007: Groetwoord bij het nieuwe jaar
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Vr 22 Apr 2011, 21:48" in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept"
Een en ander in aanmerking genomen verontrustte de aanblik van de leegstand bij Residence Eimersstaete in september 2010 ons zeer, en dat gevoel werd alleen maar heviger naarmate de toedracht duidelijker werd. Deze toedracht evenwel in combinatie met de ervaringsfeiten die wij kennen met betrekking tot de bedrijfscultuur rond het kerkelijke bureau van de Centrale Administratie (C.A.), leverde geen "Aha-erlebnis" op doch een "déjà vu". Wij besloten om de massieve complexiteit van de ontstane situatie te lijf te gaan. Vandaar dat er op dit Forum sindsdien vele kanten van de zaak werden belicht. Hierbij stelden wij o.a. vast dat bij de Nieuw-Apostolische kerk in Nederland "de slager diens eigen vlees keurt" want de bestuurders controleren en "würdigen" er zichzelf namelijk. (...) Ronald Rohn kon intern bij niemand terecht met een klacht of met een verzoek tot een second opinion. Kortom: géén fair play. Foul play daarentegen. Een misstand!! In het "werk Gods" nog wel. Hierna stuitten wij -voor de zoveelste keer- op eenrichtingverkeer in de communicatie met de kerkleiding. Zie op dit Forum bijvoorbeeld de onbeantwoord gebleven uitgaande correspondentie van Bauke Moesker ter zake van de diverse intimidatiepraktijken. Opzettelijk onbeantwoord zelfs, zo bleek het achteraf.

Steeds wezen wij er op waarom er bij het conflict met "Rohn" nogal wat méér aan de orde is dan diens protest tegen de gevolgtrekkingen bij het bestuur naar aanleiding van een e-mailbericht dat hij verstuurde doordat hem het bloed onder de nagels vandaan werd gehaald. Heel wat (buitengewoon) relevante aspecten zijn nog niet (voldoende) aan de orde gekomen en alleen al daarom achten (ook) wij een hoger beroep noodzakelijk.

Kan het u zijn ontgaan dat het kerkbestuur zelf omtrent Residence Eimersstaete financiële verliezen heeft veroorzaakt die nota bene een veelvoud zijn van de bedragen die er nu alvast bij "Rohn" worden ingevorderd?

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT
@ACE

Mogen wij tussendoor even iets vragen? Kunt u zeggen om welke reden het kerkbestuur aan "Rohn" een bedrag uitleende van € 500.000? Wie dit namelijk niet weet, ontgaat vermoedelijk de crux van het hele verhaal...
De lening werd verstrekt in de verwachting dat deze in de toekomst verdisconteerd zou worden met de ontwikkelingsfee, die rond de € 750.000 zou belopen! Niet slecht betaald voor een dergelijk project! Nu RR zijn eigen ontslag nam, ontviel daarmee de mogelijkheid de lening met toekomstige ontwikkelingsfees te verrekenen. Dus moet de lening worden terugbetaald.
Uiteraard heeft RR met tegenvorderingen getracht de lening te vereffenen. Daar heeft de rechter korte metten mee gemaakt.

De bestemming van de lening van € 500.000 is niet bekend. Mijn vermoeden is dat RR daardoor zijn eigen kerk verbouwproject (appartementen) in Arnhem deels kon financieren. Dat speelde ook tijdens de bouw van Eimersstaete.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@WT
@ACE

Mogen wij tussendoor even iets vragen? Kunt u zeggen om welke reden het kerkbestuur aan "Rohn" een bedrag uitleende van € 500.000? Wie dit namelijk niet weet, ontgaat vermoedelijk de crux van het hele verhaal...
De lening werd verstrekt in de verwachting dat deze in de toekomst verdisconteerd zou worden met de ontwikkelingsfee, die rond de € 750.000 zou belopen! Niet slecht betaald voor een dergelijk project! Nu RR zijn eigen ontslag nam, ontviel daarmee de mogelijkheid de lening met toekomstige ontwikkelingsfees te verrekenen. Dus moet de lening worden terugbetaald.
Uiteraard heeft RR met tegenvorderingen getracht de lening te vereffenen. Daar heeft de rechter korte metten mee gemaakt.

De bestemming van de lening van € 500.000 is niet bekend. Mijn vermoeden is dat RR daardoor zijn eigen kerk verbouwproject (appartementen) in Arnhem deels kon financieren. Dat speelde ook tijdens de bouw van Eimersstaete.

Groet,
ACE
@ACE

Fout geantwoord. U krijgt het cijfer 1 voor de moeite.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT
@ACE

Fout geantwoord. U krijgt het cijfer 1 voor de moeite.

Het WebTeam
Het is mij nu duidelijk dat het WT de kant heeft gekozen voor RR. U faalt in het analyseren van een gerechtelijke uitspraak en legt tevens uw gebrek aan fatsoen bloot.
Ik heb overigens nog niet een keer een analyse van het WT kunnen waarnemen mbt de uitspraak. Alleen maar etische vingerwijzingen ri NAK bestuur. Aanbevelingen van enige zelfreflectie van RR legt u
permanent terzijde.
Voor ACE thans het moment om afscheid te nemen van dit forum. Het WT is wat mij betreft ongeloofwaardig en het spoor helemaal bijster.

Het gaat u allen goed.
Groet,
ACE
Gesloten