Pagina 1 van 1

Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird...

Geplaatst: za 26 feb 2011, 20:58
door Redactie
shalom schreef:
Monatsrundschreiben für alle Amtsträger im Bezirksapostelreich Nordrhein-Westfalen 7. Jahrgang März 2011 Nr. 3 schreef:
2.1 Hinweise zum Seelsorgebesuch

Wie verhalten wir uns, wenn uns Fehler in der kirchlichen Praxis vorgeworfen werden?

Teil 4 – Umgang mit tatsächlichen Fehlern [der Amtskörper]


…Es kann sein, dass der predigende Amtsträger ein Informationsdefizit hat. Vielleicht
hat er neuere Lehraussagen nicht richtig aufgenommen oder nicht gelesen. Vielleicht
hat er sie zwar gelesen, aber nicht verstanden und deswegen nicht verinnerlicht… . Es
besteht aber auch die Möglichkeit, dass der Amtsträger eine andere Lehrauffassung
zu bestimmten Inhalten vertritt und diese verkündet. Ausdrücklich sei angemerkt, dass
der Stammapostel die Erwartung ausgesprochen hat, dass die Amtsträger sich hinter
die Lehre der Kirche stellen
. Dieses entspricht auch der Sicht der Apostel.

…Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht
hingenommen werden. Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird… .

Seiten 2 - 3

Bron: http://www.forum.glaubensforum24.de/vie ... 513#p36513
@all

Het is maar dat u het -van districtsapostel Armin Brinkmann (Nordrhein-Westfalen)- van tevoren weet: "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!

Let wel: dit is afgesproken werk. Eerder waarschuwde districtsapostel Karlheinz Schumacher (Norddeutschland; in december 2010 opgevolgd door districtsapostel Rüdiger Krause) dienovereenkomstig:
Aus dem Monatsrundschreiben NAK Norddeutschland für Juni 2010

MONATSRUNDSCHREIBEN
FÜR ALLE AMTSTRÄGER
BEZIRKSAPOSTEL-BEREICH NORDDEUTSCHLAND
  • Zitat:

    Ausdrücklich sei angemerkt, dass der Stammapostel die Erwartung ausgesprochen hat, dass die Amtsträger sich ganz hinter die Lehre der Kirche stellen.

    Dieses entspricht auch der Sicht der Apostel.

    Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden.
Quelle: balehuhu, 10-06-2010
Bron: BakEenEi op "op zo 28 nov 2010, 22:38" in de thread "Leegstand NAK Appartementen in Arnhem/Achtergrondinformatie Nieuw-Apostolische Kerk"
Zie tevens: Heidewolf, 13.06.2010
Het WebTeam

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird.

Geplaatst: za 26 feb 2011, 22:26
door Redactie
@all
Blijkbaar heeft de nieuw-apostolische kerkleiding allang voorzien dat de vervangende geloofsleer sommigen in het harnas zou jagen en heeft zij zich daartegen gewapend door op voorhand met sancties te dreigen. Wat moet er nog méér gebeuren, zo vragen wij ons in gemoede af, alvorens ook in Nederland de betrokken ambtsdragers op hun klompen aanvoelen dat zij op het punt staan gekneveld en geknecht te worden door ongenaakbare heersers in een thans naar een sekte (inclusief schrikbewind) afdrijvend kerkgenootschap?! Sterker nog: this is the roadway to fascism!!

Het WebTeam

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird...

Geplaatst: zo 27 feb 2011, 14:12
door Redactie
@all

Spijtig genoeg hebben de problemen die ons allen op dit forum niet onverschillig laten zich de laatste tijd nogal toegespitst. Als geloofsgenoten waren wij samen onderweg, toen -uit onverwachte hoek- de moeilijkheden zich aandienden. Misschien was ongeloof wel onze eerste reactie daarop. Nu echter worden er steeds meer contouren zichtbaar van een soort van handelingsplan waaraan de nieuw-apostolische kerkleiding de aangesloten leden wil onderwerpen. Bij nader inzien moeten de ideeën hiervoor al in een vroeg stadium heimelijk een rijke voedingsbodem hebben gevonden. Inmiddels staat ieder aan de vooravond van allerhande trainingsseries waarmee een geheel nieuw leerstelsel wordt geïmplementeerd.

Gelukkig werd het eerder al duidelijk wat er ongeveer staat te gebeuren: de Nieuw-Apostolische Kerk wordt nu blijkbaar bestuurd door een aantal bewindspersonen die thans als veldmaarschalken opmarcheren, geen tegenspraak dulden en zich ondertussen beroepen op goddelijk gezag alsof zij apostelen van Jezus Christus zijn. Strafmaatregelen zijn er al aangekondigd voor andersdenkenden. Het denken dient aan de uit naam van God gevolmachtigde hoge vertegenwoordigers van het Koninkrijk der Hemelen te worden overgelaten, en daarmee basta! Daarentegen kunnen strijdvaardige jonge mannen die "tegenheden" op hun reis niet schuwen een gloedvolle carrière maken, met macht en aanzien in het vooruitzicht.

Alles wordt er nu voor in gereedheid gebracht om het achter de schermen door knappe koppen uitgedachte heilsplan te voleinden. Op het woord Gods heeft men al auteursrechten weten te vestigen en het banier werd een beschermd beeldmerk. Het is alleen nog een kwestie van indoctrineren...

Zó staan de zaken er op het ogenblik voor. Maar het kan óók anders, namelijk in een oprecht dienende gezindheid op basis van het eerste en tevens grootste gebod dat Jezus gaf en het tweede gebod waarvan Hij zei dat het daaraan gelijk is!

Het WebTeam

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird.

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 12:52
door Redactie
@all

Inmiddels reageerde gisteren na terugkeer uit het buitenland ook stamapostel Leber op de recente ontwikkelingen. Zie hiervoor het bericht door zefyr op"zo 27 feb 2011, 23:11" in de thread "Nieuw Apostolische Kerk... een sekte of toch het enige Godswerk op aarde?/Districtsapostel De Bruijn: geef twijfel geen kans", aan de hand van het verslag over deze dienst bij Glaubenskultur. De voorzitter van het internationale kerkbestuur veegde vastberaden de vloer aan met allen die het hebben gewaagd om naar buiten toe uitdrukking te geven aan hun bezorgdheid vanwege de storende hovaardigheid ten opzichte van andersgezinde christenen, welke onmiskenbaar uitgaat van de herziene nieuw-apostolische geloofsleer, want diens prediking stond onder het bezwerende motto „Heraus mit den unreinen Geistern“. Uit het slotgebed had de redacteur van Glaubenskultur nog de opmerkelijke woorden opgetekend „Wir fühlen, dass es eilend zur Vollendung geht“.
Tijdens deze dienst in Ostermundigen/Zwitserland kreeg Stamapostel Leber bijval van apostel Wolfgang Bott: „Unreine Geister können auch durch eine Predigt eines Diakons ausgetrieben werden und wenns mit Geschrei geschieht dann hat er es recht getan.“ Beste lezers, realiseert u zich wel wat hier werkelijk werd verkondigd?!

Voor een goed verstaander is het nu volstrekt duidelijk: Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden.

Een en ander komt nog maar op één ding neer: de nieuw-apostolische kerkleiding houdt onherroepelijk vast aan het meedogenloos aangescherpte profiel, zoals dat onbeschaamd naar voren komt in het gepresenteerde "zelfbeeld", in de gewijzigde geloofsbelijdenis, in de verhandelingen over het "kerkbegrip" en in de nog te verschijnen catechismus. Elk begrip "van hogerhand" voor zielen die daarmee moeite hebben zal derhalve geveinsd zijn!! Het wordt een kwestie van buigen of barsten.

  • BELANGRIJK

    Overigens hebben de Redactie signalen bereikt die er serieus op wijzen dat het kerkbestuur in Nederland heimelijk toewerkt naar de overdracht van financiële bezittingen naar de gebiedskerk Nordrhein-Westfalen. Dit zou nog beter de benoeming verklaren van de districtsvoorgangers Nico Klene en Ruud Vis in een serie nieuwe bedrijfsonderdelen die in 2009 tot stand kwam vanuit het kerkgenootschap de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, hetwelk alsdan als een soort van lege huls zou overblijven. Mocht de kerk onverhoopt uiteenvallen door meningsverschillen over de grondslagen van het nieuw-apostolische geloof (met de genoemde maatregelen wordt daarop namelijk handig geanticipeerd), dan valt er bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland straks dus in het geheel niets meer te halen...

Het WebTeam


P.S. Hieronder volgt de (misleidend sussende) officiële verklaring die vandaag nog werd afgegeven in Zürich:
Stammapostel Wilhelm Leber: Stellungnahme zum Kirchenverständnis
28.02.2011

Zürich. Um unser Kirchenverständnis hat es in den letzten Tagen eine lebhafte Diskussion gegeben. Grundlage dafür ist die Veröffentlichung eines Artikels in einer Sondernummer der Leitgedanken. Ich begrüße es ausdrücklich, wenn unsere Amtsträger sich mit theologischen Themen beschäftigen. Ich habe auch Verständnis, wenn sie Bedenken zum Ausdruck bringen. Ich möchte aber verhindern, dass die aktuelle Diskussion sich verselbständigt. Daher möchte ich folgende Stellungnahme abgeben:

Unser neues Kirchenverständnis ist sehr weit angelegt. Die Kirche Christi umfasst demnach alle christlichen Kirchen. Das ist natürlich eine Abkehr von einer streng exklusiven Haltung und eine bemerkenswerte Öffnung. Selbst namhafte Theologen anderer christlicher Konfessionen haben sich dazu anerkennend geäußert. Wir sind überzeugt, dass dieses Kirchenverständnis eine gute Basis für ökumenische Kontakte darstellt.

Es sei daran erinnert, dass wir früher die Auffassung vertraten, die Kirche Christi bestehe allein aus der Neuapostolischen Kirche. Ich glaube, diese Änderung ist ein gewaltiger Schritt auf die anderen christlichen Kirchen zu. Es wird in der weiteren Diskussion noch auszuloten sein, welche theologische Tragweite damit verbunden ist.

Nun kommt aber aus konservativen neuapostolischen Kreisen die bange Frage: Ist denn das Apostelamt nichts mehr wert? Ist es gleichgültig, ob ich neuapostolisch bin oder einer anderen christlichen Kirche zugehöre? Bei allem Respekt für andere christliche Kirchen und bei allen Gemeinsamkeiten ist es doch so, dass das gegenwärtig wirksame Apostelamt für uns einen Mehrwert darstellt, den wir nicht aufgeben. Es ist unsere Überzeugung, dass der Herr Jesus durch die Erwählung von Aposteln ein besonderes Zeichen für seine Kirche setzen wollte. Wenn man diesen Grundgedanken theologisch klar ausarbeitet, dann kommt man zu speziellen Schlussfolgerungen, die sich im Amts- und Sakramentsverständnis niederschlagen. Es ist hier nicht der rechte Ort, das im Einzelnen darzulegen, dazu wird es im Laufe des Jahres weitere Erläuterungen in unseren Publikationen geben.

Ich weiss aus vielen Gesprächen mit progressiv eingestellten Amtsträgern, dass sie in der Regel durchaus die Bedeutung des Apostelamtes anerkennen und diese Grundüberzeugung auch verteidigen. Ich gehe davon aus, dass auch die Amtsträger, die gegenwärtig ihre Bedenken geäussert haben, daran nicht rütteln wollen. Alle Detailfragen werden in den geplanten Veranstaltungen für Amtsträger ausführlich behandelt werden. Ich weise noch darauf hin, dass die Ausführungen im Katechismus zum Amts- und Sakramentsverständnis viel ausführlicher sein werden; die jetzt kritisierten Formulierungen finden sich dort so nicht wieder.

Also ist festzuhalten: Die zurzeit kritisierten Aussagen in dem veröffentlichten Artikel waren dazu gedacht, deutlich zu machen, dass es innerhalb der Kirche Christi durchaus Unterschiede gibt. Keinesfalls sollten aber andere Christen diskreditiert oder ausgegrenzt werden. Die Souveränität Gottes lassen wir selbstverständlich unangetastet. Dieser Gedanke ist so grundsätzlich und wurde so oft angeführt, dass wir es im Rahmen der vorliegenden Publikation nicht für nötig erachtet haben, darauf erneut einzugehen. Um alle Zweifel auszuräumen, möchte ich hier noch einmal wiederholen, was längst bekannt ist:
  • Ja, andere – nichtneuapostolische – Christen sind nicht vom Heil ausgeschlossen.
  • Ja, der Geist Gottes kann auch außerhalb der Neuapostolischen Kirche wirksam sein.
  • Ja, es ist denkbar, dass auch nichtneuapostolische Christen bei der Wiederkunft Christi angenommen werden.
  • Ja, auch Geistliche anderer Konfessionen können Werkzeuge in der Hand Gottes sein und vielfältige segensreiche Dienste verrichten.
Das alles zu thematisieren schien uns in dem Artikel über das Kirchenverständnis nicht notwendig, zumal sich diese Schrift an die Amtsträger wendet, bei denen ich voraussetze, dass sie die Grundpositionen unserer Kirche kennen.

In diesem Sinn rufe ich zu einer sachlichen Auseinandersetzung auf und danke bei dieser Gelegenheit allen, die sich in Wort und Tat für unseren neuapostolischen Glauben einsetzen.

Wilhelm Leber, 28.02.2011

Bron: Neuapostolische Kirche International, "Stammapostel Wilhelm Leber: Stellungnahme zum Kirchenverständnis"
N.B. Indien de mensheid eerst door nieuw-apostolische apostelen wordt vastgepind aan het ene geloofsinzicht en een aantal jaren later aan het tegengestelde geloofsinzicht, kan dit níet (!) worden uitgelegd als een prijzenswaardige geste uit naam van God jegens andere christelijke instituties. Het verschijnsel "Zoals de wind waait, waait zijn jasje!" is tekenend voor de hier domweg aan het licht getreden "ambtelijke willekeur".
(...)
Afsluitend wil ik nog het volgende benadrukken: volgens ons nieuw-apostolische geloofsinzicht is het aan het apostelambt gegeven om de Heilige Schrift uit te leggen. Dat betekent niet, dat het niet verrijkend zou zijn als gelovigen de Bijbel kunnen lezen. Maar het is aan het apostelambt gegeven om de Heilige Schrift uit te leggen, te verklaren en voorschriften in het geloof te geven. Daar worden de Bijbelteksten mee in verband gebracht, want overaccentuering van op zich staande uitspraken kan tot verkeerde conclusies leiden.

In zoverre mijn uiteenzetting met betrekking tot het thema “Hoe moeten wij de Heilige Schrift begrijpen.”


Wilhelm Leber

Bron: Woord van de maand, maart 2009: Hoe moeten wij de Heilige Schrift begrijpen?
Wat stamapostel Leber nu echter exact (!) bedoelde met...
  • Ja, andere – nichtneuapostolische – Christen sind nicht vom Heil ausgeschlossen.
  • Ja, der Geist Gottes kann auch außerhalb der Neuapostolischen Kirche wirksam sein.
  • Ja, es ist denkbar, dass auch nichtneuapostolische Christen bei der Wiederkunft Christi angenommen werden.
  • Ja, auch Geistliche anderer Konfessionen können Werkzeuge in der Hand Gottes sein und vielfältige segensreiche Dienste verrichten.
... maakte hij in augustus 2010 al exact (!) duidelijk:
(...)
De geloofsartikelen bieden ons zekerheid. Ze beschrijven centrale punten uit ons geloof in een bondige vorm. Dat zorgt er per definitie voor dat niet alle aspecten van de geloofsleer opgenomen kunnen worden. In het bijzonder brengen de geloofsartikelen niet tot uitdrukking hoe wij tegenover andere christelijke overtuigingen staan. Een principieel punt is echter al vaker door mij benadrukt, ik herhaal het hier nog eens: God is Zijn handelen altijd soeverein. Wij kunnen niet uitsluiten dat God in individuele gevallen ook buiten de door ons erkende orde werkt. Verdere uitspraken over onze houding komen in volgende publicaties ter sprake.

(...)
Wilhelm Leber

Bron: Woord van de maand, augustus 2010: Geloofsbelijdenis en catechismus
Samengevat: het feit "... dass wir früher die Auffassung vertraten, die Kirche Christi bestehe allein aus der Neuapostolischen Kirche" werd enkel omgezet in het feit "Wij kunnen niet uitsluiten dat God in individuele gevallen ook buiten de door ons erkende orde werkt.", en dat is per saldo exact (!) wat niemand meer in de gaten mag hebben na het opzuigen van een catechismus, bestaande uit 600 pagina's wollig taalgebruik!

Anders gezegd: "God werkt binnen de kaders die wij straks met zo veel woorden uiteenzetten in onze catechismus, maar wij zullen het Hem niet kwalijk nemen als Hij bij wijze van hoge uitzondering buiten ons om aan een enkeling een goede daad verricht... Volledigheidshalve geven wij dus op voorhand toe, hoezeer God aan ons ook alle volmachten gaf die wij nodig hebben om exclusief namens Hem op te treden, dat ook wij bij Hem nog wel eens, zij het hoogst zelden, voor verrassingen komen te staan. Zó is ónze God. Lief, hé?! Daarom hoeven christenen de hoop ook nog niet op te geven: ieder maakt kans op één van die uitzonderingen. Maar men kan natuurlijk ook gewoon nieuw-apostolisch worden! Voorheen sloten wij uit dat God buiten ons om genade schenkt aan onbekende derden. Het strekt ons echter tot eer dit standpunt nu iets te kunnen verruimen. Mocht dit de oecumenische beweging redenen geven tot het aanrichten van vreugdevuren, hetgeen wij verwachten, dan laten wij ons daarbij gaarne met veel egards verwelkomen."

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird.

Geplaatst: za 23 apr 2011, 21:01
door Redactie
@all

Wat velen niet weten is dat de Nieuw-Apostolische Kerk sinds haar oprichting in 1878 talrijke scheuringen en afscheidingen kent. Iemand schreef er een boek over en kwam toen al op "125 Spaltungen, Trennungen und Ausschlüsse":
Hoe geïnteresseerd uw redacteur vroeger ook was bij het godsdienstonderwijs en het confirmatieonderricht; méér dan 10 afsplitsingen werd nog lange tijd voor onmogelijk gehouden. De opkomst van het Internet bracht echter ontluisterende feiten aan het licht. Honderden artikelen en duizenden forumberichten gaven aan hoezeer er kennelijk doelbewust ongelofelijk veel informatie door de jaren heen angstvallig was achtergehouden. Officiële publicaties van de kerkleiding zelf vermeldden niets over allerhande onregelmatigheden, over malversaties of over getouwtrek om de macht; laat staan dat men liet doorschemeren dat er aan tallozen blijvend letsel was toegebracht door zinloos geestelijk geweld. "Hogere verantwoordelijke leidinggevenden" deden niets (!) om het te voorkomen en zelfs níets (!) om achteraf het berokkende leed nog enigszins te verzachten... Was dít het "werk Gods"?

Nu pas werd het duidelijk waarom het ons "van hogerhand" gedurig werd ontraden om te surfen naar kritische sites op het Internet! Wat er binnen de kerk onder tapijten lag, in doofpotten was verstopt of naar de zee der vergetelheid was gedirigeerd, was bepaald niet bevorderlijk voor een "kinderlijk geloof". Wij wisten niet beter dan dat duizenden, tienduizenden "het altaar" de rug hadden toegekeerd. Men wenste "eigen wegen" te bewandelen, enzovoort. De voorbede ging naar dezulken uit, zodat het hopelijk niet zou klinken "Te laat voor u!". Dat echter menigeen vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk onrecht was aangedaan, dat velen onheus waren bejegend, dat onschuldigen waren geëxcommuniceerd en dat er zielen waren getraumatiseerd; wie wist zoiets eigenlijk? Wij kwamen het in elk geval niet te weten! Maar het bleek allemaal nóg véél erger te zijn. Werkelijk, nóg erger. Wie er bij "hogere dienaren" iets over navroeg, merkte dat er een verboden onderwerp werd aangesneden. Ja, er waren wel dingen voorgevallen; maar ja, waar gebeurt dat niet, he? Waar mensen met elkaar samenwerken, kunnen er conflicten ontstaan en soms kom je er dan niet uit. Nee, méér was er niet aan de hand, in het "werk Gods". Ja, lang geleden misschien, in het buitenland wellicht. Maar dat waren vanzelf andere tijden en andere omstandigheden. Laten wij nu maar voor ogen houden: "Waar d'Apost'len staan, breekt Gods heil zich baân!" (...)

Tóch bleef je je afvragen: wat is ervan wáár, en wat níet? Aan de berichtenstroom op het Internet kwam er géén eind. Soms had je het snel door: dit is overdreven, dát kan niet kloppen. Maar lang niet altijd waren het zomaar de eersten de besten die van zich lieten horen. Zie bijvoorbeeld hieronder een artikel uit 2008 van Dr. Michael Utsch, "Dr. phil., verheiratet, 3 Kinder. Studium der evangelischen Theologie, Diplom-Psychologe, approbierter Psychotherapeut" en verbonden aan de Evangelischen Zentralstelle für Weltanschauungsfragen (EZW):
Inmiddels is het 2011 en kan andermaal worden gesproken van "voortschrijdend inzicht". Het was de kerkleiding vooral te doen geweest om met name in Duitsland van het imago van een sekte af te komen, waardoor zij de laatste 10 jaar van alles in het werk stelde om maar lid te worden van de Arbeitsgemeinschaft Christlicher Kirchen (ACK), zo hadden Peter Johanning en Reinhard Kiefer informeel wel willen toegeven. Dit was feitelijk ook de reden waarom er zo nodig een echte catechismus moest komen. Desondanks is het vooralsnog níet gelukt met dat lidmaatschap. Lees de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding" hier maar eens op na.

Leerden wij in het Vaderhuis niet begaan te zijn met anderen; met onze naasten die op enigerlei wijze soms wel een handreiking konden gebruiken? Hoe kon het dan dat er op het forum bij Glaubenskultur (inmiddels elders voortgezet) de meest hartverscheurende ervaringen werden beschreven door zielen voor wie de kerk intussen te klein geworden was; onherbergzaam zelfs! Hoe kon het dan dat -zonder dat wij dat wisten- er tientallen boeken waren verschenen met vergelijkbare levensverhalen? Hoe kon het dat er nota bene "Selbsthilfegruppen" bestonden waar zielen terecht konden die in de Nieuw-Apostolische Kerk serieus psychiatrische ziekteverschijnselen hadden ontwikkeld? Hoe kon dat allemaal wáár zijn? Wás het wel echt wáár?! (...) Ja, het was werkelijk het geval. Haastig op weg naar "het einddoel" hadden de koplopers in het "werk Gods" een wáár spoor van vernielingen achter zich gelaten. Her en der waren de gewonden en zwaargewonden op de geloofsweg achtergebleven en daar waren zij aan hun lot overgelaten!! Was dat míjn kerk?! Is dat Gods werk?!

Gaandeweg kwamen de puzzelstukjes bij elkaar...

"Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird...", zo werd het de desbetreffenden onlangs aangezegd. Welnu, districtsapostel of geen districtsapostel; keer om!! Zó gaan wij namelijk niet om met onze naasten!! No way!!

Het WebTeam


P.S. Het afschrift van een e-mailbericht uit 2007 aan een districtsapostel, dat vervolgens door de geadresseerde werd geweigerd en zodoende onbeantwoord bleef:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird.

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 13:41
door Redactie
Redactie schreef:(...) Hier staat dus nota bene dat stamapostel Leber onlangs in Buenos Aires heeft verteld dat kritiek feitelijk samenhangt met zwakte in het geloof (!), en dat districtsapostel Brinkmann dit nu -in zijn circulaire voor de maand mei 2011- tevens voorhoudt aan de ambtsdragers in Nordrhein-Westfalen. Fijntjes wordt er nog aan toegevoegd dat broeders en zusters die ergens kritiek op hebben niet als vijanden hoeven te worden gezien!

(...)

Bron: Redactie op "vr 22 apr 2011, 22:48"
@all

Aan het begin van deze thread kwam al de bedenkelijke inhoud van het "Monatsrundschreiben für alle Amtsträger im Bezirksapostelreich Nordrhein-Westfalen 7. Jahrgang März 2011 Nr. 3" ter sprake, en nu vertelde bij Glaubenskultur iemand wat districtsapostel Brinkmann voor de maand mei 2011 in diens Monatsrundschreiben opeens aan de orde had gesteld - vrij vertaald:
  • wie nadenkt over wat wij voor vanzelfsprekend houden en dan de indruk wekt het er niet mee eens te zijn,
    geeft daarmee in geestelijk opzicht blijk van een instabiele gezondheidstoestand...
Nietsvermoedend kom je vervolgens in het Vaderhuis; je doet je best om het Woord aandachtig in je op te nemen, en later raak je nog even in gesprek met een van de dienaren, waarbij je iets naar voren brengt waarover je hebt nagedacht. Het komt over als "kritiek". Meteen gaat er bij de ambtsdrager in kwestie een lampje knipperen: deze broeder of zuster vertoont tekenen van geloofszwakte. Dat is hoogst zorgelijk voor diegene. Wat nú?! Hoe breng ik dit slechte nieuws van mijn diagnose aan deze betrokkene over? De ambtsdrager fronst dus zijn wenkbrauwen. (...) Omdat jij als "broeder of zuster in-de-bank" geen weet hebt van wat voor een Monatsrundschreiben dan ook, vraag je je acuut af: heb ik iets verkeerd gezegd? Hierna gaat het gesprek nog wel even door, maar om onduidelijke redenen verloopt het verder tamelijk stroef. Met een vraagteken in je gedachten ga je naar huis: waarom begrepen wij elkaar niet?

Het WebTeam

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird...

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 19:45
door ACE
@WT

Het blijven symbolische kreten van Onkel Wilhelm, want in de praktijk is de vijandigheid juist in de harten van de ambtsdragers te vinden!!
De uitzondering daar gelaten. Maar bij de ambten vanaf districtsnivo, is er sprake van diepgewortelde haat tegen kriticasters!!
Waar die vandaan komt? Onmacht!

En die arme oudere broeders en zusters blijven maar komen, want wie durft een heel leven in de kerk te verloochenen?

Nog fijne dagen gewenst!

ACE

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird...

Geplaatst: zo 24 apr 2011, 23:34
door Redactie
ACE schreef:@WT

Het blijven symbolische kreten van Onkel Wilhelm, want in de praktijk is de vijandigheid juist in de harten van de ambtsdragers te vinden!!
De uitzondering daar gelaten. Maar bij de ambten vanaf districtsnivo, is er sprake van diepgewortelde haat tegen kriticasters!!
Waar die vandaan komt? Onmacht!

En die arme oudere broeders en zusters blijven maar komen, want wie durft een heel leven in de kerk te verloochenen?

Nog fijne dagen gewenst!

ACE
@ACE

De Nieuw-Apostolische Kerk is ondeugdelijk georganiseerd. Daar begint het al mee. De pretenties reiken er tot aan de hemel maar zelfs na 133 jaar (sinds 1878) wil de "ambtelijke top" er nog niets van weten dat in Zijn werk (!) naasten gelijkwaardig zijn aan elkaar. Hierdoor komt het dat men niet waarachtig kan dienen en zielzorg amper een kans krijgt. Gedurig worden gelovigen er -door de heersers- brutaal blootgesteld aan blijken van minachting, getuige ook het zgn. Monatsrundschreiben van distrctsapostel Brinkmann voor de maanden maart en mei 2011. Wie er wat van zegt, ligt eruit. Dat is onchristelijk en onmenselijk tegelijk. Bij dit hele gebeuren tonen de districtsdienaren zich in de praktijk spijtig genoeg telkens weer de zwakste schakel... Ook wij hebben het te doen met zielen die aan deze misstanden ten prooi vallen. Laat de Heer onze Herder maar zijn!

Het WebTeam


P.S.
  • Afbeelding
    Afbeelding

Re: Der Bezirksapostel wird entscheiden, wie verfahren wird.

Geplaatst: ma 25 apr 2011, 13:59
door Redactie
@all

In het eerste bericht in deze thread schreven wij...
Het is maar dat u het -van districtsapostel Armin Brinkmann (Nordrhein-Westfalen)- van tevoren weet:

"Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!

Bron: Redactie op "za 26 feb 2011, 21:58"

Beste lezers: is het intussen al helemaal tot u doorgedrongen wat hier in werkelijkheid mee wordt gezegd? In maart van dit jaar heeft districtsapostel Brinkmann aan alle ambtsdragers in Nordrhein-Westfalen te verstaan gegeven dat het NIET wordt getolereerd als iemand in hun omgeving iets te weten zou komen over een opvatting of een overtuiging bij hen, welke níet strookt met de nieuw-apostolische geloofsleer...

Denk hier eens in alle ernst als voorwerp van zo'n schrikbewind (!) over na...
  • God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.

    Bron: 2 Timoteüs 1: 7 (NBV)
Het WebTeam


P.S.