Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@WT

Deze voormalige ambtsbroeder werd door TdB en mijn voorganger destijds bestempeld als
seniele oude man. Maar deze ambtsbroeder kwam wel heel dicht bij ome TdB z'n bedoelingen
en die voelde zich ontdekt. Prompt begon TdB om zich heen te slaan.
Met deze broeder heb ik diverse gesprekken gehad en viel mijn bek open van wat
hij allemaal wist te vertellen over TdB en trawant PK.

Vanaf morgen verkeert Apostolisch Nederland in staat van curatele!

En gehypnotiseerd door hun leiders, blijven de volgelingen een nieuwe katvanger
volgen (..)

Groet,
ACE
@ACE

En tijdens de uitvaartplechtigheid werd betrokkene vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk nog even fijntjes toegevoegd dat hij zijn karakter niet méé had!! Wat een arrogantie... van degene die onder de aanwezigen voor "zegenaar" wilde worden aangezien. Juist het tegendeel was het geval. De overledene had bij leven "het spel" (!) niet meegespeeld. Hij had zijn rug recht weten te houden, wat bij mij respect had afgedwongen. Daarom wilde ik de laatste eer bewijzen.

Inderdaad is het vanaf morgen te laat voor de zwijgende meerderheid. Maar de rekening komt nog. Zo sluit ik o.a. niet uit dat sommigen met terugwerkende kracht worden geconfronteerd met bijvoorbeeld een "economisch delict". Het zittende bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland met inbegrip van de districtsvoorgangers heeft er een ongelofelijke bende van gemaakt - en zelfs dat is nog zacht uitgedrukt. Hoe kan men in godsnaam spreken van een feestdienst, morgen in Hilversum?! Er wordt daar gewoon een nieuw wereldrecord gevestigd op het gebied van schijnheiligheid. Maar goed, de waarheid zal die schertsvertoning naar alle waarschijnlijkheid al in de meest nabije toekomst achterhalen. Districtsvoorgangers die niet financieel méé het schip willen ingaan, valt aan te raden hun ambtsopdracht vandaag nog (!) neer te leggen.

Zie ook de thread "Weg".

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door willempower »

@all
Even de kop van het forum ,

Discuseer mee, zeg iets, geef uw mening. Maak van uw (NAK hart) geen moordkuil. Help mee! Laat de Kerkleiding weten hoe u er over denkt.

Help mee!


Dit kan niet van de kerkleiding heeft geen twijfel , en trouwens mag niet eens hier kijken , en zeker niet zeggen dat ze kijken , want dan wordt verwacht dat de met vragen over het geloof de kerk gaat verlaten .
Zelfs Theoloog las op dit forum de brief van santpoort , al zal die dat niet toegeven .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

Weten de "Godsgezanten" nog wel wat zielzorg (!) is? (3)


@all

Wij vroegen het ons al eerder af: "Weten de 'Godsgezanten' nog wel wat zielzorg (!) is?" Er was in onze beleving namelijk verwarring gesticht en daardoor verdeeldheid gezaaid. Zou hier nu verandering in komen? Ook de laatste ontwikkelingen bieden in dit opzicht géén houvast...
nak-nrw.de schreef:Afbeelding

(...)

Bron: 'Steuerwechsel in den Niederlanden", Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R.
basis schreef:Ik hoorde dat de apostel Brinkman bij de door hem gehouden voorgangersvergadering j.l. zaterdag een presentatie heeft gegeven over het aposteldistrict Nord-Rhein-Westfalen en alle daarbij behorende gebieden.
Nederland heeft dezelfde positie binnen deze gebiedskerk als alle andere reeds bestaande gebieden...

De apostel zei goed Nederlands te kunnen verstaan en gebruikte ook wel wat Nederlandse woorden en zinnetjes maar hield de vergadering verder gewoon in het Duits.

Hij heeft ook duidelijk de problemen binnen de kerk besproken (het hele onroerend goed verhaal en de erbij horende rechtsgang) en de voorgangers verzekerd dat hij hiermee bezig is
en alles zo spoedig mogelijk tot een goed einde wil brengen.

Hij zegt in te zetten op groei in Holland en wil daartoe de ambtsbroeders oproepen om vooral de slapende leden niet te vergeten.
Tevens zijn er plannen om het grote orkest van de NAK NRW ook in Nederland te laten optreden en hij wil überhaupt meer naar buiten treden om de naamsbekendheid van de NAK in Nederland te vergroten.

(...)


Bron: basis op "vr 27 mei 2011, 14:56" in de thread "Levensbeschrijving Dap. Brinkmann".
De eerste gedachte die er bij ons opkwam was deze: hier sprak zeker de nieuwe regiodirecteur van een internationale religieuze organisatie. Hij imponeerde met een aantal wapenfeiten van de Duitse zusterkerk, tipte volledigheidshalve een enkel zakelijk probleem aan dat "seit Anfang des Jahres bereits" zijn volle aandacht geniet, en hij wenst de Nederlandse kerkprovincie -met ieders inzet- groei toe en biedt daarbij voor promotiedoeleinden de ondersteuning aan van het Jugend-Sinfonieorchester der Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen:
nak-nrw.de schreef:Afbeelding

(...)

Bron: "Saison-Auftakt des Sinfonieorchesters", Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R.
De "slapende leden" ten slotte - die mogen nu worden gewekt!!

Een paar zaken valt ons op:
  • Tot op heden worden gemeenteleden die de kerk sporadisch nog bezoeken of deze zelfs al hebben verlaten van hogerhand minimaal geminacht! Ze slapen, ze zouden zich van het "werk Gods" (!) hebben gedistantieerd, enzovoort. Echter, het ontbreekt in deze kerk gewoon structureel aan zelfreflectie en aan lerend vermogen. De aangekondigde werkvolgorde klopt dan ook van geen kant.
  • Hoe is het mogelijk dat iemand die elders in een persbericht laat vermelden zich al maandenlang met de hoofdpunten van het beleid te hebben beziggehouden, de toenemende reputatieschade voor de kerk in Nederland en de nog steeds oplopende financiële verliezen nog altijd niet heeft weten te beteugelen? De uitlatingen van Armin Brinkmann zijn bovendien bevreemdend omdat hij het laat voorkomen (als "Godsgezant") desondanks zélf de aangewezen persoon te zijn om "alles zo spoedig mogelijk tot een goed einde" te brengen". Juist zo'n onzalige aanpak (met "apostelen des Heren" die menen te allen tijde overal over te moeten gaan) is voor de Nieuw-Apostolische Kerk door de jaren telkens opnieuw desastreus gebleken. Daarom: met die zakelijke kwestie (reken op ten minste 5 miljoen euro schade ten gevolge van o.a. meervoudige contractbreuk) komt het naar onze vaste overtuiging dan ook beslist níet meer goed.
Met andere woorden: de districtsvoorgangers hadden zich voordien al in de maling laten nemen; hetzelfde overkwam nu de voorgangers. Wie thans niet heel snel alsnog het lef heeft om de koe bij de hoorns te vatten, zal daar ontzettend veel spijt van krijgen...

Zie voor het gedrag (!) van Armin Brinkmann zélf ten aanzien van zielzorg (!) ons bericht op "zo 22 mei 2011, 13:11" in de thread "Levensbeschrijving Dap. Brinkmann" alsmede het bericht door BakEenEi op "do 03 feb 2011, 13:28" in de thread "Elders gelezen... "

Het WebTeam


Zie tevens:
"Weten de 'Godsgezanten' nog wel wat zielzorg (!) is? (1)" door Redactie op "vr 13 mei 2011, 14:37"
"Weten de 'Godsgezanten' nog wel wat zielzorg (!) is? (2)" door Redactie op "vr 13 mei 2011, 22:48"
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

@all

Over woorden en daden gesproken...
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

@all

„Einigkeit bedeutet nicht, dass wir alle die gleichen Antworten auf Fragen geben“, zo verklaarde stamapostel Leber dezer dagen in Dresden...
... waar Bischoff Verlag nog aan toevoegt dat stamapostel Leber voorts duidelijk (!?) zou hebben gemaakt: "Wir nehmen kritische Stimmen grundsätzlich ernst."

(...) Het zijn weer héél mooie woorden. Geen twijfel dáárover...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door ACE »

@WT

Het bijzondere van dat geloof en (her)positionering is dat men het 'woord na de daad voegt'

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 19:30 uur}
ACE schreef:@WT

Het bijzondere van dat geloof en (her)positionering is dat men het 'woord na de daad voegt'

Groet,
ACE
@ACE

Dit lijkt zich nu ook weer te hebben bewaarheid in Dresden...


@all

In aansluiting aan ons bericht hierboven op "za 11 jun 2011, 16:11 " thans naar aanleiding van de inmiddels met Pinksteren gehouden dienst door stamapostel Leber nog graag het volgende...

Bij Glaubenskultur-Magazine gaven intussen vele lezers hieromtrent hun indrukken weer, zoals bijvoorbeeld "Marvin Sontberg aus Lübbecke":
Hij merkt dus op dat er aan het begin van de dienst drie teksten uit de Bijbel merkwaardig op een rij werden gezet, waarbij in zijn beleving alleen het voorgelezen gedeelte door een zuster indruk maakte. Afrondend stelt deze schrijver voor zichzelf vast dat niet "de Kerk" doch haar ambtsdragers -te pas en te onpas- wensen te spreken van de eindtijd, mogelijk daarmee wijzend op:
(...)
Ihr lieben Brüder und Schwestern, ich habe mich gefragt, ganz einfach, wie sieht es denn in den Gemeinden aus?“ Dabei wolle man sich „ja nichts vor machen“, er wolle eine ehrliche Antwort geben: „Ich meine, so ganz generell, feststellen zu müssen: Es sieht nicht überall so gut aus. Es gibt manche Beeinträchtigung.“ Er wolle nun „so ein paar Dinge nennen, die uns das Leben schwer machen, die vielleicht auch den ein oder anderen mit besonderer Sorge erfüllen, die dann auch zu einer Haltung werden können.“

(...)
Wir stellen fest, dass die Gemeinden ausdünnen, es fehlt vielleicht an Zuwachs, es ist wenig Zuwachs nur da. Das sind auch Gedanken, die einen beschäftigen. Und schliesslich ist es auch so, dass hier und da ein Mangel an Amtsträgern sichtbar wird.“ - Das seinen alles Dinge, „die offenbar sind, und darum mein Eindruck so zusammengefasst: Ja, es sieht nicht unbedingt so rosig aus, in den Gemeinden. Es gibt manche Belastung, manche Sorge, manches, was einen beschäftigt.“
Dann fuhr der Stammapostel fort: „Ja, und dann steht so die Frage im Raum, und die möchte ich ganz klar einmal ansprechen: Warum kommt der Herr denn nicht? - Brüder und Schwestern, lasst es mich ganz klar sagen, ich kann darauf auch keine wirklich schlüssige, nachvollziehbare Antwort geben. Das ist eine Dimension, die sich uns Menschen nicht erschliesst. Den Zeitpunkt der Wiederkunft, den hat der Herr in der Hand.“ Es sei aber interessant, „wenn man einmal so nachliest, was der Herr Jesus [dazu] gesagt hat.“ Da sei es „eigentlich ganz deutlich zu verspüren, dass es sich lange hinziehen kann bis der Herr kommt.“ (...)

Bron: Pfingsten 2011 (update 2) - Dokumentation der wesentlichen Predigtaussage; Glaubenskultur-Magazine
Op deze manier geeft de kerkleiding er indirect blijk van weinig oog te hebben voor wat er met name door haar eigen toedoen de laatste tijd binnen de Nieuw-Apostolische Kerk zo ongelofelijk destructief heeft uitgewerkt, zoals bijvoorbeeld...
BakEenEi schreef:@all

Het onderstaande werd ontleend aan het forum bij het Duitse NAKtuell:
Aus dem Monatsrundschreiben NAK Norddeutschland für Juni 2010

MONATSRUNDSCHREIBEN
FÜR ALLE AMTSTRÄGER
BEZIRKSAPOSTEL-BEREICH NORDDEUTSCHLAND
  • Zitat:

    Ausdrücklich sei angemerkt, dass der Stammapostel die Erwartung ausgesprochen hat, dass die Amtsträger sich ganz hinter die Lehre der Kirche stellen.

    Dieses entspricht auch der Sicht der Apostel.

    Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden.
Quelle: balehuhu, 10-06-2010
@all

Wenn ich mich hier in meinem besten (Wörterbuch)Deutsch ausdrücke und z.B. verdeutliche wie es für mich zuletzt unmöglich wurde den Anforderungen im neuapostolischen Glauben gerecht zu werden, habe ich mich schon zig-mal gefragt, ob die Kirchenleitung durchfühlen kann daß es unzumutbar ist die Geschwister (sicherlich außerhalb des deutschen Sprachraumes) könnten die enorme Menge von ständig ausgehenden Informationen (in deutscher Fassung) bewältigen! Je größer das Angebot (Wir Kinder, Spirit, Unsere Familie, Leitgedanken, News, Offizielle Verlautbarungen, Publikationen, und so weiter und so mehr), desto weniger bleibt hier alles zusammen übersichtlich und begreiflich.

Wenn die Kirchenleitung sich äußert über Versöhnung, dürfen wir auch Versöhnung erwarten; wenn der Stammapostel schreibt von "wertschätzender und offener Umgang mit dem Nächsten, geprägt von der Liebe Christi", erwarte ich dazu ein leuchtendes Vorbild - jedenfalls keine Einschüchterungsversuche (!!); wenn man etwas aufklären möchte, nicht einen Wirrwarr von Gedanken, und wenn jemand dienen will soll er nicht (Machtansprüche zufolge) heimlich herrschen. Schon seit Jahren fehlt oftmals jegliche Logik... Hier, genau hier drückt der Schuh! Bei uns in Holland ist eine Halbwahrheit übrigens eine Lüge.

Bron: TjerkB am » 11.06.2010 23:03 « ; board.naktuell.de
Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht door BakEenEi op "zo 28 nov 2010, 23:38" in de thread "Achtergrondinformatie Nieuw-Apostolische Kerk".
en:
(...)
Dat het nu zelfs in het tijdschrift "Unsere Familie" woordelijk wordt uitgespeld dat Stamapostel Leber in een openbare eredienst op 20 februari jl. zou hebben opgemerkt...
  • "Ich kann mir vorstellen, dass der eine oder andere nicht sicher ist, ob die Neuapostolische Krche Gottes Werk ist. Sind solche Zweifel nicht wie eine Krankheit?"
... doet ons voor de zoveelste keer de schrik om het lijf slaan.

Het is vreselijk wat deze verwarde man de laatste tijd zo maar allemaal verkondigt. Daar kun je toch met goed fatsoen niet langer in meegaan?! Nagenoeg de algehele mensheid zou in zijn ogen dus ziek zijn... Het is werkelijk te bizar voor woorden wat voor een waanzin deze stamapostel er gedurig uitkraamt!!
Wij vinden het ook volslagen onbegrijpelijk dat iedereen die er bij aanwezig is dit laat gebeuren en dat zelfs redacteuren en correctoren zulks achteraf nog laten passeren...
Spreekt hier nota bene niet onderhand een fascistische geest?!

Het WebTeam


Bron: Bericht door door Redactie op "ma 09 mei 2011, 19:18" in de thread "Außerhalb der von uns erkannten Ordnungen... "
Met andere woorden: waaruit bleek gisteren tijdens de dienst in Dresden nu feitelijk dat de kerkleiding ook eens de hand in eigen boezem wil steken?! (...) Inderdaad: dat bleek eenvoudig NIET. Opnieuw werd het daarentegen duidelijk hoezeer de Nieuw-Apostolische Kerk is opgebouwd uit twee goeddeels gescheiden werelden met aan de ene kant de "geestelijke elite" met haar eigenzinnige hogere logica, degenen die de instructies afgeven; en tegenover dezulken alle overigen aan wie hun instructies hovaardig worden voorgehouden. Wanneer er iets misgaat, ligt het áltijd aan de uitvoering; zelden of nooit aan de aansturing. Dit is een hardnekkige systeemfout bij dit kerkgenootschap. In het werk Gods komen wij zo'n fout namelijk beslist niet tegen!

Uiteraard wordt van alle kerkelijke ambtsdragers verwacht (ook dit betreft weer een -impliciete- instructie) dat men in de komende weekdienst tegenover (!) de verzamelde gelovigen verder uitpakt met de uitgevaardigde instructies.

Zo is het jarenlang gegaan en zo zal het in de Nieuw-Apostolische Kerk ook vast nog wel jaren gaan. Werkt de Geest van de Waarheid (vgl. Johannes 14) zó? Nee, zó niet!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

@nak-nl

Concreet: wáár bevindt u zich (vgl. Gen. 3: 9), (sympathisanten van) (oud-)bestuursleden van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, met uw offerverslindende juridische vervolgingen tegen (!) één van uw naasten? Is dat:
  • a) precies in het schijnsel van de "Lichtkegel des Heiligen Geistes" waarover stamapostel Leber gisteren sprak;
    b) middenin de duisternis waar u in geestelijk opzicht geen hand voor ogen ziet;
    c) geen van beide.
  • Waarschuwingen
    [14] Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?

    Uit: 2 Korintiërs 6 (NBV)
Uw goudeerlijke antwoord in dezen omgaand tegemoet ziende,

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Gnosis »

Antwoord op de vraag:

Als geen wetteloosheid kent, ken je ook geen gerechtigheid, als je geen duisternis kent, ken je ook het licht niet.
Het ene kan niet zonder het andere........

gnosis
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!

Bericht door Redactie »

Gnosis schreef:Antwoord op de vraag:

Als geen wetteloosheid kent, ken je ook geen gerechtigheid, als je geen duisternis kent, ken je ook het licht niet.
Het ene kan niet zonder het andere........

gnosis
@Gnosis

Contrastwerking tussen uitersten maakt ons van veel zaken zeer zeker meer bewust, zoals ook Toon Hermans het destijds al stelde: "Zonder 'downs' heb je geen 'ups'!" Wat wij ons in het vorige bericht echter hardop hebben willen afvragen is: nieuw-apostolische kerkleiders, "waar zijt gij"?

Vanavond kwam de redactie van Glaubenskultur nog met een aanvullend Premium-artikel over de dienst van gisteren in Dresden: "Die Matrjoschka von Dresden - Vom enormen Nachhaltigkeitspotential der Pfingstpredigt". Wie de precieze inhoud van de prediking van stamapostel Leber namelijk aandachtig op zich laat inwerken, ontdekt bij hem ook nu weer allerhande impliciete politieke (!) boodschappen. Zo heeft hij de theologische lading van de "Boodschap van St.Ap. Bischoff" in de gauwigheid even geneutraliseerd:
(...)
Dann fuhr der Stammapostel fort: „Ja, und dann steht so die Frage im Raum, und die möchte ich ganz klar einmal ansprechen: Warum kommt der Herr denn nicht? - Brüder und Schwestern, lasst es mich ganz klar sagen, ich kann darauf auch keine wirklich schlüssige, nachvollziehbare Antwort geben. Das ist eine Dimension, die sich uns Menschen nicht erschliesst. Den Zeitpunkt der Wiederkunft, den hat der Herr in der Hand.“ Es sei aber interessant, „wenn man einmal so nachliest, was der Herr Jesus [dazu] gesagt hat.“ Da sei es „eigentlich ganz deutlich zu verspüren, dass es sich lange hinziehen kann bis der Herr kommt.“ (...)

Bron: Pfingsten 2011 (update 2) - Dokumentation der wesentlichen Predigtaussage; Glaubenskultur-Magazine
Weinigen zullen zich dit gisteren en-passant hebben gerealiseerd, maar in feite hebben wij het hier van doen met een geslepen rekenmeester die van tevoren slim heeft uitgedacht hoe hij als een geraffineerde gladde aal zo geloofwaardig mogelijk kan acteren. Het artikel dat bij Glaubenskultur hier nu extra aan werd gewijd, zoomt verder op deze "kunst van het misleiden" in.

Het kardinale punt is dan evenwel: hoe lang laat je je (nog) door zo'n gewiekste notoire praatjesmaker in de maling nemen? Wij zien dit nu al vijf jaar lang bij deze machtsfiguur aan de lopende band gebeuren, en het wordt nota bene steeds kwalijker en erger! Zie in dit verband tevens ons bericht op "vr 11 maart 2011, 13:03" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?". Wie de balans opmaakt komt in feite tot de trieste slotsom dat men wat de rotsgrond "geloof en vertrouwen" betreft niet meer leiding geeft en óók niet meer dient... Dat kán trouwens ook niet anders - bij zulk theatraal machtsmisbruik!!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie