Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:Ik ben overigens nog steeds benieuwd naar de inhoud van de op 15 mei gehouden dienst. Inmiddels zit ik meer dan 2 weken aan te kijken tegen de tekst dat dit "in de komende dagen" geplaatst zal worden. Is de redactie dit misschien vergeten?

Ik heb hier meer belangstelling voor dan voor een 50 jaar oude brief.
@Criticus

Inderdaad was het aangekondigd dat wij uitgebreid zouden ingaan op het gesproken woord tijdens de dienst op 15 mei jl. in Hilversum. Wij willen ons echter verontschuldigen voor een koerscorrectie op dit punt want bij nader inzien besteden wij er liever niet méér tijd aan dan wij intussen al hebben gedaan. Zie de thread "Stamapostel Leber onverantwoordelijk - antisociaal optreden!". Het betreft dus een verzuim van onze kant dat dit niet werd gecommuniceerd. Excuus! Wat ons van inzicht heeft doen veranderen is met name de kennelijke onderworpenheid waarmee ambtsdragers van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de ene misstand na de andere misstand stilzwijgend goedkeuren. Men wil zich blijkbaar per se eerst en vooral dienstbaar opstellen tegenover (nóg) hogere "dienaren". Voor zielen die daaronder lijden doch zonder zich te kunnen beroepen op een rang of stand krachtens de satanische (!) hiërarchie binnen dit kerkgenootschap schijnt men bitter weinig begrip te hebben. In plaats ervan om de kerkleiding met onze commentaren gedurig achterna te lopen en te moeten reageren op al hun leugens, richten wij ons de komende tijd liever -met grote vastberadenheid- op Zíjn waarheid!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Tosca »

@Criticus,

De redactie is zeer zeker wel ingegaan op de dienst van 15 mei die werd gehouden door Dr. Wilhelm Leber.

Zie daarvoor: Stamapostel Leber onverantwoordelijk - antisociaal optreden!


Dat u een brief betreffende een vreselijke gebeurtenis uit de jaren vijftig aangaande de Boodschap van Bischoff niet interessant vind, kan ik haast niet begrijpen! Deze ’’ Boodschap’’ heeft zoveel ellende gebracht dat we moeten spreken van een misdrijf begaan door de toenmalige Kerkleiding. Ook nu nog wordt deze misdaad door de huidige Stamapostel Dr. Wilhelm Leber uitgedragen als een Goddelijke openbaring.

Stamapostel Dr. Wilhelm Leber heeft in 2009 in Düsseldorf tijdens de Europese jeugddienst de Jeugd voorgehouden dat hij zijn handen uitstrekt naar een verzoening met de Verenigde Apostolische Gemeenten die in de jaren vijftig werden geëxcommuniceerd vanwege hun ongeloof in de ‘’Boodschap van Bischoff” Leber kreeg waar hij op uit was…Een staande ovatie! Maar een verzoening wijst hij af! Immers hij houd de ‘’Boodschap” nog steeds voor een Goddelijke openbaring.

En dat is dan van mening dat de Nieuw Apostolische Kerk het enige Godswerk is op aarde. Zo heeft hij in december 2007 de Broeders en Zusters middels een info avond laten voor liegen betreffende de Nieuw Apostolische geschiedenis.
Jezus Christus kan geen gemeenschap zoeken mensen die zich uitgeven als zijnde diens Apostelen. En dat blijkt uit de werken van deze zogenaamde ‘’Apostelen’’ Aan de vruchten herkent men de boom!

Met vriendelijke groet,

Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Beste redactie / Tosca,

Het is een misvatting dat ik de bewuste brief niet interessant zou vinden. Ik heb dat ook niet op die manier willen zeggen.

Echter, deze brief is ons allemaal reeds onder de aandacht gebracht ergens in 2005 en daarna nog een (flink) aantal keren. De nieuwswaarde van deze bijdrage is voor mij dan ook nul. Overigens staat ook de site bol van verhalen rondom de boodschap en aller eromheen. De boodschap krijgt wat dit betreft genoeg aandacht, en gezien het feit dat er nauwelijks meer op gereageerd wordt ben ik niet de enige die het inmiddels genoeg vindt.

Ik denk dat de misstanden van 2011 genoeg interesse wekken.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

[bijgewerkt: 18:00 uur]

Criticus schreef:Beste redactie / Tosca,

Het is een misvatting dat ik de bewuste brief niet interessant zou vinden. Ik heb dat ook niet op die manier willen zeggen.

Echter, deze brief is ons allemaal reeds onder de aandacht gebracht ergens in 2005 en daarna nog een (flink) aantal keren. De nieuwswaarde van deze bijdrage is voor mij dan ook nul. Overigens staat ook de site bol van verhalen rondom de boodschap en aller eromheen. De boodschap krijgt wat dit betreft genoeg aandacht, en gezien het feit dat er nauwelijks meer op gereageerd wordt ben ik niet de enige die het inmiddels genoeg vindt.

Ik denk dat de misstanden van 2011 genoeg interesse wekken.
@Criticus

Een hardnekkig algemeen probleem is trouwens wel, dat de nieuw-apostolische kerkleiding bij elk** ongelukkig voorval het aanstuurt op het verstrijken van de tijd. Altijd** (!) lopen de "hoge(re) dienaren" op die manier voor verantwoordelijkheden weg, waarvoor zij zich ondertussen wel maand-in maand-uit vorstelijk laten belonen. Het is immers bekend dat apostelen aan zichzelf het inkomen hebben toegewezen dat hoogleraren verdienen. Door belangrijke vragen steevast** onbeantwoord te laten, maakt men zich echter o.a. schuldig aan machtsmisbruik. De eersten die hierbij alsnog recht hebben op herstel van hun persoonlijke waardigheid (!), zijn beslist ook degenen die destijds zijn geëxcommuniceerd vanwege de "Boodschap van St.Ap. Bischoff" en met hen tevens alle anderen die daarvan indirect het slachtoffer moesten worden! Op mijn vraag hier werk van te maken, reageerde zowel apostel Peter Klene (eind 2009) ontwijkend als districtsapostel Brinkmann. Met andere woorden: "wij, Godsgezanten, apostelen, boden van Jezus Christus, de hoogste denkbare zegenaars, kerkvorsten en bestuurders; wij hebben geen boodschap aan uw hulpvraag daaromtrent want deze zielen, voor wie u pleit, kunnen wat ons betreft doodvallen - en u zult het zien: dat doen de laatsten van hen, oud van dagen als ze zijn, binnen afzienbare tijd ook, zodat het probleem dat u 'nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis' thans alleen maar opblaast, zich vanzelf wel oplost". Toen ik daarna vele malen (!) vroeg om toepassing van de gestelde zekerheden ten aanzien van "het afhandelen van conflicten" ingevolge de Leidraad dienen en leiding geven, zweeg men!! (...) Zwéég men!!! De lafaards!!!!!
Ik, en wij als redactieleden binnen het WebTeam zwijgen echter niet! Daar is namelijk helemaal geen reden toe, maar wij proberen het niet té bont te maken... want als je bij kerkelijke ambtsdragers van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een reeds gestelde vraag herhaalt, ergert men zich. In het nieuw-apostolische "werk Gods" is het namelijk zo, dat wie geen antwoord krijgt maar heeft te begrijpen dat God de "hoge(re) dienaren" pas laat antwoorden op Zíjn tijd. Wie zulks niet geduldig kan afwachten, moet bij zichzelf te rade gaan of hij/zij daarbij niet de hulp moet inroepen van de Godsgezanten, apostelen, boden van Jezus Christus, de hoogste denkbare zegenaars, kerkvorsten en bestuurders - want die willen dan wel voor je bidden (zeggen ze) zodat ook jíj -tot de dood er op volgt- "heer en meester" wordt in het... zwijgen. Dit verschijnsel heet evenwel: zinloos geestelijk geweld!!
Zie voorts het bericht door BakEenEi op "ma 10 jan 2011, 22:46" in de thread "Sektetest" alsmede het bericht door BakEenEi op "zo 09 jan 2011, 17:40" in diezelfde thread. Zelden of nooit geeft de nieuw-apostolische kerkleiding een serieus inhoudelijk antwoord op welke brandende (hulp)vraag dan ook. Men voert een totalitair bewind dat fascisten waarschijnlijk niet eens zouden weten te verbeteren...
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
(...)
"Natürlich möchten wir jeden Amtsträger behalten. Ich habe allerdings an dem Uster-Abend deutlich gemacht, dass ich erwarte, dass sich die Amtsträger ganz hinter die Lehraussagen der Kirche stellen."
Bron: Antwortbrief von Stammapostel Leber vom 04. Dezember 2006 auf das Schreiben der Gemeinde Hamburg-Blankenese vom 12. November 2006
Ten slotte - ter verduidelijking:
Nieuw-Apostolische Kerk Internationaal schreef:Voordat de wijding tot Apostel plaatsvindt, leggen de Apostelen [wij nemen aan dat hier "kandidaat-apostelen" worden bedoeld; Red.] de volgende [tweeledige; Red.] gelofte af:
  • “Voor God, de Vader, Zijn Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest beloof ik om God, de Schepper van alle dingen, van ganser harte, met mijn gehele ziel en ganse gemoed en met alle krachten lief te hebben en mijn naaste als mijzelf. Het is voor mij een heilige plicht om de leer van Jezus, in het bijzonder de verlossende kracht van Zijn offer en Zijn wederkomst, te verkondigen en met de gave van de Heilige Geest de in de naam van Jezus ontvangen opdracht waarachtig, zorgvuldig, gewetensvol en rechtvaardig te vervullen. Ik wil in deemoed dienen en mij waardig en eerbaar tegenover God en de mensen gedragen.

    Ik erken de Stamapostel als de hoogste geestelijke en verzeker hem van mijn volle ondersteuning. Ik belijd de eenheid met de Stamapostel en de met hem verbonden Districtsapostelen en Apostelen van de Nieuw-Apostolische Kerk, wier hoogste plicht geloofsgehoorzaamheid, wier hoogste eer de trouw tot het werk van God en wier hoogste doel de voleinding in Christus is. Als besturend ambt van de Nieuw-Apostolische Kerk wil ik voor deze belijdenis altijd ondubbelzinnig instaan en overeenkomstig het evangelie als Apostel van de Nieuw-Apostolische Kerk leven.”
Bron:
N.B.
Het maakt een verschil van dag en nacht of iemand IN de naam van Jezus Christus een opdracht ontvangt of werkelijk UIT diens naam!!


** Uitzonderingen bevestigen de regel.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Ik, en wij als redactieleden binnen het WebTeam zwijgen echter niet! Daar is namelijk helemaal geen reden toe, maar wij proberen het niet té bont te maken... want als je bij kerkelijke ambtsdragers van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een reeds gestelde vraag herhaalt, ergert men zich. In het nieuw-apostolische "werk Gods" is het namelijk zo, dat wie geen antwoord krijgt maar heeft te begrijpen dat God de "hoge(re) dienaren" pas laat antwoorden op Zíjn tijd. Wie zulks niet geduldig kan afwachten, moet bij zichzelf te rade gaan of hij/zij daarbij niet de hulp moet inroepen van de Godsgezanten, apostelen, boden van Jezus Christus, de hoogste denkbare zegenaars, kerkvorsten en bestuurders - want die willen dan wel voor je bidden (zeggen ze) zodat ook jíj -tot de dood er op volgt- "heer en meester" wordt in het... zwijgen. Dit verschijnsel heet evenwel: zinloos geestelijk geweld!!
Deze ervaring heb ik ook. Tweemaal dezelfde vraag stellen geeft irritatie en uiteindelijk het antwoord "wat u niet begrijpt dient u in geloof naast u neer te leggen". Triest maar waar.

Om volledig te zijn in mijn gedachten hierover: ik heb zelf de periode Bischoff niet meegemaakt. Toen ik geboren werd was W. Schmidt stamapostel. Mijn moeder echter is (door mijn vader) bij de NAK gekomen in 1954. U raadt het al, haar verzegeling ging gepaard met het onderschrijven van de boodschap, evenals de doop/verzegeling van mijn broer een jaar daarna.

Mijn voltallige familie (die vrijwel in zijn geheel niet meer leeft) was dus ooggetuige van de hele gang van zaken. De enige verhalen die ik over die periode hoor is dat er waarschijnlijk een heel goede reden is geweest dat de Heer in de 50-er jaren niet is gekomen. Ook is er niemand geweest die na de bewuste boodschap stopte met het maken van plannen. De voorganger van destijds (mijn opa) was daar erg stellig in: "handel tot ik wederkom". Ook gezond verstand is niet verkeerd, dacht men in die tijd.

De verhalen die ik hoorde hadden dus absoluut niet het schrijnende gehalte wat ik op dit forum overal tegenkom. Wèl is er verdeeldheid ontstaan aangezien één van de familieleden naar het AG vertrok, en een ander de weg van Bijl cs. verkoos.

Dus, om een lang verhaal weer iets korter te maken, ik heb het volste begrip voor degenen die in die periode hevig zijn teleurgesteld, en nog erger (excommunicatie). Ik heb alleen iets meer gevoel bij de situatie zo die nu is, er zijn naar mijn idee genoeg problemen in de huidige tijd.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

[bijgewerkt: 21:00 uur]

Criticus schreef:(...)
Deze ervaring heb ik ook. Tweemaal dezelfde vraag stellen geeft irritatie en uiteindelijk het antwoord "wat u niet begrijpt dient u in geloof naast u neer te leggen". Triest maar waar.

Om volledig te zijn in mijn gedachten hierover: ik heb zelf de periode Bischoff niet meegemaakt. Toen ik geboren werd was W. Schmidt stamapostel. Mijn moeder echter is (door mijn vader) bij de NAK gekomen in 1954. U raadt het al, haar verzegeling ging gepaard met het onderschrijven van de boodschap, evenals de doop/verzegeling van mijn broer een jaar daarna.

(...)
Dus, om een lang verhaal weer iets korter te maken, ik heb het volste begrip voor degenen die in die periode hevig zijn teleurgesteld, en nog erger (excommunicatie). Ik heb alleen iets meer gevoel bij de situatie zo die nu is, er zijn naar mijn idee genoeg problemen in de huidige tijd.
@Criticus

Zojuist (18:00 uur) heb ik mijn vorige bericht nog aangevuld met een viertal schermkopieën van forumbijdragen in december 2009 bij NAKtuell. In het najaar van 2009 had ik namelijk vergeefs bij de nieuw-apostolische kerkleiding aangeklopt vanwege het blijvend psychische letsel (!) wat velen door de excommunicaties in de jaren '50 van de vorige eeuw is toegebracht. Ik hoopte en verwachtte (gezien het optreden van stamapostel Leber tijdens de Europese Jeugddag 2009) dat men vanuit de liefde Gods voor betrokkenen én hun nabestaanden daadwerkelijk alsnog het nodige (!) zou willen betekenen. Nee, dus. Het bleken holle frasen te zijn geweest van Herr Dr. Wilhelm Leber. En er zouden van zijn kant nog vele holle frasen volgen...
Overigens bestaat er voor mij bijna geen groter contrast dan tussen eertijds stamapostel Urwyler en thans stamapostel Leber... Laatstgenoemde heeft kans gezien om in de kortst mogelijke tijd grondig af te breken wat voordien gedurende een reeks van jaren moeizaam in Liefde was opgebouwd.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

@all

Eerder vandaag viel mijn oog op het onderstaande item bij nu.nl:
De voormalige landmachtgeneraal wijst hier dus achteraf op omstandigheden die zich er in feite niet voor leenden te worden gecombineerd met de meest belangrijke verantwoordelijkheden, destijds, van de betreffende commandant. (...) Hetzelfde deed zich bij nader inzien voor bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland vanaf de Europese Jeugddag 2009, toen het onderwerp "verzoening" door stamapostel Leber hoog op de agenda was genoteerd. Maar wat gebeurde er ondertussen in Nederland? Daar vochten ze elkaar op de C.A. bij wijze van spreken de tent uit - met alle gevolgen tot op heden (!) van dien. Geen wonder dus, dat niemand in de stemming bleek te zijn om serieus werk te maken van de geproclameerde verzoening.

Iets anders nog. Niet alleen voor lezers om er telkens maar weer kennis van te nemen doch ook voor onszelf als redactieleden is het beslist niet fijn om geregeld informatie aan te reiken, achtergronden te belichten en oorzakelijke verbanden aan te wijzen, die -als het goed is- overtuigend verklaren waarom in de Nieuw-Apostolische Kerk veelal bijzaken ten onrechte worden gecombineerd met hoofdzaken in het werk Gods! Er bestaat echter één groot verschil ten opzichte van Defensie hoe er met dergelijke meldingen in deze kerk wordt omgegaan. Er wordt namelijk NIET mee omgegaan!! Een brandmelding bij Defensie wordt per definitie serieus onderzocht en aangepakt totdat de veiligheid opnieuw te garanderen valt. In de Nieuw-Apostolische Kerk daarentegen wacht men af tot de vlammen naar buiten slaan en daarna wacht men nog af totdat de verloren zaak "gecontroleerd" is uitgebrand. Je zult je ziel en zaligheid maar hebben opgeknoopt aan de bijbehorende ON-verantwoordelijke leidslieden... maar was dat óóit wel de bedoeling?!

Wat voor ons absoluut NIET te begrijpen valt is dus, dat in de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ieder dit -ondertussen- tegen beter weten in maar gedurig laat gebeuren!! Ziet u niet dat er van elke 100 schapen stilaan 99 elders een goed heenkomen aan het zoeken zijn? Vraagt u zich nooit eens af waar dat feitelijk aan kan liggen? Echtwaar niet?! Of ligt uw zelfstandige denkvermogen op aanwijzing van de tot in het absurde gezagsgetrouwe "dienaren" nu al sinds jaren op het spreekwoordelijke nachtkastje?

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Tosca »

@Criticus,

Beste Broeder,

De “Boodschap’’ krijgt niet de aandacht die deze verdient, het is wat aan het versloffen. De Kerkleiding is daar beslist heel blij mee. In gedachte het feit –wat niet weet, wat niet deert-- Maar…Voor de lieve God blijft niets verborgen, hoe graag De Kerkleiding dat ook zal willen.

De ‘’Boodschap van Bischoff’’ kan worden gezien als één der ergste Misleidingen die men namens de lieve God en zijn zoon Jezus Christus over ca. 400.000 Nieuw Apostolische gelovigen heeft heen gestort. Men heeft dat gedaan om te voorkomen dat Stamapostel J.G.Bischoff zou worden opgevolgd.

Peter Kuhlen had in 1950 zijn Stamapostelambt dan wel neergelegd, Maar dat was niet vrijwillig! Friedrich Bischoff had hem bedreigt! Bovendien wist Peter Kuhlen dat Friedrich Bischoff geen man was om mee te spotten, Friedrich was een ex. Kampbewaarder in Polen.

Velen hebben na het horen van de ‘Boodschap’ hun studie niet afgemaakt, anderen hebben hun huis verkocht, en weer anderen kochten juist een huis met een veel te hoge hypotheek. Ook werden verzekeringen afgekocht, en ga zo maar door! De heer Jezus kwam immers, en gezien de leeftijd van Bischoff (in 1951 80 jaar en bij zijn dood 89 jaar) kon het niet lang meer duren dat Jezus zou wederkomen. Velen hebben hun hele hebben en houwen aan de Nieuw Apostolische Kerk geschonken, laten we maar zeggen als een soort aflaat!

Midden de jaren vijftig werd de ‘Boodschap” verheven tot een dogma, en een ieder die het niet wou geloven moest de Kerk verlaten.. . Zonder aanziens des persoon.
Aangezien de Broeders en Zusters die wel geloof hadden in de ‘’Boodschap’’ steeds fanatieker werden ten aanzien van de reeds aangegeven handelingen als het verkopen van huizen en het opzeggen van studies, werd –om juridische—problemen te voorkomen, naast de verkondiging van de Boodschap een tweede Boodschap gebracht…En die luide: Handel tot ik weder kom!!! En ook die Boodschap werd in iedere dienst gehoord.
En tja, Nog steeds houd men vol (Leber) dat de ‘’Boodschap” een Goddelijke openbaring is.

En dan bid men om de verkorting van de tijd! Laten we dan eerst maar eens alle rotzooi en rommel uit het verleden opruimen en terug gaan naar de ordeningen Gods, en boeten doen over alle dingen die die niet uit God waren en zijn. Het was overigens Stamapostel Richard Fehr die deze woorden eens heeft gesproken. (2004)
Laten we maar eens gaan bidden dat de lieve God de tijd gaat verlengen met ‘’genade tijd’’

Voorrlopig spreekt Dr.Wilhelm Leber dan wel over een ‘verzoening” Maar hij weet duivels goed…dat een verzoening zoals die hem voorstaan alleen maar kunnen voortkomen uit een zeer zieke geest.
Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Emile »

Hib jai Jesus ook gesien in dat deufie op het plaan det verontwoardigd kaikt as moarktkoopvrouw Theodoara die hoar winkbrouwe optrekt om oanstonds in roasernij los te barste, omdet je weer gain voer bai je hib.
Jesus is tijdloos en komp iedere keer hiero weer, waaro minse mekoar niet meer sien stoan.
Woar een elitaire Joodsdse/hebreeuwse parktuin is, zoals de hof van Eden, of de hof van Gethsenoamai , doaro is dood en verleiding, moar ook een nieuw begin. De hoftoun goat de haile baibel door.
Het goat niet om Jesus, Jesoja, Aaron of Moses enz., moar om Hun leer.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 05-06-2011, 12.30 uur]


@all

Wanneer voorheen het lied opgegeven was "Is Jezus in uw hart geboren nu? (...) Dan is het goed.", voelde je door de manier waarop het werd gezongen wellicht als kind al feilloos aan hoezeer de waardevolle inhoud ervan "de gemeenschap" (!) bezielde. Wie dit van jongs af aan zo heeft mogen ervaren, heeft iets beleefd wat niet zelden later nog een bron van geestkracht zal blijken te zijn. Het zijn herinneringen die ongekende dimensies doen oplichten: "O gouden zon der Liefde".

Vele jaren gaan voorbij. En dan [op 14 september 2009; Red.] maakt iemand een "hoge dienaar" er op attent dat er zielen zijn, op hoge leeftijd inmiddels, aan wie het kerkbestuur nog iets verschuldigd is, namelijk om op hetzelfde officiële briefpapier als waarmee ze ooit brutaal de wacht was aangezegd thans mee te delen dat dit nú wordt betreurd. De betreffende "hoge dienaar" heeft daar vervolgens geen oren naar. "Nee, er komt niets van in. Uit hoofde van mijn bestuurlijke verantwoordelijkheid in het 'werk Gods' kan ik daar niet aan meewerken. Als zulke zielen daar nú nog mee zitten, heb ik daar geen enkele boodschap aan."

Ik wist het onmiddellijk heel zeker: met zo'n hovaardige opstelling zal zo'n ongelofelijk "hoge dienaar" voor geen sterveling ooit een "zegenaar" kunnen zijn.

Zie tevens in de thread "Elders gelezen... " de berichten door BakEenEi, resp. op "wo 02 feb 2011, 18:14" en "wo 02 feb 2011, 21:09". Wat vindt ú, broeders en zusters van de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland), van de inhoud van die berichten? Graag een serieus antwoord.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie